MİNİK KAPLANLAR 11. HAFTA

Sevgili 1-A sınıfı velileri,

İkinci çeyreğimizin  ilk haftasında çember saatlerimiz arkadaşlarımızın çeşitli yazı biçimlerinde yazılan nesneleri sınıfa getirmeleriyle ve ilk uygarlıklar ve alfabelerin yaşamımıza etkisi üzerine konuşmalarımızla devam etti.

Okuma yazma öğretimini aynı zamanda ilk uygarlıklarla bağ kurduğumuz, 5000 yıllık  insanlık tarihinin bir parçası olduğumuz hissini kuvvetlendirdiğimiz bir projeye dönüştürmüş durumdayız. Bu hafta hem uygarlıklar üzerine belgeseller izledik, ilk uygarlıkların dillerine dair örnekleri inceledik, maya, hitit ve sümer dilerinin kullanımına dair ses kayıtları dinledik ve bugün kullandığımız harf ve seslerimizle karşılaştırdık. Kelimelerin dönüşümü üzerine örnekleri tartıştık, bu dönüşümlere dair tahminler yürüttük.  Geçen haftalarda öğrendiğimiz seslerden öğrendiğimiz cümleleri tekrar ettik, okuma çalışmaları yaptık. Yeni bir ses olarak “i” sesini öğrendik.

Sanat dersimizde daha önce incelediğimiz Sümer tabletlerinin benzerlerini bizler de kil kullanarak yaptık. çünkü Sümerler de bu tabletleri yaparken kil kullanmışlardı. bazılarımız hikayelerini resimlerken bazılarımız öğrendiği sesleri tabletleştirmeye karar verdi. daha sonra tabletlerimizi sınıftaki  arkadaşlarımıza anlattık ve sınıfımızda bir köşeye yerleştirdik.

IMG-20161208-WA0000 IMG-20161208-WA0001 IMG-20161208-WA0002

IMG-20161208-WA0003 IMG-20161208-WA0004 IMG-20161208-WA0005

IMG-20161208-WA0006 IMG-20161208-WA0019 IMG-20161208-WA0020 IMG-20161208-WA0021

 

DSC_0288 DSC_0290DSC_0283

DSC_0284  DSC_0287

DSC_0261

Matematik dersimiz de sayıları basamaklara ayırmayı öğrendik.  Tahtada sırayla örnekler çözdük ve çalışma kağıtlarımızla bunu destekledik. başka bir dersimizde hem bir küme hem de bireysel çalışma olarak kümelere büyük fon kağıtlarımızı dağıttık herkesin kendi alanını belirlemesini sağladık ve herbir arkadaşımıza verilen ayrı sayıyı daha önceki örneklerde gördükleri gibi grafik biçiminde basamaklarına ayırmalarını istedik. Hem konunun pekiştirilmesi hem de ileride işleyeceğiz “nesnelerin alan bilgisi” konusuna dair ilk ipuçlarımızı bulmuş olduk.

DSC_0262DSC_0269

DSC_0265DSC_0266DSC_0267DSC_0269

DSC_0270DSC_0271

 

 

 

 

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir Cevap Yazın