bakmak görmek.. okuldaki ağacımız..

Doğa arkadaşımızın kutu hazırlıklarına devam ederken okulda yaprak skalası oluşturmak için bir ağaç belirlemiştik. Bu ağacın yapraklarının hızla değişmesi ve yapraklarını döküyor olması ilgimizi çekti ve bu değişimi doğa arkadaşımızada göstermek istedik.  Farklı zaman dilimlerinde ağacımızın yanına giderek bakmak görmek çalışması yapacağız ve bu çizimleri doğa arkadaşımıza göndereceğiz.

IMG_7854 IMG_7858 IMG_7863

IMG_7876

IMG_7874

IMG_7875

Ve tabi ağacımıza nasıl tırmandığımızı da.. :)

IMG_7873

IMG_7868

kimlerle ilişki kuruyoruz?

İlişki ne demek, kimlerle ilişki kurarız soruları üzerine tartıştıktan sonra ilişki ağımızı oluşturduk. Hafta boyunca ilişki üzerine konuştukça aklımıza o an gelmeyen kişileri ilişki ağına ekledik.

IMG_7851  IMG_7850

IMG_7849IMG_7848

‘arkadaşlar sınıfı ile ilişki kuruyorum.. biz bir takımız.’

Tan: Özge biz sana ailelerimizi arkadaşlarımızı gösterdik hani sende bize gösterecektin?

Özge: Hazırladım zaten ilişki kurduğum şeylerin fotoğraflarını şimdi gösterebilirim.

Asya: İlişki mi yani arkadaşlık mı?

Özge: İlişkiyi sadece arkadaşlık olarak tanımlayabilir miyiz?

Aymin: İlişki demek çok sevdiğin bir arkadaşınla o kadar ilgileniyorsun ki bu ilişki demek.

Oskay: İlişki böyle kendini çok güzel hissettiğin şeyler demek. Yani mutlusundur ve çok seversin hep onları istersin.

Luka: Mesela Oskay ve benimki bir ilişki.

Temmuz: Bana arkadaşlık demek gibi geliyor. Ben Defne ile ilişki kuruyorum.

Aymin: Kanka olmak demek ilişki. Benim çok sevdiğim iki kankam var. Biri Leyla biri Defne.

Luka: Yani birisini çok seviyorsun ve onun evine gidiyorsun ve onunla oynuyorsun. İlişki bu. İzlediğin karaktelerin takımı gibi oluyorsun.

Özge: İlişkiyi takım olmak ile aynı anlamda mı kullanıyorsun?

Luka: Evet bir takımsın. Arkadaşlar Sınıfı ile ilişki kuruyorum Tan, Lukas, Eren, Oskay kızlar ve sen.. Biz bir takımız.

Çakıl: Bence arkadaşlar demek yani. İlişki özlemek demek. Herkes birbirini özler.

Özge:Luka ilişkiyi takım olmak ile ilişkilendirmişti sen de özlemek ile ilişkilendiriyorsun.

Çakıl: Ben bütün sınıfla ilişki kuruyorum. Annemi ve babamı da özlüyorum.

Özge: İlişkiye anne ve babanı da dahil ediyorsun o zaman.

Çakıl: Evet evet onlarda var.

Oskay: Ben buradaki herkesle ilişki kuruyorum tüm okulla.

Masal: İlişki böyle kalpten gelen bir sevgi demek. Midemizde güçlü bir sevgi oluşur ve bu da ilişkimizi belli eder. Ben Balca, annem, Portakal ile ilişki kuruyorum. Ve ölen iki balığımla da ilişki kurmuştum.

Eren: İlişki birbirini sevip birbirini özleyip birbiri ile oynamayı seven insanlar demek. Ben herkesle ilişki kuruyorum bu okulda herkesle. Ama ilişki sadece insanlarla olmaz kedilerle de olur.

Masal: Hayvanlar diyelim biz ona.

Defne: Çünkü aslında onları da severiz.

Eren: Ben kedimle bile ilişki kurarım.

Tan: Ben ilişkinin ne demek olduğunu biliyorum. İlişki arkadaşlık demek değil. Arkadaşlarını özlemek demek. Ben bu sınıftaki herkesle ilişki kuruyorum. Sarp ile ilişkim var.

Luka: Aa benim de kardeşimle ilişkim var.

