Doğa Sınıfı – 2. Dönem Başladı

İkinci Dönem Başlıyor!

Az değil, koskoca bir dönemi geride bıraktık. Eylül ayında olan beklentilerimiz ve hedeflerimiz de birinci dönemle birlikte geride kaldı. Artık yepyeni bir sınıf olarak bir sınıf olarak size el sallıyoruz.

Neydik, ne olduk?

Eylül ayına başlarken okuma-yazma öğrenme hedefimiz varken ikinci dönemle birlikte her grup beklenti ve hedeflerini yeniledi. Ortaklaşanlar ise daha iyi okuyabilmek ve matematik öğrenmek! İşimize yarayabilecek yöntem önerisi ise Çalışkan Yıldızlar’dan geldi: Kurallar varmış gibi davranmak. Kurallar olmasa bile kurallar varmış gibi yaparak birbirimizi uyarabilir ve “saygı çerçevesi” içerisinde olan “şeyleri” yapabilirmişiz. Diğer grupların da hoşuna gitti bu öneri ve –mış gibi yapma sürecimiz başladı.  Bu süreçte –mış gibi yapmakta en çok zorlanılan ve dolayısıyla en çok ihtiyaç duyulan kural ise söz hakkımızı koruyan bir kuralmış. Bir kağıda “söz hakkı” yazılıp sınıfın kapısına asılınca bir çember toplantısı şart oldu. Çember de aldığımız karara göre artık sınıfımızda söz sırası gelmeden, konuşma nesnesi ya da konuşma işareti olmadan birisi konuşmayacak ve o sırada konuşan kişiyi dinlemeye çalışacak. Bu kuralı uygulamada sorun yaşayanlar ise bir dakikalık düşünme süresinden sonra neden dinleme/bekleme konusunda başarısız olduğunu ve bu konuda neye ihtiyaç duyduğunu sınıftaki diğer kişilere anlatmaya çalışacak. Burası tam olarak neydik, ne olduk sorusunun cevabını veriyor. Doğa Sınıfı hoşuna gitmeyecek bir davranışa tepki göstermek yerine artık o davranışın nedenlerini öğrenmek istiyor.

Sınıf İşleyişinde Matruşka Modeli :)

Söz hakkı kuralının uygulanması, uzun bekleme sürelerinin olması sınıfta sıkılan öğrencilerin sayılarını arttırmış. Sıkılanlar arasında bir anda dans etmeye başlayan çocuklardan kafasını masanın üstüne koyup göz kapaklarını zorlukla açık tutan çocuklara kadar birbirinden farklı birçok örnek görmeye başladık. Hemen bir çember: Sıkıldığını belli etmenin en kolay yolu nedir? Birçok farklı yöntem duyarken bunlardan bir tanesi herkese çok mantıklı geldi; “sıkıldım” demek! :) Yeni kural: Sıkılan biri sıkıldığını söyledikten sonra dışarıya çıkıp oturabilir ya da bir tur atıp geri gelebilir. Kural, kural doğuruyor. Daha geleneksel bir deyişle; bir kural var kuraldan içerü. :)

Kırmızı Kurdeleyi Kestik, Hayırlı Uğurlu Olsun

                Aren’in fikri ve birçok kişinin emeğiyle sınıfımıza kazandırdığımız seksek alanımız için kırmızı kurdelemiz kapıya asıldı, makas çıkarıldı; alkışlarla seksek alanının açılışı yapıldı. Başlangıçta sınıfta vakit geçirmek isteyenlere hitap ediyor olsa da şu an, aynı zamanda, 2’şerli ritmik sayma çalışmalarının bir parçası olmuş durumda.

 

Yeni döneme hızlı ve harika bir giriş yaptık. Bizi takip etmeye devam edin…

 

Dönem Sanat Atölyesinden herkese merhaba, 

3. çeyrekte, harf heykel ve harf karakter kitap tasarımına tüm hızıyla devam edeceğiz. 

Bu dönem ses gruplarından hareketle R-D-S-B-Z-G-C-P-H harflarini atık malzeme ve kil modelleme olarak çalışıp, öncesinde ise karakter kitabımımız için çizim dilini aktif olarak kullanacağız. 

Bunun yanı sıra ise, ders akışının dışında remidaki malzemelerle özgün tasarım yapacakları zamanları olacak. 

  1. çeyrek sanat gezisi olarak YapıKredi Kazım Taşkent Sanat Galerisi “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos” sergisini ziyaret edeceğiz.ENGLISHDear all,
    We started the term with great excitement! We did the revision of the first term this week. I  brought some kind of fruit and food to the classroom in a bag. The mystery bag game! They tried to guess the food and then talked about the food if it is healthy or unhealthy.
    As you know, we finished First Explorers 1. So we started to study our new book. After playing games about the animals, we learned action verbs and played a guessing game by matching the actions and the animals.
    We played Guss Who I am game while learning the abilities of the animals. We chose a card from the box and then tried to guess the animal by its abilities.
    We talked about the super heroes, they really know all the names of the super heroes that I don’t know, and they designed their own super heroes. Then they presented their characters.
    See you in two weeks…
    Love…Ms. Sinem

3.çeyrek dönemde Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Doğa sınıfı ile biz bu çeyrek kodlama becerilerimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Artık uzuuuun uzun kodlamaya gerek yok. Çünkü döngü kavramını öğrenmeye başladık ve artık kodlama yaparken 10 tane aynı kod bloğunu arka arkaya sıralamaya gerek yok. Çok daha hızlı ve kısa bir şekilde döngü bloğu ile aynı işlemi yatırabiliyoruz. Döngü kavramını pekiştirmek adına şu an için “code.org ve Kodable” platformlarını kullanıyoruz. Farklı platformları deneyimlemek için sabırsızlanıyoruz. :)

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Müzik dersinden merhaba,

3. çeyreğe yine keyifli şarkılarımızla başladık ”Mevsimler” şarkısını öğrendik ve keyifle söyledik. Haftanın sanatçısı ”Vivaldi” ve ”Kitaro” yu tanıdık, bestelerini dinledik. Çan seti ile ince ses kalın ses ayırt etme çalışması yaptık.

Herkese sevgiler…