Minyonlar Sınıfı – Mayıs İlk Hafta

Herkese Merhaba,

Havaların ısındığı, küçük tatillerin hepimizi mutlu ettiği şu günlerde umarım sizin de haftanız keyifli geçmiştir.

Biz bu hafta Minyonlar ile saatleri çalışmaya devam ettik. Saatlerin gösterilişi, okunması, dijital olarak yazılması ve zaman problemlerini çalıştık. Sınıfta artık “uzun kol ve kısa kol” terimlerini kullanmak yerine saati okuyarak ilerliyoruz. Ara zamanlarına kalan zamanı hesaplıyoruz, yani aslında zamanı mümkün olduğu kadar onların bulmasına fırsat yaratıyorum.

thumb_IMG_6423_1024 thumb_IMG_6424_1024 thumb_IMG_6425_1024 thumb_IMG_6431_1024 thumb_IMG_6430_1024 thumb_IMG_6429_1024 thumb_IMG_6427_1024 thumb_IMG_6426_1024

Türkçe derslerinde bu hafta rutinlerimizden yaratıcı yazı çalışması ile derslerimize başladık. Yaratıcı yazı çalışmasında bu haftaki konu: Nesli tükenmekte olan hayvanlardan insanlara, onları koruyacak öneriler veren mektuplar yazmaktı.

Aynı zamanda bir görselde verilmiş 4 farklı ayak ve yarım bacak şekillerini tamamlayarak bu dört karakterin içinde geçtiği bir hikaye yazmaları gerekiyordu. Oldukça yaratıcıydılar tahmin edersiniz ki. :)

Aynı zamanda bu hafta çocuklarla “Türemiş Kelimeler”i tanıdık. Geçtiğimiz hafta ismin hal ekleri ile çalışmıştık, bu konu üzerinden hal ekleri geldiğinde kelimenin anlamının değişip değişmediği üzerinde durduk ve sonrasında türemiş kelimelerin aldığı “-lı, -lık, -sız, cı” eklerini tanıdık. Kelimelere geldiklerinde anlamlarını nasıl değiştirdiklerini fark ettik. Bu konu ile ilgili çalışma kağıtlarını tamamladık. Kelimelerin kökleri, gelen ekler, eklerin özelliklerini tartıştık.

thumb_IMG_6384_1024 thumb_IMG_6385_1024 thumb_IMG_6383_1024 thumb_IMG_6382_1024 thumb_IMG_6387_1024 thumb_IMG_6386_1024 thumb_IMG_6441_1024 thumb_IMG_6440_1024 thumb_IMG_6442_1024 thumb_IMG_6443_1024 thumb_IMG_6444_1024 thumb_IMG_6449_1024 thumb_IMG_6448_1024 thumb_IMG_6447_1024 thumb_IMG_6446_1024 thumb_IMG_6445_1024 thumb_IMG_6461_1024 thumb_IMG_6462_1024 thumb_IMG_6463_1024 thumb_IMG_6464_1024 thumb_IMG_6465_1024 thumb_IMG_6470_1024 thumb_IMG_6469_1024 thumb_IMG_6468_1024 thumb_IMG_6467_1024 thumb_IMG_6466_1024 thumb_IMG_6471_1024 thumb_IMG_6472_1024 thumb_IMG_6473_1024 thumb_IMG_6474_1024 thumb_IMG_6475_1024

 

Çocuklar, artık duygusal ve sosyal anlamda çevrelerinde olup bitenlerin daha çok farkında ve yaşananlara karşı daha  duyarlılar. Ara zamanlarını birlikte ama gerçek anlamda birlikte yani hep birlikte geçirmekten keyif alıyorlar, dersleri aksatmak için bir talepte bulunmuyorlar, aksine ara zamanları biter bitmez dersi hatırlatan onlar oluyorlar, sorumluluklarının daha farkında oldukları gibi sınıf alışkanlıklarını desteksiz takip ediyorlar. Ve hedeflediğimiz konulardan biri, kendilerine verilen çalışmalardaki yönergeleri kendi başlarına okuyup anlayabiliyor, gerekli durumlarda destek istiyorlar.

Ben her geçen gün biraz daha büyüdüklerini görebiliyorum, umarım durum sizler için de aynıdır. :)

Herkese güzel hafta sonları dilerim.

Sevgiler,

Emel

Eğlence sınıfı Mayıs 1.Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı velileri,

 

Eğlence Sınıfı olarak bu hafta matematik dersimizde ondalık kesirleri, ondalık kesirleri sıralama üzerine çalıştık. Sayılarla ilgili konuları böylelikle bitirmiş olduk. Geometri konularına geçmeden önce son tekrarlarımızı ve eksik kaldığımız, unuttuğumuzu düşündüğümüz konuların üzerinden geçtik. Türkçe dersinde betimlemeler ve tanımlamalar çalıştık. İlknur sınıfımıza konuk oldu ve sınıfça İlknur’u betimledik.

 

IMG_4354 IMG_4280 IMG_4281 IMG_4242 IMG_4282 IMG_4241 IMG_4239 IMG_4238 IMG_4250 IMG_4249 IMG_4236 IMG_4235 IMG_4247 IMG_4245 IMG_4233 IMG_4232

 

 

Sosyal dersimizde icatlar üzerine konuşurken bu hafta sonu için bir ev çalışması yapmaya karar verdik. Her gün yaşadığımız bir soruna çözüm bulacak bir çalışma yapmaya karar verdik. Zeyneb her gün bindiği metroda tutacakların çocuklar için uygun olmadığını fark edince kendine uygun bir tutacak tasarlamıştı. Derinsu sert ve yumuşak yastığı bir araya getirmiş, Güneş telefon tutacağı, Derin ise tabletine şifresini girerken kimsenin görmemesi için bir düzenek hazırlamıştı.

 

IMG_4211 IMG_4212 IMG_4213 IMG_4215 IMG_4214 IMG_4308 IMG_4309 IMG_4310

 

 

Fen dersimizde mikroskobik canlılar konusuna geçtik. Öncesinde kendi büyüteçlerimizi yapmaya karar verdik. Bu büyüteçleri ise ışığın kırılmasını kullanarak sudan destek aldık.

 

IMG_4321 IMG_4322 IMG_4323 IMG_4315 IMG_4314 IMG_4313 IMG_4319 IMG_4320 IMG_4317 IMG_4316 IMG_4324 IMG_4325 IMG_4326 IMG_4327 IMG_4328 IMG_4329 IMG_4330 IMG_4335 IMG_4334 IMG_4333 IMG_4332 IMG_4331

 

 

Ayrıca sınıfça etamin işlemek en sevdiğimiz eylem oldu bu hafta :)

 

IMG_4343 IMG_4344 IMG_4342 IMG_4341 IMG_4340 IMG_4339 IMG_4338 IMG_4347 IMG_4336 IMG_4337

 

 

Eğlence Sınıfı olarak herkese keyifli hafta sonları dileriz.

 

 

Minyonlar ve Eğlence Sınıfları “Yaratıcı Drama” dersleri Mayıs’a başlarken…

Herkese Merhaba,

Nisan ayının ortasında iki sınıfımıza da rol oynama teknikleriyle ilgili ayrı ayrı çalışmalar yaptırdıktan sonra ayın sonunda 3 ve 4. sınıflara ortak plan uygulamaya başladım.

İki sınıfla da çalışmayı çok istediğim bir kısa film vardı. “Barbie Boy” isimli, oyuncakların cinsiyeti üzerinden toplumsal cinsiyeti sorgulayan kısa filmi yaratıcı drama yöntemiyle çalıştık. Filmi izlemeden önce kendi oyuncaklarımızı değerlendireceğimiz oyunlar oynadık. Ardından herkes sahip olmak isteyeceği ve istemeyeceği oyuncakları anlattı.

Filmi izlediğimizde çoğu filmden çok etkilendi. Çünkü filmde tam da kendi yaşlarında bir çocuğun oyuncağıyla kurduğu bağ anlatılıyordu. Filmden sonra filmin içindeki karakterlere sormak istedikleri soruları hazırladılar ve bunların cevabına uygun canlandırmalar yaptılar. Canlandırmalardan sonra da “cinsiyetsiz oyuncaklar” değerlendirmesi yaptık.

Bu hafta öğretmen kimliğimden biraz sıyrılıp anlatıcı rolünde, onlara Nazım Hikmet’in “Sevdalı Bulut” masalını anlattım. Bu ay biraz masallar üzerinden çalışmaya devam edeceğiz.

Herkese bol güneşli, sevinçli bir mayıs ayı dilerim.

Derya Çelik

20170404_144547 20170418_142431 20170418_142506 20170418_142517 20170427_090717 20170427_090742 20170427_090749 20170427_090824 20170427_091435 IMG-20170404-WA0001 IMG-20170404-WA0004 IMG-20170404-WA0005 IMG-20170404-WA0006 IMG-20170404-WA0007 IMG-20170404-WA0008 IMG-20170404-WA0009 IMG-20170404-WA0010 IMG-20170404-WA0014 20170418_113646 20170418_113704 20170418_113735 20170427_104050 20170427_104111 20170427_104113

Mavi Şimşekler sınıfı “Yaratıcı Drama” Mayıs’a başlarken

Mavi Şimşekler Sınıfının Sevgili Velileri,

Hepinize merhaba!

