Süper Kuşlar 1. Çeyrek 8 – 9. Hafta

Süper Kuşlar Sınıfından Herkese Merhaba,

Geçirdiğimiz iki hafta boyunca her fırsatta grup olmak, arkadaşlık ilişkilerimiz ve işbirliği ile hareket edebileceğimiz oyunlar oynadık. Artık sınıfımızda grupta veya kişilerarası karşılaştığımız zorluklar karşısında neler yapabileceğimizi gösteren bir posterimiz var.

IMG_20191030_134435 IMG_20191031_150842 IMG_20191101_151738 IMG_20191101_151806

Okula kaç gün gelmiş olabiliriz sorusuyla takvim uygulamamıza geçtik, her gün takvimde hangi günde olduğumuzu takip ediyoruz.

IMG_20191106_102608 IMG_20191106_105134 IMG_20191106_095151 IMG_20191106_100445 IMG_20191106_102611  IMG_20191107_085922 IMG_20191107_090758

Hallowen etkinliğinden renkli kareler :)

IMG_20191031_142147 IMG_20191031_144003 IMG_20191031_144034 IMG_20191031_144043

Permakampta bu hafta orman yürüyüşüne gidenler dönene kadar biz nefis çorbayı ve börekleri hazırladık. Korsan gemisinde açık sınıfımızı yaptık ve tüm heyecanımızla zipline a bindik. Orman yürüyüşünün sonunda Seteney’den meşepalamudu ve sarmaşığın arkadaşlık hikayesini dinledik. Mırıltıları ve huzuruyla Sarışın arkadaşımız da yanıbaşımızdaydı.

IMG_20191105_103500 IMG_20191105_110147 IMG_20191105_112024 IMG_20191105_112813 IMG_20191105_113446 IMG_20191105_114755 IMG_20191105_120409 IMG_20191105_122658 IMG_20191105_124223 IMG_20191105_132602  IMG_20191105_133338 IMG_20191105_134011

Mevsim sonbahar, etrafımızda çokça yaprak var. Peki hepsi aynı renk mi? Farklı tonları olanları ayrıştırıp bir grafikle sayılarını bulabilir miyiz? sorularıyla grafik çalışması yaptık.

IMG_20191106_133502

Sanat Atölyesinden herkese merhaba, 

Çocuk merakında topraktan çıkmayan bitkiler var. 

Burcu öğretmen bunu benimle paylaştığımda bende çok heyecanlandım. Peki nasıl diye kendime sormaya başladım….

Araştırma yaptım…

Sanat dersi geldi çattı…

Pınar: Topraksız bir alanda hiç bitki gördünüz mü? 

Beril: pamuktan çıkıyor 

Çınar: arabadan çıkıyor 

Pınar: nasıl yani 

Çınar: binilmeyen arabadan, tekerleklerin yanından çıkıyor. 

Altan: taşdan 

Beril: sudan çıkan var. 

Pınar: Nilüfer çiçeği mi 

Beril: ? 

(Bilgisayardan açıp gösterdim.)

Beril: evet bu  

neler çıktı:

Pamuktan çıkan bitki 

Arabadan çıkan bitki 

Suda yaşayan bitki 

Duvardan çıkan bitki 

ilk olarak pamuk çıkan bitkiyi gözlemlemeye başladık. 

Neler lazım…

Biraz pamuk 

Biraz fasulye 

Biraz su 

Ve kap 

bu değişimleri somutlaştırmak adına çizim dilini aktifleştirdik. 

20190930_125400      20190930_125419

Bir sorun var !

Bir hafta geçti ve  filizler çıkmadı  ama pamuğun altında bazı değişiklikler var. 

Neden çıkmadı? 

Altan: çıkması biraz zor 

Pınar: neden 

Altan: pamuk fazla galiba 

Pınar: nasıl yani 

Altan: kalın Pınar çıkamıyor 

Pınar: Ne yapalım? 

Beril: ince olması lazım 

Pınar: hmm peki  deneyelim, bence olmayacak 

Selim: olacak 

Sınıf: OLACAK !!!

20191007_124255       20191007_124303

pamukları inceltme işleminden sonra bitkimiz hızlı bir şekilde büyümeye başladı. Sınıfın görevleri vardı. sulama, yeteri kadar güneş aldı mı?

20191014_125757

Bitkimizdeki değişiklikler hızlı bir şekilde artıyordu, hemen detayları çizmeye devam etmemiz gerekiyordu.

çok fazla dalı, çok fazla yaprağı olmaya başlamıştı.

çizim dilinin dışında rölyef dilini de kullanmak istedik.

rölyef nedir, modelaj kalemi nedir nasıl kullanılır… sorularımıza cevap bulduktan sonra, kille çalışmaya başladık.

Bitki rölyeflerimiz

20191104_124538   20191104_125218    20191104_131112     20191104_131114

okulumuzda topraktan çıkmayan bitkiler var mı?

keşif zamanı !!!

20191014_124411         20191014_124545

detaylı bir şeklide araştırma yaptık ama bulmadık :(

maceramız devam edecek!

 

Bilişim Teknolojileri dersimizde neler yapıyoruz?

