YILDIZLAR SINIFI 2. DÖNEME HAZIR!

Türkçe Dersi;

Türkçe dersi kapsamında; Bu dönem “Nasreddin Hoca ile Düşünmeyi Öğrenmek” adlı felsefe kitabımıza başladık. Nasreddin Hoca fıkraları üzerine biraz daha düşünerek alt metinlerini okuma becerisi kazanıp  derinlerinde yatan felsefi kavramlarla tanışıyoruz. Üzerine tartışıyoruz. Vitamin kitabımızdan okuma-anlama-yorumlama metinlerini inceliyoruz. Kitap okuma saatinde kütüphanede serbest okuma saatleri yapıyoruz.

—————————————————————————————————————————————–

  1. Dönem Sanat Atölyesinden herkese merhaba, 

3. Çeyrek Temel Cümlesi:

“Toplumsal sorunlar devlet ve STK’lar tarafından çözülmektedir.”

  • Pankart hazırlığı
  • kutu oyunu 

çalışmalarını yaparak cevap bulmaya çalışacağız.

Bunun yanı sıra ise, ders akışının dışında remidaki malzemelerle özgün tasarım yapacakları zamanları olacak. 

  1. çeyrek sanat gezisi olarak YapıKredi Kazım Taşkent Sanat Galerisi “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos” sergisini ziyaret edeceğiz.

Sosyal bilimler dersinden merhaba,

 Öğrencilere ülkemiz coğrafyasında yer alan bazı sorunlardan örnekler vermelerini istedik (Mülteci çocukların eğitim sorunu, cinsiyet eşitsizliği, çevre sorunu, azınlık sorunları) ve

bu sorunları çözmek için neler kimler neler yapıyor araştırmaya başladık. Toplumsal sorunların nasıl çözülebileceğine dair öğrencilerle araştırmaya devam ediyoruz.

3.Çeyrek dönemde Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Bu çeyrek Bilişim Teknolojileri dersinde kodlama öncesi problem çözme, algoritma oluşturma konularına giriş yapıyoruz. Problem çözme konusunda birçok yöntem kullanarak analizlerimizi gerçekleştiriyoruz. Kavramsal planlama kapsamında da Balık Kılçığı yöntemiyle toplumsal sorunları ele aldık. Örneğin sorunlarımızdan biri Ekonomik Kriz oldu. Ekonomik krize neden olan alt problemleri düşündük ve irdeledik. Öğrencilerden gelen birkaç örnek söylemek istiyorum. Öncelikle her birinden işsizliğe dair söylemler geldi. Ardından hemen Yapılan zamlar konu oldu. Ve şemamızı bu şekilde tamamladık.

 

Algoritma konusuna giriş yapacağız. Algoritma yaparken bir problemin adım adım çözümü söz konusu bizim için. Günlük hayatta karşılaştığımız olaylar veya herhangi bir matematik işlemi… Tümünü adım adım çözümlemeyi öğreneceğiz. Bir dahaki yazımızda görüşmek üzere…

Matematik Dersi:

Merhaba,

Bu dönem dersimize bir önceki çeyrek dönemde giriş yaptığımız ondalık sayıların tekrarı ile başladık. Daha sonra ondalık sayılarda toplama ve çıkarma işlemleri ile devam ettik.

Ondalık sayılar bu sene ilk defa gördükleri bir konu olduğu için sık sık geriye dönük tekrarlar yaptık.Kaynak kitabımızdan ve çalışma kağıtlarından bol bol soru çözdük.

Bu hafta da yüzdeler konusuna geçtik. Yüzde problemleri ile devam edeceğiz.

Sevgiler

 

Fen Bilimleri

Maddenin halleri konusuna giriş yapan öğrencilerimiz hal grafiklerinin incelenmesi ardından şekerde erime, kahvede süblimleşme, suda donma gibi değişimleri deneylerle gözlemlediler.Konu ile ilgili neler öğrendiklerini ölçmek amacıyla da kahoot çalışması yaptılar.

 

ENGLISH-LANGUAGE

Dear Avengers,
We started the quarter with revisions of the previous term. We played tornado game, which they like a lot. It’s a good revision activitiy for them. The students were in two groups. I wrote 25 questions on the back sides of the cards which I sticked on the board. Then I asked them to choose a card and answer the question correctly.
I gave them a squeeky toy that makes a noise. Then told a story set in the past. I made mistakes with some of the verbs. Each time I made a mistake the students squeezed their squeeky toy to make a noise and then correct me.
They really love the speaking activities a lot. I gave a kind of questionnaire to them and they asked questions to each other. They tried to complete the line with the answer: Yes! They learned each others’ secrets in the past.
We read an article about wildlife photography. Then they wrote how to take a better photo. We described  what was happening when a photograph was taken by looking at the photos that I showed them. So we practised past continuous tense and adverbs while using the new words too.
Love…

Ms. Sinem

Dear Justice League,
The students are into the environment. So the topic was very attractive to them. We learned so many words about environment and consumerism. We shared our opinions on world issues. Reading the fact files about environment made us think about the solutions too. After reading the articles about material world, we wrote projects about environmental issues.
We read about farming and crime. Then we discussed about the food of the future. Insects? We practised quantifiers while writing a short story about the resources of the world.
See you in two weeks…
Love…

Ms. Sinem

Müzik dersinden merhaba,

3. çeyreğe haftanın sanatçısı ”Vivaldi” ve ”Kitaro” yu tanıdık, bestelerini dinledik. Sesimiz doğru kullanmayı öğrendik ve doğru nefes alma çalışmaları yaptık. Koro düzenini öğrendik. ”Çanakkale” türküsünü öğrendik ve öğrendiğimiz tekniklerle söyledik.

Herkese sevgiler…

Minik Kaplanlar Sınıfı 3. Çeyrek

Sosyal bilimler:

Merhaba, 3. çeyreğe çok güzel bir çalışmayla giriş yapmaktayız. Bu çeyrekte temel cümlemiz “İcatlar ve keşifler Dünyayı değiştirir.”

Günlük hayatımızdaki ihtiyaçlar ve onlara yönelik yapılan icatları belirledik. İcatları gerçekleştiren bilim insanlarının yaşamlarını araştırıp sınıfta sunum yaptık.  Öğrenciler kendi icatlarını tasarlamaya başlayacaklar.

 

Türkçe dersi kapsamında; Yazım kurallarını işlemeye başladık, kitabımızdan örneklerle pekiştiriyoruz. Okuma ve anlama çalışmalarımız devam ediyor. kavramsal planlama çerçevesinde “İcatlar ve Keşifler” adlı kitabımızı okumaya başladık. Üzerine yorumlar yapıp kitabı tartışıyoruz. Kütüphanede “Çizgi Roman” derslerimize kaldığımız yerden devam ediyoruz.

—————————————————————————————————————————————

2.Dönem Sanat Atölyesinden herkese merhaba, 

 3. Çeyrek Temel Cümlesi:

“İcatlar ve keşifler Dünyayı değiştirir.”

Sanat atölyesi olarak bu temel cümleye,

  • Bilim insanı ve sanatçı Da Vinci anlatımı 
  • Heykeltraş Ayşe Erkmen eser tanıtımı 
  • Mors Alfabesi / Seramik modelleme 
  • Kendi buluşları / atık malzeme 

çalışmalarını yaparak cevap bulmaya çalışacağız. 

Bunun yanı sıra ise, ders akışının dışında remidaki malzemelerle özgün tasarım yapacakları zamanları olacak. 

  1. çeyrek sanat gezisi olarak YapıKredi Kazım Taşkent Sanat Galerisi “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos” sergisini ziyaret edeceğiz.

3.çeyrek dönemde Bilişim Teknolojileri dersinden  merhabalar,

Minik Kaplanlar Scratch’te kodluyor! Görsel programlama dili olan Scracth ile kendi dijital oyunlarımızı, animasyonlarımızı oluşturmaya hazırlanıyoruz. Tasarımı ve kodlaması tamamen kendimize ait olan bu platformda oyun yapmaya başladık bile. İlk dersimizde bir akvaryum projesi hazırladık. Akvaryum içine çeşitli su canlıları yerleştirdik ve bu canlıların hareketini kodlayarak sağladık. İkinci hafta ise balon patlatma oyunumuzu yaptık. Hatta kendi yaptığımız oyunları oynadık. İlerleyen haftalarda oyunlarımızı geliştirerek devam edeceğiz. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Matematik Dersi:

Merhaba,

Bu dönem dersimize geçen dönem işlediğimiz çarpma ve bölme işlemlerinin tekrarı ile başladık. Bölme ve çarpmada verilmeyeni bulma , bölme problemleri ile ilgili sorular çözdük.

Daha sonra eşitlik konusuna geçtik. Bu hafta eşitlik konusunu da işledik. Kesirler konusu ile devam edeceğiz.

Sevgiler

Müzik dersinden merhaba,

3. çeyreğe haftanın sanatçısı ”Vivaldi” ve ”Kitaro” yu tanıdık, bestelerini dinledik. Çocuk hakları ile ilgili olan ”Çocuk Hakları” şarkısını öğrendik ve söyledik.

Herkese sevgiler…

 

Fen Bilimleri

Maddeyi niteleyen özellikler konusuna giriş yapan öğrencilerimiz, mıknatısın çektiği/ çekmediği maddeleri çeşitli malzemelerle tasarladıkları oyun parkuruna yaklaştırdıkları mıknatıs ile deneyimleyerek öğrendiler. Ardından  suda batan/yüzen maddeleri ve yoğunluk kavramını   plastik, tahta, folyo gibi malzemeleri suya atmadan önce tahminlerde bulunup yaptıkları  deneylerle doğruluğunu test ederek  gözlemlediler.

Sevgili Mangolar Sınıfı Velileri

  1. Dönem Sanat Atölyesinden herkese merhaba,
  2.  Çeyrek Temel Cümlesi:

“İnsanlar hak ve özgürlüklerini demokrasi sayesinde kazanır.”

