Ejderhalar Sınıfı / Mart Ayı 2. Hafta

Sevgili velilerimiz,

Bu hafta da yazma çalışmalarımıza ağırlık vererek yeni sesler öğrendik ve çeşitli kelimeler, cümleler türetmeye devam ettik. Sınıfta belli köşelerde okumalar yaparak keyifli zaman geçirdik.

Bir velimizin ve öğrencimizin araştırmaları sonucunda buldukları ve bize önerdikleri bir videoyu izlemeye başladık. Video hakkında tartışmalara da devam ettik.

10.03.2016

(Dünya: Bir Gezegenin Varoluş Öyküsü Belgeseli,  National Geographic Channel’ı izlerken: Beş milyar yıl önce bir gök cisminin Dünya’ya çarpma sırasında.)

IMG_4900

IMG_4901

Alya: O bize çarpıyor.

Sarp: Bize çarpsa ölürüz. Çarpmıyor.

Deniz Ali: Çarpmıyor ki lav gölü şu anda.

Feride: Bize çarpıyor.

Efe: O Dünya’nın içinde şu an mağara adamları var.

Deniz Ali: Hayır, hayır.Daha hiç kara parçası yok Dünya’da.

Alya: Dinozorlara mağara adamlarından daha önce oluştular.

Tomris: Şu an dinozorlar bile yok.

Ada: Mağara adamları gorillerden oluştu.

Defne İngin: Bu Dünya mı Güneş mi?

Deniz Ali: Dünya. Şu Dünya, şu da ayımızın oluşumunun gezegeni.Dünya gittikçe mavileşiyor göktaşlarından dolayı.

Tomris: Yani sulanıyor.

Deniz Ali: Buna çarpınca aslında bizden bir parça kopmuyor.

Ceyda: Ne oluyor peki?

Deniz Ali: Bir halka oluşturuyor. O toplar halkadan yuvarlanıyor ve bize çok yakın. Kırk metreden, elli metreden de bize çok yakın.Sonra gittikçe uzaklaşmaya başladı.

Defne İngin: Dünya’ya çarpacak mı? Çarpınca Dünya büyüyecek mi?

Deniz Arjin: Çarptığında Dünya daha mı soğuk olacak daha mı sıcak olacak?

Ceyda: Yani sen çarpıyor mu?

Deniz Arjin :Evet

Deniz Ali: Hala eski sıcaklığında kalacak ve Dünya küçülmeyecek, ufalmayacak.Bizim şu anki boyutumuza gelecek.

Defne İngin: Yani büyüyecek.

Deniz Ali: Evet.İç gezegenlerin en büyüğü biziz ya, o boyuta gelecek.

Ceyda: İç gezegen ne demek?

Deniz Ali: İç gezegenler Güneş’e yakın olan gezegenler.

Tomris: Güneş’e yakınız.

Ceyda: Kaç tane iç gezegen var?

Deniz Ali:  Dört. Aslında baya var. Dış gezegenler de Güneş ‘e uzak olan gezegenler.

Sarp: Kara deliğin yanından ışık hızı bile geçemez biliyorum. Ama dünya da ya da hiçbir galakside ışık hızı oluşmadı. Daha kimse oluşturamadı.

Ada: Işık hızını göremeyiz.

 

Sanat Dersi’nde okulumuzun duvarlarını istediğimiz şekilde resimleyip, boyadık.

 IMG_4836 IMG_4837

   IMG_4852   IMG_4848

IMG_4849  IMG_4873

IMG_4872 IMG_4863

  IMG_4867 IMG_4868

IMG_4862  IMG_4860

IMG_4859 IMG_4858

 IMG_4856  IMG_4854

Güzel hafta sonları diliyoruz.

Ceyda SUCUOĞLU & Şenay ARSLAN

grade 2

Merhabalar,

4. ünitemizi bitirdik ve 5. ünitemizde “Wild Animals ” konusunu işlemeye başladık. Fakat 4. ünite bitirme projemiz “Dream House” dı ve öğrencilerimiz gruplara ayrılarak  hayallerindeki evleri çizmişlerdi biliyorsunuz geçen hafta ise sınıfa sunum yaptılar.

