Yengeçler Sınıfı 1. Çeyrek 10. Hafta -2. Çeyrek 1. Hafta

Yengeçler Sınıfından Herkese Merhaba :)

Bir çeyrek ne de hızlı bitti, bana sorsalar şu an ekim ayında olduğumuzu söylerdim.

1. ve 2. çeyreğin bir arada olduğu harika bir süreci sizinle paylaşmak için sabırsızlanıyoruz. Arkanıza yaslanın ve kemerlerinizi bağlayın!

Diğer sınıflar derste olduğu için sabahları kahvaltıdan sonra; bahçede oynamak yerine sınıfa gitmek gibi bir rutinimiz var.

IMG_1593

Bu sabah sınıfa gitmeyi unuttukları için bahçedeki oyunu videoya çektikten sonra duvara yansıttım, tabi tüm çocuklar kıkırdamaya başladı.

Yengeçler artık çember konumuzu biliyorlardı.

Esra: Kahvaltıdan sonra unuttuğumuz bir şey mi olmuş bugün?

Özgür: Sınıfa gidiyoruz ama ben kahvaltımı geç bitirdim.

Maya: Ellerimizi yıkıyoruz.

Kaan: Kahvaltı bitince bahçede oynamıyoruz ama ben çok çok çok oynadım.

Levent: Biz oyun oynamayı çok sevdiğimiz için unutuyoruz. Oraya bir işaret koyalım bize hatırlatsın. 

Ö: Yazı yazalım

Ö: Biz okuma yazmayı bilmiyoruz ki.

Defne: Okuma yazma bilmesek bile biz kendi tabelamıza işaret koyarız. Kahvaltıdan sonra oyun oynamaya çıkmayın deriz. Kendi resimlerimizi çizeriz. Oyun oynamayın deriz. Kendi resimlerimizin kenarına da isimlerimizi yazarız.

Ela: Benim adım artık Şimşek.

Asya: Ama biz sana Ela diye alıştık.

Konu tam değişmek üzereyken gündeme tekrar döndüler;

Mila: Kırılabilir.

Levent: O zaman belki…

O sırada Mila konuşma objesini gösterdi ve Levent sustu.

Mila: Kağıtları yırtarlar!

Defne: Yırtmayın yazalım.

Kaan: Kartooon!

Mila: Tak tak tak! Kaan bunu görüyor musun?  (Konuşma objesi)

Bu sırada sınıfça kağıt, kiyat, kaat, keğıt vb. gibi sözel denemeler yaptılar.

Esra: Şimdi biz bu kağıda ne yazmak istiyoruz anlayamadım?

Onur: Kahvaltıdan sonra elinizi yıkayınız.

Ela: Öhö öhö öhö  (Konuşma objesi ondaydı. Herkes sessizleşti ve devam etti) Yengeçler sınıfı yemekten sonra sınıfa geçiniz. Sonra da çembere…

Çınar: Herkes sevdiklerine veriyor konuşma objesini!

Esra: Ama herkes birbirini seviyor diye biliyordum.

Teoman: Hani okulun görevlisinden izin alıp çıktı çıkaralım.

Rüzgar: Demirden yapalım.

Çemberde kendilerine hatırlatıcı bir yazı oluşturmak gündeme geldi. Birden fazla fikri düşünme havuzumuza attık. Birkaç gün içinde bu fikri gerçekleştirmek istedik fakat o da ne? Herkes kahvaltıda birbirine hatırlatmaya başlamış. Duruma kendi aralarında bir çözüm bulmuşlar, bu çözüm işe yaramazsa konu tekrardan çembere gelecek. Belki de bu fikirlerimizi ürüne dökmeyi deneyecekler.