  • Cumhuriyet Dönemi Anıtları anlatımı 
  •  Heykeltraş Heinrich Krippel ve Conanico anıtlarının anlatılması ve dökümante edilmesi 
  • Kendi anıt tasarımları / seramik malzemesi 

çalışmalarını yaparak cevap bulmaya çalışacağız.

Bunun yanı sıra ise, ders akışının dışında remidaki malzemelerle özgün tasarım yapacakları zamanları olacak. 

  1. çeyrek sanat gezisi olarak YapıKredi Kazım Taşkent Sanat Galerisi “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos” sergisini ziyaret edeceğiz. 

sevgiler

 

Sanat: Kendi anıtlarını planlayacaklar.

Sosyal bilimler dersinden merhaba,

Öğrenciler dört yönetim biçimine(oligarşi, monarşi, teokrasi ve cumhuriyet)uygun olarak gruplara dağıldılar.  İdeal yönetim biçimlerini bulmak için yola çıkmaktayız. Her bir grup yönetim biçimlerini araştırmaya başladılar. Neler hazırlanacağını merak içinde bekliyoruz.

Türkçe Dersi;

Türkçe dersi kapsamında; Bu dönem “Sıfat” konusuna başladık. Bol bol test çözüyoruz ve etkinliklerle pekiştiriyoruz. Kitap okuma saatlerinde kavramsal planlama çerçevesinde hak ve özgürlükle ilgili kütüphanede kitap okuyoruz.

Matematik Dersi:

Merhaba,

Bu dönem dersimize bir önceki çeyrek dönemde giriş yaptığımız ondalık sayıların tekrarı ile başladık. Daha sonra ondalık sayılarda çarpma ve bölme işlemleri ile devam ettik.

Ondalık sayı problemleri çözdük. Kaynak kitabımızdan ve çalışma kağıtlarından bol bol soru çözdük. Oran konusu ile devam edeceğiz.

Sevgiler

 

3.çeyrek dönemde Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Bu çeyrekte derslerimize geçen yıl öğrendiğimiz problem çözme, algoritma bilgilerimizi tekrarlayarak giriş yaptık. Biraz daha karmaşık problemleri çözümledik ve hatalı olan algoritmaları doğru sıraya dizdik. Amacımız bir an önce kodlamaya geçebilmek. İlerleyen haftalarda kavramsal planlama kapsamında Scratch ile yapacağımız güzel bir projemiz olacak. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

ENGLISH- LANGUAGE

Dear Avengers,
We started the quarter with revisions of the previous term. We played tornado game, which they like a lot. It’s a good revision activitiy for them. The students were in two groups. I wrote 25 questions on the back sides of the cards which I sticked on the board. Then I asked them to choose a card and answer the question correctly.
I gave them a squeeky toy that makes a noise. Then told a story set in the past. I made mistakes with some of the verbs. Each time I made a mistake the students squeezed their squeeky toy to make a noise and then correct me.
They really love the speaking activities a lot. I gave a kind of questionnaire to them and they asked questions to each other. They tried to complete the line with the answer: Yes! They learned each others’ secrets in the past.
We read an article about wildlife photography. Then they wrote how to take a better photo. We described  what was happening when a photograph was taken by looking at the photos that I showed them. So we practised past continuous tense and adverbs while using the new words too.
Love…
Ms Sinem


Dear Justice League,
The students are into the environment. So the topic was very attractive to them. We learned so many words about environment and consumerism. We shared our opinions on world issues. Reading the fact files about environment made us think about the solutions too. After reading the articles about material world, we wrote projects about environmental issues.
We read about farming and crime. Then we discussed about the food of the future. Insects? We practised quantifiers while writing a short story about the resources of the world.
See you in two weeks…
Love…

Ms. Sinem

Müzik dersinden merhaba,

3. çeyreğe haftanın sanatçısı ”Vivaldi” ve ”Kitaro” yu tanıdık, bestelerini dinledik. Sesimiz doğru kullanmayı öğrendik ve doğru nefes alma çalışmaları yaptık. Koro düzenini öğrendik. ”Çanakkale” türküsünü öğrendik ve öğrendiğimiz tekniklerle söyledik.

Herkese sevgiler…

Fen Bilimleri

Maddenin tanecikli yapısı konusu giriş etkinliği olarak öğrencilerimiz kendilerine verilen malzemeler ile çeşitli deneyler tasarlayarak  maddenin sıkıştırılabilirliği, yayılma, genleşme, akışkanlık gibi özellikleri  kanıtlamaya çalıştılar.

 

 

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri

Yeni bir dönemin hepimiz için iyi geçmesini umut ediyorum.

Türkçe dersi kapsamında; Bu döneme “Zarf” konusunu işleyerek başladık. Konuyla ilgili bol bol etkinlikler çözüyoruz. Testlerle pekiştiriyoruz. Vitamin kitabımızdan okuma-anlama çalışmaları yapıp üzerine sınıfta yorumluyoruz.

