Grade 3

Merhabalar,

“Taste The Food ” Gizem öğretmenimizin sınıfta işlediği konuyla ilgili disiplinlerarası bir çalışmanın ürünüdür. Öğrecilerimiz gözleri kapalı olarak yiyecekleri tattılar ve lkarşısındaki arkadaşlara yiyeceklerin nasıl olduğunu belirttiler ve onlarda hazırlanm olan “Taste Chart”lara not ettiler daha sonra bizlere hangi arkdaşlarının hangi yiyeceği tattığını ve sonuçlarını  bildirdiler.

IMG_5476IMG_5472

IMG_5466  IMG_5476

5. ünitemizde konumuz “Daily Routin “di ve ünite sonunda sevdikleri ünlü birinin veya ailelerinden bir kişinin günlük aktivitelerini yazmaktı bazı öğrencilerimiz bireysel bazı öğrencilerimiz ise grup çalışması yaparak bize sunumlarını yaptılar.

IMG_5721 IMG_5726

Kiatbımızın son ünitesi olan 6 ünitede deniz hayvanlarını öğreniyoruz ve bununla ilgili çeşitli çalışmalar yapıyoruz.

IMG_5779 IMG_5781IMG_5518

Her hafta yapılan “Spelling  Bee”  öğrencilerimizin çok ciddi sorumluluk aldıkları ve yapılmasından hoşlandıkları bir çalışma oldu  öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.

Eğlence Sınıfı

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri

Eğlence Sınıf bu hafta bilim insanlarının etkileyici hayat hikayeleri ve çocukluk anıları ile tanıştı. Her zaman yetişkin hallerini bildiğimiz bu bilim insanlarının çocuklukları üzerine konuştuk. Onlarda derslere giriyor ödevler yapıyor ve bazı dersleri anlayamadıkları zamanları oluyordu. Üç bilim insanının hayatını ve buluşlarını araştırdık, üzerine konuştuk.  Hatta şimdilerde her gün icatlarını kullandığımız bilim insanlarının çocukluklarında nasıl başarısız olduklarını öğrendik. Öyle ki bazıları okullara kabul edilmemiş ve “şaşkın” olarak ifade edilerek okullardan atılmışlar. Biz bu hikayeyi kime ait olduğunu bilmeden okuduk ve bir hafta boyunca tahminler yürüttük. Bir hafta sonunda hikayede ki kahramanın Thomas Edison olduğunu öğrendik.

Thomas Edison için bizim edindiğimiz bilgiler şu şekildeydi:”Bazı icatları tamamen orjinal olmamakla birlikte, eski icatların geliştirilmesi veya yönetimi altında çalışan yüzlerce çalışana aittir. Yinede Edison elinde bulundurduğu kendi adını taşıyan 1,097 Amerikan patentiyle tarihteki en önemli ve en verimli mucitlerden biri olarak nitelendirilir.” Bulduğumuz bir başka kaynakta ise öğretmeninin annesine bir not yazdığını okuduk. Notta Edison’un okuldan alınması gerektiği yazısı yazıyormuş ve annesi bunu yıllarca saklamış. Ona öğretmenlerin böyle bir dahiye yetecek bilgileri olmadığı için okula gidemeyeceğinin yazıldığını söylemiş. Bizde bu hikayeden oldukça etkilendik ve eğer Edison bizim çocuğumuz olsaydı, annesi veya babası biz olsaydık nasıl bir davranış sergilerdik? Ona bir mektup yazmak isteseydik neler yazardık? dedik ve şunlar çıktı:

IMG_1113 IMG_1114 IMG_1115 IMG_1116 IMG_1117 IMG_1118 IMG_1119

 

Mektuplardan bazı cümleler:

 

  • Sen çok akıllısın. Çok zekisin, ileride ampulu bile icat edeceksin. Bunların hepsi senin başarın. Bütün ışıkları yakan kişisin. Amerikadaki tüm ışıklar bir anda düğmeye basınca yanacak. Sen başarılısın.
  • Thomas ilk önce senden özür dilerim. Sana yalan söylediğim için özür diliyorum. Sen çok akıllı bir insansın ve seni çok seviyorum. Öğretmenlerin senin şaşkın olduğunu düşünebilirler ama biliyorum ki sen büyüyünce çok akıllı bir bilim insanı olacaksın. Sana güveniyorum. Sadece bizim sayemizde değil senin deneyişlerin sayesinde olacaksın.
  • Thomas, ben senin annen olarak sana şunu söylüyorum: kendine güven ve öğretmeninin söylediğine aldırma. Herkes aynı şekilde düşünmek zorunda değil. Kim bilir sen şu an bilim insanı olmuşsundur bile. Seni çok seviyorum..
  • Sevgili Edison, okulda başarısız olduğun düşünüldüğü için okuldan alındın ama sakın üzülme sen bir dahisin belki de. Sakın kendini yalnız hissetme. Biz her zaman yanındayız. Seni evde eğittik ve sen yüzyılın dahisi olacaksın kalbimle inanıyorum. Okulda yaşadığın olayları unut tamam mı?
  • … Bir süre sonra bu notu bulup okuyacaksın. Okulda eğitilmesende evde benim ve özel öğretmenlerin sayesinde çok akıllı biri olacaksın ve sadece bizim değil senin inancın sayesinde olacak.

