Tilkiler Sınıfı 2. Çeyrek 8. Hafta

Tilkiler Sınıfından  Herkese Merhaba :)

Yepyeni bir haftaya kar yağışıyla başlıyoruz. Uzun zamandır beklediğimiz kar yağışı acaba bizlere kardan adam yaptırabilecek mi? :)

IMG_8352 IMG_8354 IMG_8355 IMG_8356 IMG_8357 IMG_8499

Ada bahçeden bir avuç kar toplamış ve eve götürmek istiyor.

Acaba karı eve götürebilecek mi?

Öncelikle karı muhafaza edebileceğimiz bir bardağa koyduk. Tilkiler kara ne olacağını oldukça merak ettiler doğrusu.

Tadına bakıp koklamayı da unutmadık :)

IMG_8281 IMG_8288 IMG_8287 IMG_8286 IMG_8282 IMG_8290 IMG_8291  IMG_8293  IMG_8375

Bir süre sonra kar erimeye başladı ve içindeki doğal malzemeler daha görünür hale geldi.

IMG_8280 IMG_8376

 

 

Takvim sürecimiz kaldığı yerden devam ediyor fakat bir sorunumuz var!

Aralık ayının sonlarına doğru sınıf mevcudumuz sebebiyle takvimi kontrol edememiştik. Pazartesi günü ilk işimiz takvimdeki karışıklığı gidermek oldu ancak bu karışıklığı gidermek için birden fazla çember gerçekleştirdik :)

Tilkiler yeni bir yıla girdiğimizi ve ayın değiştiğini bildikleri için takvimdeki sayıları kullanmayacağımızı ve çıkarmamız gerektiğini söylediler.

IMG_8275 IMG_8276 IMG_8277

Takvimi boşalttık , peki şimdi nasıl bir yol izleyeceğiz?

Önce hangi ayda olduğumuzu bulalım.

Esra: Hangi ay geçtiğimizi nasıl bulacağız aşağıda hiç ay kalmadı?

Tilkiler: başka bir aya geçtik!

IMG_8344

Irmak: En baştaki!

Esra: Nasıl anladınız?

Aras: Çünkü kar yağdı. Servis bir gün geç gelmişti.

Bilge: Anlayamazsın çünkü karın ne zaman yağacağını bilemezsin Aras!

Irmak: Bu alta giderse aylar bozulur. (Takvimi işaret ederek)

Aras: Aralıktan çıktık.

Irmak: Aras’ın dediği gibi aralıktan çıktık. Ocağa geçtik. Baştan başladık. Aralık en sona geliyor.

Bilge: Çıktık.

Esra: Peki ya bugün kaç ocak olacak?

Bu sırada uzuuuuuun bir beyin fırtınası yaptık. Kafalar tam karışmışkeeeen…

Irmak: Takvimden bakalım!

IMG_8340 IMG_8341

Takvime baktığımızda da anlayamadığımız durum vardı. Bunlardan ilki günlerin kısa yazımıydı. Bir sonraki durum ise sayıların dizilişiydi.

Eski takvimimize bakarak kısaltmaları  ve sayıları çözmeyi başardık.

IMG_8333 IMG_8334 IMG_8336 IMG_8337 IMG_8339  IMG_8342  IMG_8345 IMG_8346 IMG_8347  IMG_8359 IMG_8360 IMG_8361

Duvara yapıştırdığım rakamları (günler) adete puzzle yapar gibi teker teker sıraladık.

Ocak ayının salı gününden başladığını bulduk.

IMG_8363  IMG_8367 IMG_8368 IMG_8369 IMG_8370 IMG_8371 IMG_8372 IMG_8373 IMG_8374

Günlerin nasıl konumlanacağını artık biliyorduk. Ardından şıklı masaya geçerek takvimimizde düzeltmeler yapmaya başladık. Çünkü beyaz kağıtlar bizim takvimize uymuyordu.

ACFC7160 AGSM3315 DPBC6994 EDST7827 FFFN2380 FHHM6594 MDUT8497 MTFO5783 PXCA2806AGMM6493

 

 

Rakamlardan örüntü oluşturmayı deneyeceğiz. Sınıfımızda tilkilerin evden getirdiği dergi, ambalaj vb. materyallerden oluşturduğu bir rakam koleksiyonu var. Bu rakamların yetmeyeceğini düşündüğümüz için kağıtlara rakamlar yazıyoruz.

IMG_8190 IMG_8195  IMG_8193 IMG_8194 IMG_8197 IMG_8198

 

Oluşturacağımız örüntüler aslında bire oyun.

