Doğa Sınıfı – 2. Çeyrek İlk İki Hafta

Doğa Sınıfı’ndan Herkese Selamlar!

“Biz daha geçen yeniydik, hemen mi eskilerden olduk?” İkinci çeyreğin henüz ilk dersinde duyuldu. Bu cümle bazısı için sorumluluğa işaret ediyordu bazıları için ise artık okula uyum sürecinin tamamlanmasına işaret ediyordu. Sınıfımız için ortak işaret ise “okuma-yazma” diyordu.

Harika Bir Haberimiz Var!

Büyük puntolarla yazılası, renkli renkli kalemlerle altı üstü boyanası, etrafına resimler çizilesi bir haberimiz var: Uzun süredir bizden uzakta olan Ada artık sınıfta! Doğa Sınıfı yeniden 13 kişi sahaya çıkıyor. 😊

Yeni İsimler Duymaya Hazır Mısınız?

                İkinci çeyrekle birlikte sınıfımızda yeni bir oturma düzeni oluştu. Bu düzen yeni bir grup çalışmasının önünü de açtı. Artık sınıfımızda 3 farklı grup ve her birinin birbirinden güzel isimleri oldu: Kaplanlar, Çalışkan Yıldızlar, Dünyayı Kurtaranlar. Artık bu gruplar önlerine kendi grup projelerini koyabilecekler. Hatta tüm gruplar ilk projelerini hayata geçirdiler bile: Kalemlik. Geri dönüşüm malzemesi olarak sakladığımız kolilerden yapılan kalemlikler için ilk resmi açıklama Kaplanlar grubundan geldi: “Bu kalemlikler artık zaman kaybetmemizi engelleyecek.”

IMG_20191203_153236  IMG_20191203_154557

Okumanın Yazmanın Derdi De Büyük

                Artık öğrenilen harflerin, okunan cümlelerin sayısı arttı. Kitaplar okuyacağımız günler yaklaştı. Ya kaldığımız yeri unutursak? Şu anda da sınıfta kitap çalışması yaparken unutabiliyoruz. İçimizden birinin yapmayı yeni öğrendiği bir şey ilaç gibi geldi. Kitap ayracı projesi tüm sınıfın onayıyla yürürlüğe girdi. Üzerine farklı farklı duyguları temsil eden yüz ifadeleri çizilmiş kitap ayraçları kitapların ucuna ilişti.

IMG_20191114_143826 IMG_20191114_143831

IMG_20191114_143918 IMG_20191114_144019

E,L,A,K,İ,N’den Sonra Şimdi de O,M,U,T,Ü,Y

                İlk çeyrekte tamamladığımız ilk harf grubumuzdan sonra ikinci çeyrekle birlikte ikinci harf grubumuza başladık. Şimdiden ilk üç harfi tamamladık bile. Artık rutinimiz oturuyor, Doğa Sınıfı bir harfin nasıl öğrenileceğini öğreniyor! Bu çeyrekteki planımız haftada iki harf öğrenerek bir sonraki harf grubuna ikinci çeyrek içerisinde geçmek üzerine, heyecanlıyız. 😊 Harfleri birleştiriyor heceler oluşturuyoruz, o heceleri kelimelere dönüştürüyoruz. Çalışmalarımız hem bireysel hem küçük grup hem de büyük grup (tüm sınıf) olarak ilerliyor. Aynı anda sınıf içerisinde dikkat ve ilgi dağılmadan 4 farklı çalışma yürüyebiliyor ve bu sırada el işaretleri ile oluşturduğumuz Doğa Sınıfı diliyle anlaşarak ihtiyaçlarımızı karşılayabiliyoruz. Diyebiliriz ki sınıf ruhu oluşuyor!

IMG_20191129_114845 IMG_20191107_115153

Bir Anlık Karanlık

Kapıcısından panocusuna, perdecisinden kırtasiyecisine kadar Doğa Sınıfı’nda herkesin bir görevi var. Bir gün perdeciler perdeleri indirmiş ancak projeksiyoncu Onur henüz projeksiyonu açmamışken ışıkçı ışıkları kapatınca sınıf karanlıkta kaldı. Karanlığın çağrışımları her zaman iyi olmasa da bizim epeyce ilgimizi çekti. Hele de m ve u harflerini daha yeni öğrenmişken… Mum! Yazıyoruz, okuyoruz; neden yakmayalım! 😊 Her grup kendi arasında bir plan yaptı. Plana göre ertesi gün her gruptan bir kişi mum getirecek ve ertesi gün en az bir ders mum ışığında işlenecekti. Nitekim ufak bazı aksaklıklara rağmen öyle de oldu.

IMG_20191206_085938 IMG_20191206_090754

Gözünüz kulağınız bizde olsun, güzel şeyler yapacağız. 2 hafta sonra görüşmek üzere… :)

Onur Kanbur
Doğa Sınıfı Sınıf Öğretmeni

 

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba,

1.ses grubu E-L-A-K-İ-N’den sonraki ses grubumuz O-M-U-T-Ü-Y 

  1. çeyreğin başlamsıyla ikinici ses grubuna geçtik. 
  1. çeyrekte olduğu gibi ilk olarak “Harf Karakter Kitabı”mız için “O” harfinin karakterini çizdik. Sonrasında ise diğer haftalardan farklı olarak atık malzeme yerine kil malzemesini kullanarak “O”harfinin heykelini gerçekleştirdik. 

20191129_133315       20191129_134224     20191129_134304

2. çeyrekte Bilişim Teknolojileri dersine kodlama ve algoritma ile başladık. Unplugged etkinliklerimizle sıralama, algoritma kavramlarının mantığını öğreniyoruz. Günlük hayattan örneklerle de birleştirerek kavramları pekiştiriyoruz.

Örneğin Onur öğretmenimizin doğum günü olduğunu hayal ettik ve doğum günü pastasının görsellerden yola çıkarak hangi sırayla dizilmesi gerektiğini düşündük. Sıralamamız şöyle oldu;

1.Mumları yanan tam bir pasta,
2.Mumları üflenmiş tam bir pasta,
3.Tabakta bir dilim kesilmiş pasta,
4.Boş bir tabak

Diğer örneklerimiz de buna benzer örneklerdi. Daha önce gördüğümüz ve sıralayabileceğimiz örnekleri kullandık. Ardından bilgisayar üzerinden algoritmalar(sıralamalar) oluşturduk. “code.org” içerisindeki etkinliklere de böylece başlamış olduk.

Kodlamaya giriş etkinliklerimizden biri de “Ponponlarla Hedefe Ulaş” etkinliğiydi. Kağıt üzerindeki karakterleri her bir kareye bir ponpon gelecek şekilde en kısa yolu kullanarak hedefteki meyve/sebzeye ulaştırdık. Örneğin tavşanımızın havuç yemesini sağlayabildiğimiz için çok mutlu olduk. :)

Kalan zamanlarımızda da tasarım ve simetri uygulaması olan öğrencilerin deyimiyle “ÇİZGİ OYUNU” diye adlandırdığımız “Weavesilk” kullanıyoruz. Onlar için çoook eğlenceli bir uygulama. Evde de isteyebilirler. Tercihi size bırakıyorum. :)

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…