Tilkiler Sınıfı 3. Çeyrek 7. Hafta

Tilkiler Sınıfından Herkese Merhaba :)

Bu hafta gündemimiz çok yoğun. Bir yandan doğa için farkındalık çalışmaları yürütüyoruz. Bir yandan da nisan şenliğimiz için sahne dilimizi belirlemeye çalışıyoruz.

Hepsini sizinle paylaşmak için sabırsızlanıyor, aynı zamanda da mailde belirttiğim video paylaşımları için desteğinizi bekliyorum.

Aaa öğretmenim biz maili görmedik diyenler için de maili olduğu gibi yapıştırıyorum :)

Keyifli okumalar…

”  Merhaba Tilkiler Sınıfı Velileri,

Nisan ayında gerçekleştireceğimiz şenlik için hazırlıklara başladık.

Benim önceliğim çocukların sonuca değil sürece odaklanması. Bu sebeple sizlere bir gösteri hazırlamaktansa süreçte eğlenebileceğimiz bir oyun, dans ya da ritim çalışmasını sahneye taşımak.  İlk olarak 23 Nisanda bir gösteri hazırlayacağımızı ve sahneye çıkmak isteyip istemediklerini onlara sordum. Akabinde fikir alış verişinde bulunduğumuz keyifli bir çember gerçekleştirdik. “Plastik Gezegen” projesini sunma kararı aldık.

Bilirsiniz ki dönemin başından beri sınıftaki kararları oylama esasıyla birlikte alıyoruz . Projeyi nasıl sunacağız? Neleri anlatacağız? Bunu düşünürken bulduk kendimizi; fakat bizi rahatlatan bir konu vardı. Zaten geri dönüşümle ilgili afişler hazırlarken fikirlerimizi önce Yeniokul’a sonra da tüm dünyaya duyurma çıktıları gelmişti. Bu durumu fırsata çevirmek istedik.

  • Film-video hazırlama
  • Kostüm tasarlama                          Projeyi bu yöntemleri kullanarak sunmak istediklerini söylediler.
  • Şarkı söyleme                                                       Bizlere anlatmak istedikleri çok şey var.
  • Dans etme

Hazırlık sürecinin neresindeyiz diye soracak olursanız, kostümlerimizi bitirdik. Sanat öğretmenimizin desteği ile doğal malzemeleri kullanarak “Doğa ve plastik kostümleri” yaptık.

Hepsi doğanın bir parçası olacaklar (Bu zaman diliminde çok fazla yer değiştirme yaptık. Sınıftaki herkes tek tek plastik ve doğa deneyimini yaşadı). Bense doğaya zarar veren plastik bir atık olacağım. Doğa ve plastiğin arasındaki gerilimi anlatan müzikli dans-ritim çalışması hazırlıyoruz. Çalışma müziğimizi sizinle paylaşmak istiyorum. Belki evde dinleyip size fikirlerini anlatabilirler siz de bu fikirleri benimle paylaşabilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=-hg48MjX6Qk

Video filmimizi daha hazırlamadık. En kısa sürede başlamamız gerekiyor; zaman daralıyor. Okul içinde çekeceğimiz videoların dışında sizlerden de video isteyeceğim.

  • Dışarıda gördüğünüz yerdeki çöpleri anlatabilirler.
  • Park, ormandaki çöpleri anlatabilirler.
  • Geri dönüşüm kutularına çöp atarken video çekebilirler.
  • Ambalajlar hakkında bilgi verebilirler.
  • Park-orman yürüyüşünde “Böyle bir dünya istiyorum” diyerek olumlu görüntüleri kaydedebilirler.

Skalayı tamamen size bırakıyorum. Önemli olan en fazla 1 dakikalık bir videoyu bana ulaştırmanız. İçeriğinde çöp, atık, doğa ve geri dönüşüm olsun yeter.

Mail her videoyu kabul etmiyor. Bu sebeple usb aracılığı ile yollayabilirsiniz. (Bana mutlaka mail yoluyla haber verinJ )

“Videonun montajı konusunda destek verebilirim!” diyen olursa desteğinize ihtiyacımız olacak.

Şimdilik benim paylaşacaklarım bu kadar.

İşbirliğiniz için şimdiden teşekkür ediyorum.

Sevgiler

Esra KAYA – Hazırlık Sınıfı Öğretmeni

 

Sanki biraz uzun oldu ama daha önce okuyanlar atlamıştır eminim :)

Gelelim plastiğin faydalarınaaaa..

Hayır plastik değil fasulye olacaktı. Plastiğin de faydası yok değil amma velakin doğaya karıştığında bakın kaç yılda yok oluyor birlikte görelim.

