Bu ağacın adı ne?

Sevgili velilerimiz,

bu hafta rutinlerimizle birlikte okuma-yazma, okuduğunu anlama, toplama işlemi ile ilgili problem çözme, çıkarma işlemi ve kil ile ilgili çalışmalarımıza devam ettik. Geri kalan zamanlarda odaklandığımız meraklarımız oldu.

 

IMG_6009 IMG_6010

IMG_6011

IMG_6018 IMG_6021

 

…………………………

(Çember saati)

Şenay: Sabah geldiğimde bir ağaca baktım. Kayısı mı erik mi bilmiyorum, bir tarafı sarı, bir tarafı yeşildi. Bu kısımlarını görünce olgunlaştı zannettim ama dokununca hemen düştü. Hangi ağaca dokundum bilmiyorum. Bu ağacı bilen var mı?

(Elindeki meyveyi gösterir.)

– O erik.

– Ben hangi ağaca dokunduğunu zaten biliyorum. Kayısı ağacına dokundun.

– Kayısı o kadar minik mi olur ki!

– Kopartmasaydın büyüyecekti.

Şenay: Ben kopartmadım. Dokununca elime geldi.

– Yerde bulduysan da büyüyecekti. Bu olgunlaşmış anlamına gelmez.

Şenay: Normalde kopartmak için çekmek gerek değil mi, ben dokundum ve düştü.  Acaba ağaçta mıymış, dalında sağlamıymış yoksa değil mi bilmiyorum. Herkes sırayla dokunup, bakabilir mi?

– Suyu kalmamış.

– Yiyebilir miyiz?

Şenay: Herkes yerse kalmayabilir. Sarısına, yeşiline bakar mısınız? Hala canlı mı? Buruşuk mu?

– O limon.

– O limon değil, erik.

– Yenmez ki!

– Bence o kayısı. Aslında bende bazı kayısıların yeşil taraflarını ve sarı taraflarını görebiliyorum. Ama ağaçta dokunduğum an bazen hemen düşebiliyor. Çünkü çok ağırlaşmış olabiliyor bence.

Şenay: Peki sıra sana gelince dokunur musun, ağırlaşmış mı?

– Ağırlaşmış.

– Birazcık ağırlaşmış.

Şenay: Peki bu durum onun için iyi bir şey mi?

– Zavallı ağaç bunu taşıyamamış ve düşmüş.

– Ama o çok farklı gerçekten.

Şenay: Sizce içinde yeterince su var mı?

– Kayısı o kadar sıcak ki; bu kadar sıcakta su kalmamıştır ki içinde.

Şenay: Kayısı mı sıcaktır, hava mı sıcaktır?

– Kayısı sıcaktır. İçinde su da yoktur.

– Hayır bu içinde su olmadığı anlamına gelmez.

-Su var bence. Çünkü her gün kayısı ağacı görüyorum.

Şenay: Peki bu öğretmenler odasının önündeki ağaçta oldu. Erik mi kayısı mı bilmiyorum.

– O erik.

– Fark  etmez. Çünkü onların hepsi aynı anda olgunlaşmıyor. Bazıları daha ağır oluyor. Bu yüzden ağaç da onları taşıyamıyor. O yüzden sağlam olmayabilir dalları artık.

Şenay: Peki aynı yere dokunduğumda neden başkası değil de bu geldi? Diğerleri de ağırdı bence. Neden bu geldi?

– Buna mı dokundun sen?

Şenay: Yani ben böyle bir ( eliyle gösterir) meyvelere dokundum ve bu geldi.

– O zaman bu daha az sağlamdır. Buraya daha çok dokunulmuştur ve bu daha az sağlamdır. O yüzden olmuş olabilir.

– Bu ne ağacından çıktı?

Şenay: Bu öğretmenler odasının önündeki ağaç. Kayısı mı erik mi bilmiyorum.

– Ben biliyorum.

– O birazcık limona da benziyor. Onun üstü limona benziyor, yanları eriğe benziyor, altı da kayısıya benziyor.

Ceyda: Sence ne olabilir?

