Süper Kuşlar Sınıfı 3. Çeyrek 3. 4. 5.6 Hafta

Haritalar, Ülkeler ve Keşifler

IMG_20200220_090702 IMG_20200220_085733

IMG_20200220_085728 IMG-20200221-WA0006 IMG-20200221-WA0003

IMG_20200219_134709       IMG_20200218_104537

Ve Okul Doğa Değildir

Can: kampta okulda bulunan hayvanları keşfedelim, mesela kedi

Deniz: Kedi kampta çok vardır zaten

Selim: Evet aslan bile

Deniz: Aslan olmaz

Can: Okulda kedi çok var diye kedi diyorum ben

Deniz: Bir de aslan doğada yaşar

Can: Ve okul doğa değildir

Deniz: Okul hayvanlar için bir kapanak

Can: Kediler için bile

Altan: Bir kağıt alabilir miyim, harita çizeceğim

Can: ben doğayı keşfetmek için haritayı yaptım, yanardağ da çizdim, şu kısım da kristalleri keşfettiğimiz yer

Selim: Ben de hazine haritası çiziyorum

Deniz: Okul haritasında Tuğkan abinin olduğu yeri de çiziyorum. İşte burdan yola çıkıyoruz, burda bir iskele var şurada da bir gemi

Can: Ben de okulun dışını bile yaptım, bütün kısımları, hatta evimi de yaptım burası Doğakent. Bu haritayla okulun dışına çıkıp servise binip benim evime gidicez. Pijama partisiyle yastık savaşı yapıcaz, patlamış mısır yiyip televizyon seyredicez

Deniz: Sonra yeniden kampa çıkıcaz

Altan: Yanımıza mum, pasta malzemesi ve çakmak da alıcaz. Vee pastanın mumlarını üfleyip yiyeceğiz

IMG_20200220_091339  IMG-20200221-WA0015

Burcu Bizimle Kampa Gelsene

Beril: Burcu bizimle teneffüste kampa gelsene. Çantalarımızı, büyüteçlerimizi ve montlarımızı alıyoruz, orayı kamp alanına çeviriyoruz ve keşfe çıkıyoruz

Edis: Mesela böcekleri, karıncaları keşfediyoruz. Bazı hayvanları uyduruyoruz

Maya: Aklıma akrep geldi birde denizanası

Deniz: Denizanası mı ıyyyy

Edis: Denizanası çok güzel, süzülerek yüzüyor işte böyle

Beril: Burcu aslında biliyor musun kardeşimin adı Deniz olursa annem de Deniz Anası olur. Biz şimdi kampta balkon gibi yerde resim yapıp kitap okuyoruz

Edis: Kendi hayvanlarımızı da uyduruyoruz mesela boya böceği, ağzından boya atan böcek gibi

Beril: Bizi izlemek ister misin?

Burcu: Çok isterim

Altan: Edis bu okulun haritasını yapalım gitmeden önce

Deniz: Şimdi çiziyorum, buradan çıkıp kampa gidicez

Ali: Bu da bir hazine haritası mesela. Buradan gittiğimizde çarpım tabloları ile karşılaşıyoruz. Çarpım tabloları bizim hazinemiz.

IMG_20200220_091339 IMG_20200220_091253 IMG_20200219_102323 IMG_20200218_151913

Kamp sonrası incelenen böceklerin peşine düştük, havada, ağaçta, toprakta, taşta yaşayan böcekler grafiği yaptık ve koordinat oyunu oynadık

IMG_20200227_142404 IMG_20200227_091039

IMG_20200227_150938

 

Mira’nın sokağı

Kalya: Sen burada en çok neyi gözlemlemeyi seviyorsun Mira

Mira: Fasülyemi sulamayı ve gözlemlemeyi seviyorum

Edis: Benim de fasülyem var

Kalya: Peki sokakta en çok neyi seviyorsun

Mira: Biz her sokağı geziyoruz ve her sokağı seviyorum

Edis: Evde en çok sevdğin şey fasülye mi? Bizim kiraz ağacımız var. Benim de en çok sevdiğim şey ikisi

Maya: Neden binalar bu şekilde?

Burcu: Binaların şeklini belirleyen ne olabilir?

Mira: Tamirciler yapıyor

Can: Mimar çizer, mühendis yapar

Çınar: Mimar tasarım yapar

Edis: Mimar deyince aklıma Beyhan geliyor. O bir mimar ve okulun çatısında yaşıyor, baya güzel bir yer. Bana resim çizip hediye etmişti

IMG_20200304_084947 IMG_20200304_084941

 

Çınar’ın Sokağı

Çınar sokağından zaman geçirdiği parka doğru ilerledik, mapste giderken yolda tanıdık yerlerle karşılaştık

Mira: Bu parkı hatırlıyorum

Edis: Ben bu parkı bilmiyorum ama bizim sokakta da bu ağaçlara benzer ağaçlar var.

Kalya: Bu sokakta hayvan var mı?

Çınar: Ben çok görmüyorum ama annem kardeşimi uyuturken köpek görüyor

Alis: Ben buralarda kedi görüyorumi

Çınar: Evet çok sokak kedisi var

Beril: Burası bizim eski parkımız. Buluşup oynuyorduk

Deniz: Bu parkta kaydırak var mı?

Çınar: Evet, kaydıraklar var. Bu sokakta beni rahatsız eden bir şey var, insanlar çok sigara içiyor. Çok köpek kakası da oluyor, sahipleri toplamıyor

Kalya’nın Sokağı

Beril: Bu sokakta kimler yaşıyor?

Kalya: Ekin ve Asya yaşıyor bizden başka

Edis: Şuradaki ağaçlarda neler büyüyor?