IMG_5132 IMG_5133 IMG_5134

Courtney ile yer edatları çalışması  yapıldı, ve phonics çalışmaları devam ediyor.

IMG_0005 IMG_0009 IMG_0010 IMG_0011

Wild animals konusunda hayvanların isimlerini öğrendikten sonra onları tanımlamayı öğrendik ve birbirimize sorular sorarak bu konuyu pekiştirmeye çalıştık.

“Has it got feathers?

No , it hasn’t.

“Has it got big body and hair ?

Yes, it has.

“Has it long arms  ?

Yes, it has.

“It’s gorilla.”

Yes, right.

IMG_5194 IMG_5195 IMG_5196

Daha sonra hayvanları sınıflandırk. “Mammals, Reptiles , Birds”

IMG_0187

Gruplara ayrılarak her grup farklı bir tür için çalışma yaptı.

IMG_5339 IMG_5340IMG_5341

Hayvanlarla ilgili kısa cümlelerden oluşan bir paragraf verildi ve bu paragrafı okuyarak hayvanların isimleriyle eşleştirmeleri  istendi ,keyifle yapılan bir çalışma oldu.

IMG_5433 IMG_5306 IMG_5304 IMG_5303 IMG_5302

 

 

grade 3

Merhabalar,

6.Ünitemiz olan “Daily Routine ” devam etmektedir. Daily routine çalışmalarında saatleri kullanmayı öğrendiler bununla ilgili çeşitli aktiviteler yapıldı. Filleri kullanmayı , günlük rutin yaptıklarını ifade etmeyi öğrendiler.

IMG_0149 IMG_0173 IMG_0176 IMG_0180

Öğrencilerimiz “city and country” projesini  ayakkabı kutularına  inşa ederek ve bunlar için hikaye yazarak oluşturdular, daha sonra  hikayelerini Fırat öğretmen ile  stop motion çalışması ile yapılandırdılar  , karakterleri konuşturdular ve film çekimleri yapıldı  bu çekimleri veli toplantısında sizinle paylaşacağız. Bu hikayelerini oluştururken bilmedikleri kelimeleri  sözlükten baktılar.

IMG_0217 IMG_0241 IMG_0243 IMG_0270 IMG_0291 IMG_5190

Okulda öğretmenlerimizle, çalışanlarımızla “Daily Routine” projesi yapıldı.Öğrencilerimiz hazırlanan soruları sordular ve daha sonra sınıfta bizimle paylaştılar, çok hoşlarına giden bir çalışma oldu onlar için.

Sorulardan bazıları;

*What time do you get up?

*What time do you have breakfast?

Sınıfta anlatırken is kurdukları cümlelerden bazı örnekler;

Görkem gets up at seven o’clock.  She has breakfast at  eight o’clock in he scool canteen.”gibi devam eden daily routine cümleleri

IMG_5260 IMG_5262 IMG_5263 IMG_5264 IMG_5265

kindergarten İngilizce

Merhabalar,

Plant a seed” 

Konumuz doğa olduğu için geçen hafta ekim yaptık  “mercimek, yer elması ve fasulye” ektik. Önce mercimek ektik ekim için adımlarımız;

*Fill the pot with soil

*Plant the seed

*Pat the seed

*Water the soil

*Put the pot near the sun

IMG_5145 IMG_5146 IMG_5147 IMG_5148 IMG_5151 IMG_5159

Saksılarımızı sınıfımızın güneş alan yerine yerleştirdikten sonra dışarıdaki büyük saksımıza yer elması ektik

Her sabah bitkilerimizi sulamaya karar verdik.

 

IMG_5160 IMG_5163 IMG_5165

Fasulyelerimizi ise çimlenmesi için ıslak kağıt havlunun içine yerleştirerek  ışık gören bir cama astık.