Nisan ayını tamamlarken kısa film ile yaratıcı drama çalışmalarına devam ettik. “Runaway” adlı animasyon bir kısa film üzerinden çalışmalar yaptık.

Filmde bir eşya ile insan arasındaki dostluk konu ediliyordu. Biz de kendi arkadaşlık kurduğumuz nesneleri belirledik, önce onların resimlerini yaptık. Daha sonra onlarla ilişkilerimizi canlandırdık.

Nisan ayının son haftasında onlara kütüphanede masal anlatımı gerçekleştirdim. Nazım Hikmet’in “Sevdalı Bulut” masalını öğretmen kimliğimden ziyade bir anlatıcı rolüyle anlattım. Bu hafta hep birlikte ona bir devam masalı yazmayı denedik. Şimdi kendi masallarımızı üretme ve anlatma sürecindeyiz.

NOT: Derslerde fotoğraf çekme şansım olmuyor maalesef, bazen çekebildiğim fotoğrafların da kalitesi çok kötü biliyorum. Ancak diğer öğretmen arkadaşlarımdan yardım alabilirsem işe yarar birkaç fotoğraf oluyor. Anlayışınıza sığınıyorum…

Derya Çelik

 

20170418_105100 20170418_105346 20170418_105355 20170418_105509 20170418_105516 20170418_105520 20170418_105522 20170418_110457 IMG-20170427-WA0000 IMG-20170427-WA0001

Arkadaşlar ve Minik Kaplanlar sınıfları “Yaratıcı Drama” dersleri Mayıs’a başlarken…

Merhaba Sevgili Velilerimiz,

Nisan ayını bitirirken çocuklara kış aylarından kalma bir sözümü tutmaya gayret ettim. İkinci döneme yeni başlarken duygularımızın ifadesini bir define haritası üzerinden çalışmıştık. Sınıfta birlikte tasarladığımız bu define haritasını bahçeye gerçekten uygulamayı ve define bulmayı istediklerinde, havalar güzelleşince uygulamak üzere onlara söz vermiştim. Maalesef bahar bir türlü gelmek bilmedi ve çocuklar her hafta bana define haritasını sordular ama sonunda güneşli bir günü ve defineyi bulmayı başardık :)

Sınıfta duygu gruplarına bölündük ve müzikli bir yarışmayla 1, 2, 3 ve 4. grupları belirledik. Her grup kendi temsil ettiği duygu durumuyla oyuna devam etti. Bahçede bizi, Fırat’ın çizimleriyle hazırlanmış pusulalar bekliyordu. Her pusula bizi defineye bir adım daha yaklaştırdı. Sonunda definemizi bulduk, minik bir sandıktan Afşar Timuçin’den ve Aziz Nesin’den şiirler çıktı. Bu hazineye çok sevinen arkadaşlarım da oldu ama gerçekten altınlar, mücevherler görmek isteyen arkadaşlarım hayal kırıklığına uğramadı değil :)

Bu hafta itibariyle de “Runaway” isimli animasyon bir kısa film üzerinden yaratıcı drama çalışmalarına başladık. Herkes kendisine ait, onun için çok değerli bir nesne belirledi ve onun resmini yaptı. Haftaya o nesneleri canlandıracaklarını bilmiyorlar.

NOT: Ders yaparken fotoğraf çekmeye fırsatım olmuyor ancak diğer öğretmen arkadaşlarım müsaitse yardımcı olabiliyorlar. Bazen ben çeksem bile kendim de hareket halindeyken çektiğim için çok kötü fotoğraflar oluyor. Bu yüzden affınıza sığınıyorum.

Derya Çelik

 

20170418_124851 20170418_124856 20170418_124913 20170418_124916 20170418_125114 20170418_125126 IMG-20170427-WA0002 IMG-20170427-WA0003 IMG-20170427-WA0004 IMG-20170427-WA0005 IMG-20170427-WA0006

grade 3

Merhabalar,

Bu haftaki yazımıza 21 Nisan da kutladığımız 23 Nisan  Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı gösterimizdeki performans fotoğrafları ile başlıyoruz. 3. Sınıfımızın  performansı gerçekten çok  güzeldi,  kendilerini tekrar kutluyoruz.

 

IMG_2977 IMG_2978 IMG_2979 IMG_2980

Biliyorsunuz 5. unitedeyiz ve iki haftadır meslekler ve rutinleri ile ilgili çalışmalar yapıyoruz. İlk kez bir itfaiyecinin hikayesini izledik ve rutinini öğrendik.

