Sevgili Arkadaşlar Sınıfı

3. Çeyrekten Herkese Merhaba!

Bu döneme eski bilgilerimi hatırlayarak başladık. Yarı yıl tatili için verilen ödevlerin sunumları yapıldı.

Kavramsal planın 3. dönem temasına giriş yaptık. Temamız Çocuk Hakları. Ön değerlendirme olarak Ne biliyorum?, Ne merak ediyorum? ve Ne Öğrendim? bölümleri olan bir form doldurduk ve bu döneme dair neler bildiğimiz ve merak ettiğimizi konuştuk.

Bilgi Üniversitesinin Çocuk Çalışmaları birimini Sarıyer belediyesinde uygulamış olduğu Çocuk Hakları ve Katılımına dair proje kitabındaki etkinliklerden yararlandım. Bu projede yer alan Yeni Bir Kıtaya Yolculuk adlı etkinliği sınıfta uyguladım. Yeni bir kıtaya keşfe giderken karşılanan bazı zorluklar sırasında vazgeçmeleri gereken haklar,istekler ve ihtiyaçlar kartları dağıttım. Her bir zorluk karşısında gruplar halinde bu kartlardan ortak karar vererek vazgeçtiler. Etkinliğin sonunda karar verirken nerelerde zorlandıkları, hangi kartlardan neden vazgeçildiğini konuştuk.

Matematik dersinde Çarpma konusunda giriş yapıldı. Çarpım tablosu oluşturma ve çarpma işleminin anlamına dair geçen seneki bilgilerimizi beyin fırtınası yaparak geri çağırdık. Çarpma işlemi ile ilgili kimde-bende oyunu ve zarlı çarpma oyunu oynadık.

Fen bilgisi dersinde kavramsal planlamamızda olan video çekimlerinde de dikkat edeceğimiz ses ve ışık konusunu işledik. Sesin kaynağı ve sesin iletimi ile ilgili morpa kampüsten yararlanarak dersimizi işledik. Ardından karton bardak ve misina kullanarak telefon deneyi yaptık. Sesin misina ipini titreterek ilerlediğine şahit olduk.

Türkçe derslerinde kavramsal planlama kapsamında Benim Hayatım kitabını daha ayrıntılı okumaya başladık.

Türkçe kitaplarından ön adlar(sıfat) bölümünü tekrar edip etkinlikleri güzel havayı fırsat bilerek bahçede tamamladık.

2.Dönem Sanat Atölyesinden herkese merhaba,

 3. Çeyrek Temel Cümlesi:

“ Her çocuk eşit hak ve kaynaklara sahip değildir.”

Sanat atölyesi olarak bu temel cümleye,

  • Çocuk hakları bildiri kitabı
  • 5 karede çocuk hakları / Çizgi Roman 
  • Çocuk hakları / Stop Motion film çekimi 

çalışmalarını yaparak cevap bulmaya çalışacağız. 

Bunun yanı sıra ise, ders akışının dışında remidaki malzemelerle özgün tasarım yapacakları zamanları olacak, ve sene başından beri devam ettirdiğimiz “Ekolojik Takvim” tasarımıza devam edeceğiz. 

  1. çeyrek sanat gezisi olarak YapıKredi Kazım Taşkent Sanat Galerisi “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos” sergisini ziyaret edeceğiz.

3.çeyrek dönemde Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Bilişim Teknolojileri dersine klavye kullanımı ile başladık. Öncelikle klavye tuşlarının özelliklerini öğrendik. Örneğin “Caps Lock ne işe yarar, boşluk nasıl bırakılır?” gibi soruları tuşları göstererek yanıtladık. Ardından 10 parmak klavye çalışmasına başladık. İlk deneyimimiz için oldukça başarılıydık. İlerleyen haftalarda da sıklıkla bu uygulamayı tekrarlayacağız. Disiplinlerarası çalışmalarımızı da ihmal etmiyoruz tabii ki. Çarpma işlemi  içeren eğlenceli, eğitsel oyunlarımız da derslerimizin bir parçası. :)
Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

 

Müzik dersinden merhaba,

3. çeyreğe haftanın sanatçısı ”Vivaldi” ve ”Kitaro” yu tanıdık, bestelerini dinledik. Çocuk hakları ile ilgili olan ”Çocuk Hakları” şarkısını öğrendik ve söyledik.

Herkese sevgiler…

Enlish Language

Hello!
We started the quarter with a topic that all the students love: Food! We designed a restaurant in the classroom and prepared a menu. Then the students worked in pairs and roleplayed like a waiter and customer by using “Would you like?”
I divide the class into two teams and one student from each team chose a card and act the words that are about cooking. Then we set up a television channel in the classroom and the students gave recipe of their favourite food.
We will go on studying bacterias next week and grow some bacteria! So, please be ready!
Love…

Ms. Sinem