20160401_100311

Daha önceki haftalarda konuştuğumuz yankı konusu tekrar gündeme geldi. Bu konuda kafamızdaki bilgilerin netleşmemiş olarak kalması üzerine çemberde şu konuşamlar geçti:

 

  • Biz bazen spor salonunun oraya gidince yankı oluyor
  • Sence nasıl oluyor?
  • Kimse yok diye olabilir mi?
  • Ama nasıl?
  • Bağırdığın için olabilir mi?
  • Diyelim ki bağırdın. O ses oraya çarpıyor ve geri geliyor. Biz geçen baktığımızda yankı için 17 metre yükseklik lazım yazıyordu.
  • Bence yükseklik değildir o ileriye doğru 17 m olabilir mi?
  • Yüksek bir tepe düşün 17m yüksekliğin olduğu, orada yankılanır.
  • Ben şöyle anladım sen yerdesin, 17 m boşluk olması lazım
  • ben mesela evin boş odasında bağırıyorum ve ses yankılanıyor. Orada 17 m boşluk yok ama o nasıl oluyor o zaman?
  • O zaman ormanda da ağaçlar olmasına rağmen bazı bölgelerinde ses yankılanmıştı gittiğimizde?
  • Ayy çok kafam karıştı hem dolu hem boş mu yani yanki olma şartı!….

 

Gelecek hafta biz sesin yansıması ve yankılanma arasındaki o ince fark üzerine derinleşeceğiz gibi görünüyor.

 

Eğlence sınıfı bu hafta daha önce hep oynadıkları bilgisayar oyunlarının kodlamalarını anlamalarına ön ayak olabilecek basit bir robot kodlama programını incelediler. Programın amacı robota belli sayıda komut vererek mavi lambaların sarıya dönmesini sağlamak. Toplamda 12 komut ve 2 fonksiyon kullanma hakkı olan çocuklarımız bu programı inceleyerek “sonsuzluk” olarak adlandırdıkları bir komut geliştirdiler. Çocukların kendi manipülasyonlarıyla bu tarz bir komuta ulaşmaları programın başında açıklanan 12 komut hakkını çöpe atmış oldu.

20160328_111943 20160328_104546 20160328_104456 20160328_104448 20160328_103807 20160328_104223(0)

Bir yandan da Aslıhan ve Bora bu haftada sınıfımıza gelerek bazı müziklerin nasıl göründüğü hakkında bir görsel hazırlamışlardı ve bize bunu gösterdiler. Bu görüntülerin ışığında bizde sınıfça bir şarkı seçtik. ( Beethoven ) Bu müziği dinlerken bu görsellerden de yola çıkarak bizde nasıl bir form canlanıyor? sorusuna cevap olarak resimlerimizi çizdik.

 

 

 

IMG_0990  IMG_0992 IMG_0993 IMG_0994 IMG_0995 IMG_0996 IMG_0997 IMG_0998 IMG_0999 IMG_1000 IMG_1001 IMG_1002 IMG_1003 IMG_1004 IMG_1005 IMG_1006 IMG_1007 IMG_1009

 

İşte o görsellerin son hali:

 

IMG_1109 IMG_1108 IMG_1107 IMG_1106 IMG_1105 IMG_1104 IMG_1097 IMG_1099 IMG_1100 IMG_1102

 

Yine kahkalarımız ve sesleri üzerine çalışırken sınıfta oldukça keyifli bir hava hakimdi:

IMG_1080 IMG_1079 IMG_1063 IMG_1060 IMG_1057 IMG_1055

 