IMG_3077 IMG_3078 IMG_3079 IMG_3080

Daha sonra her öğrenci  arkadaşına kendi rutinini anlatan bir mektup yazdı ve öğrenciler kendilerine gelen mektupları bize okudular.

IMG_3016

Öğrencilerimiz evde hazırladıkları meslek ile ilgili sunumları bize sınıfta sundular.

IMG_3205 IMG_3206 IMG_3207 IMG_3208 IMG_3209 IMG_3210 IMG_3211 IMG_3212

IMG_3142 IMG_3145

 

Sevgiler…

‘Her şey bir döngü içindedir. Ama her şey de bir döngünün içindedir.’

Doğa teması boyunca neler yaptığımızı birbirimize hatırlatarak çembere başladık.

Özge: Bu saydıklarınız tam 18 hafta sürdü.

Masal: Ne çok şey yapmışız Özge

Özge: Kesinlikle

Çakıl: İşte bunun hepsine ‘doğa teması yaptık’ deniyor.

Özge: Evet. Şimdi size bir şey sormak istiyorum. Aslında tüm bu süreci hatırladıktan sonra yanıtlamak daha rahat olacaktır. Yeni Okul’da bir tane solucana zarar gelirse neler olur?

Asya: Sadece solucana zarar vermiş olmazsın. Bir solucan demek doğa demek.

Tan: Bir tane olsa bile dengeyi bozarsın.

Masal: Ve denge bozulursa döngü bozulur.

Luka: Bir tanesi bile dengenin böyle ( eliyle azalma işareti yapıyor) bozulmasına sebep olur.

Çakıl: Döngüdeki solucan sayısını azlatırsın.

Luka: Sayı azalırsa kompostu yapman imkansız olur. Solucan gerek çünkü.

Defne: Solucana zarar verirsen kuşa zarar gelir. Kuşlar azalırsa kediler azalır.

Ela K.: Şey mesela solucanlara zarar verirsen kuş türü ve solucan türü azalır. O zaman denge bozulur ve bir şeyler artar.

Lukas: Sadece o değil! Toprak solucan olmazsa hava almaz. Bir tanesi bile önemli.

Çakıl: Ve eğer toprak havalanmazsa bitkiler yetişemez. Solucan yedikçe toprağa kakasını yapıyor. Buna gübre deniyor yani besin.

Asya: Yani toprağın sağlığı bozulur. Gübreler toprağı oluşturur.

Ela K.: Mesela kompostumuz olmaz. Kompostun olması için solucan gerekiyor. Solucan yani toprak yapıyor. Toprak biz insanlar için çok önemli.

Tan: Ve solucanlara zarar gelirse toprağın iyiliği azalır.

Temmuz: Solucana zarar gelmesi demek insanın bir parçasına zarar gelmesi demek.

Çakıl: zaten bir canlıya zarar verirsen sen de zarar görürsün. Çünkü onların bir yaşamı var.

Oskay: Solucanlar olmazsa kuşlar nasıl yem bulacaklar? Kuşların besini solucanlar. Bir çocuğun bir solucana zarar vermesi aslında bir kuşa zarar vermesi demektir.

Masal: Solucan olmazsa kompost olmaz. Kompostta biz besin yetiştirdiğimiz için bizim besinimiz olmaz. Böylece dünyadaki insan sayısı azalır.

Asya: Doğru şöyle bir şey var. Ağaçlar olmaz o zaman. Nefes alma dengesi bile bozulur.

Defne: Su bile azalır.

Özge: Solucan gibi küçük bir canlının varlığı bir çok şeyi etkiliyor duyduğum kadarıyla.

Ada: İçinde olduğumuz döngü ile alakalı çünkü.

Luka: Buradaki bir solucana zarar gelmesi Afrika’da olan bir timsahı bile etkileyebilir.

Oskay: Evet çünkü döngü dünyayı kapsar.

Özge: Döngüyü anlatmak isteseniz hangi şekli kullanırdınız?

Çakıl: Yuvarlak çünkü ben döngü diyince yuvarlak bir şey aklıma getiriyorum.

Masal: Kare olabilir mi bilmiyorum. Dünyanın her ucunda başka bir yer var başka bir yer var. Orada 4 farklı döngü olabilir.

Aymin: Bir yuvarlak değil ama. Bir yuvarlağın içinde bir sürü yuvarlak.

Oskay: Çünkü her şey bir döngü içindedir. Ama her şey de bir döngünün içindedir.

Masal: Ve bir sürü denge.