Tenefüste kendi mandalalarını yapanlar var. :)

IMG_1640 IMG_1641

TA – TA – TA….. TAKVİM

1. ÇEYREK TAKVİMİ

Takvim rutinimiz devam ediyor. :)

IMG_1594 IMG_1604 IMG_1605 IMG_1606 IMG_1607 IMG_1610 IMG_1633 IMG_1706 IMG_1726 IMG_1728

Takvime hava durumunu da ekledik. Bu sayede ay sonunda bütün bir ayın kaç günü yağmurlu, kaç gün güneşli vb. olduğunu nicelikli olarak görebileceğiz.

Yengeçler hava durumu kartlarını keserek sürece yardım ediyorlar.

IMG_1731 IMG_1733 IMG_1734

2. ÇEYREK TAKVİMİ

27 Kasım Çarşamba

Tatilimiz bitti, peki şimdi takvime nasıl döneceğiz?

Özgür: Bence bugün okulun 3. günü olduğu için bunlardan biri olacak ( Takvimdeki son iki çarşambayı gösterdi)

Maya: 24 kasım Pazar’dı yani öğretmenler günüydü sonra okula geldik, sonra 25, sonra 26, şimdi de 27’deyiz.

Onur takvim görevlisiyken (27 Kasım) hava hem yağmurlu hem de bulutlu dedi  ve panoya farklı bir bakış açısı getirdi.

Unutmadan kaydırmalı bir hava durumu panomuz ve minik kartlarımız var artık.

IMG_2081 IMG_1978

Asetat kağıdını kullanarak takvimin iz çizimini gerçekleştirdik.

IMG_1981 IMG_1983

İşte bunlar da yengeçlerin takvimi… :)

IMG_2007 IMG_2009IMG_1986 IMG_1987 IMG_1988 IMG_1989 IMG_1990 IMG_2001 IMG_2002 IMG_2003 IMG_2004 IMG_2005 IMG_2007 IMG_2008 IMG_2010

Kasım ayının bitmesine sayılı günler kaldı. Bakalım bu ay kaç gün sürecek?

 

IMG_2020 IMG_2021  IMG_2071 IMG_2072 IMG_2079 IMG_2083

KİTAP TAKAS GÜNÜ

IMG_1626 IMG_1627 IMG_1628 IMG_1629 IMG_1630 IMG_1631 IMG_1658

IMG_1636

 

Bu arada 2. çeyrekte gidecekleri kulüpleri seçtiler.

Sokak Oyunları Kulübü

Teoman, Ece, Levent

Beceri Takası Kulübü

Defne, Asya, Rüzgar

Drama Kulübü

Onur, Deniz, Ela

Felsefe Kulübü

Kaan

Tiyatro Kulübü

Özgür, Maya,

 

Sınıftaki sandalyelerden birinin bacakları kırılmış ve kimse bu olayın nasıl olduğunu görmemiş. Kaan, Güneş Efe ve Özgür bunu ilk fark edenlerdi ve sandalyeyi hemen Tuğkan’a götürüp nasıl tamir edebileceğimizi sorduk.

Sandalye bir süre Tuğkan’da kalacak. Biz de sınıfa dönüp bu süreçte ne yapacağımızı konuşalım.

IMG_2075

Sınıfa döndüğümüzde Tuğkan’la olan konuşmalarımızı çemberde arkadaşlarına aktardılar.

-Sandalyemiz olmazsa ne yapacağız, bir kişi ayakta mı kalacak?

+Belki minderleri üst üste koyarız sandalye olur.

IMG_2076 IMG_2077

 

 

Pınar Öğretmenimizin kendi blogunda da paylaştığı Meşher gezisine bir de benim kadrajımdan bakın. :)

IMG_1659 IMG_1660 IMG_1661 IMG_1663 IMG_1664 IMG_1665 IMG_1666 IMG_1667 IMG_1668 IMG_1669 IMG_1671 IMG_1672 IMG_1675 IMG_1677 IMG_1678 IMG_1680 IMG_1681 IMG_1682 IMG_1683 IMG_1686 IMG_1687 IMG_1688 IMG_1690 IMG_1691 IMG_1692 IMG_1693 IMG_1696 IMG_1698

Gezi sonrası okulda kil, hamur ve çamurdan özgün heykeller yaptık.

