Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba,

Uzun soluklu projemiz devam ediyor. 

Sinema hakkında konuştuk, sinema çeşitlerinin örneklerini inceledik. 

Sonra ki aşama  sevdiğimiz bir filmi 5 karede anlatmaydı. Zor bir çalışmaydı. Film hiç izlemeyen birine en doğru şekilde anlatmaları için 5 kereye ihtiyaçları vardı. 

Filmlere karar verildi. 

Atilla: Yeşil Yol 

Duru: Okja 

Güz: Yürüyen Ölüler

İdil: Uzay Yolcuları 

Yavuz: Yapay Oyun

Derin Su: İt

Umut: Star Wars

Zeyneb: K12

5 KAREDE ANLATMA ZAMANI 

20191112_112254    20191112_113317    20191112_114937    20191112_121237

20191112_123522      20191203_112351     20191203_114334

Türkçe dersi kapsamında; filler ve yapı konusunu testlerle pekiştirdik. Bu konuda devamlı test çözüyoruz. LGS içeriğinde dil bilgisi kısmından en çok soru buradan çıkıyor. Paragraf testleri çözüyoruz, mantık ve muhakeme sorularıyla uğraşıyoruz. Bu hafta Deneme sınavı olduk ve oldukça heyecanlıydılar, sonuçlarını merak ediyorlar.Haftaya belli olur. Her geçen hafta Soru çözme becerileri daha da gelişiyor ve kendilerine olan güvenleri artıyor. Bu haftalar; Sınıfın dilinde bu aralar hedef okullar ve hangi dersten kaç net yapmaları ile ilgili söylemler vardı.

 

Teknoloji ve Tasarım dersinden merhabalar,

2.çeyrek de tüm hızımızla teknoloji ile devam ediyoruz hayatımıza. Oyun tasarımları ile başladık biz derslerimize. Kağıt üzerinde tasarladığımız oyunları telefonlarımızdaki Draw Your Game uygulaması ile hayata geçirdik.  Çizdiğimiz oyunlarda her rengin bir kuralı vardı. Siyah çizgilerde yürüyebiliyoruz. Kırmızı çizgilere değersek baştan başlamak zorunda kalıyoruz. Yeşiller zıplamak, maviler ise üzerinde bir süre durabilmek için var. Bu kuralları oyuna entegre ederek kendi yaptığımız oyunları oynadık.

Bilgisayar üzerinde ise 3 boyutlu dijital oyun tasarımı platformu olan KoduGameLab ile yolumuza devam ettik. Bu platformun içinde oyunun tüm kurallarını, tasarımını ve karakterlerini kendimiz belirliyoruz. Karakterlere kod yazarak da oyunun hareketini vermiş oluyoruz. Biz oyun  tasarlamaya ve oynamaya devam edeceğiz.

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Matematik Dersi:

Bu çeyrekte dersimize bir önceki çeyrekte işlediğimiz konuların tekrarı ile başladık.  Bir önceki çeyrekte başladığımız rasyonel sayılar ile devam ettik. Rasyonel sayılarda adımlı işlemler, rasyonel sayıların kuvveti, rasyonel sayı problemleri ile bu konuyu bitirdik. LGS’ye yönelik yaptığımız etüt çalışmalarında da düşünme becerilerimizi geliştirecek rasyonel sayı soruları üzerinde durduk.Cebirsel ifadeler ile devam edeceğiz.

Sevgiler

 

Sosyal bilgiler

merhaba,

Kültür ve Miras ünitesi ile Osmanlı Devletinin yükselme,duraklama ve gerileme döneminde yaşanan gelişmeleri öğrenmeye devam ediyoruz. Osmanlı Devleti, Anadolu’da yaşanan iç karışıklıklarla uğraşırken Avrupa’da daha sonra dünyayı şekillendirecek gelişmeler yaşanıyordu. Coğrafi keşifler, Rönesans, Reform, Aydınlanma Çağı, Sanayi devrimi, Fransız ihtilali ve 1848 İşçi devrimi yaşandı. Bu yaşanan gelişmeler Osmanlı siyasetini, toplumunu, ekonomisini, mimarisini, sanatını, edebiyatını ve dilini nasıl etkilediğini inceledik.

