Yengeçler Sınıfı – 2. Çeyrek 4-5. Hafta

Yengeçler Sınıfından Herkese Merhabalar :)

Hepinizin bildiği üzere sınıfça matematik işlemlerine giriş yaptık ve bu yolda azimle ilerliyoruz. Yaptığımız ilk matematik çalışmalarından biri olan azlık – çokluk (miktar) çalışmalarını  gerçekleştiriyoruz.

Önümüzde görmüş olduğunuz çart,  grafik oluşturma konusunda bizi oldukça yardım ediyor. Siz de evdeki sohbetlerinize böyle bir tabloyu dahil edebilirsiniz.

Görseldeki çalışmada “Elimizdeki blokları nasıl yerleştirirsek eşitliği bozmayız?” üzerine sohbet ediyoruz. Bu konunun çıkış noktası ise “Yılbaşı Çekilişi” oldu. Çekilişe katılmak isteyenler ve istemeyenler olarak iki ayrı seçim hakkı sunarak çartı kullandık. Bu sayede oylama yapıp azlık çokluk üzerine de hafif bir dokunuş yaptık.

 

CRTZ9954 RBGD8228 VHRF3186 VOPK5974

Yengeçler isimlerini minik kağıtlara yazarak katladılar.

IMG_2746

Sıra çekilişe gelince …  :)

IMG_2724 IMG_2725 IMG_2726 IMG_2727 IMG_2729 IMG_2730 IMG_2731 IMG_2733 IMG_2734 IMG_2735 IMG_2736 IMG_2737 IMG_2738 IMG_2740 IMG_2746

 

Çember gündemimiz olmadığı zamanlarda iletişim katlarını kullanarak birbirimize farklı sorular soruyoruz. Sınıfın çember rutini ile ilgili düşüncelerimi sizinle daha önce de paylaşmıştım fakat tekrar söylemekten mutluluk duyuyorum. Neredeyse çemberleri kendileri yönetir oldular. Özellikle birisi konuşurken grubun dinlediğini  ya da fısıltı ile iletişime geçtiklerini gözlemliyorum.

IMG_2839 IMG_2812

 

Takvimi bütün olarak görebilmek için aralık ayının tamamını ele alıyoruz. Bu çalışmada bize iz çizimi tekniği eşlik ediyor. Detayları görebilmek ve örtük olarak rakamların asıl yazılışlarını öğrenmek de cabası. :)

 

IMG_2823 IMG_2825 IMG_2826 IMG_2860 IMG_2861 IMG_2863 IMG_2864 IMG_2865 IMG_2866 IMG_2867 IMG_2868 IMG_2869 IMG_2870 IMG_2871 IMG_2873 IMG_2874 IMG_2875 IMG_2876

 

Aralık ayı bizim için bol aktiviteli bir aydı. 3 adet doğum günü, kermes, hediyeleri ağaca bırakma ve yılbaşı partisi … Bu ay bol bol takvimin önündeydik.  Sizlere de bahsettiğim gibi yaşantımızın içinden olan öğrenmeler bizim için çok daha kıymetli ve gerçekçi oluyor. Birtakım olayların oluş sırasını ve sayısını takvim sayesinde takip edebildik. sınıfımıza gelen öğretmenlerden öğrencilere kadar herkese gösterip anlattık.

 

IMG_2783 IMG_2786 IMG_2847

 

IMG_2850

 

Öğlen yemeği ile ilgili ihtiyaçtan doğan bir çember diyaloğu…

Teneffüsü kaçırmamak için yemekhaneden erken ayrılan öğrenciler gözlemliyordum. Yemeğe daha erken çıkacağımız konusunda konuştuktan sonra “Yemek yemek” üzerine ne düşündüklerini paylaştılar.

Bu arada tabldota koyulan yemekleri ve ikindi kahvaltısını seçmek biraz uzun sürdü. :)

IMG_2819 IMG_2820

Bir mandalina ağacı hikayesi bizimki…

Bir varmış, bir yokmuş…

Evvel zaman içinde kalbur saman içinde, bir mandalina ağacı gözlerini açmış bir de ne görsün?