Tan: Ve Sarp’ın arkadaşlarıyla da ilişki kuruyorum.

Ela K. : Çok özlediğin arkadaşların evine gitmek istersin ve hep yanında olmasını istiyorsun. Mesela benim ablam Serpil benim ilişkim.

Defne: Birbirimizle oynamayı sevmek demek bence. Hem insanlar hem kardeşimiz hem arkadaşımız.

Özge: Ela sen kimlerle oynayıp zaman geçirmeyi seviyorsun?

Ela E.: Annemle ve babamla oynamayı seviyorum.

Özge: Başka eklemek istediğin var mı?

Ela E.: Badegül’ü seviyorum.

Ada: İlişki yani arkadaş olmak. Mesela ailemizdekilerle olur teyzelerimiz gibi.

Lukas: Mutlu olduğun şeyler yani. Sevip mutlu olduğun şeylerle ilişki kurarsın.

Tan: Ailelerimiz ve arkadaşlar sınıfı gibi.

Lukas: Kedilerimiz olabilir bir de.

Işık: İlişki için hiçbir fikrim yoktu ama anladım. Gerçeğini öğrenmek istedim. Ben hayatımda herkesle ilişki kuruyorum. Tüm sınıfı sayabilirim.

Asya: Şimdi anladım. Bazen tanımadığın insanlarla da konuşursun ve kısa ilişkin olur.

Temmuz: Ama o hemen biter.

Özge: İlişkiler uzun ilişki ve kısa ilişki diye mi ayrılır o zaman?

Asya: Yani hayır hemen biten ya da bitmeyen gibi olabilir.

Ela K.: Mesela yan sınıftaki çocuklarla bahçe zamanında ilişkimiz oluyor ama arkadaşlar sınıfı ile sürekli ilişkimiz.

Özge: Bu geçirdiğimiz zamanla alakalı sanırım.

Luka: Evet öyle demek olabilir.

Ada: Özge çok önemli şeyi unuttuk.

Özge: Neyi unuttuk ki?

Ada: Ses kaydetmedin bu konuştuklarımız ne olacak?

Özge: Kaydediyorum sonra yazacağım endişelenme. Ama bu sohbeti kaydetmeye değer görmen çok güzel.

Tan: Özge hadi senin fotoğraflarına bakalım.

Özge: Tamam benim fotoğraflarıma baktıktan sonra diğer ders kendi ilişki kurduğumuz kişilerle, hayvanlarla.. kendi ilişki ağımızı oluşturma çalışması yapalım. Hafta boyunca ekleriz ilişki ağımıza.

 

 

 

bu kadar farklı olmamıza rağmen bizi bir arada tutan şey ne?

Temmuz’un getirdiği ‘Dünya Çocuklarının Gözünden Aileleri’ kitabında yola çıkarak dünyadaki ailelerin benzerlik ve farklılıklarını inceledik. Bu ailelerin hangi ülkelerde yaşadığı, yaşadıkları ülkelerin bulunduğu yerin ailelerin benzerlik ve farklılıklarına bir etkisi olup olmadığı üzerine konuştuk.

Luka: Bazı yerler çok soğuk kalın giyiniyorlar. Bazı yerler sıcak ve hatta onlar giysi bile giymiyor. Mağazalar yok orada

Asya: Ama giyiniyorlar.

Ela E.: Pijama giymişler.

Özge: Haklısın Ela bizim gibi.

Çakıl: Ve onların ten rengi siyah oluyor yani genelde. Dişleri bile farklı.

Temmuz: Şapka takıyorlar diyelim bizde takıyoruz. Ama şapkalar farklı

Masal: Yüz tiplerimiz farklı.

Eren: Şapkası annemin şapkasına benzer ama farklı.

Işık: Benzeyen şeylerimiz tabiki var.

Özge: Bütün bu insanlarla mı?

Işık: Evet mesela farklı olsa da hepimizin gözü var kulağı var.

Aymin: İnsanız çünkü.

Luka: Mesela onlar gülüyor biz de gülüyoruz.

Defne: Onlar ağlayabilir biz de ağlayabiliriz.

Ela K.: Bunlar duygu çünkü. Duygularımız benzer.

Çakıl: Onlar avladıkları şeyleri yiyor biz de annemizin pişirdiği şeyleri. Farklı şeyler yiyebiliriz ama hepimiz yemek yiyoruz.

