Sevgili Arkadaşlar Sınıfı Velileri

Yeni bir haftadan herkese merhaba!

Türkçe derslerinde çocuk hakları üzerine derinleşmeye devam ediyoruz. Benim hayatım kitabını okuyup diğer ülkelerdeki çocukların haklarını eşit şartlarda kullanıp kullanamadıklarını tartışıyoruz.
6 parçalı hikaye tekniğini kullanarak çocuk hakları dijital öykü kitabı için hikayeler yazdık.
Hayat bileğisin dersinde çocuk hakları kapsamında ayrımcılık yapmama/uğramama ve gelişim/eğitim haklarını  arkanda kim var? ve ne bildiğimi biliyorum! etkinlikleri ile çalıştık.
Matematik dersinde öğrencilerden Işık ve Asya saatler konusunu sınıf arkadaşlarına anlatmak istediler ve farklı etkinler tasarlayarak akran atölyesi gerçekleştirdiler. Daha sonra morpa kampüsten yardım alarak saat ve zaman kavramlarını çalıştık.
Fen bilgisi dersinde ışık kaynağını ve şiddetinin özelliklerinden bahsettik. Sınıfımızı karanlık ve loş hallerinde görmemizin nasıl etkilendiğini nesnelerin renklerini ayırt etmeye çalışarak ışığın şiddetinin önemini fark ettik.

 

Sanat Atölyesinden herkese merhaba, 

Temel Cümle: “Her çocuk eşit hak ve kaynaklara sahip değildir.”

Temel cümleden yola çıkarak ilk olarak “çocuk hakları bildiri” kitabını çalışmaya başladık. 

Üçerli kişiden 6 grup oluşturuldu ve her grup bildiri kitabından seçtikleri bir  maddeyi çizim dilinde çalıştılar. Etkinlik sonucunda 18 maddesini çalışmış olduk. 

Bir sonra ki çalışmamız ise 5 karede çocuk hakları/çizgi roman olacak. Bu çalışmada bildiri kitabından aklımızda kalan ya da eklemek istedikleri bir konu bağlamında çalışacaklar. 

Çalışma, bireysel olacak.

Sevgilerimle,

Müzik dersinden merhaba,

Derslerimize her hafta olduğu gibi Haftanın Sanatçısıyla başlıyoruz. Haftanın Sanatçısı ”Neşet Ertaş” ve ”The Beatles” i tanıdık, eserlerini dinledik. 3 vuruşluk notayı öğrendik. Kitabımızdan 9,10,11 ve 12. sayfadaki çalışmaları yaparak notaları pekiştirdik. Öğrenmiş olduğumuz ”Çocuk Hakları” şarkısını tekrar ettik.

Herkese sevgiler…

 

Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Arkadaşlar Sınıfı ile dijital kitap oluşturuyoruz! Temel cümlemiz “Her çocuk eşit hak ve kaynaklara sahip değildir.” Öncelikle kavramsal planlama kapsamında Çocuk Haklarını konu alan senaryolar/hikayeler oluşturup geldik derse.  Hedefimiz bu yazdığımız hikayeleri/senaryoları dijitale dönüştürmek, dijital kitaplar oluşturmak…

Arkadaşlar Sınıfı StoryJumper ile tanıştı! StoryJumper platformunu ilk kez bu yıl gördük. Oldukça ilgilimizi çekti tabii ki. Kendi karakterlerimizi yaratabiliyor olmak, sahnemizi, sayfamızı istediğimiz düzende kullanabilmek bizim için çok eğlenceli ve yaratıcı!Bugün  Her birimizin kullanıcı adı ve şifresi var. Evde de yapmak isterlerse ve giriş bilgilerini unuturlarsa benden kullanıcı adı ve şifreyi öğrenebilirler. Sizler de oluşturulan hikayeleri bu şekilde görebilirsiniz :)