“Martı ve Savaş” kitabımızı okumaya başladık. Fırsatımız oldukça okuyup üzerine konuşacağız.

 

2.Dönem Sanat Atölyesinden herkese merhaba,

 3.Çeyrek: 

Sinema Projesi ve Şiir’in modellenmesi üzerinde duracağız. 

Sinema projesinde kostüm, film afişi, makyaj vb konuları konuşacağız. 

21 Mart Dünya şiir gününde seçilen şiirin 3 boyutlu seramik tasarımını yapacağız. 

Seçtiğimiz şairlerin şiirlerinden bir kaç örnek;

“Karlı kayın ormanında 

Yürüyorum geceleyin

Efkarlıyım efkarlıyım

Elini ver ner’de elin”

Nazım HİKMET

“Başka türlü bir şey benim istediğim

Ne ağaca benzer ne de buluta

Burası gibi değil gideceğim memleket

Denizi ayrı deniz havası ayrı hava”

Can YÜCEL

Bunun yanı sıra ise, ders akışının dışında remidaki malzemelerle özgün tasarım yapacakları zamanları olacak. 

  1. çeyrek sanat gezisi olarak YapıKredi Kazım Taşkent Sanat Galerisi “Bir Zamanlar Toroslar’da: Sagalassos” sergisini ziyaret edeceğiz. 

Sevgiler

P.

Sosyal bilimler dersinden merhaba, 

Bilim ve Teknoloji ünitesiyle yeni döneme giriş yaptık. Günümüzde kullandığımız teknolojik aletlerin tarihsel gelişimine ve değişimini inceledik. Bilimsel gelişmelerin yaşandığı dönem hakkında yeni bilgiler öğrenmiş olduk. sosyal bilimlere yön veren bilim insanları ve eserlerini incelemeye devam ediyoruz.

sevgiler…

Matematik Dersi:

Merhaba,

Bu dönem dersimize denklemler konusunun genel tekrarı ile başladık. Kaynak kitaplarımızın tümünden konu ile ilgili soruları çözüp bitirdik.

Daha sonra oran orantı konusuna geçtik. Derste kullandığımız kaynak kitaplardaki soruları çözdük.Etütlerde de konu ile ilgili yeni nesil sorular çözmeye devam ediyoruz.

Sevgiler

 

3.çeyrek dönemde Teknoloji ve Tasarım dersinden merhabalar,

Kodlamaya Geri Dönüş!

3.çeyrek dönemde kodlamaya geri dönüş yaptık. Scratch ile kodlama yapmaya karar verdik. Çünkü LGS hazırlık sürecindeyiz ve LGS sorularında Matematik bölümünde Scratch ile bağlantılı soruların çıkma ihtimali var. Buna istinaden X-Y Koordinat Sistemini de kullanarak yeni projeler oluşturmaya başladık. Özellikle dikkat çektiğimiz nokta aşağı-yukarı ve sağa-sola hareketlerde hangi değeri değiştireceğimizdi. Örneğin yukarı çıkmak istediğimizde y değerini arttırmamız, sağa gitmek istediğimizde x değerini arttırmamız gerekiyor. Biz bu çeyrek kodlamaya devam edeceğiz.

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

ENGLISH-LANGUAGE

Dear Avengers,
We started the quarter with revisions of the previous term. We played tornado game, which they like a lot. It’s a good revision activitiy for them. The students were in two groups. I wrote 25 questions on the back sides of the cards which I sticked on the board. Then I asked them to choose a card and answer the question correctly.
I gave them a squeeky toy that makes a noise. Then told a story set in the past. I made mistakes with some of the verbs. Each time I made a mistake the students squeezed their squeeky toy to make a noise and then correct me.
They really love the speaking activities a lot. I gave a kind of questionnaire to them and they asked questions to each other. They tried to complete the line with the answer: Yes! They learned each others’ secrets in the past.
We read an article about wildlife photography. Then they wrote how to take a better photo. We described  what was happening when a photograph was taken by looking at the photos that I showed them. So we practised past continuous tense and adverbs while using the new words too.
Love…

Ms. Sinem

Dear Justice League,
The students are into the environment. So the topic was very attractive to them. We learned so many words about environment and consumerism. We shared our opinions on world issues. Reading the fact files about environment made us think about the solutions too. After reading the articles about material world, we wrote projects about environmental issues.
We read about farming and crime. Then we discussed about the food of the future. Insects? We practised quantifiers while writing a short story about the resources of the world.
See you in two weeks…
Love…

Ms. Sinem

Müzik dersinden merhaba,

3. çeyreğin ilk haftası eğlenceli ritim çalışmayla başladık. Ses ve nefes çalışmaları yaparak. Doğru nefes alma çalışmaları yaptık.

Herkese sevgiler

Doğa Sınıfı – 2. Çeyrek İlk İki Hafta

Doğa Sınıfı’ndan Herkese Selamlar!