Matematik dersimizde çarpma işlemini problemlere adapte etmeye ve sorularımızı bu forma dönüştürme çalışmalarımıza başladık. Temel olarak iyice öğrendiğimiz çarpma işlemini artık problemlerin içinde de kullanıyoruz. Bu hafta sınıf olarak uğraştığımız problemlerden biri şuydu: Yankı denememiz için öncelikle 17m’nin ne kadar olduğunu bulmamız gerekti. Daha sonra ise peki 1 km de ne kadar ses yankılanır sorusuyla işler biraz karıştı. Elimizde olan 150santimetrelik bir mezura ile 1 km’ yi nasıl bulacaktık? Öncelikle geçmiş bilgilerimizi yokladık ve 1 km’nin kaç metre ettiğini bulduk. Elimizde ki diğer bir veri ise 1 metrenin kaç santimetre olduğu idi. Şimdi yapmamız gereken şey bir km için kaç tane mezura uzunluğuna ihtiyacımız olduğuydu. Bu sorumuzun cevabı için öncelikle sınıftaki 1 metreye denk gelen yerleri bulduk. Daha sonra önce bunun matematiksel işlemini yapmak üzere genel bir karar hakimdi ve hepimiz kağıt kalemle hesaplamalara başladık. Tam olarak kaç mezuraya ihtiyacımız olduğu sorusunun cevabını henüz bulmuş değiliz.

20160331_123321 20160331_123133 20160331_123009

 

20160328_113123 20160328_112606 20160328_111600 20160328_111724

 

Grade 1

Merhabalar,

6. ünitemizde” How to plant a Seed”konusuna  “Food and Drinks”” ” Yiyecekler  ve içecekler”konusu ile devam ettik. Jack and the Bean Stalk adlı hikayeyi izledik ve hikaye ile ilgili çeşitli aktiviteler yaptık yeni öğrendiğimiz kelimelerle oyunlar oynadık. Hikayede geçen karakterlerin resimlerinin olduğu bir zar yaptık ve zarı atınca hangi resim geldiyse o resmin anlamını birbirlerine sorarak kelimeleri pekiştirmiş oldular.

IMG_5709IMG_5710.IMG_5850

Yiyecekler konusunda “Taste Game” oynadık. Karşılıklı oturan öğrencilerimiz gözleri bağlı olarak tattıkları yiyeceklerin tatlı/ ekşi/ acı / tuzlu olup olmadıklarını karşısında oturan partnerlerine  söylediler ve onlar da hazırlanmış taste chart ‘a işaretlediler ve sunumlarını yaptılar.

*The  olive is salty                                *  I like sweet food

*The orange is sweet                           *I don’t like salty food.

*The apple is sour                                *  I like  sour food  gibi cümleler kurdular.

IMG_5708IMG_5481

IMG_5478IMG_5464IMG_5468

Phonics çalışmalarımız devam ediyor.

IMG_5847IMG_5846

7. Ünitemizde “Farm Animals” konusunu işliyoruz. Çiftlik hayvanlarının adını öğrendik, bunlarla ilgili çeşitli aktiviteler yaptık. Çalışma kağıtlarında ilk kez  “Word puzzle” çalışması yaptılar bu çalışma onları çok heyecanlandırdı ve keyif aldılar. Artık yazı yazmaya da başladık İngilizce yazmaktan keyif alıyorlar ve bazı kelimeleri okumaya başladılar bu bizi çok heyecanlandırıyor.

*The cows are black and white.

* I like chicken but I don’t like  sheep.

*Sheep eat grass.

*Goats drink water.

 

 

 

KINDERGARTEN

Merhabalar,

2 Hafta önce  6. Ünitemizde “Plants” bitkiler konusunu işlemiştik, takip eden hafta ise “Sid the Seed” adlı hikayemizi izledik ve Orman sınıfı bakış açısıyla hikayemizi resimlerle anlattık

IMG_5444IMG_5443IMG_5442IMG_5450.IMG_5441

Daha sonra sınıfta sunum yaptık, hikayedeki karakterleri isimleriyle tanıttık ve bir tohumun bitki oluş hikayesinin kelimelerini anlatabilmeyi başardık.

*This is seed, it is small.

*These are Sid’s friends. A spider and a butterfly.

*It needs water and sun

*It is a big tree now. The spider and the butterfly are on the tree, ve benzeri cümleler.

IMG_5811 IMG_5813

En sevdiğimiz grup çalışmalarından bir tanesi daha,7. ünitemizde “Pets” ” Evcil Hayvanlar” konusunu işliyoruz. Evci hayvanlarla ilgili öğrenme sürecimizi bitirdikten sonra ufak bir proje çalışması yaptık.Üç gruba ayrıldık her grupta evcil hayvanların  resimleri ve ayrı ayrı yazılmış isimleri var , cama evcil hayvanların altında isimleri yazılı posterini astık ve öğrencilerimiz postere bakarak isimleri doğru resmin altına yerleştirdiler.

IMG_5814 IMG_5816 IMG_5819 IMG_5820 IMG_5821 IMG_5823

Evcil hayvanlar konusu ile ilişkili olarak “The Bremen Musicians” hikayesini  keyifle izledik ve bu hikayedeki hayvan karakterleri tanıttık. Hikayede gördükleri nesnelerin neler olduğunu, ne renk olduğunu, büyük / küçük kavramlarını kullanarak anlattık.

