Kartallar Sınıfı / Nisan Ayı İlk Haftası

Merhabalar,

Nisan ayıyla beraber  “Gezegeni Paylaşmak” isimli yeni temamıza giriş yaptık. Çember konuşmalarımıza “Gezegeni paylaşmak denilince ne anlıyorsunuz?” ile başladık ve öğrencilerimiz şu cevapları verdiler;

-Bütün insanları bir kral yönetmeden yaşanırsa Dünya’yı paylaşmış oluruz.

-ama ülkemizde savaşlar var başka bir yerde savaşlar var.

-su savaşları..

-Evet oradakiler paylaşmıyorlar.

-Paylaşmıyor değil ikisi de birbirinin şeyini istiyor.

-Şunun gibi onun daha çok elması var gidip alalım.

-Eğer Dünya’ya bir şey olursa bir doktor var onun görevi insanlara yeni bir gezegen,  yaşam bulmak.

-Mesela dünyamız çok çöp olursa o zaman belki uzayda yaşayabiliriz. İnsanlar büyük bir araç yaparlarsa o zaman belki uzayda yaşarlar olabilir bu.

– Bence başka gezegenler de bulunacak dünya gibi, içinde oksijen olan bir gezegen o yüzden Dünya’ya bir şey olursa oraya ya da başka bir gezegene taşınabiliriz.

-Birisi birisiyle savaşıyor dedi ya birisi bunu engellemek de var engelleyebilirsin de.

-Ben nasıl engelleyeceğim?

-Engellersin barışı getirirsin barışın güzel olduğunu anlatırsın.

-Bir film var filmde üç kıta var ikisi çok zengin biri fakir. ( Açlık Oyunları )

-Çok zenginden kastın yani hayır su kaynakları yiyecek kaynakları çok diyorsun. Kaynakları fazla olursa zengin olurlar.

– Su, yiyecek, maden kaynakları fazla olursa ülke direk zengin oluyor.

Kitap sunumlarımıza devam ediyoruz. Sunumlar sırasında anlatılan kitaba karşı gelişen merakla beraber kitap paylaşımları da arttı. Sadece takas ettikleri kitapları değil okuyup anlattıkları kitapları da bir başka arkadaşının okuması için kitap paylaşımı yapıyorlar. Öğrencilerimiz yapılan sunumların da etkisiyle beraber yaptıkları geziler ya da ilgilerini çeken bir konu hakkında da sunumlar hazırlamaya başladılar. Yapılan son sunumlar da öğrencilerimiz resimlerle ve videolarla desteklemelerine ek olarak el kuklaları gibi görsel materyallerle de sunumlarını desteklemeye başladılar. Türkçe derslerinde dikte, okuma anlama çalışmaları ve hikaye yazma çalışmalarına devam ediyoruz. Bu hafta eş ve zıt anlamlı kelimeleri bulup, bu kelimelerle yeni cümleler kurduk.

Geçen haftalarda ele aldığımız saat kazanımımızı bu hafta kendi saatimizi yaparak tekrar ettik ( tam, yarım saatler ve 13.30 öğleden sonra 1.30 demektir). Yeni temayla beraber kesirler kazanımımıza da başladık. Kesirler kazanımımızda bir elmayı önce ikiye sonra dörde bölerek yarım ve çeyrek kavramlarını öğrendik. Öğrenciler böldüğümüz elmaları paylaştırırken eğer diğer kişiye fazla pay verilirse haksızlık olacağını söylediler. Herkes payın büyük olanını almak istediğini söyledi. Paylaştırırken eşit paylaşmanın önemini konuştular. Somutlaştırmaların ardından öğrencilerimiz “Haksızlık Olmasın” isimli kesirler kitapçığımızdan konuyla ilgili tekrarlarını yaptılar. Problem kazanımına bu hafta da devam ettik. Tek işlem gerektiren problemlerin yanı sıra iki işlem gerektiren problemleri de okuyup anlayarak çözmeye, çözerken de somutlaştırmaya dikkat ettik. Örneğin; 3 bütün elmada kaç yarım elma var, 4 yarım elmadan kaç bütün elde ederiz, 5 pizzada kaç çeyrek pizza vardır. Sonra çoklukların yarısını alma ( 14 topu iki kişiye paylaştırma ) daha sonra da sayıların yarısını bulma ( 20’nin yarısı kaçtır) çalışmaları yaptık.

Bu hafta sonu rutin olarak yaptığımız günlük yazmaya, öğrendiğimiz işlemleri tekrarlayabilecekleri matematik problemleri çözmeye ve okuduğu kitabın paylaşımına devam edeceğiz.

20160405_123656 20160405_123711 20160406_101434 20160406_104133 20160406_142026 20160406_142339 20160406_142526 20160406_142645 20160406_143144 20160406_143616

 

İyi hafta sonları..

Görkem&Yulfer

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın