Minik Yunuslar (17-28 Şubat )

SEVGİLİ MİNİK YUNUSLAR SINIFI  VELİLERİ MERHABA :)

Aile,bireyin kişisel tarihini şekillendiren temel etmenlerden bir tanesidir. Kişisel tarihimizle ailenin bağlantısını kurabilmek için çekirdek aile bireyleriyle deneyimlerimizin olduğu bir afiş oluşturduk. Daha da derinleştirerek aile büyüklerinden bir tanesiyle röportaj çalışması yaptık.Sonrasında sınıfta arkadaşlarımızla röportaj yaptık. Geçmiş ve bugünün deneyimlerini bir araya getirip benzer ve farklı yönleri değerlendirip ailemizin bizlerin deneyimleri üzerinde ne gibi etkileri olduğu üzerine tartıştık.

Matematik dersinde bu dönemde ritmik sayma konusunu pekiştirme çalışmalarıyla başladık. Yaptığımız istasyon tekniği ile akran öğrenimini destekleyerek sayıları ritmik sıralama,yazma,küplerle grup oluşturma,boyama ve nesnelerle sayı oluşturup sıralama yaparak ritmik sayma konusunu pekiştirdik. Bu çalışmanın beraberinde çarpma işlemine giriş yaptık. Çarpma nedir? Çarpma işareti nedir? Neden insanlar çarpma işlemini kullanır? Toplama,ritmik sayma ve çarpma arasında nasıl bir bağlantı vardır? Toplayarak mı yoksa çarparak mı zamandan tasarruf ederiz? Bu sorular üzerine düşünüp tartıştık. Sonrasında nesneleri ritmik sıralayıp çarpmanın mantığını kavramaya çalıştık. Örneğin 2×2=? işlemini bardaklara dil çubuğu koyup ritmik sayıp sonuca ulaştık. Bu şekilde parmak kullanarak ezberlenilmemiş çarpma işlemlerinin sonuçlarını nasıl yapılacağını kavradık.

Çarpma işleminin daha iyi anlamak ve pekiştirmek adına perma kampta atölye çalışmaları dışında bizim için ayrılan serbest çalışma süresinde 3-A sınıfı öğrencileriyle ikişerli gruplar oluşturduk. 3. sınıflar önce çarpma işleminin nasıl yapıldığını anlattılar. Sonra birlikte çarpma oyunu oynayarak işlem becerimizi pekiştirdik.

Sınıf içinde oynadığımız oyunlar ve yaptığımız çalışmalarla çarpma işlemi konusunu pekiştirdik.

Minik Yunuslar sınıfından sevgilerle…

Sanat Atölyesinden herkese merhaba, 

Temel cümlemiz:Kişisel tarihimiz deneyimlerimiz sayesinde gelişir.”

Temel cümleden yola çıkarak ilk olarak soy ağacımızı oluşturduk. Bu çalışmanın yanı sıra, üzerinde duracağım bir diğer konu ise “Portre” oldu.  Portre ne demek ki, çizilirken nelere dikkat edilir? gibi soruları cevapladık. Sonrasında ise çekirdek aile portresi çizildi. 

Aile bireylerinin tanımı üzerinde durduk. Soy ağaçlarını kendi boylarına yakın büyük kağıtlara çizdiler. Dörde katlandığında a3 boyutunda açıldığında ise kendi boylarına yakın bir soyağacı çalışmasını yapmış olduk. 

Bir diğer çalışmamız ise, Ressam James Mc Neil Whistler tanışma ve seramik kil çalışmasından çerçeve tasarımı oldu. Çerçeve tasarımında  çeşitli malzemelerin izlerini çıkarma yöntemini kullandık. 

Kalıcı olması adına sonrasındaki fırınlanacak, ve aile fotoğraflarını  yerleştirecekler. 

Sevgilerimle,

Müzik dersinden merhaba,

Derslerimize her hafta olduğu gibi Haftanın Sanatçısıyla başlıyoruz. Haftanın Sanatçısı ”Neşet Ertaş” ve ”The Beatles” i tanıdık, eserlerini dinledik. Kitabımızdan 10,11 ve 12. sayfadaki çalışmaları yaparak notaları pekiştirdik. En son olarak ”Halay” şarkısını öğrendik ve eğlenerek söyledik.,

Herkese sevgiler…

 

Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Minik Yunuslar ile kavramsal planlama etkinliklerimizi tamamladık sayılır. Günümüz yazma aletlerini resmedeceğimizden bahsetmiştim sizlere. Bu etkinlikte yazma aleti olarak kullandığımız 3D kalemler, telefonlar, tablet/iPad kalemleri vb. birçok alet çıktı karşımıza. Çizimlerimizi tamamlayarak özelliklerini yazdık ve artık kodlamaya geçme zamanı!

Minecraft kodluyoruz! code.org içerisinden Minecraft Kod Saati’ni tamamlamak için kolları sıvadık. Bugüne kadar öğrendiğimiz tüm kod bloklarının içinde bulunduğu bu etkinlik bizim için çok eğlenceli. Minecraft’ı biliyoruz ve tanıyoruz bu yüzden görevleri anlamak çok daha kolay!!! :)

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…