Kendisini Yeniokul’un bahçesinde buluvermiş. :)

Bugünkü çemberimizde masal karakterleri oluşturarak aralarında geçen çatışmayı çözmeye çalıştık.

IMG_2792 IMG_2793 IMG_2794 IMG_2795 IMG_2796 IMG_2797 IMG_2798

 

 

Maya’nın getirdiği “Kırmızı Çizgi” isimli kitabı okuduktan sonra sınıf içinde bir merak uyandı.

Hep birlikte özel bölgelerimiz üzerine konuştuk ve bu bölgeleri çizim dili ile ifade ettik.

IMG_2993  IMG_2991 IMG_2990 IMG_2989

 

IMG_2995 IMG_2996 IMG_2997 IMG_2998 IMG_2999 IMG_3001 IMG_3002 IMG_3003 IMG_3004 IMG_3006 IMG_3008 IMG_3009 IMG_3019

 

Kitap takas gününden herkese merhaba!

IMG_2757 IMG_2758  IMG_2763 IMG_2764  IMG_2716

 

Yine yaşantı üzerine ihtiyaçtan doğmuş bir çemberimiz var. Sınıfın oturma düzenini baştan oluşturmak isteyen bir grup Yengeç var. Oturma düzenimiz 1 kız 1 erkek iken 2 erkeğin yan yana gelmesi onları rahatsız etti ve “Artık bunu değiştirelim.” dediler. Bu çemberi neredeyse onlar sürdürdü bense geri çekildim.

Gelen fikirleri tahtaya not alırken onlar da birkaç denemede bulundular.

IMG_2954

Bu sırada çıkmaza girdiler çünkü 9 erkek 7 kız olan bir sınıf mevcudumuz var. :)

1 kız 1 erkek olarak oturma düzenini tahtaya çizip sembollerden yararlandım. Kareler kız, üçgenler ise erkek.

-Evet bu şekilde olması gerekiyor!

Fakat bir sorunumuz var, buradaki üçgen ve kareleri saymamız gerekebilir…

-Ama burada 8 kız ve 8 erkek var Esra!

Bu sayede sınıf oturma düzeninin neden bu şekilde olduğunu anladılar.

IMG_2934 IMG_2935 IMG_2936 IMG_2937

 

 

Çemberimizde BBOM’un “Şiddetsiz İletişim” kartlarını kullanmaya başladık. Bundan sonraki süreçte yararlanacağımız bu kartlar empati ve iletişimi geliştirecek her türlü aktivitede bizimle olacak.

Yine kurgusu çocuklarla birlikte oluşturulmuş bir olay ve yine çocuklardan gelen çözüm önerileri…

Üstelik oluşturduğumuz karakterlerin hissettiği duyguları ve ihtiyaçları da ele alarak duruma ciddi bir şekilde yaklaşıyorlar.

IMG_2945 IMG_2948  IMG_2986 IMG_3032 IMG_3033 IMG_3035 IMG_2857

 

Kermeste satabilmek için sıcak çikolata yapmaya karar verdik. İzlediğimiz tarifleri hemmmmen yazdık çizdik.

IMG_3065 IMG_3066 IMG_3067 IMG_3068 IMG_3069 IMG_3070 IMG_3064 IMG_3071 IMG_3072 IMG_3073 IMG_3074 IMG_3075 IMG_3076 IMG_3078 IMG_3077 IMG_3079 IMG_3080 IMG_3082

Daha sonra Songül Ablaya götürerek istediğimiz malzemeleri anlattık.  :)

IMG_3083 IMG_3085

 

Yılbaşı ağacımızla tanışmış mıydınız? Altına hediyeleri koymaya başladılar bile. Ara ara da özenli bir şekilde düzenliyorlar. :)

IMG_3016 IMG_3012 IMG_3017 IMG_3018

IMG_2780 IMG_2781 IMG_2782

 

Okulların yarım gün olduğunu öğrenen Yengeçler bakın neler yapıyor! :)

YARIM GÜN TATİL SEVİNCİ

Bir sonraki blogda görüşmek üzere :)

Esra KAYA