IMG_5175 IMG_5177

Bir hafta sonra çimlenen fasulyelerimizi de ektik

IMG_5310IMG_5309

10 gün sonra büyüyen mercimekler çocuklarımızı çok heyecanlandırdı

IMG_5327 IMG_5328

Bu kadar büyüdükleri için büyük bir saksıya ektiler

IMG_5163 IMG_5165 IMG_5315 IMG_5316

Daha sonra yaptıklarımızı pekiştirmek için “plant cycle” yaptık.

IMG_5203 IMG_5205 IMG_5209

Plant cycle projesini çok severek yaptıktan sonra craft  flower  çalışması da çocuklarımız için çok keyif verici oldu.

IMG_5214

IMG_5216 IMG_5217 IMG_5219

6.Ünitede konumuz oyuncaklar olduğu için oyuncaklarla ilgili “Bingo “oynadık.

IMG_5294IMG_5293

Yer edatlarını pekiştirmek için Courtney bahçenin ve sınıfın çeşitli yerlerine yerleştirdiği oyuncak hayvanları öğrencilerimiz bulmaya çalıştılar  nerede olduklarını bulduktan sonra cümlelerini kurdular.

“The elephant is on the table , in the kitchen.”

“The snake is on the tree in the garden.”

IMG_0348 IMG_0350 IMG_0353 IMG_0355 IMG_0356 IMG_0358 IMG_0360 IMG_0362

 

 

 

 

Grade 1 English

Merhabalar,

5. Ünitemizde “What’s in your House?” “Evinizde ne var?” evin bölümlerini, evin bölümlerinde genelde kullanılan eşyaların isimleri ve yer edatlarııyla bu eşyaların nerelerde olduğunu öğrenmeye bir hafta daha devam ettik. Bu konuyla ilgili çeşitli oyunlar oynadık, worksheet çalışmaları yaptık. Phonics çalışmalarımız devam ediyor.

IMG_5250 IMG_5255IMG_5248

Verilen resimleri keserek kendi yatak odalarını dizayn ettiler ve daha sonra anlattılar. Ayrıca Courtney’in hazırladığı ve white board diye adlandırdığımız lamine edilmiş beyaz kağıtlarımızı çocuklar çok severek aktivitelerde kullanıyorlar. Buhafta yapılan aktivitelerden birini örnek verelim;evdeki eşyaların yeri söyleniyor ve duyduklarını resimlendiriyorlar;”The chair is near the soafa”

IMG_5363 IMG_5364 IMG_5365

6. Ünitemize başladık”What happens in the garden?” “Bahçede ne olur?” Bu ünitemizde bitkilerin nasıl yetiştirildiklerini öğreniyoruz.Bu yüzden kelime çalışmasını flashcards ile yaptıktan sonra hep beraber “Pumpkin” “Balkabağı ” ektik.

Phonics çalışmalarında  hamur kullanılarak kelimeleri  oluşturdular.

 

IMG_0164IMG_0210IMG_0162
Ekranda harfleri   yer edatlarını kullanarak cümleler kurdular. “A  is on the sofa, C is on the wall” ve benzeri cümleler kurdular. Pumpkin cycle çalışmaları çok heyecan vericiydi bu aktiviteyi çok severek yaptılar.

IMG_0204  IMG_0253 IMG_0254

 

Bir yerin barınak olduğunu nasıl anlarız?