– Azıcık limona benziyor.

– Erik.

Ceyda: Sarp limona benzetti Efe.

– Bir komşumuz vardı. O da limon ekmişti. Galiba limona benziyor.

Şenay: Peki bizim okuldaki ağaçlar arasında limon ağacı var mı? Teneffüste araştırır mısın?

– Olur.

– Eşsiz bir şey olabilir. Ama ben biliyorum. Kayısıya benziyor ya da kayısı da olmayabilir.

– Öğretmenim bizim evin önünde erik ağacı, erikler var. Onlar yeşil ama hiç sarı olmadılar. Çünkü onu da ben her gün görüyorum gelirken, servise binerken.

– Şey aslında …’ın dediği gibi bu limona benziyor ama bunda da limon kokusu var ama birazcıkta bence bu Maya’nın dediği gibi Abbas Ağa Parkı’nda yaşamıştık …’la birlikte. Yaprak topluyorduk ve sonra bir yaprak aldık dal çıktı elimize.

– Evet ama ben artık biliyorum bir düşündüm o limon. Bir de kokusuna bakmamız gerekiyor.

– O limon değil, bunu biliyorum. Nereden biliyorum çünkü bizim …’te bir bitkicimiz var. Bütün bitkiciler var ve orda bir tane limon var, limon ağacı. Olgunlaşmamışını gördüm daha. Aynen bunun boyundaydı ama bununla aynı değildi.

Şenay: O zaman şöyle yapalım. Şimdi ara saati. Herkese birer post-it dağıtacağım. Bulduğunuz öğretmene “Bu ağaç ne ağacı?” diye soruyorsunuz. Öğretmenler Odası’nın önündeki büyük ağacı sorup, yazmanız gerekiyor. Sonra aranıza devam edebilirsiniz. Ara zamanınızı 5 dk. uzatıyoruz. 10 değil, 15 dk. ara yapıyorsunuz. Aradan sonra herkes yazdıklarını bizimle paylaşıyor.

IMG_5982  IMG_5983

IMG_6028 IMG_6029

IMG_6032

(Ara biter ve sınıfa gelinir. İsteyen yazdıklarını sınıfla paylaşır.)

Şenay: Çok merak ettim. Öğretmenler Odası’nın önündeki büyük ağaç, ne ağacıymış?

Sınıf: Kara erik.

– Erik ağacı.

-Kara erik.

-Mürdüm dediler, bir sürü adı varmış.

……………………………..

Çalışmalarımıza, meraklarımıza ve oyunlarımıza biz devam ediyoruz.

Sizlere de güzel bir hafta sonu diliyoruz.

Şenay ARSLAN & Ceyda SUCUOĞLU

 

 

 

 

 

 

 

Eğlence Sınıfı Mayıs 3. Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri,

Eğlence Sınıfı olarak 3.çeyrek dönemini kapatmadan önce “Minik Eller” adını verdiğimiz restaurant projemiz üzerine çalışmalara başlamıştık.

Sürece öncelikle restaurant ismimizi ve logomuzu belirlemek üzerine çember saatlerimizi değerlendirdik. Sınıf olarak “Minik Eller” olmasına karar verdiğimiz restaurantın logosunu belirlerken matematik derslerinde üzerinde durduğumuz geometrik şekiller ve cetvel kullanımı öğrenim alanları üzerinde yoğunlaştık. Logo hazırlama sürecimizi aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz;

 

 

IMG_1381 IMG_1390 IMG_1384 IMG_1387 IMG_1388 IMG_1395 IMG_1394 IMG_1415

 

 

 

 

Logo Hazırlıklarının ardından sınıf olarak menü içeriğimizi belirledik ve çalışmalarımıza başladık. Yemek hazırlama süreçlerinde matematik kazanımlarımızın bir çoğunun yer aldığı bir süreç geçirdik. Sıvı ölçme, ağırlık hesaplama, geometrik şekiller, kesirler, bölme işlemi, toplama, çıkarma ve çarpma işlemlerinin aktif yer aldığı bir hazırlık çalışmasıyla sürece devam ediyoruz. Restaurant projemiz süresince yardımlarıyla bize destek olan YeniOkul ekibinden Songül Hanım’a Eğlence Sınıfı olarak teşekkür ediyoruz.

IMG_5970

Hazırladığımız yemekleri tadan ilk konuğumuz Özge Öğretmen oldu. Özge Öğretmene desteği için teşekkür ediyoruz.

IMG_5937 IMG_5929 IMG_5915 IMG_5909 IMG_5906 IMG_0172 IMG_1537 IMG_1553 IMG_5858 IMG_5904 IMG_5905 IMG_0140 IMG_0130 IMG_0101 IMG_0038 IMG_0027 IMG_1390

 

..

 

 

IMG_6123 IMG_6124 IMG_6126 IMG_6132 IMG_6134 IMG_6141 IMG_6149 IMG_6166 IMG_6172 IMG_6202 IMG_6205 IMG_6260 IMG_6306

 

 

 

 

Ayrıca velilerimizden Ayliz Hanım’ın katılımı ile “Hücre” üzerine keyifli bir yolculuğa çıktık. Hayvan ve bitki hücreleri üzerine yaptığımız çalışmanın ardından mikroskopta bu hücreleri görme fırsatı yakaladık. Ayliz Hanım’a bu desteğinden ve işbirliğinden ötürü teşekkür ediyoruz.

 

IMG_5986 IMG_5988 IMG_5997 IMG_6000 IMG_6013 IMG_6033 IMG_6034 IMG_6037 IMG_6047 IMG_6058 IMG_6068 IMG_6082 IMG_6123 IMG_6125

 

 

 

Ayliz Hanım’a sınıf kütüphanemiz için hediye etmiş olduğu bilim kitapları serisi için ayrıca teşekkürler… :) IMG_6128 IMG_6139

 

 

İyi tatiller…

 

Gizem Tuğçe Tayhan

Kendi gölge tiyatromuzu hazırlıyoruz..

Özge: İki ya da üç hafta önce dökümantasyonun bir yerinde ışığın kullanıldığı yerler üzerine konuşmuşuz. Hatta Eren ışık o kadar önemli ki olmazsa göremeyiz demişti Denizde gözümüzün bir süre sonra karanlığa alıştığını söylemişti. Bu noktayı biraz daha açalım ve üzerine konuşalım istiyorum. Işığı nerelerde ne amaçla kullanıyoruz?

Deniz: Karanlık her yerde.

Yaman: Evlerde.

Dila: Kaybolduğumuzda yolumuzu bulmak için

Ali Mert: Yani sokaklarda.

Dila: Bazen pusularlar da yol gösteriyor, bir yerde ağacın neresi yosun tutmuşsa o yolu gösterir işte orasını biz göremeyiz bunun için ışığa ihtiyacımız olur.

Dora: Merdivenlerde ışık olur düşmemek için.

Dila: Işığı gitmemesi lazım.

Deniz: Fener ve lamba aynı şey değil. Fenerin pili var ışığın elektriği var.

Alp: Arabalarda

Eren: Projeksiyonda ışık var.

Can: Ipadler ışıksız olmaz.

Ayda: Sinemalarda var yansıtıp bilgisayardaki görüntüyü görmemiz için.  Bu da ışıkla ilgili.

Eren: Sinemalardaki projeksiyonlar daha farklı. Üç boyutlu da oluyor o da farklı bir ışık.

Dila: Işığı o kadar farklı ki gözlüğü çıkarında bulanık görüyorsun.

Alp: Evde ışık var.

 

Can: Bir de ben bir kere bir eve gitmiştim orada projeksiyonu televizyona yansıtmışlardı.

Can: Tiyatroda var ışık.

Uğur: Oynayanları görmek için.

Ali Mert: Hani size anlatmıştım ya hani Karagöz Hacivat var o ışıksız olmaz. O da bir tiyatro. Ama insan yok orada böyle ışıkla oluyor. Anlatmıştım ya size Deniz. Çok komikler.