Incy Wıncy Spider adlı şarkıyı öğrendik ve hikayesini dinledik  daha sonra bu hikaye ile ilgili çalışma kağıtlarında kelime eşleştirme çalışmaları yaptık

.  IMG_5854IMG_5852IMG_5853

 

 

 

Ejderhalar Sınıfı

Sevgili velilerimiz,

Bu hafta Kütüphane Haftası’nda sevdiğimiz kitapları birbirimizle ödünç vererek okuma saatleri yaptık. Kitap getiren öğrencilerimiz arkadaşları ile kitaplarını değiş-tokuş yaptılar. Yeni kitaplarını almanın heyecanıyla bir ders saatini aldıkları kitapları okuyarak geçirdiler. Önümüzdeki hafta da kitap değişimine devam ederek okuma alışkanlığımızı oluşturabilmeyi planlıyoruz.

Gelecek hafta itibariyle her gün bir dersimizi “okuma saati” olarak yapacağız.Öğrencilerimiz okuma-yazma , okuduğunu anlama becerileri arttıkça projelere, kitaplardan bilgileri okuyarak katkı sunmaya başladılar.

IMG_5181 IMG_5184

IMG_5185 IMG_5187

IMG_5196 IMG_5200

IMG_5188

Her besini tatmalarının vücut gelişimlerinde önemli olduğu üzerine konuştuk. Öğle yemeğinden sonra yediğimiz yemekler ile ilgili düşüncelerimizi geçen hafta hazırladığımız yemek panosuna yerleştirdik.

IMG_5204

Güneş sistemi ile ilgili maketi çemberimizde inceleyerek sınıfımızda yer alan Güneş sistemi ile karşılaştırmalar yaptık.

 

IMG_5205 IMG_5206

IMG_5207  IMG_5253 IMG_5254

 

Artık okuma ve yazma becerisini kazanmış durumdayız. Akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerilerini kitap okuyarak kazanabiliriz. Bu nedenle sizde evde çocuklarınızla okuma saatleri düzenleyebilirsiniz.

İyi hafta sonları diliyoruz.

Şenay ARSLAN & Ceyda SUCUOĞLU

 

Kartallar Sınıfı

Merhabalar,

Bu hafta öğrencilerimizle vücudumuzu saat olarak kullanarak kazanımımıza devam ettik. Bir saatin akrep ve yelkovanının kim olacağına karar verirken boylarını ölçmeyi seçtiler ve uzun olan yelkovan oldu. Küçük grup çalışması olarak yaptığımız bu çalışmada öğrencilerimiz saniye ve saliseyi de eklediler. Kazanımımız olan yarım ve tam saatleri öğrencilerimiz ikili gruplar olarak gösterdiler.

Türkçe çalışmalarımızda da hikaye kazanımımıza odaklanarak öğrencilerimize yarım bir hikaye verdik ve tamamlamalarını istedik. Bu hikayemizde kuşlara özenip kuş olmak isteyen bir ayı yavrusu anlatılıyordu ve öğrencilerimizden hikaye unsurlarını (olay, kişi, zaman, mekan) da kullanmaya dikkat etmelerini istedik. Hikayelerini tamamlarlarken yeni bir olay ve karakter de eklediler. Öğrencilerimiz bu hikaye tamamlama sırasında bir kuşun özelliklerinin neler olduğuna odaklanarak yeni karakteri ve olayı buna göre şekillendirdiler. Hikayeye eklenen yeni karakterler bazen yırtıcı kuşlar olurken bazen ayıcığa ve ailesine yardım eden cadılar ve büyücüler oldu ama bazen de ayıcık ayı olarak kalmaya karar verip kuşlarla dost oldu. Bu çalışma sayesinde öğrencilerimiz hem yaratıcılıklarını konuşturdular hem de hikaye unsurlarını kullanarak öğrendiler.

Bu hafta tema bitişine yaklaşmamızla beraber öğrencilerimizle bu dönemde ele aldığımız kazanımların tekrarı olması amacıyla eksik kalan çalışmalarımıza devam ettik. Haftanın son günü Mavi’nin Mutluluğu kitabının yazarı Simla Sunay geldi ve öğrencilerimizle buluştu. Bu buluşmada Bedri Rahmi Eyüboğlu hakkında bir sunum gerçekleştiren misafirimiz sunumuna Eyüboğlu’nun “Sanat bir oyundur.” sözüyle başladı. Öğrencilerimiz bu söze şöyle yorumlar getirdiler;

-Bence oyun değil çünkü oyunda oyunun kurallarına uyman gerekiyor ama resimde öyle değil istediğin şeyi çizebiliyorsun.

-Bence oyun çünkü ikisi de eğlenceli.

-Bence de oyun çünkü bazı sanatların da kuralları var.