Özge: Bu zamana kadar barınak nedir üzerine konuştuk, birbirimizin barınaklarının benzer ve farklılıklarını inceledik, evde birlikte yaşadığımız kişilerin grafiğini oluşturduk. Bugün merak ettiğim ve size sormak istediğim şey şu ‘bir yerin barınak olduğunu nasıl anlarız?’
Eren: Bir yerin barınak olabilmesi için Özge çatısı olması gerekiyor.
Oya: Kapısı olması gerekiyor.
Dila: Ve içine girilebiliyor olmalı.
Çınar: İçine girilebilecek bir evdir aslında.
Eren:Peki o zaman köpeğin barınağında neden kapı yok.
Oya: Kuşlarda da yok.
Ali Mert: Onlar kapıyı açamazlar çünkü. Bu yüzden buna ihtiyaçları yok.
Dila: Serbest kuşların barınağının kapısı yok ama evcil kuşların var.
Dora: Bir yerin barınak olabilmesi için en önemli şey içinde hava olması gerekiyor. Çünkü orada hava almazsa yaşayamaz.
Özge: Sen dün de barınak nedir sorusuna canlıların ihtiyaçlarını karşıladığı yerdir demiştin. Alp’te bunları saymıştı.
Alp: Canlıların ısıya, suya,havaya ve besine ihtiyacı var Özge.
Dora: Alp’in saydığı şeyler barınakta olmalı o zaman barınak olur orası yoksa barınak diyemeyiz.
Yaman: Yani yemek olmalı barınağın içinde.
Uğur: Aklıma bir şey geldi köpeklerin barınağının kapısı olmasa bile orası onlar için bir barınaktır.
Alp: İçinde canlı olması gerekiyor.
Ayda: Alp’in dediği doğru ama bir de korumalı olmalı barınak. Güvenli olmalı.
Eren: Aklıma benim de bir şey geldi. Bir yerin barınak olması için içinde ayakkabı olması gerekir.
Çınar: Yoo gerekmez çıplak çıplak olabilir.
Deniz: Hayvanlar ayakkabı giymiyor mesela.
Dila: Biz evlerimizde yaşıyoruz hayvanların da barınağı onlar. İstedikleri gibi yaşayabilirler. Biz evimizde ayakkabısız dolaşabiliyorsak onlar da dolaşabilirler. Biz hayvanlarla aynıyız ama biraz da farklıyız.
Can: Orman bir barınaktır mesela besin alabiliyor canlılar orda. Hem çok güvenli. Ama işte insanlar zarar veriyor.
Dila: Orman yağmur yağmasını sağlıyor bu da iyi bir şey.
Eren: Fıstık evimizin güzel koktuğunu, hava olduğunu ve evimizin pis olmadığını düşünüyor. Bu yüzden orası bir barınak onun için.
Ayda: Bu yüzden sizi seçmiş.
Uğur: Fıstık mutlu olmasa sizi seçmezdi.
Eren: Babam nerede olursa Fıstık orada olur çünkü babamı çok seviyor.
Ali Mert: Bir yerin barınak olması için o zaman sevdiğin bir yer olmalı. Eşyalarımızı koyabileceğimiz bir yer olmalı.
Can: En önemlisi korunmak yani.
Yaman: Hayvanların sadece barınaklara değil canlılara da ihtiyacı var. Canlılar olmazsa kim onlara yemek vermeli. Ve tabi barınakta cam olmalı.
Ayda: Cam derken pencere diyelim bence.
Deniz: Ve illa ki orada su kapları olmalı.
Oya: Bizi mutlu edecek şeyler olmalı içinde.
Dora: Mutlu edecek filmler mesela
Deniz:Hayvanlar için bu olamaz ama.
Dora: Hayvanlar için sarılmak olabilir.
Ayda: Sevdiğin kişiler olmalı barınakta o zaman barınak olur orası.

Barınak nedir?

