MİNİK YUNUSLAR(9-20 ARALIK)

SEVGİLİ MİNİK YUNUSLAR SINIFI VELİLERİ MERHABA :)

İnsan duygularını fark edebildiğinde kendini daha rahat ifade edebilir. Farklı duyguları keşfetmeye devam ediyoruz. Duygularımızı günlük yaşantımızla bağ kurup arkadaşlarımızla paylaşıyoruz.

20191209_085035 20191209_085022

Çocuklar bazen eğlence amaçlı birbirlerine takma isim kullanabiliyor ya da alay edebiliyor. Alay eden çocuklar eğlenirken kendisiyle alay edilen çocuk ise bundan olumsuz etkilenmektedir. Biz de insanlara isim takmanın ve alay etmenin kişilere olumsuz etkileri üzerine çalıştık. Önce alay edilen kişilerin hissedebileceği duyguları belirledik. Sonrasında alay edilen bir insanın hayatındaki değişikliklerin neler olabileceği üzerine konuştuk.

  • – İsmiyle alay edilen bir çocuk ismini sevmemeye başlar ve büyüyünce ismini değiştirmek isteyebilir.
  • – Alay edilen bir çocuk arkadaşlarından uzak durabilir ve yalnızlaşır.
  • Alay edilen bir çocuk okula gelmek istemeyebilir.

Sonuçlar üzerine tartıştıktan sonra gruplar halinde dalga geçilen bir insanın yaşadığı süreci anlatan bir afiş çalışması hazırladık.

 20191211_104256 20191211_104536 20191211_104545

Dinleme becerimizi geliştirmek için ikişerli gruplara ayrılarak serbest konuşma çalışması yaptık. Bu çalışmada konuşan kişi 2 dakika istediği şeyi dinleyen arkadaşına anlattı. Dinleyen kişi 2 dakika boyunca arkadaşının sözünü kesmeden dinledi. Sonrasında anlatan kişiler dinleyici, dinleyiciler de anlatan oldu. Süreç tamamlandıktan sonra sırayla herkes dinlediği olayı ya da bilgiyi bizlerle paylaştı.

20191212_085858 20191212_085918  20191212_085924 20191212_085953

Küçükler çocuklar teneffüste büyük çocuklara rokette oynamaları fırsat müsaade etmeleri gerekiyormuş. Çünkü küçüklerin büyüklere saygı duyması gerekiyormuş :)

Saygı nedir?  Saygıyı denince sizin zihninizde nasıl bir şey canlanıyor?

-Saygı yaşlılar poşet taşırken onlara yardım etmektir.

-Saygı karşıdan karşıya geçen yaşlı birine yardım etmektir.

Çocuklar bazen soyut kavramları açıklarken karıştırabilir değil mi ?

Saygının nasıl bir şey olduğunu tartıştıktan sonra kimlere saygı gösterildiği ve sadece küçüklerin mi büyüklere saygı göstermesi gerektiği üzerine konuştuk.

Yılbaşı kermesi yaklaştıkça bizimde hazırlıklarımız başladı. Heyecanla beklediğimiz bu gün için biz de kapı süsü yapmayı istedik. Evlerimizden getirdiğimiz kabuklu kuru yemişlerle çalışmaya başladık ancak bir masadan çıt sesleri gelmeye başladı. Sonrasında kimisi eliyle ceviz kırıyor kimisi de eliyle kıramadığı için şansını yere fırlatarak deniyor. Aslında öğretmenimiz bu etkinliği bizlerle paylaşırken yemişleri bilerek kabuklu istemiş ki bizler yemeyelim. Amaaa :)

20191216_150323

IMG-20191216-WA0010 IMG-20191216-WA0006

Perma kamp arazi turunda farklı bölgeleri keşfettik. Daha önce hiç gelmediğimiz bu yerlerde suyun 3 farklı halini( katı-sıvı ve gaz) gözlemledik. Gece soğuk olmasından dolayı bitkilerin üzerinde kırağı ve suyun üzerinde ince buzlanmalar oluşmuş. Güneş kendini göstermeye başlayıp bitkiler ısındıkça bitkilerin üzerinden hafif hafif buharlar yükselmeye başladı.

 Yemeğimizi yedikten sonra gruplar halinde atölyelerde çalışmaya başladık. Mutfakta çalışan arkadaşlarımız kurabiye yaptılar. Bir grup arkadaşımız ağaç dallarını birbirine bağlayarak yılbaşı süsleri hazırladı. Bahçede çalışan arkadaşlar toprağı bir bölgeden farklı bir bölgeye kürekle taşıyıp yeni bitkilerin ekilme aşamasına destek oldular.

20191217_111434 20191217_104244 20191217_104229 20191217_132319  20191217_132359 20191217_132408

20191217_132823 20191217_132835 20191217_133713 20191217_133725_HDR

Bize ayrılan serbest sürede yapraklar topladık. Bu yaprakları  1’er,2’şer ,3’er,4’er gruplayarak saydık. En kısa süren 4’er ritmik sayma oldu. En uzun süren ise 1’er ritmik sayma oldu. Sonrasında yeni  dom çadırından toplanma alanına kadar olan mesafeyi 1’er,2’şer ,3’er,4’er gruplar halinde  ritmik sayarak yürüdük :)

20191217_141503 20191217_141454

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba,

Seçtiğimiz habitatlar hakkında araştırmalarımız tüm hızıyla devam ediyor. 

Pafta çalışmasında araştırmalarımızı detaylı bir şekilde çizdik ve yazmıştık. 

Sonraki diğer aşama ise, YAŞADIKLARI ALANLARI atık malzemeler ile boyutlandırmaydı. 

Bize gerekli olan   biraz ayakkabı kutusu, atık malzeme ve fazlasıyla hayal gücü …. işte bu kadar :)

20191211_115424       20191211_115435

20191211_123934

yaşam alanları hazırdı ama peki araştırdığımız canlı neredeydi?

bu çeyrekte temel cümlelerimizin son etkinliği olarak seramik sanatını seçtik.

Modelleme zamanı :)

kil, abuşuar (modelleme kalemi), pafta …

20191218_125550

20191218_125556

20191218_125610

Sanat atölyesinde temel cümlelerimizin dışında tüm hızıyla devam eden sınıf ağacımızı tabi ki unutmadık. sınıf ağacımız 11 yaşında !

Modelleme aşamasından sonra hemen sınıf ağacımıza hediye tasarladık. O sırada Gökhan öğretmen ise süpriz meyve tabağı hazırlığını hazırlıyordu.

 SINIF AĞACIMIZ ! İYİ Kİ DOĞDUN !

20191218_125135 20191218_125413 20191218_125510

Görüşmek üzere, sevgiler …