Öğrencilerim sunumdan sonra Eyüboğlu’nun eserlerine bakarak benzer resimler çizdiler ve resimleri için birer şiir yazdılar. Geçen hafta  başlamış olduğumuz kitap sunumlarımıza bu hafta da devam ettik ve bu sayede öğrencilerimiz hem bir kitabı değerlendirmeyi öğrendiler hem de birden fazla kitap hakkında bilgi sahibi oldular.

Sizler de evde okuma çalışmalarına düzenli olarak devam ederek ve gündelik hayattaki durumları geçmişle ilişkilendirerek zamanı kavramasına yardımcı olabilirsiniz. Saatler kazanımımıza katkıda bulunmak adına yapacağınız işleri de zaman tutmalarını ya da gidilecek etkinliklere ne kadar zaman kaldı vb.durumların takibi için onlardan yardım isteyebilirsiniz.

Sevgiler

Yulfer & Görkem

20160325_151246 20160325_151445 20160325_151736 20160330_095034 20160330_095141 20160330_095222 20160330_095237 20160330_095253 20160330_095314 20160330_095354 20160330_095417 20160330_095439 20160330_103513 20160330_103518 20160330_103813 20160330_103905 20160330_150803 20160330_150806 20160330_150814 20160330_151024 20160330_151145 20160401_095619 20160401_103129 20160401_103200 20160401_103858 20160401_104404 IMG-20160401-WA0001 IMG-20160401-WA0003

Kartallar Sınıfı Mart Ayı 4.Hafta

Merhabalar,

Bu hafta öğrencilerimiz gezegenler hakkındaki sunumlarını yaptılar. Sunumlarda geçtiğimiz haftalara oranla bilgileri sıralama, doğru görsel seçme, farklı görsel materyal ve sunum tekniği kullanma da ilerleme gösterdiler. Öğrencilerimiz sunum kazanımları arasında olan ses tonunu doğru kullanma, doğru görselle destekleme ve sunum sırasında dikkatli dinlemede de ilk haftalara göre daha dikkatli davranıyorlar. Bu gelişmeleri sunumlarda ilgilerini çeken yerleri daha ön plana çıkarmaları, soru sormaları ve sorulan soruları doğru cevaplamaları ile görmekteyiz.

Sabah çemberlerimizde dört öğrencimiz ilgi alanları hakkında paylaşımlarda bulundular. Çello ve cümbüş getiren iki öğrencimizin yanı sıra Mısır ve periyodik tablo hakkında da paylaşım yapan iki öğrencimiz oldu.

Matematikte paralar kazanımımız için Matematik Gezegeni kitabındaki alıştırmaları bitirdik ve yeni kazanımımız olan saatlere geçtik (Tam ve yarım saatleri okur, saati tam ve yarım saate ayarlar.). Saatler hakkında çalışırken önce model üzerinde gösterdik ve daha sonrasında Matematik Gezegeninden alıştırmalarımızı yaptık. Ders ve mola saatlerini takip sırasında saat takibini zaten yaptıkları için bu kazanımıza geçişimiz kolaylaştı. Saatler kazanımına geçerken ilk olarak akrep ve yelkovanın ne olduğu üzerine ve daha sonrasında öğlenden önceki bir ile öğlenden sonraki bir arasındaki fark üzerine konuştuk. Gelecek hafta ise saatler hakkında hazırladığımız kitapçığımıza geçerek kazanımımızı pekiştireceğiz.

Türkçe kazanımlarımızı ise bu hafta noktalama işaretleri ve hikaye yazma üzerine yoğunlaştırdık. Öğrencilerimiz kendilerinin bir yağmur damlası olduklarını hayal ederek bir hikaye yazdılar. Hikaye yazma çalışması sırasında öğrencilerimizden hikaye öğelerine ve hikayedeki giriş, gelişme ve sonuç bölümlerine dikkat etmelerini istedik. Öğrencilerimiz hikayelerini yazarken bir yağmur damlasının oluşum aşamalarından daha çok dünyaya düştükten sonra başına gelebilecekler üzerine odaklandılar ve bir sürü macera hikayesi yazdılar. :) Hikayelerinde her zaman olduğu gibi noktalama işaretleri, büyük harf kullanımı ve özel isimlere de dikkat ettik.

Proje çalışmalarımızda ise sunumlardan yola çıkarak gezegenler hakkında hazırladığımız kitapçığımızı kullandık. Kitapçığımızda hem kazanımlarımıza uygun bilgiler hem de her bilginin ardından onu destekleyecek etkinlikler yer alıyor. Sizler de evde günlük yazma ve geçen hafta başladığımız kitap okuma rutinine devam edebilirsiniz. Projelere destek olmak adına da öğrencilerimiz videolar ya da son yapılan araştırmalar hakkında çalışmalar yapabilirler ve saat kazanımın pekişmesi adına gidilecek bir yere ne kadar zaman kaldı ya da kaç dakika da gelindi gibi soruları onlara sorabilirsiniz.