Özge: Dün size yeni tema ile ilgili bilgiler vermiştim neler yapacağız, nerelere geziye gidebiliriz diye. Ama biraz temanın adı ile ilgili konuşmak istiyorum sizinle barınak ne demek?
Deniz: Barınak aslında ev demek. Yağmur sevmeyen hayvanlar için güzel bir yer demek
Dila: Yuva gibi bir şey aslında
Deniz: Saklanmak için bir yer aslında
Çınar: Yuvamız demek yani okulda bir yuva aslında
Eren: Kulübe de olabilir barınaktır aslında. Köpeklerin evidir ama barınaktır. Köpekler bu sayede ıslanmaz ve korunur.
Özge: Alp barınak ne demek?
Alp: Barınak yaşadığımız yerdir.
Ali Mert: Ben de Alp’in dediğinden diyorum. Ben evde korunuyorum soğuktan falan. Barınaklar bunun için var.
Dora: Rahatlamamızı sağlıyor. Barınak böyle insanların ve hayvanların sığındığı yer demek.
Can: Hayvanların da yaşadığı yer diyebiliriz. Hayvanların evi orman da olabilir. Orman aslında bir barınak. Ormanlara zarar vermemeliyiz. Yoksa barınakları olmaz hayvanaların.
Oya: Barınak ev gibi aynı. Barınak olursa çok soğuk ve çok sıcak havalarda korunuruz. Kıyafetlerimizi oraya koyarız.
Yaman: Barınak benim için ev demek. Islanmamanı sağlıyor kediler ıslanmayı hiç sevmez. Soğuk hava olunca kar yağınca evler kar olmamasını sağlıyor bizi koruyor. Tabi hayvanları da.
Dila: Hayvanların kış uykusunu geçirmeleri için var barınaklar. Tehlikeli hayvanlardan korunmak için barınaklara saklanıyorlar ve türlü hareketlere giriyorlar.
Dora: Böyle aslında barınaklar ihtiyaçlarımızı yapmamız için var.
Özge: Alp canlıların ihtiyaçları neler?
Alp: Canlıların ısıya, havaya, suya ve besine ihtiyacı var.
Eren: İşte bunları biz barınakta yapıyoruz ve hayvanlarda.
Çınar: Okulda bir barınak, Barınakların içinde bir şeyler öğreniriz biz.
Ayda: Barındığımız yere barınak denir.
Dora: Sığındığımız yer de diyebiliriz.
Ayda: Herkesin kendi barınağı vardır. Ailelerimiz orada yaşar.
Dila: Barınağımız olmazsa yatağımız olmaz.
Eren: Mesela Fıstık’ın barınağı bizim evimiz onun kendi yatağı barınağı da var ama o bunu dinlenmek için kullanıyor.
Deniz: Bobo’nun barınağı da senin evin.
Özge: Dışarıdaki köpeklerin peki?
Ayda: Onlar kulübelerde yaşar.
Çınar: Kaplumbağanın da kabuğu barınağı.
Oya: Kedilerin evi benim evim sokak kedilerinin evi dışarısı.
Çınar: Mesela sen benim ablam olsaydın ben senin evinde yaşardım.
Özge: Ama ben şu an Merve ile yaşıyorum ve o benim ablam ya da kardeşim değil.
Dila: Arkadaşlarda ailedir aslında.
Çınar: Sevdiğin kişi ile barınabilirsin aslında.
Ayda: Emine teyzem benim ailem mesela ama başka barınakta yaşıyor. Ben annem, babam ve ablamla yaşıyorum.
Eren: Ben annem ve babamla yaşıyorum.
Özge: Bir de?
Eren: Fıstıık
Yaman: Ben barınağımda annem, babam ve Ahmet ile yaşıyorum.
Dila: Kuzenim, dayım,yengem annem, babam.. yok yok tamam değil öyle. Annem,babam, Papi, kedim aslında kedim öldü onu saymayalım ve balıklarla.
Deniz: Abim, ben, annem ve babam yaşıyoruz biz.
Can: Ben annem ve babamla yaşıyorum. Bir hayvanımız yok.
Dora: Annem, babam, ben ve çok kedimle altı tane kedi falan.
Özge: Alp sen barınakta kimle yaşıyorsun?
Alp: Annem, babam, ben, Ali ile yaşıyorum.
Ali Mert: Ben balıklarımla ve annem babam kendim yaşıyorum.
Oya: Ben kedimle diğer kedimle annem babam ve abim ablamla yaşıyorum.
Çınar: Özge bazen bizim kedimizin barınağı tuvalet oluyor. Annem ve babam var bir de.
Eren: Özge sen kiminle yaşıyorsun?
Özge: Ben İstanbul’da Merve ve Bobo ile yaşıyorum. İzmir’deki evimde annem ve kardeşimle. Babam Bursa’da yaşıyor bir de orda bir evim var babam ile yaşadığım.
Yaman: Yok artık ne kadar çok
Özge: Nazan sen kimle yaşıyorsun?
Nazan: Ben, annem, babam ve iki tane kardeşimle yaşıyorum.
Özge: Size çok teşekkür ederim çok keyifli br çember zamanı oldu. Bunlarla ilgili konuşmaya devam edeceğiz.
Can: Özge tamam ses kaydını kapat şimdi :)

4. hafta bilgilendirme

Orman Sınıfının Sevgili Velileri Merhaba;

Barınaklar ve Yerleşim Yerleri temasının 4. haftasını tamamladık ve süreçte neler yaptığımızı sizinle paylaşmak istedim.