“Biz daha geçen yeniydik, hemen mi eskilerden olduk?” İkinci çeyreğin henüz ilk dersinde duyuldu. Bu cümle bazısı için sorumluluğa işaret ediyordu bazıları için ise artık okula uyum sürecinin tamamlanmasına işaret ediyordu. Sınıfımız için ortak işaret ise “okuma-yazma” diyordu.

Harika Bir Haberimiz Var!

Büyük puntolarla yazılası, renkli renkli kalemlerle altı üstü boyanası, etrafına resimler çizilesi bir haberimiz var: Uzun süredir bizden uzakta olan Ada artık sınıfta! Doğa Sınıfı yeniden 13 kişi sahaya çıkıyor. 😊

Yeni İsimler Duymaya Hazır Mısınız?

                İkinci çeyrekle birlikte sınıfımızda yeni bir oturma düzeni oluştu. Bu düzen yeni bir grup çalışmasının önünü de açtı. Artık sınıfımızda 3 farklı grup ve her birinin birbirinden güzel isimleri oldu: Kaplanlar, Çalışkan Yıldızlar, Dünyayı Kurtaranlar. Artık bu gruplar önlerine kendi grup projelerini koyabilecekler. Hatta tüm gruplar ilk projelerini hayata geçirdiler bile: Kalemlik. Geri dönüşüm malzemesi olarak sakladığımız kolilerden yapılan kalemlikler için ilk resmi açıklama Kaplanlar grubundan geldi: “Bu kalemlikler artık zaman kaybetmemizi engelleyecek.”

IMG_20191203_153236  IMG_20191203_154557

Okumanın Yazmanın Derdi De Büyük

                Artık öğrenilen harflerin, okunan cümlelerin sayısı arttı. Kitaplar okuyacağımız günler yaklaştı. Ya kaldığımız yeri unutursak? Şu anda da sınıfta kitap çalışması yaparken unutabiliyoruz. İçimizden birinin yapmayı yeni öğrendiği bir şey ilaç gibi geldi. Kitap ayracı projesi tüm sınıfın onayıyla yürürlüğe girdi. Üzerine farklı farklı duyguları temsil eden yüz ifadeleri çizilmiş kitap ayraçları kitapların ucuna ilişti.

IMG_20191114_143826 IMG_20191114_143831

IMG_20191114_143918 IMG_20191114_144019

E,L,A,K,İ,N’den Sonra Şimdi de O,M,U,T,Ü,Y

                İlk çeyrekte tamamladığımız ilk harf grubumuzdan sonra ikinci çeyrekle birlikte ikinci harf grubumuza başladık. Şimdiden ilk üç harfi tamamladık bile. Artık rutinimiz oturuyor, Doğa Sınıfı bir harfin nasıl öğrenileceğini öğreniyor! Bu çeyrekteki planımız haftada iki harf öğrenerek bir sonraki harf grubuna ikinci çeyrek içerisinde geçmek üzerine, heyecanlıyız. 😊 Harfleri birleştiriyor heceler oluşturuyoruz, o heceleri kelimelere dönüştürüyoruz. Çalışmalarımız hem bireysel hem küçük grup hem de büyük grup (tüm sınıf) olarak ilerliyor. Aynı anda sınıf içerisinde dikkat ve ilgi dağılmadan 4 farklı çalışma yürüyebiliyor ve bu sırada el işaretleri ile oluşturduğumuz Doğa Sınıfı diliyle anlaşarak ihtiyaçlarımızı karşılayabiliyoruz. Diyebiliriz ki sınıf ruhu oluşuyor!

IMG_20191129_114845 IMG_20191107_115153

Bir Anlık Karanlık

Kapıcısından panocusuna, perdecisinden kırtasiyecisine kadar Doğa Sınıfı’nda herkesin bir görevi var. Bir gün perdeciler perdeleri indirmiş ancak projeksiyoncu Onur henüz projeksiyonu açmamışken ışıkçı ışıkları kapatınca sınıf karanlıkta kaldı. Karanlığın çağrışımları her zaman iyi olmasa da bizim epeyce ilgimizi çekti. Hele de m ve u harflerini daha yeni öğrenmişken… Mum! Yazıyoruz, okuyoruz; neden yakmayalım! 😊 Her grup kendi arasında bir plan yaptı. Plana göre ertesi gün her gruptan bir kişi mum getirecek ve ertesi gün en az bir ders mum ışığında işlenecekti. Nitekim ufak bazı aksaklıklara rağmen öyle de oldu.

IMG_20191206_085938 IMG_20191206_090754

Gözünüz kulağınız bizde olsun, güzel şeyler yapacağız. 2 hafta sonra görüşmek üzere… :)

Onur Kanbur
Doğa Sınıfı Sınıf Öğretmeni

 

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba,

1.ses grubu E-L-A-K-İ-N’den sonraki ses grubumuz O-M-U-T-Ü-Y 

  1. çeyreğin başlamsıyla ikinici ses grubuna geçtik. 
  1. çeyrekte olduğu gibi ilk olarak “Harf Karakter Kitabı”mız için “O” harfinin karakterini çizdik. Sonrasında ise diğer haftalardan farklı olarak atık malzeme yerine kil malzemesini kullanarak “O”harfinin heykelini gerçekleştirdik. 