Sevgiler

Yulfer & Görkem

IMG-20160325-WA0031 IMG-20160325-WA0033 IMG-20160325-WA0034 IMG-20160325-WA0035 IMG-20160325-WA0036 20160321_142529 20160321_143245 20160321_143817 20160321_144500 20160322_123255 20160322_124203 20160322_124710 20160323_150918 IMG-20160325-WA0002 IMG-20160325-WA0004 IMG-20160325-WA0006 IMG-20160325-WA0008 IMG-20160325-WA0010 IMG-20160325-WA0011 IMG-20160325-WA0013 20160323_095307 20160323_143719 20160323_143733 IMG-20160325-WA0018 IMG-20160325-WA0019 IMG-20160325-WA0021 IMG-20160325-WA0023 IMG-20160325-WA0025 IMG-20160325-WA0026 IMG-20160325-WA0028

Ejderhalar Sınıfı Mart Ayı / 4. Hafta

Sevgili velilerimiz,

Bu hafta öğrencilerimizle takım yıldızlarını inceledik, her takım yıldızının kaç yıldızdan oluştuğunu araştırdık.

IMG_5044  IMG_5049

IMG_5046 IMG_5047 IMG_5048

“Güneş sisteminde gezegenler nasıl yer alır?

Gezegenler belli bir yörüngede durur mu? soruları üzerine tartışmalar yaptık.

Bu konudaki fikirleri çizim dilini kullanarak birbirimizle paylaştık.

IMG_5067  IMG_5069  IMG_5073

Velilerimiz Aslı Kıyak İNGİN ve Çelik İNGİN ‘i sınıfımıza davet ettik.Karanlık odaya nasıl düzenlemeler yapmak istediğimizi tartıştık.Önümüzdeki günlerde karanlık odamızda nasıl değişiklikler olacağını merak ediyoruz.

IMG_5141 IMG_5142

IMG_5144  IMG_5145

Baharın gelişiyle sanat dersini bahçede sürdüren Ejderhalar, kendi kitaplarını tasarlamaya başladılar.

IMG_5065  IMG_5064

IMG_5158  IMG_5160

IMG_5162 IMG_5163

Her yiyeceği tatmanın önemini ve vücudumuzun gelişimi için farklı yiyeceklere ihtiyacımızın olduğunu konuştuk.Her gün öğle yemeğinde yediğimiz yiyeceklerle ilgili düşüncelerimizi paylaşmak için bir pano hazırladık.

IMG_5083 IMG_5086IMG_5089

 

 

İlk gün, brokoli çorbası ile ilgili düşüncelerimizi paylaştık.

IMG_5090  IMG_5092

 

IMG_5094    IMG_5098

IMG_5099   IMG_5134 IMG_5102

Yazı dilimizi kullanarak yemekhane kurallarının yer aldığı metinler oluşturduk.

IMG_5103 IMG_5104

IMG_5105 IMG_5106

IMG_5107 IMG_5108

Bu hafta ilk kez kütüphaneye kendi kitaplarımızla gittik.  Kütüphane kurallarına uyarak, okuduğumuzu da anlayarak kitaplarımızı okuduk.

IMG_5110 IMG_5111

IMG_5112 IMG_5113

 

IMG_5126  IMG_5128

IMG_5132   IMG_5135

Tuvalet Kahramanı olarak sorumluluğumuzun sadece tuvaletlerle sınırlı olmadığını keşfeden bir Tuvalet Kahramanı, Yılmaz’a bir not iletmek istedi.  Yılmaz’dan bir randevu aldı.  Notu yazarak, ona iletti.

 

IMG_5161 IMG_5164

Eğlence Sınıfı Mart 4.Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri,

Eğlence sınıfı olarak haftaya geçtiğimiz hafta öğrendiğimiz çarpma işlemleri üzerine pratik yaparak başladık. Geçtiğimiz haftalarda çarpım tablosu, ritmik sayma ve iki basamaklı sayı ile tek basamaklı sayıyı çarpma üzerine çalışmıştık. Hafta sonu da bu konu üzerine bir çoğu pratik yaparak geldiler.

Bizde bu hafta iki basamaklı sayı ile iki basamaklı sayıyı çarpma üzerine çalışmaya başladık. Örneğin;34×12 işlemini yaparken bunu iki aşamalı olarak öğrendik. Ilk olarak 34×2 işlemini (1) kodu ile daha sonra 34×1 işlemini (2) kodu ile yapıyoruz. Ardından ilk bulduğumuz sayıyı yazıyoruz (1), altına ikinci sayımızı yazarken birler basamağına denk gelecek yere nokta koyup ikinci bulduğumuz sayıyı (2) altına yazıyor ve topluyoruz. Bu hafta özellikle bu işlemler üzerine yoğunlaştık.