-Ulaşmayı hedeflediğimiz ‘Yaşadığımız coğrafi bölge ve kültürümüz barınma şeklimizi etkiler’ anlayışını desteklemek adına ülkelerdeki değişik türdeki barınakları inceledik ve bu barınakları dünya haritasına yerleştirdik.

-Değişik türdeki barınakları inceledik (igloo, Bajauların evleri, Korowailerin evleri..) Bu barınak türleri arasındaki farklar nelerdir ve bu farklılığa sebep olan şey nedir? sorusunu üzerine tartıştık. Sonuçta elde ettiğimiz hipotezlerle iklim, besine yakınlık, coğrafi konum ve kullanılan malzeme farklılıkları maddeleri üzerinde durduk.

– Hayvanların barınakları nelerdir? Nasıl gruplayabiliriz? sorusu üzerine konuştuk ve mağarada, suda,ağaçta,kendi kabuğunda ve toprağın altında yaşayan hayvanlar olarak gruplandırdık. Doğa teması boyunca hayvan barınakları üzerine konuşmuştuk ama buradaki amacımız bunu başlıklar altında gruplamak ve daha sonra grafik diline aktarmaktı. Gruplama yaptıktan sonra oluşturduğumuz grafiklerle hangi grupta daha çok veya az canlı olduğunu karşılaştırdık.

-2. hafta sonunda merak duvarındaki ‘barınaklarla ilgili neyi merak ediyorsun?’sorusuna verdikleri ve bu süreçte başlatacakları bireysel projelerin adımlarını belirledik. Bu merak ettiğin şeyi nereden öğrenebilirsin, kimden destek alabilirsin? sorularından yola çıkarak ilk adımlarımızı şekillendirdik.

Güzel bir hafta sonu geçirmenizi diliyorum.

Sevgilerimle

IMG_5384

 

 

 

 

 

IMG_5358

IMG_5366

IMG_5382

 

 

Eğlence Sınıfı Mart 1.Hafta

Sevgili velilerimiz,

Bu haftaya Ali Kuşçu Uzay Evinde başladık. Burada enerji ile ilgili bir atölyeye katıldık. Tükenebilir ve tükenemez kaynaklarımız konusunda farkındalık kazandık. Bizim bu kaynakları kullanırken nelere dikkat etmemiz gerektiği ve bireysel olarak nasıl fayda sağlayacağımızı konuştuk. Atölye sonunda Öğrendiklerimizi pekiştirecek bir oyun oynadık.

 

DSCN0140

DSCN0157

DSCN0174

 

Matematik derslerimizde çalıştığımız çarpım tablosunu önce eşleştirmeli bir oyunla tüm sınıf oynadık ve kartlar oluşturduk ardından yaptığımız bu kartları değerlendirmek için kapı süsü oluşturduk.

IMG_3139 IMG_3140 IMG_3133 IMG_3125 IMG_3110 IMG_3087 IMG_3086 IMG_3082 IMG_3080

İşte son hali:

20160301_163507

 

Baharın gelişiyle defterlerimize de çiçekler açtı ve çarpma çiçekleriyle çarpım tablosu çalıştık.

 

20160304_113609

20160304_113613

20160304_113621

Eğlence sınıfı bu sıralar kutu oyunlarına merak saldı. Şimdilerde Kelime Oyunu oynuyoruz. Yeni kelimeler türetiyoruz ve var olan kelimelere harfler ekleyerek yenileri türetiyorlar.

20160304_095038 20160304_095055

 

Türkçe derslerimizde dikte metinleri yazmaya ve okuma saatlerimize devam ediyoruz. Şimdilerde takipli okuma yapmaya başladık.

 

Herkese bol dinlenmeli tatiller diliyorum.