Minik Yunuslar(9. ve 10. Hafta)

Sevgili Minik Yunuslar Sınıfı Aileleri Merhaba :)

Okul sürecinde yaptığımız konuşma çemberleri duygularımızı daha iyi ifade etmeyi sağlıyor. Birbirimizle sohbet ederken toplulukta dinleme ve konuşma becerilerimizi geliştirmeye devam ediyoruz.

Türkçe derslerinde okumamızı akıcı bir hale getirmek için grup ve bireysel okuma çalışmaları yapmaya devam ediyoruz. Okuduğumuz metinleri anlatarak  ve sorular cevaplayarak bu süreci destekliyoruz.

20191107_085708 20191107_085656

Günlük hayatımızda problem çözme becerimizi geliştirmek için müdür, müdür yardımcısı ve öğretmen rolüne girdik. Öğrencilerin derse geç gelmesi ve tuvaletleri temiz kullanma üzerine konuştuk. Herkes öğretmen gibi  belirlenen konularda sınıfında yaşanılan sıkıntılardan bahsetti. Sonrasında bu sıkıntılara çözüm önerisi getirdi. Öneriler yazıcı öğretmen tarafından not edildi.

Tuvaletleri temiz kullanma üzerine yapılabilir örnek çalışmalar;

  • Öğrenciler öğretmenleri tarafından bilgilendirilsin.
  • İlkokul ve ortaokul öğrencileri afişler hazırlayıp duvarlara assın.
  • Aile desteği almak için siz velilere mail atılması gibi örnek çözümler sunuldu.

ikinci sorunumuz öğrencilerin derse geç kalmasıydı. Öğretmen arkadaşlarım öğrencilerinin derslere sabahları geç gelmesinden ve derslerde tuvaleti olmadığı halde tuvalete gitmek istemelerinden dolayı çok sıkıntı yaşadıklarını ifade ettiler.

  • Sabahları okula ailesiyle gelen öğrenciler servisle gelebilir.
  • Okula geç gelen öğrenciler daha yakın bir yere taşınabilir.( öğretmen arkadaşlarımız bu öneriye hiç sıcak bakılmadı. Çünkü öğrenci geç kaldığı için aileler evini değiştirmek zorunda değil diyerek diğer öğretmenler bu öneriyi kabul etmedi.

 

20191113_094448 20191113_094506

Matematik dersinde eldeli toplama işlemleri yapmaya ve problem çözmeye devam ediyoruz. Matematik oyununda yeni işlemler ve problemlerle süreci daha eğlenceli hale getiriyoruz.

20191107_144516 20191107_144503

10 Kasım Atatürk’ü anma töreninde arkadaşlarımız şiir okurken,

IMG-20191108-WA0006

Bu ay perma kampta sabah orman yürüyüşüyle başladık. Orman yolunu bitirdikten sonra düz bir arazide iki gruba ayrılıp oyun oynadık. Öğle yemeğinden sonra bize ayrılan serbest etkinlik zamanında ”ağaçların neden yaprakları vardır?” sorusu üzerine konuşma çemberi yaptık. Sonrasında bir kitaptan öğretmenimiz bu soru üzerine yazılmış metni bize okudu. Atölye çalışmaları için üç gruba ayrıldık. Bir grup mutfakta turşu yaptı. Turşuları yaptıktan sonra kullandıkları malzemeleri ve turşu yapımının tarifini not ettiler.

Diğer iki grup ise bahçe çalışmasına katıldı. Bazı arkadaşlarımız bahçede çalışma yaparken bir peygamber devesi gördüler ve çok dikkatlerini çekti.Onu incitmeden sevmeye çalıştılar. O da arkadaşlarımızı incitmemişti. Bir süre onunla ilgilendiler ve sonrasında çalışmalarını yapmaya devam ettiler.

20191112_141033 20191112_140659 20191112_140647  20191112_111918 20191112_140629 20191112_141025 20191112_141735 20191112_141625 20191112_141117 20191112_143350 20191112_143400

 

 

Sanat Atölyesinden herkese merhaba,                          

Sınıf ağacı heykel çalışmasından sonra ki aşamamız  patineydi. (renklerdirmek) 

Başar: istediğiniz renk yapabilir miyiz? 

Kaan T: yapalım lütfen! 

Ağacımız gerçek renklerinde olmayabilir mi soruları gelmeye başladı. 

Elbette olmayabilir dilediğimiz renk ve teknik ile yapabiliriz dedim.   

Ama Patine aşamasından öncesinde tekrar hatırlamamız gereken bilgiler  ve yeni terimler vardı.

  • Renklerin kullanımı 
  •  fırça kullanımı
  • Patine nedir? 
  • Konuştuktan sonra çalışmaya başladık.

 

20191106_112843 20191106_112846 20191106_112858 20191106_113323

20191106_130651

ağacımızı dilediğimiz gibi renklendirme işleminden sonraki adımımız günlüklerimizdi. 

SINIF AĞACI GÜNLÜĞÜ 

Ağacımızdaki değişikleri konuştuktan sonra çizim aşamasına geçtik. 

20191106_123755 20191106_123903 20191106_124443

YARISINI SEN TAMAMLA 

Bir diğer çalışmamız ise sınıf ağacımızın yarısını tamamlanması oldu.  buradaki amacımız; her gün gördüğümüz ağacımıza ne kadar dikkatli bakıyoruz? sorularına cevap bulmaktı. 

sınıf ağacımızın; 

arkasında,  yanında,  önünde neler var? 

20191023_112952 20191023_114903 20191023_114912

Sevgiler …

Bilişim Teknolojileri dersimizde tüm hızımızla kodlamaya devam ediyoruz. Öncelikle geçen yıl öğrendiğimiz bilgileri hatırlayarak başladık. Komut, yer-yön, adım kavramlarının bir kez daha üzerinden geçtik. Artık okuma-yazma bildiğimize göre komutları okuyarak sıralayabiliriz değil mi? :)

Geçen yıl ilerlemek içi yön okları kullanıyorduk. Bu yıl ise komutlarımız çok net! “İlerle”, “Sağa Dön”, “Sola Dön” “Bu İşlemi 5 Kez Tekrarla” gibi komutlar var artık karşımızda! Karakterimizi en kısa yoldan hedefe götürmeye çalışıyoruz. En kısa yol ve en kısa kod bizim ilk önceliğimizdi. Bu durumda bizim “Döngü” kavramı ile de tanışmamız gerekiyordu.

Döngü kavramını, döngü bloğunun ne işe yaradığını öğrenerek başladık. Döngü kullanmadan yazdığımız kodları ve döngü içeren kodları karşılaştırdığımızda ne kadar kısa ve kolay olduğunu gördük. Başladık kodlamaya… Etkinliklerimiz hız kesmeden devam edecek…

2. çeyrekte görüşmek üzere…

Müzik Dersi:

Nota değerlerini ve isimlerini öğrendik. Müzik kitabımızdan 4,5 ve 6. sayfadaki nota çalışmalarını yaparak pekiştirdik.