Özge: Evet hatırladım gölge tiyatrosundan bahsetmiştin bize.

Eren: Can annene sor. Çünkü o tiyatro yapıyor.

Can: Annem bile bilir bunu.

Yaman: Babam da bilebilir bunu o yönetmen.

Can: Annemi çağıralım buraya soralım o zaman. Öğretsin bize.

Ali Mert: Karagöz gibi mi annen?

Can: Hayır bunu biliyor mu bilmiyorum.

Özge: Sevil Hanım’ın desteğine neden ihtiyacımız var?

Eren: Gölge tiyatrosu nasıl bir şey soralım.

Dora: Gölge yapınca kolları nasıl görünmüyor?

Ali Mert: Çubuk görünüyor sadece.

Ayda: Sahneden uzak durursan gölgen görünmez.

Uğur: Işığı ayarlarsın gölgen arkana gelir.

Özge: Sahne hangi bölüm?

Can: Oyuncuların olduğu yer.

Deniz: Kameralar var ışıklar var.

Can: Annem bunları da bilir.

Eren: Tiyatrodaki insanlar farklı giyinir bir de onu da soralım. Nasıl giyiniyorlar.

Deniz: Bir de orası gerçek gibi olsun diye bir şeyler konuyor.

Dora: Bir de söyleyeceklerini nasıl unutmuyorlar.

Özge: Bu soruları cevaplamak için ben sizin adınıza davet edeceğim. Bu hafta gelebilirler umarım..

Eren: Özge bize Karagöz ve Hacivat açar mısın?

Özge: Tamam bakalım öbür derste bulduğum videoları paylaşırım sizinle.

Bir ders sonra Karagöz ve Hacivat oynatımı ve nasıl yapıldığı ile ilgili videolar izledik.

Ayda: Bunu bizde yapalım yazarız yazarız yaparız.

Özge: Belki bu kutu işinize yarar

Dila: İnanmıyorum senin yaptığın sürpriz kutu bu. Bunu kullanırız perdesi de var.

Özge: Evet sürpriz kutu bu iş için güzel olur. İkili eş olun lütfen ve kendi gölge tiyatrolarımız için hazırlıklar yapalım. Sevil Hanım geldiğinde ondan alacağımız destek de işimize yarar.

İkili eşler tiyatroları için karakter ve metin hazırlığına başladılar.. IMG_6420

IMG_6421IMG_6422

 

IMG_6430

 

IMG_6434

IMG_6426

bakmak ve üstünden geçmek

Her temada olmazsa olmaz çalışmamız olan ‘bakmak görmek’ çalışmasını ışık ve gölge temasında nasıl yapabiliriz sorusundan yola çıkarak kendimize yeni bir çalışma ismi bulduk ‘bakmak ve üstünden geçmek’ :)

IMG_6359

IMG_6360IMG_6361IMG_6363

Kindergarten

Mayıs ayının ilk iki haftasında hazırlık sınıfımızla “Fruit” konusu işledik. Her zaman yaptığımı gibi ilk önce konuyla ilgili çeşitli videolar izleyerek sürece başladık.

IMG_6300IMG_6301

Daha sonra sınıf çalışmaları yaparak meyvelerin isimlerini pekiştirdik. Meyvelerle birlikte sayıları da tekrar etmiş olduk.

IMG_6548 IMG_6547IMG_6549

Bir sonraki gün Çınar konumuzla ilişkili bir tişört giymiş bize sınıfta tişörtünün üzerinde meyve resimleri olduğunu söyledi ve hep beraber Çınar’ın yanına giderek tişörtünün üzerindeki meyvelerin İngilizce isimlerini söyledik, çok keyifli bir süreç oldu.

IMG_6319IMG_6318

Daha sonraki günlerde meyvelerle ilgili grafik oluşturarak  less(daha az) ve more( daha çok) kelimelerini öğrendik.

IMG_6567IMG_6568IMG_6569IMG_6570

Daha sonra kitapçıklar yapıldı, eşleştirme oyunları oynadık.

