Minik Kaplanlar Sınıfı 2. Çeyrek

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba, 

2.Çeyrek Temel Cümlemiz: İstek ve İhtiyaçlarımızı dengeleyerek bilinçli tüketici oluruz.

1.Sorgulama Maddemiz: İstek ve ihtiyaçlarımız nelerdir?

 

Pınar: Sanatın istek ve ihtiyaçları nelerdir? Sanat bir ihtiyaç sonucunda mı ortaya çıkmıştır? 

 

Zeynep: Bence ihtiyaç sonucunda çıkmamıştır. aslında öylede olabilir ama istekle de ortaya çıkmıştır. sanat istemekle alakalıdır. 

Ada Güler: Bence sanat hem istek hem ihtiyaçtır. İstek eğlenceli yaratıcı bir şey olduğu içindir. 

Azra: Bence sanat sadece ihityaç değildir. canınız sıkıldığında bir sey yapmak istersin. o zaman büyük bir proje ortaya çıkabilir. İhtiyaç sadece,  sanat yapmak için bir malzeme.

Nazenin: İhtiyaç sanat yapmak için malzemedir. kil gibi. Sanat yapmak için istek olması gerekir. 

Yaman: Yarı ihtiyaç yarı istektir bence. 

Ada Seven: Sanatta istek ve ihtiyaç birliktedir. 

Can Saner: Sanat Yaman’ın dediği için yarı ihtiyaç yarı istektir. 

Dora: İhtiyaçtan yola çıkmıştır. Bazı insanlar sanattan para kazanıyorlar. 

Ada Güler: ihtiyaç olmasının nedeni; yaratıcı bir şey hem sanat yapmak insanı bilgilendirir. bence ihtiyaçtan doğmuştur. 

Sanatın istek ve ihtiyaçları hakkında konuştuktan sonra sanatın bir ihtiyaç sonrasında çıktığını anlatmaya koyuldum. 

Sanatın başlangıcı “MAĞARA SANATI”na merhaba dedik. 

O dönemde yaşayan insanların ihtiyaçlarını ve isteklerini anlatma yolu olarak resim sanatını nasıl aktif bir şekilde kullandığından, dönemin koşullarını göz önünde bulundurduğumuzda kullanılan tekniklerin çağının ilerisi olduğunu, çizilen resimlerde neleri anlatmaya çalışmış olabileceklerini  konuştuk ve örnekleri inceledik. 

Merhaba Mağara Sanatı

20191129_114300 20191129_114334 20191129_114401 20191129_114417 20191129_114433

sonraki ders ise, resim analizi üzerine konuştuk. Bir sanat eserine nasıl bakılır, bakma ve görme arasındaki farkı konuştuk. mağara resmini analiz etmeye başladık.

Resim Analizi: Mağara Resmi

20191206_104556 20191206_104615 20191206_104626 20191206_104659

FEN BİLİMLERİ:

Dersimizin 2. ünitesi olan Besinler konusunu kapsamlı bir şekilde ele alan minik kaplanlar, öncelikle besinlerin varlığını belirlemek için çeşitli deneyler yaptılar ve besinler- ait oldukları grup çalışmalarını tamamladılar. Ardından ‘Dengeli beslenme nedir?’ , ‘Dengeli bir tabak nasıl hazırlanır? ‘ sorgulamasından yola çıkarak   oyun hamurlarından kendi tabaklarını hazırladılar ve son olarak çeyrek tatilde hazırladıkları kahoot uygulaması sorularını birbirlerine sorarak interaktif bir çalışma yaptılar.

thumbnail_IMG_9861  thumbnail_IMG_9863

thumbnail_IMG_9871                                  thumbnail_IMG_9868                                                                                                                                                                                                                           thumbnail_IMG_9935   thumbnail_IMG_9939

thumbnail_IMG_0224

thumbnail_IMG_0228

Türkçe dersi kapsamında; Okuma ve anlama çalışmalarımız hızla devam ediyor. 5N1K ile metin çözümlemeye başladık. Metinde konu ve ana fikir ile ilgili çıkarımlar yapıyoruz. Bu konuya çok önem veriyorum, hayatları boyunca bu tarz sorular hep karşılarına çıkacak. Atasözleri ve deyimler konusuna başladık. Defter tutuyoruz alfabetik sıra oluşturduk ve içine yeni öğrendiğimiz atasözlerini yazmaya başladık. Atasözlerinin efsanelerini, hikayelerini okuyoruz. Perşembe son saat kitap okuma saatimiz var, orada yeni yeni kitaplarla tanışıyor üzerine konuşuyoruz.

Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Bizler 2. çeyreğe bomba gibi başladık. Bu çeyrekte Kavramsal Planlama kapsamında Excel öğreneceğiz! Tablo oluşturma, biçimlendirme, formül oluşturma kavramlarına değineceğiz. Şimdilik Excel arayüzü ile başladık. Kendi ders programlarımızı istediğimiz biçimlerde oluşturduk, renklendirdik.

 

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Matematik Dersi:

Bu çeyrekte dersimize bir önceki çeyrekte işlediğimiz konuların tekrarı ile başladık. Doğal sayı problemleri çözdük. Daha sonra toplama ve çıkarmada tahmin konularını işledik ve bu konuda hem fasikül hem de akıllı defterimizden bol bol soru çözdük. Vitaminden konu tekrarları yaptık. Toplama, çıkarma işlemini bitirdik.Çarpma ile devam edeceğiz.

Sevgiler.

Sosyal Bilgiler :

Merhaba,

Haftanın ilk gününü çember ile açıyoruz ve haftadan beklentilerimizi belirliyoruz. Cuma günü son derste ise hafta değerlendirmesi yapıyoruz. Hafta değerlendirmesi yaparken o hafta karşılanmayan beklentilerimizin neden karşılanmadığını, nasıl hissettirdiğini ve karşılanması için nelere dikkat etmemiz gerektiğini bolca konuşuyoruz. Afet Koordinasyon Merkezine yaptığımız geziyle başlamak istiyorum. İstanbul deprem riski yüksek olan bir kent olduğu için afetlere karşı nasıl önlem almalıyız deyip kendimizi AKOM’de bulduk. Burada uzman bir ekiple İstanbul’da gerçekleşebilecek afetlere karşı hangi önlemleri aldıklarını ve afetlere karşı biz neler yapabiliriz diye konuştuk. Afetlerin zararlı etkilerinden korunmak için önlem almamız gerektiğini çeşitli ülkelerdeki örneklerini izleyerek gördük. Deprem öncesinde yapmamız gerekenleri;

 

Can Saner:

“- Afet çantası oluşturmamız gerektiğini,” söyledi.

Eren :

“-Deprem anında okulda veya evdeysek tutun-kapan ve çök yapmalıyız,” dedi.

Burada aldığımız güzel bilgilerle okulumuza döndüğümüzde hemen afet çantası hazırlamak için hazırlık yapmaya başladık. Afet çantasını hazırlarken herkesi düşünerek hazırlamaya çalıştık. çantamıza hayvan dostlarımız için mama, çocuklar için oyuncak ve hasta olanlar için ilaç koyduk.