Süper Kuşlar 1. Çeyrek 10. Hafta 2. Çeyrek 1. Hafta

 Süper Kuşlar Sınıfından Herkese Merhaba!

Süper Kuşlar 1. çeyreğin son haftasına kitapları birbirlerine tanıtarak başladılar

IMG_20191111_114300 IMG_20191111_112712

IMG_20191111_112834 IMG_20191111_113517 IMG_20191111_114905

Sanat dersinde Pınar Öğretmen ile topraksız yetiştirdiğimiz fasülyelere içindeki minerallerden faydalanabilmesi için birlikte toprak ekleyip gözlemini yapmaya devam edeceğiz kararı aldık. Daha sonra tüm bir çeyrek boyunca neler öğrendiğimizi hangi derslere girdiğimizi hatırlayıp zaman yolcuğu yaptık.

IMG_20191111_123734 IMG_20191111_130225 IMG_20191111_130231

Alis “Öğretmenim bitkimizin yapraklarına bir şey olmuş” dedi ve gruplara ayrılarak bitkinin solan yapraklarını temizlediler. Derken bir misafirimiz olduğunu farkettiler;

IMG_20191112_085338 IMG_20191112_085349

Beril: Tırtıl bulduk

Burcu : Fasülyelerimiz yaşam alanına dönüşmüş görünüyor

Çınar: Sinekler de var

Alis: Dala tırmanıyor bu kurta benziyor

Canduru: Hayır kurt değil

Maya: Büyüteçle inceleyelim, gördüm yemyeşil

Can: Ben de görmek istiyorum

Alis: Bakın nasıl ilerliyor

Canduru: Şu anda korkutuyoruz

Ali: Elinle göstersene göremedim

Canduru: Büyütece alırsam herkes görür, öğretmene gösterelim çabuk

Altan: Onu bir kaba koyun

Beril: Evet bir kaba koyalım

Canduru: Dışarı çıkaralım

Maya: Dışarıda kedi var zarar verebilir

Canduru: Fasülyeye tekrar koyalım orada yaşayabilir.

Okula kaç gün geldiğimizi hesaplamaya devam etmek için üç gönüllümüz oldu;

IMG_20191113_104831

Beril: Kağıtları yapıştırmanız için size patafiksi ben vereceğim

Canduru: İki kişiyiz ya sen kağıt ver ben çizeyim Çınar

Çınar: Bence bir sen bir ben yapalım

Canduru: 3 ve 4 ü yazdım, gereksizleri çıkarayım, Çınar yer değiştirelim oradakileri çizeceğim

Beril: Ben size kağıtları hazırladım masaya koyuyorum

Çınar: 6’dan 13’e geçemeyiz, sırayla yapalım

Beril: Tartışmayın diye hızlı yapmaya çalışıyorum

Çınar: Benim çok iyi bir fikrim var sen şuradakileri yapıştır ve çiz ben buradakileri yapıştırıp çizeyim olur mu?

Canduru: Oluuur

Beril: 26’yı çizin

Çınar: Ben çizerim

Canduru: Ben de çizmek istiyorum, diğer teneffüs sen çizersin

Çınar: 23, 24 hmm 23’ü yazmamışız

Beril: Çınar ya da Canduru bitti mi?

Çınar: Bitti 31’i yazdık.

IMG_20191113_134110 IMG_20191113_133936 IMG_20191113_133924 IMG_20191113_133913 IMG_20191113_133158 IMG_20191113_133200

Vee 2. Çeyrek Başladı

Tatil dönüşünden sonra tatilde neler yaptığımızı paylaştık;

IMG_20191125_113441 IMG_20191125_115119 IMG_20191125_114803 IMG_20191125_114236 IMG_20191125_115523 IMG_20191125_113056

 

 

 

Sabah çemberinde Kasım takvimimize baktığımızda oldukça boş kaldığını gördük, üç gönüllü belirledik ve eksik günleri yazdık;

Can: Bence 17 den başlayalım

Barış:  13’ten sonra hangi rakam geliyordu

Alis: 13’ten sonra 14 gelir

Can: Ama 14 yok burada

Alis: Bende var 15 ve 16’da bende var. 17’ye sıra geldi nerede? Can sende mi?

Can: Yoo bende 27 var

Alis: 18 bende

Barış: (28 rakamının olacağı yeri gösterir) Şuraya kadar yapacağız

Can: Çünkü 30 yok

Alis: Benim yapıştıracaklarım bitti

Can: Bende çok var 19’dan başlıyorum

Barış: 20 ve 21 bende patafiks gerekiyor

Burcu: Bilgisayar masasından alabilirsin

Can: Eksik var bence

Burcu: Hangı sayı eksik

Can: 24 eksik, ben çizeceğim şimdi

 

Eylül, Ekim ve Kasım ayları takvimlerimizi yaptık sıra ayların isimlerinin yazılı olduğu kavanozlara  geldiğimiz gün kadar misket saymakta

IMG_20191127_094031 IMG_20191127_094537 IMG_20191127_094641 IMG_20191127_095136 IMG_20191127_095459 IMG_20191127_095559 IMG_20191127_095901 IMG_20191127_095906 IMG_20191127_133609 IMG_20191127_133614 IMG_20191127_133624

 

Sayfanın ortasında bir leke var acaba nelere dönüştürebiliriz dedik ve birbirinden güzel çalışmalar yaptık.