IMG_6604IMG_0152 (2)

IMG_0156 (2)IMG_0146 (3)

Meyveler konusu ile çok örtüşen “The very hungry  Caterpillar” hikayesini videodan izledik. Daha sonra 2 gruba ayrıldık her gruba hikayede adı geçen meyveler ve atıştırmalık yiyeceklerin fotoğrafları verildi. Hikayede her gün tırtılın neler yediği ve nasıl büyüyerek kelebeğe dönüştüğü anlatılıyordu. Dikkatli dinleyerek meyveleri doğru sırayla yerleştirilmeleri istendi.

IMG_6607IMG_6608IMG_6611

 

IMG_6616 IMG_6614

Meyveleri, doğru yerlerine yerleştirdiklerini fark edince çok mutlu oldular daha sonra fotoğraflar yapıştırıldı ve hikayemizin tablosu tamamlanmış oldu, sınıfımızın kapısına astık ve  hikaye ile ilgili sorular sorduk.

“What did the caterpillar eat on Monday?”

” The caterpillar ate an apple.”

“What did the caterpillar eat on Tuesday?”

“The caterpillar ate two pears .” bu sorular haftanın her günü için soruldu ve cevaplar harika…..

IMG_6622IMG_6624

 

Grade 1

Mayıs ayının ilk haftasında  giysiler konusu tamamlamamızın ardından “5 Senses” konusu ile ilgili çalışmalara başladık. Öğrencilerimiz gruplar halinde tasarladıkları modellere giysiler hazırladılar ve sonrasında tasarılarıyla ilgili sunumlar yaptılar.

IMG_0167 (3) IMG_0168 (4) IMG_0172 IMG_0173 (3) IMG_0175 (3)IMG_0178

Giysiler konumuzu bitirmeden “The Emperor’s Clothes” hikayemizi izledik ve bu hikayede kimlerin neler giydiğini konuştuk daha sonra hikayeyi canlandırmak için rol dağılımı yapıldı ve sınıfta hikayemizi canlandırdık.

IMG_6329IMG_6330IMG_6325

Reading Poster çalışmaları sınıfın en sevdiği çalışmalardan. Öğrencilerimiz her yeni konunun posterlerinde neler olduğunu anlatmayı çok seviyorlar.

IMG_6550IMG_6553IMG_6551

 

 

Grade 2

Merhabalar,

Mayıs ayının ilk iki haftası “Daily Routine ” ve “Family ” konularını işledi. Çeşitli çalışmalarla günlük yaptığımız rutin işleri anlatmayı ve bu konuyla ilgili cümleler kurmayı öğrendik. Cümlelerimizi   ifade ederken kartlardan yararlandığımız çalışmalar yaptık. Kartlar renklerine göre ayrıldı özne, fiil ,nesne ve Present Simple yardımcı fiilleri farklı renklerde hazırlandı ve  olumlu, olumsuz , soru cümleleri kuruldu.

IMG_6581 IMG_6580IMG_6584 IMG_6585 IMG_6589

“Family” konusunda ise daha önce öğrendikleri yapıları tekrar etme fırsatı buldular.

“My mum has got  blue eyes, she has got black long hair..etc.”

Daha sonra ailelerini tanıtan bir proje hazırladılar.

IMG_6632IMG_6635

Courtney ile aile projelerini tamamlayıp sınıfta sundular. Daha sonra “Daily “Routine” oyunu oynadılar bu oyunda her öğrenci daily routine kartlarını seçerek sıraya koyuyorlar ve konuşuyorlar.

IMG_6636IMG_6638IMG_6639IMG_6641

 

Grade 3

Merhabalar,

3. sınıfımızla Mayıs ayının ilk iki haftasında  “Family” konusuna devam ettik.  “Past Tense”i geçmişte yaptığımız olayları, geçmişte yaşadıklarımızı anlatmak için kullandığımızı öğrendik. Courtney “family” konusunun son projesini yaptı, her öğrencimiz ailesini yazarak tanıttı ve sunum yaptı sonra sınıfta sergiledik.

