MİNİK YUNUSLAR( 2. Çeyrek 25 Kasım-6 Aralık)

Sevgili Minik Yunuslar Sınıfı Aileleri Merhaba :)Temel Cümlemiz: TÜM CANLILAR GEZEGENİN SINIRLI KAYNAKLARINI PAYLAŞIR.

Sorgulama Maddesi: Canlılar ne tür habitatlarda yaşar? 

Kısa bir tatilden sonra 2. çeyreğe heyecanla başladık. Güne konuşma çemberiyle başladık. Tatil hatıralarımızı ve bu süreçte yaptığımız etkinlik çalışmalarını birbirimizle paylaştık.

 20191127_113940   20191126_152712 20191126_152315

-Sınıf anlaşmalarını tekrardan ele aldık. Bu süreçte anlaşma maddelerini tek tek konuştuk ve maddelerin kalması ya da kaldırılması için tek tek oylama yaptık. Düşük oranda kaldırılmasını isteyen arkadaşlarımız oldu. Bu arkadaşlarımızın maddeleri kaldırmak isteme sebeplerini dinledik. Sonrasında bizler de anlaşmaların bizlere olan faydalarını o arkadaşlarımıza anlattık.

-Pazartesi ve cuma günü yaptığımız çemberlerde duygu kartlarından faydalanarak anlatım yaptık. Duygu kartları olayları anlatırken duygularımızı daha rahat ifade etmemizi ve daha farklı duyguları da hissettiğimizi fark etmemizi sağladı. Duygu çemberine Duyunç Öğretmen de katıldı ve keyifli bir süreç yaşadık:)

 20191202_090306

IMG-20191129-WA0010

-insanlar öfkelendiğinde istemediği davranışları gösterebilirler ve sonuçları tarafları olumsuz etkiler. Biz de öfkelendiğimizde yüz ifademizin ve hareketlerimizin nasıl değiştiğini görmek için canlandırma yaptık. Aslında pek öfkeli olamadığımızı fark ettik :) Sonrasında öfkeli insan figürleri çizdik.

-Öfkeli davranışların insanlara olumsuz etkileri üzerine konuşup bu davranışların sonuçlarını resmettik.

20191205_090102 20191205_090218 20191205_090135  20191205_090826

20191205_09083620191205_090653

-2. çeyrek sorgulama maddemizi değerlendirip ” buzul habitatı ,çöl habitatı , su habitatı ve orman habitatı olmak üzere 4 farklı habitat belirledik. Bu habitatlarda yaşayan farklı türde hayvanları araştırdık ve arkadaşlarımızla paylaştık.

-Araştırmalarımızdan edindiğimiz bilgilerle  gruplar halinde hayvanlarımızı ortak yaşam alanlarında bir araya getirerek afiş çalışması yaptık.

20191202_133732 20191202_135706 20191202_134607 20191202_140022 20191202_143508 20191202_143515 20191202_143730 20191202_145107 20191202_145055 IMG-20191203-WA0002 IMG-20191203-WA0001 IMG-20191203-WA0000 IMG-20191203-WA0003

Okuma saatlerinde sesli okuma yaparak hem dinleme hem de okuma becerilerimizi geliştiriyoruz. Ayrıca yaptığımız tekerleme okuma çalışmasıyla dil becerimizi geliştiriyoruz. Bunun yanında kahkahalar da var tabi :) :)

20191204_153046(1) 20191204_153052

Sınıf projemiz kapsamında tohumun toprak ile buluşmasını ve fidan  olup büyüme aşamalarını incelemek amacıyla ”Kokopelli Şehirde” atölyesini ziyaret ettik.  Orada şehir yaşamı içinde oluşturulmuş küçük doğal bostanları inceledik. Ektiğimiz roka saksılarını sınıfımıza taşıyarak daha minik bir sınıf bostanı oluşturduk :) Her gün bu saksıları suluyor ve gelişimlerini inceliyoruz.

20191127_165417 20191127_095016 20191203_091856 20191204_09181620191202_091848

 

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba,

  1. Çeyrek Temel Cümlemiz: Tüm canlılar gezegenin sınırlı kaynaklarını paylaşır. 

1.Sorgulama Maddesi: Canlılar ne tür habitatlarda yaşar?

Bir boyunca yeni temel cümlerimizin yanında “SINIF AĞACI” projemizi devam edeceğiz. Bu bağlamda projemizi derinleştirmek adına “Kokopelli Şehir”deyi ziyaret ettik.

Gezimizin amacı: Tohumun toprak ile buluşmasını ve fidan olup büyüme aşamalarının nasıl olduğunu incelemek ve doğal yaşamı desteklemek için farkındalık oluşturmaktı.

Gezi öncesinde saksılarımızı renklendirdik. Elif hanım ve Yasemin Hanım eşliğinde alanda keşife çıktık. Ekilen bitkilerin tadına baktık.Gruplara ayrılarak  tohum eşleme oyunu oynadık. Sonrasında okulda boyadığımız saksılara biraz toprak biraz roka tohumu ektik ve ilk gözlem maceramızı bu şekilde başlatmış olduk. 

Tohumların büyümelerini somutlaştırmak ve görünür kılmak adına her hafta değişimini resimleyeceğiz. 

Birinci aşamasını ekimden hemen sonra gerçekleştirdik. 

20191127_101436    20191127_103012     20191127_104352     20191127_104700

2. çeyrek temel cümlemize giriş yaptığımız dersimizde, öncesinde belirlenen hayvan araştırmalarını nasıl sunum hazırlanır, pafta nedir üzerinden konuştuk. Sonrasında modelleme şansımızın olacağı farklı habitatlarda yaşayan hayvanların bilgi ve çizimlerini yaptık. Aşamalı gidilmesi üzerinde durduk.

İlk Aşama Sunum Pafta Hazırlığı

20191204_124725 20191204_124852 20191204_125227 20191204_125852

 

Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar. 2. çeyrek dönemimiz başladı. Minik Yunuslar ile 2. çeyrekte hızlı bir şekilde kodlamaya giriş yaptık. İlk kez tanıştıkları bir platform üzerinden kodlama etkinliklerimiz başladı! EBA Mobilkod üzerinden ilk gezegenimizi tamamlayıp bitirdik bile…

2.hafta ise Kavramsal Planlama kapsamında temel cümlemiz üzerinden araştırmalarımıza başladık. Her öğrenci seçtiği hayvanın hangi habitatta yaşadığını seçti ve seçtikleri bu habitatların özellikleri, yaşam koşulları nedir sorularına internet ortamında yanıt aradı. Araştırma sonuçlarımızı diğer derslerde kullanmak için kağıtlarımıza not etmeye başladık. Önümüzdeki haftalarda çalışmalarımız hız kesmeden devam edecek.

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…