Minik Kaplanlar Sınıfı 2. Çeyrek

Sanat Atölyesinden Herkese Merhaba, 

2.Çeyrek Temel Cümlemiz: İstek ve İhtiyaçlarımızı dengeleyerek bilinçli tüketici oluruz.

1.Sorgulama Maddemiz: İstek ve ihtiyaçlarımız nelerdir?

 

Pınar: Sanatın istek ve ihtiyaçları nelerdir? Sanat bir ihtiyaç sonucunda mı ortaya çıkmıştır? 

 

Zeynep: Bence ihtiyaç sonucunda çıkmamıştır. aslında öylede olabilir ama istekle de ortaya çıkmıştır. sanat istemekle alakalıdır. 

Ada Güler: Bence sanat hem istek hem ihtiyaçtır. İstek eğlenceli yaratıcı bir şey olduğu içindir. 

Azra: Bence sanat sadece ihityaç değildir. canınız sıkıldığında bir sey yapmak istersin. o zaman büyük bir proje ortaya çıkabilir. İhtiyaç sadece,  sanat yapmak için bir malzeme.

Nazenin: İhtiyaç sanat yapmak için malzemedir. kil gibi. Sanat yapmak için istek olması gerekir. 

Yaman: Yarı ihtiyaç yarı istektir bence. 

Ada Seven: Sanatta istek ve ihtiyaç birliktedir. 

Can Saner: Sanat Yaman’ın dediği için yarı ihtiyaç yarı istektir. 

Dora: İhtiyaçtan yola çıkmıştır. Bazı insanlar sanattan para kazanıyorlar. 

Ada Güler: ihtiyaç olmasının nedeni; yaratıcı bir şey hem sanat yapmak insanı bilgilendirir. bence ihtiyaçtan doğmuştur. 

Sanatın istek ve ihtiyaçları hakkında konuştuktan sonra sanatın bir ihtiyaç sonrasında çıktığını anlatmaya koyuldum. 

Sanatın başlangıcı “MAĞARA SANATI”na merhaba dedik. 

O dönemde yaşayan insanların ihtiyaçlarını ve isteklerini anlatma yolu olarak resim sanatını nasıl aktif bir şekilde kullandığından, dönemin koşullarını göz önünde bulundurduğumuzda kullanılan tekniklerin çağının ilerisi olduğunu, çizilen resimlerde neleri anlatmaya çalışmış olabileceklerini  konuştuk ve örnekleri inceledik. 

Merhaba Mağara Sanatı

20191129_114300 20191129_114334 20191129_114401 20191129_114417 20191129_114433

sonraki ders ise, resim analizi üzerine konuştuk. Bir sanat eserine nasıl bakılır, bakma ve görme arasındaki farkı konuştuk. mağara resmini analiz etmeye başladık.

Resim Analizi: Mağara Resmi

20191206_104556 20191206_104615 20191206_104626 20191206_104659

FEN BİLİMLERİ:

Dersimizin 2. ünitesi olan Besinler konusunu kapsamlı bir şekilde ele alan minik kaplanlar, öncelikle besinlerin varlığını belirlemek için çeşitli deneyler yaptılar ve besinler- ait oldukları grup çalışmalarını tamamladılar. Ardından ‘Dengeli beslenme nedir?’ , ‘Dengeli bir tabak nasıl hazırlanır? ‘ sorgulamasından yola çıkarak   oyun hamurlarından kendi tabaklarını hazırladılar ve son olarak çeyrek tatilde hazırladıkları kahoot uygulaması sorularını birbirlerine sorarak interaktif bir çalışma yaptılar.

thumbnail_IMG_9861  thumbnail_IMG_9863

thumbnail_IMG_9871                                  thumbnail_IMG_9868                                                                                                                                                                                                                           thumbnail_IMG_9935   thumbnail_IMG_9939

thumbnail_IMG_0224

thumbnail_IMG_0228

Türkçe dersi kapsamında; Okuma ve anlama çalışmalarımız hızla devam ediyor. 5N1K ile metin çözümlemeye başladık. Metinde konu ve ana fikir ile ilgili çıkarımlar yapıyoruz. Bu konuya çok önem veriyorum, hayatları boyunca bu tarz sorular hep karşılarına çıkacak. Atasözleri ve deyimler konusuna başladık. Defter tutuyoruz alfabetik sıra oluşturduk ve içine yeni öğrendiğimiz atasözlerini yazmaya başladık. Atasözlerinin efsanelerini, hikayelerini okuyoruz. Perşembe son saat kitap okuma saatimiz var, orada yeni yeni kitaplarla tanışıyor üzerine konuşuyoruz.