Tahtaya yazılan rakamlardan sayılar oluşturuyoruz. Bu sırada rakam ve sayı ayrımını anlamaya başladık bile.

Tahtada oluşturulmuş sayıların aynısını oluşturmak için hızlı olmamız gerekiyor :)

IMG_8202 IMG_8248 IMG_8245

IMG_8269 IMG_8270 IMG_8273 IMG_8203 IMG_8205 IMG_8206 IMG_8208 IMG_8210 IMG_8212 IMG_8213 IMG_8214 IMG_8215 IMG_8218 IMG_8219 IMG_8220 IMG_8224 IMG_8225 IMG_8226 IMG_8227  IMG_8231 IMG_8232 IMG_8233 IMG_8234 IMG_8235 IMG_8237 IMG_8238 IMG_8239 IMG_8242 IMG_8243 IMG_8244  IMG_8247  IMG_8250 IMG_8251 IMG_8252 IMG_8255 IMG_8257 IMG_8258 IMG_8259 IMG_8260 IMG_8261 IMG_8262 IMG_8264 IMG_8265 IMG_8266 IMG_8268IMG_8274

 

 

Görsel materyali okuma ve dinlediklerini çizime aktarma denemesi yaptık.

Tilkiler eşli halde okuma ve çizim süreci gerçekleştirdiler. Eşlerden biri kitabı okurken diğeri dinlediklerini çizim yolu ile ifade ettiler. Ayrıca eşler birbirini beklemeyi de unutmadılar.

Bu süreci her hafta en az bir kere uygulayacağız. Bu sayede birlikte hareket etme ve dinleme becerilerini geliştirecekler.

Çizen: Eren

Okuyan: Irmak

IMG_8609 IMG_8610 IMG_8611 IMG_8612

IMG_8579 IMG_8576 IMG_8582IMG_8584 IMG_8585 IMG_8586 IMG_8587 IMG_8588

 

Çizen: Aras

Okuyan: Ada

IMG_8605 IMG_8606 IMG_8607 IMG_8608

IMG_8595  IMG_8599 IMG_8600  IMG_8602 IMG_8601

IMG_8603 IMG_8604

 

Çizen: Aren

Okuyan: Esra

IMG_8652 IMG_8648  IMG_8656 IMG_8655 IMG_8654 IMG_8653

 

Çizen: Bilge

Okuyan: Rüzgar

IMG_8646 IMG_8645 IMG_8643 IMG_8644

IMG_8642 IMG_8641 IMG_8640 IMG_8637 IMG_8639 IMG_8636

 

Denge ve koordinasyon bizim işimiz! :) 

Bugün bizi oldukça eğlenceli bir oyun bekliyor. Aman diyeyim Tilkiler, bu oyun sırasında dikkat etmemiz gereken bazı kuralları var.

Kaşığı düşürmeden evaları taşımak…

Ya evalar düşerse? Onları hiç düşürmememiz lazım.

Üzerinde yürüyeceğimiz yerdeki çizgiyi de unutmayalım!

Off çok zor görünüyor!

Peki kaselerdeki rakamlar da ne? 1 2 3 … Rakamlar kadar mı eve taşıyacağız?

Neeeeee dönerken tek ayak üzerinde mi zıplayacağız!

Birazcık zor görünüyor ama biz denemekten asla korkmayız :)

IMG_8381 IMG_8390 IMG_8391  IMG_8393 IMG_8400 IMG_8399 IMG_8395 IMG_8403 IMG_8405  IMG_8407 IMG_8408 IMG_8409  IMG_8411 IMG_8413 IMG_8416

 

Tilkiler blokları kullanarak kule yapmayı çok seviyorlar.

Belirli kalıp ve sınırları olmayan hatta her seferinde onlara yeni sonuçlar doğuran bu materyali desteklediğimi belirtmek isterim.

Madem Tilkiler bu materyali çok seviyor, o zaman biz de rakam çalışmalarımızı bu yöne çevirelim ne dersiniz. :)

(Not: sınıfımızın altından kalorifer boruları geçtiği için yerler sıcak :) )

IMG_8422 IMG_8425  IMG_8436 IMG_8434 IMG_8432  IMG_8438 IMG_8440 IMG_8442 IMG_8444 IMG_8447 IMG_8454 IMG_8455 IMG_8456  IMG_8464   IMG_8459 IMG_8462 IMG_8465 IMG_8466  IMG_8469 IMG_8474 IMG_8484

Ayrıca bu çalışmayı yaparken kağıtlardaki kalıplar onlar için sadece bir araçtı. Daha sonra rakamları zemin üzerinde yeniden inşa ettiler.