Bilişim Teknolojileri dersine sınıf ortamını, sınıfta bulunan donanım elemanlarını tanıyarak başladık. Mouse, monitör(ekran), kasa, klavye kavramlarını tanıdık. Bu donanım elemanları ne işe yarar sorusunu sorarak yanıtlar aradık. Kağıt üzerinde bu kavramların görsellerini renklendirdik ve anlattık.

Mouse kullanma becerimizi artırmak için abcya.com platformu üzerinden çeşitli eğitsel oyunlar oynadık. Bu oyunların içerisinde örüntü, sıralama, renk tonu belirleme, temel geometrik şekiller gibi kavramları da desteklemiş olduk. Mouse ile tamamladığımız etkinliklerde sürükle bırak yöntemini de hızlandırdık.

Kodlamaya başlıyoruuuuz! Kodlamaya hazırlık sınıfında yer, yön, komut kavramlarını öğrenerek başlıyoruz. Bu sebeple unplugged(bilgisayarsız) etkinliklerle yola koyulduk. Robot arkadaşım, kodlama halısı, kağıt üzerinde komut belirleme gibi etkinliklerle komut verme, komut alma, en kısa yoldan hedefe ulaşma gibi kazanımları edindik. Yolumuza kodlama ile devam ediyoruz. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Müzik Dersi

Hem okula hem de müzik sınıfımıza yepyeni bir başlangıç yaptığımız için dersimize ”Merhaba” isimli şarkıyı öğrenerek başladık ve ritim çalgılarıyla şarkıya eşlik ettik. Davul ve marakas olarak iki gruba ayrılarak ritim çalışmalarını hızlandırdık. Renkli toplarla sabit bir metronom hızıyla ritimsel hareket etmeyi öğrendik. ”Topları Döndür” şarkısını öğrenerek renkli toplarla sağ sol kavramını pekiştirdik. Büyük ve küçük toplarla eşli bir şekilde ince ve kalın sesi ayırt etme oyunu oynadık. ”Denizciler” şarkısını öğrenerek devinimsel hareketlerle pekiştirdik. En sevdiğimiz meyve isimleriyle kendi ritim kalıplarımızı oluşturduk. Davul ve ritim çubuklarıyla ritim çalışmaları yaptık. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı etkinlikleri için ”Cumhuriyet ” şarkısını öğrendik. Sınıfımızdaki gitarları inceleyerek gitarın sesini ve çeşitlerini öğrendik.

 

English Language and Literature

Hello Crabs and SuperBirds!

The year started off with a mix of our literature and language lessons. We based our Literature lessons on books we’d be reading in class, infusing it with activities supporting vocabulary acquitision, sorting, counting, sequencing, and penmanship. First couple weeks were spent setting circle time routines, talking about our feelings, weather, classroom rules, getting to know each other and learning rhymes and songs. We also had set the books to be read throughout the quarter… >>20191111_142405

In the third week we kicked off with Eric Carle’s The Hungry Caterpillar which also provided us a baseline for reiterating class and calendar routines. 20191107_173252We worked on vocabulary of the book ranging from days of the week to numbers and food. The children were familiar with the story which helped consolidate the themes better.

The second book we read was Rosie’s Walk. We looked at and learned farm animals and life, while also working on some coloring. Rosie’s Walk allowed us to introduce simple prepositions to children such as; through, in, under, across accompanying them with physical movements for iteration.20191107_173014

Little Cloud by Eric Carle was our 3rd book. We joined in with the little cloud who likes to be what it is and wonders around when others drift up. 20191107_172706It turns into a tree, sheep, airplane and many other things. We talked about shapes, colors, and objects that we see around us. It also gave us an oppurtunity to talk about weather and different types of clouds. The children made their own clouds using white acyrlic paint as well as connecting dots to create a unknown shape.

20191107_172047Next book is a all time favourite We’re Going On a Bear Hunt by Michael Rosen. The book tells the story about a family going through different elements of nature to hunt a bear and end up scared, in their bed cozied up. This book allowed the children to learn vocabulary, joining in with the rhyming 20191107_171937of the book and hands on crafts. Step by step, starting individually and moving to collaborative work the children created their own story path and the cave made of recycled and natural materials. The cardboard setting stayed in their classroom afterwards allowing the children to continue to engage with the story with their friends and classroom toys. We also did a series of activities focusing on sorting bears according to size, story sequencing and coloring. We also practised the prepositions we learned with morning routines, going under tables, over chairs and through imaginary snowstorms and forests. As a summative assessement of the book we introduced a book review worksheet allowing the children to rate the book and draw a favourite scene. It was a relief to see all the children had enjoyed the book.20191111_144016

20191107_171857The final book we read towards the end of the quarter was a classic tale, The Three Little Pigs. 20191107_173654We kicked off with story time, coloring the character masks and role playing in the classroom. It was fun to see the children picking up the verse and singing along. We had dark wolves, rainbow wolves and a variety of little pigs. Sequencing, sorting, counting and coloring were also part of the lesson. The children got used to the routine of reading a book and activities that follow and began to be more independant with the related directions. Talking about different materials and different homes segwayed the topic towards different homes around the world, parts of a house, and objects in a house. The children worked on sorting different items and matching them to the appropriate part of the house both independently and collaboratively. The review of the book turned with favourable outcomes and some little pig drawing were impressive.

3lü 20191111_144224IMG_1443 IMG_1445 IMG_1447 IMG_1448 IMG_1449 IMG_1450

That’s it for this time.. See you after the break!