20191129_133315       20191129_134224     20191129_134304

2. çeyrekte Bilişim Teknolojileri dersine kodlama ve algoritma ile başladık. Unplugged etkinliklerimizle sıralama, algoritma kavramlarının mantığını öğreniyoruz. Günlük hayattan örneklerle de birleştirerek kavramları pekiştiriyoruz.

Örneğin Onur öğretmenimizin doğum günü olduğunu hayal ettik ve doğum günü pastasının görsellerden yola çıkarak hangi sırayla dizilmesi gerektiğini düşündük. Sıralamamız şöyle oldu;

1.Mumları yanan tam bir pasta,
2.Mumları üflenmiş tam bir pasta,
3.Tabakta bir dilim kesilmiş pasta,
4.Boş bir tabak

Diğer örneklerimiz de buna benzer örneklerdi. Daha önce gördüğümüz ve sıralayabileceğimiz örnekleri kullandık. Ardından bilgisayar üzerinden algoritmalar(sıralamalar) oluşturduk. “code.org” içerisindeki etkinliklere de böylece başlamış olduk.

Kodlamaya giriş etkinliklerimizden biri de “Ponponlarla Hedefe Ulaş” etkinliğiydi. Kağıt üzerindeki karakterleri her bir kareye bir ponpon gelecek şekilde en kısa yolu kullanarak hedefteki meyve/sebzeye ulaştırdık. Örneğin tavşanımızın havuç yemesini sağlayabildiğimiz için çok mutlu olduk. :)

Kalan zamanlarımızda da tasarım ve simetri uygulaması olan öğrencilerin deyimiyle “ÇİZGİ OYUNU” diye adlandırdığımız “Weavesilk” kullanıyoruz. Onlar için çoook eğlenceli bir uygulama. Evde de isteyebilirler. Tercihi size bırakıyorum. :)

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Sevgili Mangolar Sınıfı Velileri

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba, 

  1. çeyrek temel cümlemiz: Sanat kendimizi duygusal ve düşünsel anlamda ifade etmemize yardımcı olur. 

1.Sorgulama maddemiz: Sanat eserinin özellikleri nelerdir? 

Birinci sorgulama maddemiz hakkında konuşmaya başladık.

Pınar: SANAT NEDİR?

Ahmet: Sanatçının kendini ifade edebilmesi,şarkıyla sözlerle değilde resim ve heykel ile ifade etmesi bence. 

Ege: Kendini ifade eden, neredeyse her şey. insanların duygularını küçümseyerek bakılmayan.dünya konularını anlatan bütün her şeye bana sorarsanız sanat diyebilirim. 

Umut: Kendimizi duygusal olarak  ifade etmek, her türlü şeyin üzerine dökülebilen şeydir. 

Pınar: Örnek verir misin?

Umut: Kendi duygularını tuvalin üzerine ifade ediyorsun. 

Pınar: Boyayı dökmek mi? 

Umut: Evet her türlü ama..

Maya:Biraz garip… 

Demir: Birinin yaptığı, sevdiği şeyin yapması 

Mert: Bir kişinin emek vererek yaptığı şeydir. 

Aras: Hayal gücündeki şeyin şekillenmesi. gerçeğe dönüşmesidir. 

Zeynep: Sanatın bir çok türü vardır. tek bir türü yoktur. çeşiti vardır. Resim ve heykel olarak konuşmak istiyorum. bir kişinin isteyerek yada istemeyerek elindeki malzemeleri kullanarak yeni bir şey yaratan kişidir. Hayal gücünü kullanan.

Maya: Bizim duygularımızı aktardığımız eşyalar ya da bir şey… duygularımızı yansıtan. 

Ozan: Duygularımızın bir fotoğrafıdır. 

 

Pınar: SANAT ESERİ NEDİR?

Ahmet: Sanatçının kendini ifade etmesi 

Umut: Yine duyguların ifadesidir. kendimizi dışa vurmamız. 

Pınar: Sanat eseri olması için yapan kişinin sanatçı mı olması gerekiyor? 

Umut: Hayır

Zeynep: Her birey bir sanatçıdır. herkesin içinde illaki bir yaratıcılık vardır. sanat eğitimi almasına gerek yoktur. 

Ege: Aslında başta şunu söylemek istiyorum. sanatçı olmak için sanat eğitimi almak zorunda değilsiniz. hayatınız boyunca çalışıp çok iyi şeylerde yapabilirsiniz. istemsizce veya isteyerek duygularınızı başka bir şeye aktarak yapılan şeye sanat diyebiliriz. 

Maya: Bireylerin duygularını aktarması, çok garip bir şey. 

Zeynep: Sözler yetmiyor. 

Mert: İnsanın içinde yaşadıklarını, dışarı vurması.sanat eğitimi almasına gerek yoktur. 

Ozan: Tuvalin üzerine boyayı fışkırtmaktır. 