 

IMG_0180 (3) IMG_0191 (3)IMG_6556IMG_0195IMG_6559

Geçmiş zamanı işlerken fiillerin present ve past formunu çalıştık, cümle yapısını öğrendik.

IMG_6592   IMG_6564IMG_6565

Düzenli ve düzensiz fiilleri öğrendik. Düzenli fiillerin spelling rule  ve pronouncation rule olarak öğrendik.

 

Canlılar nasıl ürerler? Koza nasıl oluşur?

Sevgili velilerimiz,

bu hafta, rutinlerimizi yerine getirerek, okuma saatimizde kitap okuyarak, matematik etkinliklerimizi çoğaltarak devam ettik. Aynı zamanda çemberle başlayan araştırma süreçlerimizde devam etti. Yaptığımız araştırmayı sizinle paylaşıyoruz.

……………………………………

Canlılar nasıl ürerler?

(Herkes sabah okula geldiğinde anne kedinin doğurduğunu görür. Kendi aralarında konuşmaya başlarlar. Çember zamanı:)

Şenay: Çok merak ettim. Hangi hayvanlar doğurarak, hangi hayvanlar yumurtlayarak çoğalıyorlar?

– Hangisi?

-Doğurarak çoğalan hayvanları biliyor musun? Hangileri mesela?

-Memeli olanlar değil mi?

Ceyda: Evet.

– Fog balığı.

– Fog balığı var mı?

-Evet vaaar.  Kediler,Fog balığı, yunus.

-Balinaaaa!

-Yalnız köpek balığını saymayın çünkü köpek balığı yumurtluyor.

-A bir de kaplumbağalar gezegenlerde yumurta bırakıyorlar.

-İnek doğurur.

-Bazı canlılarda bölünüyor ama. Öyle çoğalıyor. Hücrelerine ayrılarak çoğalıyor.

Şenay: O zaman bazıları doğurarak, bazıları bölünerek, bazıları da yumurtlayarak çoğalıyor diyebilir miyiz?

-Ben balıkların ne zaman doğurup, ne zaman yumurtladığını anlayabiliyorum.

Şenay: Ne zaman doğurup, ne zaman yumurtluyor?

-Mesela köpek balıkları yumurtluyor. Yunus doğuruyor.

– Yooo köpek balığı doğuruyor.

– Kuyruğu böyle olanlar yumurtlamıyor, doğuruyor,  kuyruğu böyle olanlar yumurtluyor. (Elleri ile kuyruk şekillerini gösterir.)

-Hayıııır! Kuyruğu böyle olanlar (Elleri ile kuyruk şekillerini gösterir.) doğuruyor. Yanlış biliyorsun.

– Hayııır böyle olunca (Elleri ile kuyruk şekillerini gösterir.)doğuruyor.

-Deniz Ali yanlış biliyor. Köpek balıklarının kuyruğu öyle olmaz.

-Minik koalalarda doğurarak çoğalıyor. İnsanlarda doğurarak çoğalıyor. Gorillerde doğurarak çoğalıyor.

-Peki yılanlar doğuruyor mu?

– Yumurtluyor.

– Yumurtluyor.

– Aynen, yılanlar yumurtluyor.

– Ama neresinden yumurtluyor? Bir sorum daha var. Köpekler doğuruyor mu, yumurtluyor mu?

– Köpekler doğuruyor. Köpek balıkları yumurtluyor.

-Köpekler hiç yumurtlar mı yaa, o memeli hayvan.

(Kendi aralarında konuşmaya başlarlar. Ortak bir soru çıkar.)

“Karıncalar nasıl çoğalıyor?” Çembere sorulur.

“Karıncalar nasıl çoğalıyor?”

– Ben biliyorum, yumurtlayarak. Kraliçe karınca var. Çok büyük karnı. Ondan bir sürü yumurta çıkıyor. Yani her gün bir milyondan fazla yumurtluyor.

-Karıncalar larvaları var.

Şenay:” Lavra” ne demek?

– Yavru gibi bişey.

-Aslında Larva.

Şenay: Larva mı, larva mı?