Işık: Bunlar ihtiyaç çünkü.

Masal: Özge sen bize su içmeye giderken ya da tuvalete giderken izin almayın diyorsun ya.

Eren: Çünkü bunlar bizim ihtiyacımız.

Özge: Evet ihtiyaçlarınızı karşılarken benden izin almanıza gerek yok sadece haber verin diyorum.

Masal: Onların öğretmenleride öyle demiş midir?

Özge: Bilmiyorum umarım diyorlardır.

Lukas: Aaa bak onlarında öğretmeni olur. Bu da benzer.

Temmuz: Çünkü o çocuklarda öğrenmek ister.

Eren: Farklı farklı okullara gider ama hepsi okula gider.

Lukas: Hepsi öksürür ya da hasta olur.

Defne: Onlar da kızıyorlar ya da seviniyorlar.

Temmuz: Dilleri farklı o yüzden farklı kızıyorlar.

Ela K.: Ama aynı ağlıyorlar.

Çakıl: Gülerken onların da dişleri görünüyor.

Aymin: Üzüldüğün şey farklı olabilir ama onlarda üzülürken suratlarını üzgün yaparlar.

Asya: Onlarda küsebiliyor.

Özge: Peki bu kadar farklı olmamıza rağmen bizi bir arada tutan şey ne?

Eren: Birbirimizi seviyor olmamız.

Işık: Ve bizim anlaşmamızdaki gibi farklı olduğumuz şeylere saygı duymamız.

 

 

 

 

 

 

Minyonlar Sınıfı-5. Hafta

Herkese Merhaba,

 

Yine yoğun ve eğlenceli bir hafta ile karşınızdayız. :)

Bu hafta çember zamanlarımızdan birinin gündemi Çağan’ın getirdiği rekorlar kitabıydı. Kitabı inceledik, rekorlar üzerine konuştuk. Kitaptaki bilgiler oldukça ilgimizi çekti. :)

thumb_IMG_8704_1024

Türkçe derslerinde, Kültürlü Kurt isimli kitabın kısaltılmış metnini okuduk. Metinle ilgili çalışmalar yaptık. Okuma anlama sorularını cevapladık. Eş ve zıt anlamlı kelimelerle çalışmalar yaptık ve bu kelimeleri cümle içinde kullandık.

Aynı zamanda bol bol kitap okuduk.

thumb_IMG_8731_1024                       thumb_IMG_8736_1024

 

thumb_IMG_8735_1024                         thumb_IMG_8733_1024

 

thumb_IMG_8734_1024                                 thumb_IMG_8669_1024

Matematik derslerinde bu hafta konumuz, sayıları yuvarlamaydı. İki basamaklı sayıları ve üç basamaklı sayıları en yakın onluğa yuvarlama çalışmaları yaptık. Sayıları yuvarlamanın bizim hayatımızı nasıl kolaylaştırdığı üzerinde konuştuktan sonra kaynak kitabımızdan pratikler yaptık.

 

thumb_IMG_8666_1024                           thumb_IMG_8667_1024

 

Bu hafta aynı zamanda 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kutlamaları programı için sınıfta gönüllü öğrenciler arasında kura çekerek komisyon üyelerini belirledik. Hızlıca çalışmalara başladılar. :)

 

thumb_IMG_8663_1024

 

Ara zamanlarında, yeni eklenen oyunlarla birlikte çocukların vazgeçmek istemediği şeylerden bir tanesi ağaca tırmanmak. :) Bir de, yeni oluşturulan müzik duvarının tadını çıkarmak… :)

 

 

thumb_IMG_8753_1024           thumb_IMG_8752_1024           thumb_IMG_8750_1024 thumb_IMG_8751_1024       thumb_IMG_8748_1024       thumb_IMG_8747_1024                thumb_IMG_8745_1024                        thumb_IMG_8709_1024                  thumb_IMG_8710_1024                              thumb_IMG_8708_1024          thumb_IMG_8707_1024                thumb_IMG_8706_1024

 

thumb_IMG_8749_1024                              thumb_IMG_8705_1024

Fen Lab ile geçen hafta farklı sıvıların yoğunlukları üzerinde çalışmıştık. Bu hafta soğuk ve sıcak suyun yoğunlukları üzerinde çalıştık.

thumb_IMG_8726_1024 thumb_IMG_8725_1024 thumb_IMG_8724_1024                 thumb_IMG_8723_1024 thumb_IMG_8722_1024 thumb_IMG_8721_1024                       thumb_IMG_8717_1024 thumb_IMG_8718_1024 thumb_IMG_8715_1024

 

Haydi şimdi artık kampa!