 

Türkçe dersimizde cümlelerimizi oluştururken kurallı cümle kurma kazanımız doğrultusunda cümle yapısını incelemeye başladık.  Ayrıca cümle yapılarına bakarken sebep-sonuç cümle yapısını da kullandık. Günlük akışta başımıza gelenleri bu yapı ile anlattık. Çünkü, bunun nedeni, bu nedenle, olduğu için, bunun sonucunda, için, bu yüzden, dolayısıyla… Bu kelimeleri anlatımımızı güçlendirmek amacıyla kullandık. Günlüklerimizde de anlatımlarımızda bu kelimeri kullanıyoruz.

Geçen hafta üzerinde düşündüğümüz bitkilerin terlemesi konusunda soru işaretlerimizi gidermek için ektiğimiz bitkileri okulun belli bölgelerine yerleştirmiştik. Bu hafta onları gözlemledik. Henüz daha ektiğimiz tohumlar filizlenmedi.

Ses ile ilgili sınıfımıza konuk olan Aslıhan ve Bora bu hafta da sınıfımızda konuklardı. Geçtiğimiz hafta ismimiz ve çağrışımları üzerine çalışmıştık. Bu hafta ise ismimizin sesinin bizde nasıl bir çağrışım oluşturduğu üzerine çalışıldı. Herkes sesinin tınısı, titreşimi üzerine düşündü ve bunu görselleştirdi.

IMG_0760 IMG_0759 IMG_0764 IMG_0761 IMG_0800 IMG_0799 IMG_0798 IMG_0796 IMG_0801 IMG_0790 IMG_0791 IMG_0780 IMG_0778 IMG_0774 IMG_0767

Aslıhan: Sizce Bora’nın ismi size nasıl bir şekil çağrıştırıyor

+ Valla ayıp olmasın ama boğa geliyor

+ Bir gökyüzü var bulutlar ve ortasından bişey geçiyor gibi

+bana şöyle bir şeymiş gibi geliyor

+ Bana rüzgar geliyor

+Bana mor bişey geliyor orda da boranın kafası var

+ Aslıhan senin ki nerde ?

Aslıhan: Benim adım sizde ne çağrıştırıyor?

+Turuncu bir kalem çöpü

+ Hanımeli çağrıştırıyor bana

+Mor renkli bir çiçek

 

Seslerimizin görüntüsünü çizdik ve anlattık;

Elif: Sarı olan yer i sesi bana hafif ve yumuşak gibi geldi. Üstteki karmaşık yer tüm sesleirn karışımı, turuncudan itibaren “L” daha koyu olan kısım “F”, ve son kalan kısım kırmızı olan sa “E”
IMG_0814 IMG_0808
İdil: Rengarenk bişey ve iiiidiiiillll şeklinde
IMG_0810 IMG_0851
Yankı: Bana da yaan kı gibi geliyor sanki düşüyor en sonunda

IMG_0825
Derinsu: Bende Alt kısım derin üst kısım sa su
IMG_0814 IMG_0812
Derin:  benim aklıma böyle bi gökkuşağı gibi ışınlar geldi ahcada danlagalanarak yukarı çıkan bir renk geldi.
IMG_0822
Güneş: İlk önce ince ve kalın geldi  o yüzden piyano yaptım. Sonra titreşim geldi. Kalınla titreşimi birleştirdim. Farklı şekillerde titreşimler var kalp ve yıldızlar şeklinde
IMG_0824 IMG_0850
Atilla: Şurada bi tane renk borusu var sonra bu yavaş yavaş bozuldu ve en sonunda şöyşe bir şeye dönüştü. Sonra da göle akmış ve mavi olmuş. Yani kafama göre bişeyler çizdim

IMG_0820 IMG_0815

İkinci aşamada ise kahkahamıza bir kimlik yükledik ve kahkaha attık. Bir süre kimse kimsenin ne kahkahası attığını bilmeden kahkaha attı.

IMG_0909 IMG_0907 IMG_0919 IMG_0918 IMG_0917 IMG_0912

Bazı kahkaha örnekleri şöyle;

+şeytani kahkaha
+: Sünger bob kahkahası
+ha ha ha kahkahası

 

Gelecek haftaya sınıf kahkahamızı oluşturmak için bir kağıt astık ve istersek bireysel istersek grupça bir araya gelerek kahkamamızın nasıl bir çağrışımı olduğunu bir hafta boyunca çizeceğiz.

Herkese iyi tatiller diliyorum.