 

Pınar:PEKİ BİZ NEYE SANAT ESERİ DİYORUZ NEYE DEMİYORUZ, NEDEN HERKESİN ÇİZDİĞİ MÜZEDE SERGİLENMİYOR? NEDEN HERKES BİR PİCASSO VEYA MİRO OLAMIYOR? 

Zeynep: Yetenek… çalışmak ve zorlamak. Bizim eserlerimizin müzede olmama sebebi, biz bu mesleği daha ciddi yapmıyoruz. Biz seviyoruz ama fazla ciddiye almıyoruz. 

Van Gogh yaşadığı dönemde önemli değildi. Ama şimdi çok önemli. 

Pınar: Şimdi önemli olması neden uslubu mu? hayatı mı? 

Maya: Hayatı

Umut: Tarzı

Pınar: Sanatçının hayatı eserlerini etkiliyor mu? 

Zeynep: Tabi ki de 

Pınar: Arkadaşlar bu zor bir soruydu. İlerleyen zamanlarda fikirlerimiz netleşecek. 

Bu derste sanat üzerine sohbet ettik. Herkes birbirlerinin düşüncelerini duydu, farklı yorumlar ortaya çıktı. 

Sonraki hafta dönemleri, üslupları farklı 2 sanatçı üzerinden  “ESER YAPIT ÇÖZÜMLEME” yaptık. Burada özellikle figüratif ve geometrik şekilleri kullanarak kendini ifade eden sanatçıları seçtim. Amacım, farklı anlatımları olan sanatçılara baktığımızda neler görüyoruz, has alıyor muyuz? Resime ne kadar dikkatli bakıyoruz. duygu ve düşüncelerimizi küçük kağıtlara yazarak ifade ettik.

Hollandalı Ressam Rembrant ve Rus Ressam Kandinsky Eser karşılaştırması

20191204_143942 20191204_143952 20191204_144050 20191204_151733

sevgiler

Fen Bilimleri :

Vücudumuzda sistemler konusunu kapsamlı bir şekilde inceleyen öğrencilerimiz bu çeyreğe kaslarımızın çalışmasını interaktif olarak ele alarak başladılar ve  çeşitli oyunlar oynarak konuyu özümsediler, sindirim sistemi organları incelemesini yapıp oyun hamurları ile bir sistem yaptılar ve sistemlere ait hücresel yapıların mikroskobik incelemelerini gerçekleştirdiler.

thumbnail_IMG_9854 thumbnail_IMG_9855 thumbnail_IMG_9856 thumbnail_IMG_9858

 thumbnail_IMG_9891thumbnail_IMG_0366

TÜRKÇE dersi kapsamında; bu ay noktalama işaretleriyle başladık ve konuyla ilgili farklı kaynaklardan testler çözüyoruz. Yanlış yaptıkları yerler üzerinde sıkça duruyoruz. Okuma-anlama dersinde metin okuyup çözümlüyoruz. Kavramsal planlama çerçevesinde “Evliya Çelebi”nin hayatını öğrendik ve küçük bir drama gösterimiz oldu okulda. Önümüzdeki günlerde sözcük türleri konusuna geçiyoruz.

 

Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Biz Mangolar sınıfı ile bu çeyrek MS Office Programlarını inceliyoruz. Amacımız Word, PowerPoint, Excel programlarını aktif bir şekilde kullanabilmek. İlerleyen haftalarda kavramsal planlama kapsamında temel cümlemizden yola çıkarak sanat akımlarını araştırıp küçük sunular hazırlayacağız. Pınar öğretmenimizle birlikte yapılan bu sunumları dinleyeceğiz.

Word ve PowerPoint üzerine detaylı çalışmalar yapmıştık daha önceki derslerimizde. Bu sefer sıra Excel’de. En başta Excel öğreneceğiz dediğimde herkes tedirgin olmuştu. Öğretmenim çok zor, yapmayalım sözlerinden sonra başlayan derste ve yaptıkları etkinlikte aslında düşündükleri kadar zor olmadığını gördüler. :)

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Matematik Dersi:

Bu çeyrekte dersimize  bir önceki çeyrekte işlediğimiz tüm konuların genel tekrarı ile başladık. Daha sonra Tam sayılar konusuna geçtik. Negatif sayılar nerelerde karşımıza çıkar, sayı doğrusunda negatif sayılar ile pozitif sayıların sıralanması, mutlak değer kavramları üzerinde durduk. Kesirler ile devam edeceğiz.

Sevgiler

Sosyal bilgiler

Çocuklar için Dünya Tarihi kitabından okuduğumuz bölümleri öğrenciler powerpoint sunumu hazırlayıp sınıfta sundular. Kültür ve Miras ünitesinde öğrendiğimiz Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Devletinin Anadolu’daki izlerini görmek için Miniatürk gezisi hazırladık. Burada Sivas Gök Medrese, Erzurum Çifte Minareli Medrese,Aksaray Sultan Han ve Konya Karatay Medrese’sini inceledik.

