YILDIZLAR SINIFI 2. DÖNEME HAZIR!

Türkçe Dersi;

Türkçe dersi kapsamında; Bu dönem “Nasreddin Hoca ile Düşünmeyi Öğrenmek” adlı felsefe kitabımıza başladık. Nasreddin Hoca fıkraları üzerine biraz daha düşünerek alt metinlerini okuma becerisi kazanıp  derinlerinde yatan felsefi kavramlarla tanışıyoruz. Üzerine tartışıyoruz. Vitamin kitabımızdan okuma-anlama-yorumlama metinlerini inceliyoruz. Kitap okuma saatinde kütüphanede serbest okuma saatleri yapıyoruz.

—————————————————————————————————————————————–

  1. Dönem Sanat Atölyesinden herkese merhaba, 

3. Çeyrek Temel Cümlesi:

“Toplumsal sorunlar devlet ve STK’lar tarafından çözülmektedir.”

  • Pankart hazırlığı
  • kutu oyunu 

çalışmalarını yaparak cevap bulmaya çalışacağız.

Bunun yanı sıra ise, ders akışının dışında remidaki malzemelerle özgün tasarım yapacakları zamanları olacak. 

  1. çeyrek sanat gezisi olarak YapıKredi Kazım Taşkent Sanat Galerisi “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos” sergisini ziyaret edeceğiz.

Sosyal bilimler dersinden merhaba,

 Öğrencilere ülkemiz coğrafyasında yer alan bazı sorunlardan örnekler vermelerini istedik (Mülteci çocukların eğitim sorunu, cinsiyet eşitsizliği, çevre sorunu, azınlık sorunları) ve

bu sorunları çözmek için neler kimler neler yapıyor araştırmaya başladık. Toplumsal sorunların nasıl çözülebileceğine dair öğrencilerle araştırmaya devam ediyoruz.

3.Çeyrek dönemde Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Bu çeyrek Bilişim Teknolojileri dersinde kodlama öncesi problem çözme, algoritma oluşturma konularına giriş yapıyoruz. Problem çözme konusunda birçok yöntem kullanarak analizlerimizi gerçekleştiriyoruz. Kavramsal planlama kapsamında da Balık Kılçığı yöntemiyle toplumsal sorunları ele aldık. Örneğin sorunlarımızdan biri Ekonomik Kriz oldu. Ekonomik krize neden olan alt problemleri düşündük ve irdeledik. Öğrencilerden gelen birkaç örnek söylemek istiyorum. Öncelikle her birinden işsizliğe dair söylemler geldi. Ardından hemen Yapılan zamlar konu oldu. Ve şemamızı bu şekilde tamamladık.

 

Algoritma konusuna giriş yapacağız. Algoritma yaparken bir problemin adım adım çözümü söz konusu bizim için. Günlük hayatta karşılaştığımız olaylar veya herhangi bir matematik işlemi… Tümünü adım adım çözümlemeyi öğreneceğiz. Bir dahaki yazımızda görüşmek üzere…

Matematik Dersi:

Merhaba,

Bu dönem dersimize bir önceki çeyrek dönemde giriş yaptığımız ondalık sayıların tekrarı ile başladık. Daha sonra ondalık sayılarda toplama ve çıkarma işlemleri ile devam ettik.

Ondalık sayılar bu sene ilk defa gördükleri bir konu olduğu için sık sık geriye dönük tekrarlar yaptık.Kaynak kitabımızdan ve çalışma kağıtlarından bol bol soru çözdük.

Bu hafta da yüzdeler konusuna geçtik. Yüzde problemleri ile devam edeceğiz.

Sevgiler

 

Fen Bilimleri

Maddenin halleri konusuna giriş yapan öğrencilerimiz hal grafiklerinin incelenmesi ardından şekerde erime, kahvede süblimleşme, suda donma gibi değişimleri deneylerle gözlemlediler.Konu ile ilgili neler öğrendiklerini ölçmek amacıyla da kahoot çalışması yaptılar.

 

ENGLISH-LANGUAGE

Dear Avengers,
We started the quarter with revisions of the previous term. We played tornado game, which they like a lot. It’s a good revision activitiy for them. The students were in two groups. I wrote 25 questions on the back sides of the cards which I sticked on the board. Then I asked them to choose a card and answer the question correctly.
I gave them a squeeky toy that makes a noise. Then told a story set in the past. I made mistakes with some of the verbs. Each time I made a mistake the students squeezed their squeeky toy to make a noise and then correct me.
They really love the speaking activities a lot. I gave a kind of questionnaire to them and they asked questions to each other. They tried to complete the line with the answer: Yes! They learned each others’ secrets in the past.
We read an article about wildlife photography. Then they wrote how to take a better photo. We described  what was happening when a photograph was taken by looking at the photos that I showed them. So we practised past continuous tense and adverbs while using the new words too.
Love…

Ms. Sinem

Dear Justice League,
The students are into the environment. So the topic was very attractive to them. We learned so many words about environment and consumerism. We shared our opinions on world issues. Reading the fact files about environment made us think about the solutions too. After reading the articles about material world, we wrote projects about environmental issues.
We read about farming and crime. Then we discussed about the food of the future. Insects? We practised quantifiers while writing a short story about the resources of the world.
See you in two weeks…
Love…

Ms. Sinem

Müzik dersinden merhaba,

3. çeyreğe haftanın sanatçısı ”Vivaldi” ve ”Kitaro” yu tanıdık, bestelerini dinledik. Sesimiz doğru kullanmayı öğrendik ve doğru nefes alma çalışmaları yaptık. Koro düzenini öğrendik. ”Çanakkale” türküsünü öğrendik ve öğrendiğimiz tekniklerle söyledik.

Herkese sevgiler…