IMG_20191126_154219 IMG_20191126_154238

Selim: Denizaltı                                                   Barış: Çiçek

IMG_20191126_154114 IMG_20191126_155126

Altan: İnsan yüzü                                               Deniz: Denizaltı

IMG_20191126_154907 IMG_20191126_154810 IMG_20191126_154744 IMG_20191126_154441

Maya: Kelebek                   Alis: Kurbağa                   Canduru: Tavşan              Mira: Kaplumbağa

 

IMG_20191126_154323 IMG_20191126_154309

Ali: Denizaltı                                                        Can: Robot

Çemberlerimizde duygu kartları aracılığıyla duygularımızı nasıl yaşadığımızı konuşmaya başladık

IMG_20191128_151710 (1)

Selim: sabırsız olduğumda hızlı olmak isterim. Hemen okula gitmek sonra hemen eve gitmek isterim

Deniz: Sabırsız olduğumda bazen çıldırabilirim

Burcu: Mesela nasıl gösterir misin?

Edis: Bağırıyorsun değil mi?

Deniz: Sinema gecesinde çok sabırsız oluyorum

Çınar: Ben sabırsız olduğumda anneme sorup onu  anneme lütfen yapabilir miyim diyorum

Beril: Mesela sinemaya gideceğimiz zaman sabırsız olurum

Can: Sabırsızlandığımda hareketli oluyorum

Barış: Annemi göreceğim zaman sabırsızlanıyorum

Mira: Misafirlerimiz ben uyuduğumda gelmişlerdi, o zaman sabırsızlandım. Sabah kalktığımda ablalar bana hediye verdiler.

Maya: Hediyeli bir akşam olmuş

Mira: Sosis köpek hediyesi almışlar

Ali: Ben sabırsız olduğumda çok sinirleniyorum. Evden uzun süre çıkmadığımda “yeter artık çıkmak istiyorum”diyorum

Canduru: Ablalarım ya da ağabeylerim geldiğinde sabırsız oluyorum

Deniz: Sinema gecesi geldiğinde arkadaşlarım geleceği zaman ben de sabırsız oluyorum. Benim canım Çınar’ım

Çınar: Hangi Çınar, ben miyim?

Deniz: Hayır, komşu Çınar

Edis: Ben bugün sabırsızlanıyorum çünkü abimin arkadaşları gelecek, bahçeye çıkacağız spor salonuna da çıkacağız orada boks eldivenleri ile boks yapacağız.

Maya: Annemle parkta saklambaç oynayacağımız zaman, sinema izleyeceğimizde sabırsızlanıyorum.

Altan: Ben bir kere oyuncak almaya gitmiştim o zaman pijama da alacaktık önce oyuncak alalım dedim. Çok yavaşlamıştık gibi gelmişti hadi hadi alalım demiştim

Alis: Ben babaannemin geleceği zamanlarda çok sabırsızlanıyorum.

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba,

Sanat eserlerinde en çok kullanılan tasvirlerden biri de insan figürüdür. 

Resim ya da heykel yaparken ilk olan bütünü görmektir. Ama bütünü görmeden önce parçaları detaylı çizmek, analiz etmek önemlidir.  

insan figüründe kafa kısmına göre beden orantısı bulunur. Kafa kısmında çözülmesi gereken detaylar fazladır.  

göz, kulak, ağız, burun … 

Bu detayları çalışmak için bu 2. çeyrekte beden üzerinden derslerimizi işleyeceğiz. 

PORTRE NEDİR?

Portre, resim, fotoğraf, heykel ve benzeri sanat türlerinde bir kişinin yüzünün ve yüz ifadesinin betimlenmesi ile oluşturulan eserdir. Bu eserlerin amacı, kişinin görünüşünü, kişiliğini ve ruh hâlini yansıtmaktır.

İlk olarak portre sanatını konuştuk.

Yüzümüzü keşfettik, sonrasında eşleşerek yüzün detaylarını çizmeye başladık. 

20191125_134112   20191125_134103

20191125_134040

 

Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar. 2. çeyrek dönemimiz başladı. Kodlama yapmaya başlamadan önce algoritma kavramının mantığını günlük hayattan örneklerle sıralamalar yaparak öğrendik. Örneğin Burcu öğretmenimizin doğum günü olduğunu hayal ettik ve doğum günü pastasının görsellerden yola çıkarak hangi sırayla dizilmesi gerektiğini düşündük. Sıralamamız şöyle oldu;

1.Mumları yanan tam bir pasta,
2.Mumları üflenmiş tam bir pasta,
3.Tabakta bir dilim kesilmiş pasta,
4.Boş bir tabak

Diğer örneklerimiz de buna benzer örneklerdi. Daha önce gördüğümüz ve sıralayabileceğimiz örnekleri kullandık. Ardından bilgisayar üzerinden algoritmalar(sıralamalar) oluşturduk. “code.org” içerisindeki etkinliklere de böylece başlamış olduk.

Kalan zamanlarımızda da tasarım ve simetri uygulaması olan öğrencilerin deyimiyle “ÇİZGİ OYUNU” diye adlandırdığımız “Weavesilk” kullanıyoruz. Onlar için çoook eğlenceli bir uygulama. Evde de isteyebilirler. Tercihi size bırakıyorum. :)

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Müzik Dersi

10 Kasım Atatürk’ü anma adına ”Atatürk’ü Severim” şarkısını öğrendik. Sevdiğimiz sebze isimlerini sınıfta paylaşarak sebze isimleriyle ritim çalışması yaptık. Sebze isimlerini pekiştirmek için ”Zerzevatçı Teyze ” şarkısını öğrendik ve keyifle söyledik. Öğretmenler günü için ”Öğretmenim Şarkısını ” öğrendik. 1. Çeyreğe veda ederken tüm çeyrek boyunca yaptıklarımızı tekrar ettik ve hatırladık. Ünlü besteci Wolfgang Amadeus Mozart tanıdık ve önemli eserlerini dinledik. Müziğin alfabesi olan notalara giriş yapmadan önce Sol anahtarını öğrendik. Sol anahtarı çalışması yaptık.