Bilişim Teknolojileri dersinden merhabalar,

Bizler 2. çeyreğe bomba gibi başladık. Bu çeyrekte Kavramsal Planlama kapsamında Excel öğreneceğiz! Tablo oluşturma, biçimlendirme, formül oluşturma kavramlarına değineceğiz. Şimdilik Excel arayüzü ile başladık. Kendi ders programlarımızı istediğimiz biçimlerde oluşturduk, renklendirdik.

 

Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere…

Matematik Dersi:

Bu çeyrekte dersimize bir önceki çeyrekte işlediğimiz konuların tekrarı ile başladık. Doğal sayı problemleri çözdük. Daha sonra toplama ve çıkarmada tahmin konularını işledik ve bu konuda hem fasikül hem de akıllı defterimizden bol bol soru çözdük. Vitaminden konu tekrarları yaptık. Toplama, çıkarma işlemini bitirdik.Çarpma ile devam edeceğiz.

Sevgiler.

Sosyal Bilgiler :

Merhaba,

Haftanın ilk gününü çember ile açıyoruz ve haftadan beklentilerimizi belirliyoruz. Cuma günü son derste ise hafta değerlendirmesi yapıyoruz. Hafta değerlendirmesi yaparken o hafta karşılanmayan beklentilerimizin neden karşılanmadığını, nasıl hissettirdiğini ve karşılanması için nelere dikkat etmemiz gerektiğini bolca konuşuyoruz. Afet Koordinasyon Merkezine yaptığımız geziyle başlamak istiyorum. İstanbul deprem riski yüksek olan bir kent olduğu için afetlere karşı nasıl önlem almalıyız deyip kendimizi AKOM’de bulduk. Burada uzman bir ekiple İstanbul’da gerçekleşebilecek afetlere karşı hangi önlemleri aldıklarını ve afetlere karşı biz neler yapabiliriz diye konuştuk. Afetlerin zararlı etkilerinden korunmak için önlem almamız gerektiğini çeşitli ülkelerdeki örneklerini izleyerek gördük. Deprem öncesinde yapmamız gerekenleri;

 

Can Saner:

“- Afet çantası oluşturmamız gerektiğini,” söyledi.

Eren :

“-Deprem anında okulda veya evdeysek tutun-kapan ve çök yapmalıyız,” dedi.

Burada aldığımız güzel bilgilerle okulumuza döndüğümüzde hemen afet çantası hazırlamak için hazırlık yapmaya başladık. Afet çantasını hazırlarken herkesi düşünerek hazırlamaya çalıştık. çantamıza hayvan dostlarımız için mama, çocuklar için oyuncak ve hasta olanlar için ilaç koyduk.

 

 

Sevgili Arkadaşlar Sınıfı Velileri

Yeni bir dönemden herkese merhaba !

Yeni dönemin kavramsal planlamasında farklı kültürler ve onların yaşam alanlarını nasıl inşa ettikleri üzerine çalışıyoruz. Bunun için ilk olarak temel ihtiyaçlarımız ne? Temel ihtiyaçlar ile temel haklar arasında nasıl bir ilişki kurabiliriz? diye düşündük ve bunu ihtiyaç -haklar eşleştirme oyunu ile bulduk.

Devamını Oku

Doğa Sınıfı (9.-10. Hafta)

Sanat Atölyesinden herkese merhaba, 

E-L-A-K-İ-N ilk ses grubuna hızlı bir şekilde heykelerini  ve karakter tasarım kitabını yapmaya devam ediyoruz. 

son iki harf ile bu grubu bitirmiş olacağız. 

K sesinden sonraki sesimiz İ  ve devamında N sesini yapacağız.

ilk olarak karakter tasarım kitabı ile başladık. 