Güzel bir hafta sonu dilerim. Kampa gelecek olan velilerimize de bol eğlenceli bir hafta sonu diliyorum. J

Sevgiler,

Emel

 

MİNİK KAPLANLAR 4. HAFTA

Sevgili  1-A Sınıfı velileri,

sınıfımızla 4. haftayı doldurduk. Bu haftaya  “L” sesi ile giriş yaptık. Öğrendiğimiz her sese ayrı bir etkinlikle başlayacağız bundan sonra.  “L” sesine de “sesi bul” etkinliğiyle başladık. Öncelikle her kümeye sesin saklı olduğu yeri gösteren bir okul haritası ve haritanın nasıl kullanılacağına dair bilgi verdim

 

DSC_0014_1475879588226

 

Sonrasında her küme okulun içinde saklı sesleri bulma yolculuğuna çıktı.  Sonunda bütün kümeler  “L” harfini buldu. her küme bu bulma sürecini sırayla diğer kümelere anlattı ve ilk bulandan son bulana bütün kümeler diğer kümelerce alkışlandı.

DSC_0015_1475879605964 DSC_0013_1475879607337

 

“L” harfinin neye benzediğini, sesinin nasıl olabileceğini tartıştık ve sesi tanımaya başladık. Önce “L” sesi ile başlayan kelimeleri bulduk ardından içinde “L” sesi geçen kelimeleri. Sesin yazılışına ve söylenişine  dair videolar izledik. Harf in doğru yazılışı için çalışmalar yaptık,defterlerimize yazdık.

Matematik dersinde 1-100 arası sayma çalışmaları yaptık, 30’a kadar yazma çalışmalarıyla devam ettik. Bazılarımız daha önceden öğrendiği için sayıları biliyor fakat sınıfımızın diğer yarısı yeni öğreniyor, bu yüzden çalışma kağıtlarında bilen arkadaşlarımızın bilmeyenlere yardım etmelerini rica ettim, bazı çalışma kağıtlarını beraber yaptılar.

Çember saatlerimizde yine yeni kelimeler öğrendik ve aklımıza takılan konuları tartıştık. “olasılık” ve “diyalog” kelimelerini tartıştık bu hafta. Özellikle “olasılık” bizim için zor bir kelimeydi yoğun tartışmalarımız oldu. Fakat öğrenildikten sonra tenefüslerde bile kullanılmaya başlandı,

Ceren: şimdi benim ağaçtan düşmem bir olasılık değil  mi ozan?

Eren: Benim de çatıda yemek yemem bir olasılık!

Son çember saatimizin konusu renkler ve oyuncaklardı. Tenefüste iki arkadaşımız arasında başlayan “kız ve erkek rengi var mıdır?”  tartışmasını çember saatimize taşıdık. Bizim için çok anlamlı bir konuydu, konu genişleyerek “kız ve erkek oyuncağı var mıdır?” tartışmasına evrildi. Tartışmalardan sonra hepimiz renklerin herkesin olduğunu düşünüyorduk.

Tartışmalar sırasında “ben de pembe rengi seviyorum ne olmuş” diyen Çınar’ın tepkisi hepimiz için anlamlı oldu:)

Ayrıca bu hafta Ali Mert in doğum günün kutladık. Kendisine kümeler olarak  resimlerimizi yaparak hediye ettik.

 

DSC_0031_1475879606382DSC_0033DSC_0034

 

MAVİ ŞİMŞEKLER 4. HAFTA

 

Sevgili Mavi Şimşekler velilerimiz,

Bu haftaya geri dönüşüm projemize giriş yaparak başladık. Öncelikle gruplara ayrıldık. Plastik kapak ve Cd’den, plastik kaşık ve cam kaseden, meyve sebze kabukları ve kese kağıdından, pil ve tükenmez kalemden neler yapabileceğimizi konuştuk.

IMAG9607  IMAG9612IMAG9602IMAG9615

Çalışmanın sonucunda gruplar tüm yaratıcılıklarıyla uzay gemisi, pizza kulesinin üzerinde minyon, lunapark ve helikopter yaptılar.