IMG_8451 IMG_8481 IMG_8483

IMG_8476 IMG_8480 IMG_8453 IMG_8458 IMG_8468

Bu rakamlar pek bir renksiz geldi bize. Acaba onları renklendirsek mi?

Pastel boyaa?

Hayır!

Kuru boyaa?

Hayır!

Peki ya akrilik?

Evet ama bu sefer farklı bir teknik uygulayacağız :)

KJIR2163 LPNI1371 NGCH8249 NQZW3048

OBXV2644 OFXI6664  PZNU2728 XSLC6387

 

Rakamlarımız reklendirdik ve tekrardan blokları kullanmak istiyoruz.

Önceki çalışmamız ufak yardımlaşmaların dışında bireyseldi. Bu sefer eşli çalışacağız. Sınıftaki herkes 10’ar adet blok alacak ve eşlerin toplamda 20 bloğu olacak.

Amaç işbirliği yapmak ve birlikte karar vermek! Hadi başlayalım. :)

IMG_8664 IMG_8666 IMG_8671 IMG_8672 IMG_8675 IMG_8678 IMG_8679 IMG_8682

Sanat dersinde 1’den 9’a kadar tüm rakamların 2 ve 3 boyutlu tasarımını gerçekleştirdik. Peki ama unuttuğumuz bir rakam yok mu?

0 dediğinizi duyar gibiyim. :) Pınar öğretmenin atölyesine gitmeden önce, oluşturacağımız heykel için ufak kağıtlara parmaklarımızla kendi sıfırımızı çiziyoruz. Bu kağıtlar heykelimizde bir kolaj çalışmasına dönüşecek.

PDBY1849 WMKV4968 IMG_8551 IMG_8553 IMG_8555 NTSS3058 IMG_8927

 

Meşe Palamudu takip sürecimiz :)

IUOG0599 JAOL8018 JJOT3914 NQTN5195 PUGB4261 RWCW1078 XJHJ2959

 

Ve son olarak okulda unuttuğumuz hatta bazen kaybolan eşyalarımız için bir çalışma başlatmıştık. Geçen haftaki blog yazısını görmeyen duymayan kalmasın diye tekrarlamak istiyorum.

“””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

Gelelim kaybolan kıyafetlere…

Okula gelirken yanımızda getirdiğimiz atkı, bere, şal vb. malzemeler artarken onları unutma oranımız da arttı.

Bu sebeple hatırlatmaları sözel olarak yapmaktansa daha somut daha görsel bir şekilde sunmaya karar verdim.

Cuma günü tüm tilkilerle okulda en çok hangi eşyalarımızı unuttuğumuz konusunda bir çember gerçekleştirdik.

Tilkiler en çok şal, atkı ve hırkalarını unuttuklarını söylediler.

Boş bir çizelgeyi çizimlerimizle doldurarak bir çizelge hazırladık. :)

Çizelgeyi pazartesi günü uygulamaya başlayacağız.

Okuldan eve dönerken her çocuk okula getirdiği kıyafetinin sorumluluğunu alacak. Şapka, atkı vs. eve götürürken “Yanıma aldım” işaretini çizelgesine yapıştıracak.

Bu süreci 1 hafta boyunca okulda düzenli olarak gerçekleştireceğiz.  Bir haftanın sonunda çizelgeler evlere gidecek ve “kıyafetlerini okulda bırakmadığı” üzerine olacak.

“””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

Evet bahsettiğim gibi süreci başlattık. :)

Şahsi fikrim, pazartesinden cumaya çocuklarda birtakım olumlu değişiklikler gözlemledim. Çizelgenin rutinleşmesi için birkaç hafta daha okulda kalması gerekiyor. Çünkü işaretlemeyi unuttuğumuz eşyalarımız var (Atkıyı işaretleyip şapkayı işaretlememek gibi :) )

IMG_8302 IMG_8301 IMG_8300 IMG_8298 IMG_8303 IMG_8304 IMG_8299 IMG_8485 IMG_8486 IMG_8487 IMG_8490 IMG_8556 IMG_8557 IMG_8558 IMG_8561 IMG_8658 IMG_8294 IMG_8348

Oldukça yoğun bir hafta geçirdiğimizi düşünüyorum. Pazartesi gününe kadar dinlenebileceğimiz kocaman iki günümüz var. :) Herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiler

Esra KAYA