Tilkiler Sınıfı 3. Çeyrek 5. Hafta

Tilkiler Sınıfından Herkese Merhaba :)

Öncelikle tüm kadınlarımızın “Dünya Emekçi Kadınlar Gününü” kutlarım.

Bu hafta okul genelinde çocuklarımızın dilinde olan “Kadınlar günü”nü; bakmak- görmek / okuma-yazma / farkındalığı çizgi çalışması şeklinde ele aldık.

IMG_1568 IMG_1569 IMG_1570 IMG_1572 IMG_1573 IMG_1574 IMG_1575 IMG_1576 IMG_1577 IMG_1578 IMG_1579 IMG_1585

GOYO1126 IQVT5418 KAVB6140 QPTQ2729 TEVY6599 UPXC6389

 

Benzer bir çalışmayla…

Atılan atıkların doğaya karışma süreleri hakkında konuşup; bakmak- görmek / okuma-yazma / farkındalığı çizgi çalışması gerçekleştirdik.

Aynı zamanda evimizde en çok çıkan çöpler üzerine düşünüp “Neler yapabiliriz?” diye düşündük.

IMG_1457 IMG_1458 IMG_1468 IMG_1470IMG_1461 IMG_1462 IMG_1463 IMG_1464 IMG_1466 IMG_1467 IMG_1472

Ekrandaki örüntüyü tahtada devam ettirdik.

IMG_1469 IMG_1471 IMG_1475 IMG_1476

IMG_1477 IMG_1478 IMG_1479 IMG_1509

 

Depremle karşılaşınca nasıl bir yol izlememiz gerektiğini öğrendik. Tüm okul bu öğrenmeleri tatbikat ile günlük yaşama aktardı.

Tilkiler Sınıfından kareler :)

IMG_1561 IMG_1562 IMG_1564

IMG_1566 IMG_1567

 

Nurhak Öğretmenden ritim – orf  çalışması için destek alıyoruz.

IMG_1580 IMG_1581 IMG_1584

 

“14 Mart Pi Günü”

IMG_1382  IMG_1385 IMG_1399 IMG_1400

 

Esra: Bu resme bakınca aklınızda ne canlanıyor? (Pi sembolüne bakıyoruz)

Irmak: Tavşan, kaşık kepçe, asma yeri…

Rüzgar: Ayak, çıplak ayak, pi!

Ada: Kuyruk, at ve sallanan sandalyenin ayağı…

Aras: Şemsiyenin altına benziyor. Masa gibi…

Bilge: Silah, masa, araba… Tekerlekleri uzun 5 kişilik, yok 10!

Eren: Değişik bir sembol.

Aren: Aşçı, şu kaşık öbürü kepçe.

Rüzgar: Bilge insan topluluğunu araştırıyor heralde.

 

Sembol hakkında biraz daha sohbet edip sınıftaki yuvarlak nesneleri bulup pi ile ilişkilendirmeyi denedik.

Pi müziğini dinleyip içindeki rakamları takip ettik. Aklımızda birçok rakam kalmıştı doğrusu.

Aklımızda kalan rakamları tek tek yazmaya çalıştık. Aynı zamanda pi’yi renklendirdik.

IMG_1381 IMG_1386 IMG_1387 IMG_1392 IMG_1393 IMG_1394 IMG_1395 IMG_1397 IMG_1401  IMG_1403

Şarkı sırasında akan rakamları elimizle sınırlandırdık. Ben de onlara bu rakamların bir araya gelince oluşturduğu sayıyı söyledim (Doksan üç bin dokuz yüz doksan üç …)

Bu durumu oyunlaştırdık ve en büyük sayıyı oluşturmak için basamakların arttığını fark ettik.

IMG_1446 IMG_1447 IMG_1448 IMG_1450 IMG_1451

Esra: Pi günü neden 14 Mart?

Rüzgar: Benim doğum günüm!

Bilge: 14 olduğu için.

Esra: Peki ya neden mart ayı?

Eren: 3 olduğu için. Üüüüççç o yüzden mart!

Sanat dersinde “Pİ Tişörtü” tasarlayacağız. Uygulamaya geçmeden önce kağıt üzerinde planlama yapıyoruz.

IMG_1452 IMG_1453 IMG_1454 IMG_1455 IMG_1456 IMG_1445

 

23 Nisanda sunmak istediğimiz “Plastik gezegen” projemiz için kostüm tasarlıyoruz.

IMG_1512 IMG_1513 IMG_1514

 

Yeni bir aya geçmemiz üzerine kafamız yine karışıyor. Neyse ki daha hızlı bir şekilde çözüme gidiyoruz.

IMG_1334 IMG_1335 IMG_1337 IMG_1338 IMG_1339 IMG_1370 IMG_1371 IMG_1372 IMG_1373 IMG_1375 IMG_1376 IMG_1377 IMG_1378

 

Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle, sevgiler :)

Esra KAYA