– Larva.

Şenay: Peki “larva” ne demek? “Karıncaların larvaları var” dediniz ya;  bilmiyoruz var mı? Onu birlikte araştırabiliriz.

Başka hangi hayvanların larvaları var? ve Larva ne demek? Hatırlatayım, şu an bu konuları konuşuyoruz.

-Yumurta demek.

-Karıncalarda da, arılarda da olan bir şey. Aslında “larva” yumurta demek değil. Karıncalar ve arılar yumurtladığında, yumurtalarının içinden arı çıkmaz. Larva çıkar. Larva da hem bebek arı hem de bebek karınca sayılır.

-Ben aslında “larva” diyordum ama “larva”ymış. Küçük örümcek gibi küçük hayvanların yumurtladıktan sonra, içinden çıkan bebeklerinin adı.

-Yusufçuklar nerelerde yumurtlar?

-Yusufçuklar yumurtlar mı?

-Yusufçukların böyle uçan halleri var, böyle kanatlı ve akşam keretenkelelerine yusufçuk deniyor.

Uçanlar yumurtlamıyor, uçanlar doğuruyor.

-Peki nerede?

-Yalnız yaprakta doğuruyorlar.

– Yusufçuklar doğuruyor ya da yumurtluyor da, ama nerede? Gölde mi, karada mı?

Şenay: Bu konu hakkında bir araştırma yapalım. … ve … (İkisi hemen el kaldırdılar) bu soruyu 2 öğretmene sorup cevabı öğrenir misiniz?

-Kelebekler mesela göç ederken doğuruyor, ölüyor, yumurtadan çıkan larva oluyor.

-Hayır o tırtıl.

-Kozaaa. Yumurta gibi şeye aslında koza deniyor.

Şenay: Koza ne demek?

-Tırtıllar yürüyebilecek hale geldiğinde kozayı oluşturuyorlar.

-Vücudundaki özel bir sıvıyla.

-Dün ben şurda hani bir ağaç vardı ya, çimenliklerin orda, tam üçüncü sınıfın şeyinde işte, o ağacın üstünde ben böyle bikaç tane, minicik,şu kadar, bir sürü, birbirine yapışık, gümüş renginde, patparlak birkaç tane yumurta görmüştüm.

Şenay: Ne yumurtası olduğunu tahmin edebiliyor musun?

-Evet, örümcek yumurtası diye tahmin ettim.

Şenay: Hala duruyorsa bize de gösterir misin?  Fotoğrafını da çekebilir misin teneffüste?

– Hiç kelebekler koza örmezki. Tırtıl olur, koza örer sonra kelebeğe dönüşür.

Şenay: Buna katılıyor musunuz?

Sınıf: Haaayyyyıııırrr!

Şenay: Peki o zaman bu konuda söyleyecek şeyleriniz var mı? Ya da bu bilgiye bir şeyler eklemek istiyor musunuz?

“Kozayı tırtıllar mı oluşturur?” ya da “Koza nasıl oluşur?”

– Tırtıllar yumurtadan çıkınca biraz yaprak yer. İki hafta geçince koza örerler. İşte sonra özel vücudundaki ip gibi bir şey var yapışkan. Onunla örüyor kozayı. Sonra iki hafta mı, iki ay mı, bir hafta mı bilmiyorum ama işte bir ay galiba o kozanın içinde kalıyor. Orada iki ay geçince kozayı yırtıyor ve kozadan dışarıya doğru çıkıyor.  Çıkmadan önce kanatlarını kurutuyor ve  çıkıyor.

-Şey aslında  …’in dediği gibi sınıfta bir koza görmüştüm.

Şenay: Evet geçen dönem vardı ve bir anda kaybolmuştu.

-Bişey diycem sadece terinde durarak örüyor, ip çıkararak örmüyor.

-İşte öyle örmüyor ama vücudundan bişey çıkararak örüyor.

– Yarın kitabımı getirebilirim. Kelebeklerle ilgili kitabım var.

Şenay: Süper olur. Çok seviniriz.