IMAG9618 IMAG9619 IMAG9621 IMAG9625

Ardından okulumuzda bulunan geri dönüşüm kutularının hepsini bir anda sınıfımızda bulduk.

IMAG9643

Sonra konuşmaya başladık. “Acaba bu geri dönüşüm kutuları okulun neresinde duruyorlardı?” Tahminler alınarak farkındalıklarımıza göz attık. Bu konuyla ilgili iki video izledik.

https://youtu.be/Il1RX6_h9Xc

https://youtu.be/IaScu9EfTw0

IMAG9645

Sonraki gün de yine gruplara ayrıldık. “Okulumuzdaki atıkları nasıl atmalıyız?” sorusunu yazdık ve okulumuzdaki öğretmenlere sorduk.

Bu konuda Courtney;

IMAG9666

Su;

IMAG9667IMAG9661

Fırat;

IMAG9669Esin;

IMAG9664

bizlere yardımcı oldular.

Ardından sınıfa geldik. Gruplarla “Geri dönüşüme neleri, nasıl atabiliriz?” listesi hazırladık ve afişlerimizi yaptık.

IMAG9719 IMAG9718

 

Bu hafta sınıf olarak, kendimize bir isim bulmaya çalışacağız. Bakalım Projemiz süresince ismimiz ne olacak?

14619917_10154595032604246_1943432740_n

14585529_10154595032279246_869393372_n

 14610826_10154595036194246_1958237522_n

14619878_10154595032444246_961354700_n

 

Bu haftaki Türkçe derslerimizi yazı çalışmaları ve alfabemizle ilgili çalışmalarla geçirdik. Yazı çalışma derslerimizde öz geçmişlerimizi yazdık. Okuduğumuz bir örnek öz geçmiş üzerinden bir öz geçmişte neler olabileceğini konuştuk ve bir öz geçmiş haritası çıkardık. Öz geçmiş haritamızdaki başlıklara dikkat ederek kendi öz geçmişlerimizi yazdık ve vesikalık fotoğraflarımızı öz geçmişlerimize yapıştırarak da çalışmalarımızı tamamladık. Alfabe çalışmalarımızda bu hafta ünlü ve ünsüz harfleri öğrendik.  Öğrendiklerimizi pekiştirmek için kelime ve cümlelerdeki ünlü ve ünsüz harfleri avlamaya çalıştık. Günlüğümüze yazmaya da bu hafta başladık. Bundan sonra haftada bir ders günlük yazıyor olacağız.

sşdks

 

şlişl,

 

Matematik derslerimizde sayılar ve onluk- birlik çalışmalarımıza devam ettik. Remidadan bulduğumuz nesneleri grupça sayıp, bulduğumuz sayılarımızı onluk ve birliklerine ayırdığımız etkinlikler yaptık. Zaman zaman kağıtta işlemler yaptık zaman zaman da nesneleri kullandık ama hep hesap yaptık.

IMAG9689  IMAG9693 IMAG9696 IMAG9697   IMAG9703 IMAG9704     IMAG9707  IMAG9701

Bu haftaki İskele47 derslerimizden kareleri de sizle paylaşıyoruz :)

14585416_10154595031959246_170276415_n

 

14610740_10154595032899246_1163772749_n

14580599_10154595031989246_1840537028_n

FenLab derslerimize de bu hafta başladık. “Laboratuvar ne demek?”, “Bilim insanı ne demek?” sorularına yanıt bulduğumuz, laboratuvarda neler yapabileceklerimiz ve nelere dikkat etmemiz gerektiği; bir de küçük bir deney yaptığımız giriş dersimizi gerçekleştirdik. Laboratuvarda merak ettiğimiz her şeyin deneyini yapabileceğimizi öğrenince en çok merak ettiğimiz şey “can iksiri” yapıp yapamayacağımız oldu :)

IMAG972314580427_10154595032744246_1602848683_n

Ders aralarında yine ağaçlara tırmanarak, bahçemize yeni gelen oyunları keşfederek, müzik duvarımızdaki eski tencere ve tavaları çalıp müzik yaparak, tekerlekleri yuvarlayıp- tekerleklerde yuvarlanarak, futbol oynayarak, kimi zaman gülüp kimi zaman ağlayarak yine çok keyifli anlar geçirdik :)

IMG-20161006-WA0015

 

IMG-20161006-WA0007

 

kljljşlj

 

ökkmjljş

IMAG9650

IMAG9651

Hepinize güzel bir hafta sonu diliyoruz.

