Kartallar Sınıfı / Mart Ayı 1. Hafta

Merhabalar,

Bu haftaya öğrencilerimizle geçen hafta ortaya çıkan  eski paraları ve para birimlerini merakı üzerine konuşarak başladık. Bu konuşmalar sırasında öğrencilerimiz her ülkenin para değerinin aynı olmadığını ve geçmişten bugüne paraların ne gibi değişime uğradığını fark ettiler.

Haftanın ilk günü olan çemberde bu yılın artık yıl olduğunun söylenmesi üzerine artık yılın ne olduğunu konuştuk. Bu haftaki bir diğer adımımız da “Yok Olmadan” sergisine gitmemiz oldu. Sergi sırasında öğrencilerimiz Fırat’ın da yönlendirmeleri ile çalışmaların nasıl ve niçin yapıldığını sorguladılar. Gezi boyunca eserler, kendi yaşantıları ve okuldaki kazanımlarla ilişkilendirdiler. Bir eserdeki azalan elmalar üzerinden çıkartmayı konuşmuş olduk. Temamızın bir basamağı olan binalar hakkında konuştuk.

– Ayak taşıyıcısı olsun, herkesin ayağını tanısın, hangi kattaysa oraya çıksın. 2. kata çıkacaksa 2. katın penceresi açılsın.
+Gelecekte bence merdiven diye bir şey olmayacak. taşıyan robotlar olacak.-Gelecekte evde demirlerin üzerine bir şey yapılacak demirler kırılmayacak, alevler dışarı çıkmayacak, alev içerede kalacak.
-Merdiven olmayacak, çok ağaç olmayacak. gelecekte uçan arabalar olacak.
-Gelecekte evleri içinde ağaçlar olacak nefes almamız için.
+Her şeyi makineler yaparsa ben çok tembellerim.
-Kavanoz gibi bir şey olacak içinde ağaç olacak.

-Duvarları farklı, eskiden tahtalardan ve taşlardan yapıyorlardı.

-Bizim evi üstünde tuğla yok. helikopter bile inebiliyor.
-Bunlar Atatürk zamanında, bunlar Atatürk küçükken yapılan evler.

-Gelecekte yapılar çapraz, ters gibi ya da çoğu ev böyle olacak, değişik evler, rengarenk lambalar veya led duvar kullanılabilir.
-Ben başbakan olsaydım altın, demir ve zümrütten yapardım.

-Eskiden köylüler böyle ev yapamıyorlardı. çimento icat edilmemişti. samanla yapıyorlardı. saman ve hayvan dışkısıyla ev yapıyorlardı taş kadar sert oluyordu. eskiden bir de sadece tuğlayla yapıyorlardı.
+Çimento çok geç bulundu.
-Güçlü değildi. çare bulup çimentoyu sürüp bizim gibi evlerden yaptılar.

Geçen hafta modellerle geçiş yaptığımız çarpma kazanımına bu hafta da matematik kitapçığımız üzerinden devam ettik. Kitapçığımız modeller ile başlayıp toplama ile çarpma arasındaki ilişki ve işlemler ile devam ediyoruz. Öğrencilerimiz çarpma konusuna olan meraklarının da etkisiyle Matematik Gezegeni kitabında ve hazırladığımız kitapçıkta yer alan çalışmaları büyük bir keyifle ve istekle yapıyorlar. Okuma anlama çalışmaları içinde bir kitapçık hazırladık ve düzenli olarak öğrencilerimizle kitapçıktaki çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Türkçe kitapçığımızın içerisinde 5N1K soruları, noktalama işaretleri ve hecelemeler yer alıyor. Dikte çalışmalarımıza düzenli olarak devam ediyoruz ve bu çalışma sırasında noktalama işaretlerine (nokta, virgül, kısa çizgi, kesme işareti), büyük – küçük harfe ve özel isimlere (müze, kitap vb.isimler de dahil) dikkat ediyoruz. Tahmin rutinimize devam ediyoruz ve tekrarlandıkça tahminler gerçeğe daha çok yaklaşıyor (Her zaman farklı materyal kullanıyoruz.). Sizler de evde ritmik sayma, basit çarpma işlemleri (4 – 5 tane), bir metin üzerinden sorular sorup cevaplama vb.çalışmalar yapabilirsiniz.

Sevgiler

Yulfer & Görkem

 

20160302_101044 20160302_101059 20160302_101107 20160302_101301 20160302_101643 20160302_101648 20160302_101650 20160302_101949 20160302_102056 20160302_102100 20160302_102120 IMG-20160304-WA0000 IMG-20160304-WA0001 IMG-20160304-WA000820160229_152059 20160229_15210420160301_102802 20160301_102841 20160301_104537 20160301_104656 IMG-20160304-WA0028 IMG-20160304-WA0030IMG-20160304-WA000520160301_122519 20160301_122526 20160301_122702IMG-20160304-WA0002

Solucan barınak tasarımı

Bu hafta üzerine konuştuğumuz hayvan barınakları konusundan yola çıkarak solucana bir barınak tasarlama kararı aldık. Bu tasarladığımız barınak sayesinde hem solucanın hareketlerini inceleyeceğiz hem de solucanın toprağa olan etkisini gözlemleme şansı bulacağız. Gruplara ayrılıp solucan barınağı tasarladık ve  yaptığımız tasarımlar üzerine konuştuk. Ortak karar verdiğimiz tasarımdan yola çıkarak bugün barınağımızı hazırladık.

Devamını Oku

Kara Delik, Solucan Deliği, Yıldız Patlaması…

Sevgili velilerimiz,

Bu haftaya sınıfımızda hazırladığımız matematik materyalleri ile başladık. Küçük grup çalışmaları yaparak, toplama işlemleri yaptık. “Arttı, daha, eşittir” kavramlarını kullandık, “… aklımızda tutalım., … üzerine sayalım” eylemlerini gerçekleştirdik. En çok da;  “grup halinde çalışabilme”  yi öğrendik.

IMG_4039

Devamını Oku

3-A Sınıfı OCak 2.Hafta

Merhaba

Bu hafta ara tatilinde yaklaşmasıyla sınıfımızda geçen hafta belirleğimiz eksiklerimizi kapatmak, tekrarlar ve pratikler yapmak üzerine çalışmalarımıza ağırlık verdik.

Türkçe dersinde ” Asla neden diye sorma? ” kitabının resimleri üzerine yorumlar yaptık ve bizde o resimlerden kendi hikayemizi oluşturmak üzerine çalışmalara başladık.

 

20160115_141602

Devamını Oku

15 Ocak 2016

Merhabalar

Bu hafta sömestr tatiline yaklaşmamızla beraber öğrencilerimizle doğa temamız ve bize katkıları üzerine konuştuk. Bu sırada öğrencilerimiz en çok bilinçli tüketim üzerine konuştu ve buradan para kullanımına geçiş yaptılar.

– Ben hep babama hatırlatıyorum mesela o şu ilaç kutusu çöp diyor ben hayır o kağıt geri dönüşümü diyorum. Bu arada ben şey gördüm; ilaç kutularının üstünde körler için olan yazı vardı.

Devamını Oku