‘bu şehir bu dünya içinde bir nokta’

Özge: Bu sabah barajlardan şehrimize su taşımayı konuştuğumuz zaman aklıma şu soru geldi. Şehir ne demektir? Bir şeyin şehir olabilmesi için ne lazım?
Dora: Şehir demek evler olan yerler demek. Bizim evimiz şehirde olan bir şey ama sanırım bizimki bir ülke. İstanbul bir ülke yani.
Eren: Bekle bir şey söyleceğim. Şehir ülke değildir. Buraya yakın olan her yer şehirdir.
Özge: Ne kadar yakın olması gerekiyor?
Eren: Baya yakın olması gerekiyor.
Dila: Yabancı diller konuşulan yerler ülkedir. Ama şehirde biz aynı dilde konuşuruz.
Eren: Özge bu sokağın adı ne?
Özge: Sağlam Fikir Sokak burası.
Eren: İşte Sağlam Fikir olan her yer şehirdir burası bir şehir.
Çınar: Şehirde evimiz olur. Ama evimize şehir diyemeyiz. Şehir biryerdir. Böyle büyük bir yer.
Alp: Şehirde çok ev olur.
Can: Şehrin içinde arabalar ve evler olur. Tasarım ve işyerleri olur. Bizim şehrimiz istanbul.
Özge: Dora ‘İstanbul bir ülke’ dedi.
Deniz: Ülke ve şehir birbirinden farklı. Alp’in dediği gibi şehirde çok çok ev olur. Ama ülkede daha çok ev olur. Böyle bir fark var.
Eren: Özge burası İstanbul haritası bu daünya haritası (sınıftaki haritaları göstererek)
Ali Mert: Sanırım ülkeler şehirlerden daha büyük olur.
Özge: Şehrin içinde neler olur?
Yaman: İnsanlar
Eren: Ara sokaklar
Dila: Pastaneler
Çınar: Arabalar
Ali Mert: Hastaneler olur.
Can: Bahçeler ve ormanlar olur.
Oya: Bazılarında deniz olur. Simitçiler olur.
Yaman: Kuaför olur.
Çınar: Sokaklarda hayvanlar olur. Veteriner olur.
Deniz: Yemek yenilen yerler olur.
Özge: Peki bu kadar saydığımız şey şehirde nasıl yerleştiriliyor. Nasıl karar veriliyordur bir yere hastane ya da okul ya da ev yapmaya?
Çınar: Şehir çok büyük bir şeydir ve istedikleri gibi yapabilirler.
Özge: Ne kadar büyük?
Çınar: Bu haritadan daha büyük aslında (İstanbul haritasını göstererek)
Eren: Aslında bakınca bu harita bundan daha büyük (İstanbul haritasını dünya küresiyle karşılaştırarak)
Deniz: Sanmıyorum ikiside gerçekte daha büyük.
Dila: Her şey göründüğü gibi değildir. Bu bütün bir dünya yani kocaman bir şey. Bu sadece bir dünya şekli.
Ayda: Bakın bu harita bu kürenin açılmış hali. (dünya küresini ve dünya haritasını karşılaştırarak)
Dila: Bu şehir bu dünya içinde bir nokta.
Özge: Peki baştaki soruma dönersek. Şehirdeki bu planlamaları nasıl yapıyorlar sizce?
Eren: Planlamasalar 100 tane okul 1000 tane hastane olurdu.
Ali Mert: Her şey çok karışır ama o zaman. Bir de şehirde çok insan var.
Yaman: O zaman mimarlar ve mühendisler mi yapıyor?
Eren: Öyle istediğin gibi bir planlama olmaz.
Dora: O zaman mimarlar mı yapar.
Özge: Sınıfımıza gelen mimarlar ve mühendisler böyle bir iş yaptıklarını söylememişler miydi?
Eren: Hayır annem ve babam böyle bir şey yapmıyor. Sadece ev yapıyorlar.
Oya: O zaman başka bir meslek var.
Yaman: İnternete soralım.
Ali Mert: Mimar mühendisleri mi acaba?
Dila: Öyle bir meslek yok ama.
Özge: Bulalım internetten, bakalım bu mesleğin adı neymiş?
İnternetten araştırdık ve şehir bölge planlama diye bir meslek olduğunu öğrendik. Ve bu mesleğin çalışma alanlarını okuduk.
Eren: Ooo bu başkaymış.
Özge: Bu mesleği yapan belki birini bulabiliriz.
Çınar: Sınıfımıza çağırıp sorarız ona. Nasıl yapıyorlar diye?
Can : Bu kadar çok şeye nasıl karar veriyorlar diye sorarız.
Dila: Tamam Özge sen annelerimize babalarımıza sor. Böyle bir meslek yapan var mı?
Özge: Ben sanırım birini duymuştum iletişime geçip size haber vereceğim.