şablon olarak verdiğim harf taslaklarına motifler çizildi. Sonra ki adım ise kes- yapıştır-tasarla oldu. 

yapıştırdığımız harfler karakterlere dönüşmeye başladı. 

karakter tasarımından sonra harf heykeli yapmaya başladık. 

İ sesi  

                    20191101_135904 20191101_135854 20191101_135847 20191101_135828

20191101_135235

N sesi 

20191108_123824 20191108_130204 20191108_130211 20191108_130225                                                                  20191108_132819  20191108_133124

                                                                      20191108_134649

 

sevgiler …

 

Bilişim Teknolojileri dersinde hem disiplinler arası çalışmalar hem de kodlama ile karşınızdayız. Hatırlarsanız Robot Arkadaşım oyunu ile kodlamaya küçük bir giriş yapmıştık. Kodlama öğrenmeden önce algoritma kavramını anlamamız gerekiyor. Bu da bir nevi adım adım sıralama aslında. Günlük hayattan örnekler kullanarak kendi algoritmalarımızı oluşturduk. Örneğin yataktan kalkıp okula gelene kadar yaşadığımız adımları sıralı bir şekilde resmettik. Kendi örneklerimizle de tekrarlayarak kalıcı hale getirdik.

Bu örneklerin içinde ayran yapımı, portakal suyu sıkma, tohum ekme ve büyütme gibi örnekler vardı. Amacımız detaylarıyla birlikte sıralamaları doğru yapabilmekti.

Ardından kare zemin üzeride kodlama etkinliğimizle devam ettik. Yön oklarını kullanarak başladığımız kareden hedefe giden en kısa yolu belirledik ve her kareye bir ok koyarak hedefe ulaştık. Adımlarımızı da tek tek sayarak Matematik dersinden bildiğimiz ritmik saymayı da tekrarlamış olduk.

Biz tüm hızımızla 2. çeyrekte de kodlamaya devam edeceğiz. Görüşmek üzere…

 

Müzik Dersi

10 Kasım Atatürk’ü Anma adına ”Atatürk’ü Severiz” şarkısını öğrendik. Hayvan seslerini inceledik ve herkesin kendi sevdiği hayvan isimleriyle davullarımızı kullanarak ritim çalışması yaptık.

ENGLISH

We learned the world of the animals! It was a week full of activities, songs and games. We watched a video and learned how cows give milk. We prepared some animal flashcard together. Then a student chose a card and made the animal’s sound, the others guessed what it was.
We brought a box to the classroom. In the box, there was a toy animal, they tried to guess the animal, when they saw a part of it.
We discussed why the animals are important to the farm. So we played with the toy animals and any other farm toys to go with them (buildings and barns, tractors, pens, other animals, etc.)
We put the animal toys away and kept the flashcards on the flor, sat around the flashcards on the floor I said a flashcard (e.g. “pig”) and students quickly  touched the correct card and played a few rounds. After that, I told my students to close and to covered their eyes. I turned over one of the cards and said “Open your eyes”. They shouted out the missing card.
The students were divided into pairs (A and B). Each student is given a set of farm animal cards and a number board. They arranged their farm animal pictures in the same order on the number board as their partner. Student A put their farm animal cards on their number board in any order they like. Student B spread their animal cards out face up on the table next to their number board. Student B then asked some easy questions like: “Does it have four legs?” “Is it small?” We tried to guess each other’ farms.
The students made animal masks and then they present themselves as animals. We are so happy to have discovered the world of the animals.

Bu hafta çiftlik hayvanlarını öğrendik! Hayvan seslerinden yola çıkarak hayvanları tahmin ettik. Flashcard ve tahta oyunları oynadık. Öğrencilerimiz, hayvan maskesi hazırladı ve o hayvanı temsil eden bir sunum gerçekleştirdi. İneklerin nasıl süt verdikleriyle ilgili izlediğimiz video oldukça ilgilerini çekti. Buradan yola çıkarak, diğer hayvanların çiftliklerdeki görevlerini konuştuk.
Hafta boyunca bu etkinlikleri yaparken arka planda çalan şarkımızı çok sevdiler. What Do You See? (song) şeklinde aratıp bulabileceğiniz şarkımızla evde mini bir konser verebilirsiniz.
İkinci çeyrekte görüşmek üzere…

Sinem