IMG_1700 IMG_1701 IMG_1703

Bu sırada geziye ait fotoğraflar projeksiyon aracılığıyla duvarımızdaydı.

IMG_1704

Sabah kahvaltısından yakaladığım bir an. :)

IMG_1714

 

Bahçeye çıkmaya ne dersiniz? Biri kulaktan kulağa mı dedi?

KULAKTAN KULAĞA OYUNU

Sınıfımızdaki roket günden güne gelişiyor. Yengeçler roket biletlerine kendilerince bir bilet kasası oluşturmuşlar.

SINIF ROKETİ (1) SINIF ROKETİ (2)

Sınıf anlaşmalarımız hakkında kendi çektikleri fotoğraflar üzerinden konuştuk. IMG_1716 IMG_1717 IMG_1718 IMG_1720

Pvc ile kaplanan fotoğrafları tek tek işaretleyip anlaşma köşemize astık.

IMG_1721 IMG_1722 IMG_1723 IMG_1753 IMG_1755 IMG_1756 IMG_1757 IMG_1758 IMG_1759 IMG_1760IMG_1766

Tiyatro kulübünün eğlenceli oyunu “Doğanın Başına Gelenler”

IMG_1752 IMG_1749 IMG_1745 IMG_1750 IMG_1744 IMG_1741 IMG_1739 IMG_1738 IMG_1736

 

Gelin bir de tatilden sonra neler yaptıklarımızı konuşalım.

Yepyeni bir çeyrekle karşınızdayız.

Heyecandan yerimizde duramıyoruz. Kısacık bir arada birbirimizi ne kadar çok özlemişiz böyle!

Tatilden döner dönmez ilk çember konumuz “Tatilde ne yaptık?” oldu.

Bütüüüüüüün bir tatili konuşmak üç dersimizi aldı. Eee ne de olsa herkesin paylaşacağı çok şeyi vardı. :)

EBE – TURA 1 – 2 – 3 

Yeni mi yeni bir oyun öğrendik biz. Bir de ne görelim? Bütün ilkokul grubu bizimle oynuyor. Evet evet yanlış duymadınız. Yengeçler teneffüste 1, 2, 3 ve 4. sınıflardan arkadaşlarımıza da oyunu öğrettiler.

IMG_1967 IMG_1968 IMG_1970 IMG_1971

Sınıfımıza tatlı mı tatlı bir misafir gelmiş, hoş gelmiş :)

IMG_1975

 

 

 

OZYC4629 IMG_1957

Bahçede oyun oynamak isterken oturma düzeninde bir karışıklık oldu. Herkes kendine bir yer buldu ama oturacak yer olmasına rağmen Özgür’le Güneş Efe ayakta kaldı çünkü yan yana oturabilecekleri bir yer arıyorlardı. Bu sorunu birlikte çözmeye karar verdik. Çemberdekiler teker teker fikirlerini paylaştılar. İlk alternatif minderleri kaydırmaya çalışıp yer planlaması yapmaktı. Bir grup “Çınar kayarsa diğer çocuklar merdivenden geçemez.” dedi. Bir grup Kaan ve Levent’i kaydırmak istedi. Derken

Esra: Bu fikirlerin hepsini havuza atmaya devam edelim ama çok merak ediyorum sadece kaydırma mı yapabiliriz? Birbirimizden kibarca yer isteyemez miyiz?

Özgür boş bir yer bulup oturdu ve Güneş de Özgür’ün yanına geçmek için önce Levent’le yer değiştirmeyi teklif etti. Levent reddedince bu sefer Onur’a sordu ve yüzler gülmeye başladı çünkü Onur teklifini kabul etmişti.

Aoovvvv!

Bir problemimiz var…

Güneş Efe yer değiştirelim dedi ama onun oturduğu bir yer yoktu ki! Bu sefer de Onur ayakta kaldı.