Kalya: Ağaçlardaki şeyler at kestanesi, kabuğu dikenli oluyor

Edis: Bizim evin orda da at kestanesi var, yaz olunca kayısı ağacıda büyüyor

Deniz: Şu ev kimin evi?

Kalya: Ekin’in evi sokağın sonunda

Canduru: O beyaz çiçekler nasıl?

Kalya: Onlar zehirli, zakkum ağacı. Farklı renkleri var beyaz, pembe gibi

 IMG_20200224_113255

 

 2. Cemre’nin düşmesiyle sınıf ağacımız tomurcuklarla doldu, ilkbaharın etkilerini sınıf ağacımızı gözlemleyerek keşfediyoruz

IMG_20200302_113237 IMG_20200302_113359

 IMG_20200302_111848

 

 

İlkbaharla birlikte oyunlarımız da tomurcuklar gibi arttı

Küçük taşlarla tek mi çift mi oyunu, Asya ve Avrupa kıtası oyunu, aldım verdim, renkli istop, sağ-sol, yukarı-aşağı kavramları ile gözlüğümü çiz oyunlarını oynadık.

IMG_20200218_090644 IMG_20200218_085750

IMG_20200218_085302  IMG-20200212-WA0007 IMG-20200212-WA0014

IMG_20200212_133200 IMG_20200212_133401 IMG_20200212_134352 IMG_20200212_134505

 

Sanat Atölyesinden herkese merhaba,
Portre başlığı altında duyguları çalışmaya devam ediyoruz.
Portre – Otoportre terimlerini her ders tekrar ediyoruz ve örneklerle konuşuyoruz. Bunun yanı sıra, yeni
terimler ve teknikleri de öğrenmeye devam ediyoruz.
Üzerinde durduğumuz yeni teknik ise, kabartma resim olarakta bilinen heykel sanatında kullanılan
RÖLYEF oldu. Alçak rölyef ve yüksek rölyef nedir? Rölyef nasıl yapılır? Konuştuğumuz konular
arasındaydı.
Rölyef tekniğini duygular konumuza dahil ettik. Mutlu bir insan yüzünden sonra üzgün insan yüzü nasıl
olurdu? Yüzümüzde neler değişirdi? Fikirlerimizi paylaştıktan sonra seramik çamularımızla çalışmaya
başladık.
Kalemimiz ebuşuar, silgimiz parmağımız oldu. İlk olarak gözlerin, burnun, ağızın ve diğer parçaların
yerleri belirlendi, sonrasında yükseltiler eklendi. Mutsuz insan rölyefimiz ortaya çıktı.
Seramik çalışmalarımız, kuruma aşamasından sonra fırınlama işlemi yapılacak.

 

dbfd3175-0225-4438-a88f-00933dd56625 19463db2-675a-4520-969e-b90a2b048772 51bef62c-7c10-4bde-afef-f2d0be171f8d 9f6af920-26ed-4f8c-b0c4-39939f699bf6 6c2415cc-411e-4683-aeef-5146e6777d31

Sevgilerimle,

Pınar

Müzik dersinden merhaba,

Öğrenmiş olduğumuz Do ve Re notalarına bir yenisini daha ekleyerek Mi notasını öğrendik. Tüm öğrencilerle tahtada ve çalışma kağıdı üzerinde Mi notası çalışması yaptık. ‘’Özgürlük’’ ve ‘’Neşeli Bir Gün’’ şarkılarını öğrendik ve devinimsel hareketlerle keyifle söyledik. Yeni öğrenmiş olduğumuz besteci ‘’Vivaldi’’ nin ‘’Dört Mevsim Konçertosu’’nun ‘’Yaz’’ bölümünü dinledik.

Herkese sevgiler…

 

Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Süper Kuşlar ile kodlama konusunda hızla ilerlemeye devam ediyoruz. “Kodable” platformunda ilk aşamayı çoktan bitirdik. Şimdi öğrenmemiz gereken döngü(tekrarla) komutları var. Tekrarla komutunu geometrik şekillerle öğrenmeye başladık. Öncelikle tahtada sıralamalar yaptık, yaptığımız bu sıralamalarda tekrar eden şekilleri bulup saydık ve döngünün kaç defa döneceğini bu şekilde belirlemiş olduk.

Ardından hepimiz tahtada sıralamalar yapıp bu sıralamaları döngü bloğu içine yerleştirdik ve döngü bloğunun dönüş sayısını belirledik. İlerleyen haftalarda döngü bloğunu bilgisayarlı kodlama etkinliklerinde kullanmaya başlayacağız.

1 2 3

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Fen Bilimleri dersinden herkese merhabalar,

Öğrencilerimizle ” Sizce kabarcıkları olan her şey asit midir?” sorusu üzerinden bir beyin fırtınası yaptık. Bu soruyu evet olarak cevaplandırmaları üzerine kaya tuzu, karbonat ve gıda boyası ile bir deney tasarladık. Ardından ”eğer karışımınız bir asit ise ph kağıdını batırdığınızda kırmızı renk, değil ise mavi renk oluşacaktır” bilgisi paylaşıldı ve ph kağıtları ile kendi çıkarımlarını yapmaları beklendi. Deney sonuçlarımız üzerinden sınıf içi tartışma yaparak içinde kabarcık gördüğümüz her şey asit olmayabilir aynı zamanda asit olan her madde kabarcıklı olmayabilir sonucunu çıkarttık.

thumbnail_IMG_2166 thumbnail_IMG_2167 thumbnail_IMG_2168 thumbnail_IMG_2169 thumbnail_IMG_2172