(Bu kararla ara verilir. Sonraki ders sınıfta gruplara ayrıldılar ve  Keşfedin Deniz Canlıları, Aç Tırtıl, Kuşlar ve Yavruları, Yumurtalar ve Civcivler, Denizler ve Okyanuslar kitaplarını incelediler.)

IMG_5671 IMG_5770

IMG_5667IMG_5764

IMG_5662IMG_5762

IMG_5761  IMG_5763

IMG_5766  IMG_5768

………………………………………………………………………………………………..

Araştırmalarımız ve kendi aramızda tartışmalarımız devam ediyor…

İyi hafta sonları diliyoruz.

Şenay ARSLAN & Ceyda SUCUOĞLU

Kartallar Sınıfı

Merhabalar,

Öğrencilerimizle 3.çeyreği sonlandırırken Çocuk Hakları Sempozyumu için hazırlıklara başlamıştık. Sempozyum hakkında öğrencilerimizle yaptığımız çember konuşmalarında öğrencilerimiz sunum, röportaj, kısa film, belgesel, dans, drama vb. çalışmalar yapmak istediler. Öğrencilerimizden çıkan bu fikirler doğrultusunda bir görev dağılımı yaparak süreci başlattık. Bireysel ya da küçük grup halinde yürütülen çalışmaların dışında öğrencilerimizin sınıf olarak yürütmek istedikleri çalışmalar da oldu. Son  çeyreğin başında İstanbul Çocuk Gençlik ve Sanat Bienali’ne bir gezi gerçekleştirdik. Bu gezi sırasında öğrencilerimiz hem kendi çalışmalarını gördüler hem de başka okulların yaptığı çalışmaları görerek yeni fikirler edindiler. Bienal sırasında aynı konunun farklı açılardan ve farklı şekillerde ele alınışlarını görmek öğrencilerimiz için besleyici bir süreç oldu.  Matematik çalışmalarımızda da bölme ve ölçme konularını işleyerek 2.sınıf kapsamında yer alan kazanımlarımızı bitirdik. Matematikte bu sürecin sonlanmasıyla beraber Matematik Gezegeni kitabımızdan yararlanarak genel tekrar çalışmalarına geçeceğiz. Bu tekrar çalışmaları sırasında problemlere ağırlık vereceğiz. Türkçe çalışmalarımızda ise şiir ve hikaye kazanımımızı çalıştık. Şiir kazanımını çalışırken bir şiirin devamını getirme, bir şiir kahramanı hakkında hikaye yazma ve istedikleri bir konuda şiir yazma çalışmaları yaptık. Bu çalışmalar sırasında öğrencilerimiz şiirleri kendileri seçti ve çocuk şiiri oldukları için oldukça zevk aldılar. Hikaye çalışmalarında ise hikaye küplerini kullandık ve hikaye unsurlarını göz önünde mutlaka bulundurduk. İkinci dönemin başında başladığımız sunum çalışmalarına halen devam ediyoruz. Sunumlar sırasında öğrencilerimiz duygularını ve düşüncelerini daha rahat ifade edebildikleri gibi bir kitabın konusunu ve can alıcı noktalarını da artık daha rahat bulabiliyorlar.

Sizler de okul dışında öğrencilerimizle hakları üzerine sohbetler gerçekleştirebilir ve bunu videoya alarak bizlere ulaştırabilirsiniz. Bizler bu videoları açılacak olan youtube kanalında paylaşabiliriz. Matematik çalışmaları içinde günde 2 -3 tane problem çözmelerini sağlayarak destek sağlayabilirsiniz.

Sevgiler

Görkem & Yulfer

20160418_143449 20160418_143657 20160419_100539 20160419_100753 20160419_102436 20160419_121816 20160419_122120 20160419_122131 20160419_122343 20160419_122345 20160419_151702 20160419_151753 20160419_151816 20160509_095042 20160509_095101 20160509_095211 20160509_095416 20160509_095421 20160509_095439 20160509_095848 20160509_100849 20160509_101622 20160509_142537 20160509_142549 20160509_142737 20160509_143017