Ada: Aslında dünyamızda yuvarlak.

Tan: Bence yuvarlak evet. Hem de büyük bir yuvarlak.

Özge: Yuvarlak şeklinin özelliği ne ki?

Asya: Geri dönüşüm işareti gibi işte tekrar tekrar oluyor.

Aymin: Mesela dengede bence iki tane çubuk gibi.

Oskay: Denge asıl havadan oluşan bir şey gibi. Göremiyorsun anlayamıyorsun ama hissediyorsun dengeyi.

Özge: Denge hissedilen bir şey…

Oskay: Hissetmediğinde sanki böyle rüzgar gelmiyor güneş çıkmıyor gibi oluyor. Havasız gibi.

Luka: Dengeyi hissedemediğinde canlılar olmaz.

Özge: Dengeyi korumak demek aslında canlıyı korumak demek diye anlıyorum.

Oskay: Yaşamı korumak demek.

Defne: Suyu korumak demek havayı korumak demek.

Masal: Ve hepimiz bu döngünün içindeyiz. Bir çocuğun solucana zarar vermesi aslında kendisine zarar vermesi demek.

Aymin: Ama insanlar doğada sadece kendilerinin olduğunu sanıyorlar. Ama bu doğada her şey var insanlar, hayvanlar, mantarlar, likenler…

IMG_1048

IMG_1050

IMG_1049

 

Bu haftadan kısa kısa 2

Bu hafta doğa temamızın son haftasıydı. 18 hafta önce sürece ‘doğa nedir?’ sorusunu çocuklara sorarak ve bunu resmetmelerini isteyerek başlamıştım. Haftalar boyunca yaptığımız çalışmaların sonunda onlara tekrar aynı soruyu sordum ve tekrar resmetmelerini istedim.

IMG_1055

IMG_1062

IMG_1061

IMG_1063

Ve bir yandan her şeyi ikiye bölüp simetrik mi değil mi diye bakmaya devam ediyorlar. İşte bu haftanın talihlileri bölünüveren simetrik yapraklar :)

IMG_1052

IMG_1058

IMG_1057

IMG_1051

Artık kompost sürecimizin yeni bir rutini var.  ‘Islanalım Özgeee!’ adını verdikleri bu rutin kendi içinde bölümlere ayrılıyor. :) İlk olarak  komposttaki samanlar güzelce ıslatılıyor daha sonra samanların  iyice ıslandığından emin olan çocuklar ‘çamkese tırtılları’ gibi yan yana diziliveriyor ve acımasız öğretmenleri tarafından bir güzel ıslatılıyor :)  Sonrası güneş banyosu :)

IMG_0999

IMG_0998

Çikoçiko…

Luka,Lukas,Tan ve Oskay bahçe zamanında kuş yemliklerimizi tırtıklayan saksağanları izlerken birden çalıların içinde yavru bir kuş fark etmişler. Tam da geçen hafta bulduğumuz ölü yavru kuşun olduğu yerde. Kızılçamın en tepesindeki yuvadan düştüğünü düşündükleri bu yavruyu annesine ulaştırmak için hızla harekete geçtik. Geçen haftaki olumsuz deneyim çocukları bu konuda daha hassas hareket etmelerine sebep oldu.

Öncelikle geçtiğimiz günlerde Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği’nin paylaştığı aşağıdaki posta bakarak ne yapacağımıza karar verdik.

18157123_1295886220459787_6178945089484421644_n

Kedi tehlikesinden korumak için güvenli bir çalılık alana koyduk ve beklemeye başladık.

IMG_7549

IMG_7550

Uzun bekleyişlerimizden sonra anne ve babasının gelmeyişi ve yavrunun etrafındaki kedilerin artışıyla sınıfa almaya ve ona bir süre bakmaya karar verdik.

IMG_1009

IMG_7560

IMG_7562

IMG_1041

IMG_1045

Yaşayabileceği daha iyi bir yuva yapmak için hemen Fırat ile işe koyuldular.

IMG_1013

IMG_1017

IMG_1022

 

IMG_1036

IMG_1038

IMG_7568

Kuş yemliği yapımı

Geçen hafta  hem okulun etrafında dolaşan kuşları bahçemize çekmek ve onları gözlemleyebilmek hem de onlara yiyebilecekleri bir şeyler vermek amacıyla kuş yemliği yapılmasına karar vermişti çocuklar.  Evden getirdikleri malzemelerle kuş yemlikleri hazırladılar ve bunları ağaç tepelerine yerleştirdiler.

IMG_0975

IMG_0978

IMG_0980

IMG_0981

IMG_0990

IMG_0994