Yeni ünitemiz İnsanlar, Yerler ve Çevreler bu ünitemiz için çalışmalarımız devam ediyor.

Yıldızlar Sınıfı Kavramsal Planlamada Seyahatleri Ele Alıyor

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba,

  1. çeyrek Temel Cümlemiz: Seyahat etmek dünyayı keşfetmenin yollarından biridir. 

         1.Sorgulama maddesi: Neden seyahat ederiz? 

  1. çeyrekte bitirme etkinliklerimizi seramik sanatı olarak belirledik.

 Her öğrencinin bir ülkesi olacak ve o ülkenin yemek kültürünü araştıracak. Sanat dersinde ise, seramik sanatçısı Defne hanım bize eşlik edecek ve seçilen yemekler 3 boyutlu olarak tasarlanacak.

 Bu çeyreğin sonunda dünya sofrasını kurmuş olacağız :) 

 

Belirlenen ülkeler: 

Ada: İtalya 

Berhan: Jopanya

Deniz Ali: Almanya 

Ela: Türkiye 

Maya: Güney Kore 

Balım: Fransa 

Arjin: İtalya 

Sarp: İspanya 

Alya:Meksika 

Defne: İngiltere 

Liv: Polonya

Efe: Rusya 

maceramız başlıyor…

FEN BİLİMLERİ:

Sanat dersinde ön değerlendirmelerini başlatan öğrencilerimiz, farklı ülkelere ait kültürleri inceleyerek ünite konumuz olan bitki çeşitliliği ve bitkinin yenebilen kısımlarına entegre ettiler ve  farklı kültürlerdeki bitki çeşitliliklerini incelediler. Ardından konu ile ilgili hazır bulunuşluklarını ölçmek amacı ile bir değerlendirme çalışması yaptılar, verilen ingilizce bitki kartlarının türkçelerini bulmak için araştırma becerilerini kullandılar ve bitki kısımlarından neleri doğru/yanlış biliyoruz kendileri tespit ettiler.

thumbnail_929DD983-79B8-4093-9E2D-7142527A3E07 thumbnail_IMG_0450 thumbnail_IMG_0452 thumbnail_IMG_0453 thumbnail_IMG_0456 thumbnail_IMG_0470

 

TÜRKÇE dersi kapsamında; cümlede anlam konusunu işledik. Cümlelerin yapısını ve hangi anlamda kullandığımıza baktık. Sonrasın da noktalama işaretleri konusuna başladık. Bununla ilgili sık sık test çözüyoruz. Ara sıra paragraf ve okuma-anlama soruları çözüyoruz. Cuma günleri, “Bir Genç Yazarın Seyir Defteri” kitabımızla yaratıcılığımızı konuşturuyoruz, yazdıklarımızı birbirimizle paylaşıyoruz.

 

Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar. 2. çeyrek dönemimiz başladı. Biz de hızlı bir şekilde Kavramsal Planlama ile derse girişimizi yaptık. Araştırma yaparken dikkat etmemiz gereken noktaları 1. çeyrekte öğrenmiştik. Şimdi ise bu bilgilerimizi kullanarak araştırma yapmaya başladık. Amacımız doğru bilgiye ulaşmak!

Seçtiğimiz ülkelerle ilgili araştırıp öğrendiğimiz bilgileri de Ms Office Word programında not ettik. Görselleri de ekleyerek Sanat dersinde kullanmak üzere metin belgelerimizi hazırladık. İlerleyen haftalarda düzenlemelerimizi yaparak baskısını almayı öğreneceğiz.

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Matematik Dersi:

Bu çeyrekte dersimize bir önceki çeyreğin genel tekrarı ile başladık. Doğal sayı problemleri çözdük. Daha sonra kesirler konusuna geçtik Bu sene daha önceki yıllarda öğrendiğimiz kesirler konusundan daha kapsamlı bir şekilde işliyoruz kesirleri. Sadeleştirme, genişletme, denk kesirler, tam sayılı kesirleri bileşiğe, bileşik kesirleri tam kesre çevirme konuları bu yıl öğrendiğimiz yeni kesir konuları. Kesir problemleri ile kesirler konusuna devam edeceğiz.

Sevgiler

Sosyal bilgiler

Kültür ve Miras ünitesinde Mezopotamya ve Anadolu uygarlıklarının uygarlık tarihine katkılarını öğrenmiştik. öğrencilerimiz Mezopotamya ve Anadolu uygarlıklar ile ilgili öğrendiklerini pekiştirmek ve eğlenceli vakit geçirmek adına oyunlar tasarladılar. Tasarladıkları oyunları sınıfta anlattılar ve bütün oyunları oynadık.

Ülkemizdeki doğal güzellik ve tarihi eserlerinin maketi bulunduğu Miniatürk’e gittik.  Miniatürk gezimizde hazırladığımız gezi kitapçığında onları bekleyen eserler vardı. Bu eserleri bulup bilgilerini kitapçığa yazdılar. Anadolu uygarlıklarının mimari eserlerini inceleme fırsatı bulduk.

sevgiler