Derkeeen Ece’yle Ela; Onur’u yanına çağırıp yer açmaya çalıştılar. Çok minik bir alana minder sıkıştırmak kolay olmadı ama sonunda başardılar. Bu sırada tüm çember pür dikkat arkadaşlarını yerleştirmek için çabaladı.

Aslında bu çember oyun için oluşturulmuş bir çemberdi. Birdenbire paylaşma, problem çözme, birbirini anlama, dinleme; kısacası birlikte yaşama çemberine dönüştü.

Sorunlarımızı konuşarak çözdüğümüz her durumu pekiştirmeye devam ediyoruz çünkü onların en çok ihtiyaç duydukları şey kendini ifade etme. Seçtikleri ifade şeklinin konuşma olması dileğiyle …

 

Müzik Dersi

10 Kasım Atatürk’ü anmak adına ”Atatürk’ü Severim” şarkısını öğrendik. Öğrencilerin kendi yapmış oldukları gezegenlerin isimleriyle ritim çalışmaları yaptık. Gezegenleri tanımak ve pekiştirmek için ”Gezegenler ” şarkısını öğrendik ve keyifle söyledik. Öğretmenler günü için ”Öğretmenim Şarkısını ” öğrendik. 1. Çeyreğe veda ederken tüm çeyrek boyunca yaptıklarımızı tekrar ettik ve hatırladık. Ünlü besteci Wolfgang Amadeus Mozart tanıdık ve önemli eserlerini dinledik. Müziğin alfabesi olan notalara giriş yapmadan önce Sol anahtarını öğrendik. Sol anahtarı çalışması yaptık.

 

 

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba,

Sanat eserlerinde en çok kullanılan tasvirlerden biri de insan figürüdür. 

Resim ya da heykel yaparken ilk olan bütünü görmektir. Ama bütünü görmeden önce parçaları detaylı çizmek, analiz etmek önemlidir.  

insan figüründe kafa kısmına göre beden orantısı bulunur. Kafa kısmında çözülmesi gereken detaylar fazladır.  

göz, kulak, ağız, burun … 

Bu detayları çalışmak için bu 2. çeyrekte beden üzerinden derslerimizi işleyeceğiz. 

PORTRE NEDİR?

Portre, resim, fotoğraf, heykel ve benzeri sanat türlerinde bir kişinin yüzünün ve yüz ifadesinin betimlenmesi ile oluşturulan eserdir. Bu eserlerin amacı, kişinin görünüşünü, kişiliğini ve ruh hâlini yansıtmaktır.

İlk olarak portre sanatını konuştuk.

Yüzümüzü keşfettik, sonrasında eşleşerek yüzün detaylarını çizmeye başladık.

20191128_113803 20191128_113827 20191128_113835 20191128_114351

 

Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar. 2. çeyrek dönemimiz başladı. Kodlama yapmaya başlamadan önce algoritma kavramının mantığını günlük hayattan örneklerle sıralamalar yaparak öğrendik. Örneğin Burcu öğretmenimizin doğum günü olduğunu hayal ettik ve doğum günü pastasının görsellerden yola çıkarak hangi sırayla dizilmesi gerektiğini düşündük. Sıralamamız şöyle oldu;

1.Mumları yanan tam bir pasta,
2.Mumları üflenmiş tam bir pasta,
3.Tabakta bir dilim kesilmiş pasta,
4.Boş bir tabak

Diğer örneklerimiz de buna benzer örneklerdi. Daha önce gördüğümüz ve sıralayabileceğimiz örnekleri kullandık. Ardından bilgisayar üzerinden algoritmalar(sıralamalar) oluşturduk. “code.org” içerisindeki etkinliklere de böylece başlamış olduk.

Kalan zamanlarımızda da tasarım ve simetri uygulaması olan öğrencilerin deyimiyle “ÇİZGİ OYUNU” diye adlandırdığımız “Weavesilk” kullanıyoruz. Onlar için çoook eğlenceli bir uygulama. Evde de isteyebilirler. Tercihi size bırakıyorum. :)

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…