ATIKLARIN DOĞAYA KARIŞMA SÜRELERİ

Biz bu tabloyu daha önceden incelemiştik. Tablo diyorum çünkü gerçek rakamlar bunlar. Baktıkça ağzımız açık kalıyor doğrusu.

Sınıfça bir gözlem süreci başlatmak istiyoruz ama nasıl?

Bilge: Daha önce atılmış bir teneke bulalım. 1000 yılda çözülsün.

Eren: Cam şişeyi yapamayız; çünkü 4000 yıl.

Bilge: 3 ay mı daha fazla yoksa 2 ay mı? Bence 3…

Eren: Evet ama 2 yıl daha fazla.

Bilge: Yıl daha fazla!

(Takvim sürecinde kullandığımız gün, hafta, ay ve yıl kavramları günlük yaşama uyarlanabiliyor artık. Burada amacım bulunduğumuz tarihi bilmelerinden ziyade soyut olan kavramları kullanarak zihinsel süreçlerini hızlandırmaktı.

Hemmmeeenn bilimsel bir bilgiyi paylaşıp ve bloga devam ediyorum.

Nöronlar arası bağları çoğalttıkça yani düşünmeleri arttırdıkça öğrenmeler git gide daha da hızlanıyor… Yani “Düşünüyorum öyleyse varım” :))

Gözlem sürecimizde kullanmak istediğimiz malzemeler:

 

Patafix

Kağıt – Koli

Metal

Asetat kağıdı

Peçete

Poşet

Plastik Eldiven

 

IMG_2175 IMG_2176 IMG_2177 IMG_2178

IMG_2179 IMG_2180 IMG_2181 IMG_2182

Önce doğadan bir parça toprak alıp kilitli poşetlere dolduruyoruz.

Bu süreç neredeyse bir ders saatimizi alıyor. Kuruyan toprağı küreklerle alamıyoruz. Deneme yanılmalar yoluyla toprağı sulandırmak, çok ıslak toprağı kuru ile karıştırmak derkeen istediğimiz kıvama ulaşıyoruz.

Sıra atıkları toprakla karıştırmada…

IMG_2194 IMG_2197 IMG_2198 IMG_2199 IMG_2200 IMG_2202 IMG_2204 IMG_2206 IMG_2208 IMG_2196

21 Mart Dünya Şiir Günü için kısa bir ön hazırlığımız var. :)

İz yöntemiyle renkli kuklalar hazırladık.

IMG_2067 IMG_2068 IMG_2069 IMG_2072 IMG_2073 IMG_2075 IMG_2076 IMG_2079 IMG_2080 IMG_2082 IMG_2083 IMG_2056

IMG_2098 IMG_2105 IMG_2107 IMG_2099

Şiirin gücü ile gezegenimiz için söylemek istediklerimiz var.

Sürekli tüketmeden,
Üretim de yapmalı.
Geri dönüştürerek,
İsraftan kaçınmalı.

Cam, gazete, şişe,
Çöp olup atılmasın.
Biz de yardım edelim,
Yarınlar yok olmasın.

Sınıfımızın önündeki soğanları neredeyse her gün yiyorduk. Baharın gelmesiyle birlikte farklı bir meyve – sebze ekmeye karar verdik.

Soğanlarımıza söylemek istediğimiz son sözleri de yazıp evlere götürüyoruz.

IMG_2143 IMG_2144 IMG_2145

IMG_2146 IMG_2148 IMG_2149 IMG_2150 IMG_2151 IMG_2153 IMG_2155 IMG_2156 IMG_2157 IMG_2159 IMG_2160 IMG_2161 IMG_2162 IMG_2163

 

Sınıf içinde birbirimize seslenirken el hareketlerimize dikkat etmediğimiz durumlarda bazı gerginlikler yaşıyoruz. Örneğin yüzüne dokunma, gözüne dokunma, sırtına defalarca vurma vb.

Bu durumları azaltmak için bazı bölgelerimizi sınırlandırdık. Birbirimize seslenirken sadece kolumuza ve sırtımıza en fazla iki kere dokunabiliyoruz.

Çözümü akran öğrenmeleri ile gerçekleştirmek için “EL HAKEMİ” adında bir uygulama başlattık. Her gün el hakemi değişecek ve sorun yaşayan kişiler durumu teker teker el hakemine anlatacaklar. Hakem tarafları dinledikten sonra doğru olan ve olmayan durumu onlara anlatacak.

Tabloyu birlikte hazırlayarak 25 martta kullanmaya hazır hale getiriyoruz. :)

IMG_2189 IMG_2190 IMG_2191 IMG_2193

Bir sonraki hafta görüşmek üzere…

Sevgiler :)

Esra KAYA