Sevgiler,

Şenay ARSLAN SOYALTIN & Zühre ŞİMŞEK

 

Grade 4

Sevgili Velilerimiz,

geçtiğimiz iki hafta boyunca kitaplarımızla çalışmalar yapmaya devam ettik. “Hello” ünitemizle birlikte geçen yılın kısa bir tekrarını yaptık. Bu hafta ise 1. ünitemiz olan “In the tree” konusuna giriş yaptık. Ünitemizde dağarcığımıza yeni fiiller, kelimeler ve sıfatlar ekledik  ve bunları word spider ile kullanmayı öğrendik.

IMG_8651IMG_8650

Kelime oyunları oynadık, böylelikle unuttuğumuz kelimeleri hatırladık.

Kitabımızdaki diyologları canlandırdık . Karakterler üzerinden çalışarak birbirimize karakterlerle ilgili sorular sorduk.

IMG_8555IMG_8555IMG_8557IMG_8553

How ols is Josh?

What is his favourite number?

Has he got any brothers and sisters?

What is his favourite food?

“Feeling ” Duygularımızı ifade etmeyi yeni öğrendiğimiz sıfatlarla daha da geliştirdik daha sonra duygularımızı sessizce beden dilimizi kullanarak ifade ettiğimiz bir oyun oynadık ve arkadaşlarımız hangi duygu olduğunu tahmin ettiler.

IMG_8737IMG_8739IMG_8738IMG_8746

IMG_8744IMG_8743IMG_8747IMG_8748

The last two weeks we have started to dissect the English language to help them have a clearer understanding and be able to apply what they know into different structures.

We learned the difference between nouns, adjectives, and verbs.

The students created hand made picture flashcards to help them learn more exciting adjectives that fit into the subject matter better.  We have been practicing these through classroom made songs and discussions. On Friday we talked about the different ways to describe objects, for example, what it looks like, size, shape, color, how many, texture and sound.

Each student was given an objected and asked to describe it using as many words as possible.

We have also started an interactive notebook to help us revise the materials being learned.

Due the the photos size being too large from the camera it is not possible for me to post pictures this week. I can assure you this will be resolved by next week. I apologize about the inconvenience and look forward to sharing photos with you all next time.

Grade 3

Sevgili velilerimiz,

İki hafta boyunca kitabımızın “hello” ünitsinde sayılar,aylar,günler gibi konuları tekrar ettikten sonra 1. ünitemizde”At the circus” konusunda kişileri tanımlamayı öğrendik.

“This is Sue.She has got curly hair and glasses.She is thin , she isn’t strong. She isn’t tall, she is short.”gibi kısa tanımlar yaparak kişileri tanıttık.

IMG_8776IMG_8773IMG_8775IMG_8778

IMG_8782

Kitap karakterlerini isimlerini vermeden tarif ettik ve daha sonra öğrencilerin hangi karakter olduğunu söylemelerini istedik. Ayrıca dinleme çalışmaları yapılarak karakterler  konusu pekiştirildi.

 

The main focus this week has been adjectives. The students have been practicing all the different ways to describe the things around them.

This week the students grouped up and created different planets that were one color tone. Once they finished this task they were asked to accumulate a list of adjectives they will need to describe their planets. This activity was very hands on and encouraged to the students to be fully focused and engaged in the lessons. They really enjoyed doing this, it gave them a chance to choose the language they wanted to use based off their creations.

“The monster mountain is so tall.”

“The green dog is very happy.”

“The angry people are climbing the mountain.”

“Welcome to Yellow city”

“Yellow city, this way!”

We have got many pictures to show you of this activity. Unfortunately due the camera’s images being too large I am unable to display them at this time. This will be resolved by next week. I apologize about the inconvenience.

 

GRADE 2

Sevgili Veliler,

Geçtiğimiz iki hafta boyunca “Hello ” ünitesini bitirdik .Bu ünitede geçen seneden öğrendikleri yapıları tekrar etmiş oldular.Sayılar, renkler, sınıf objeleri,aylar,günler … gibi.

IMG_8628IMG_8629IMG_8627

  1. Unitemiz “In the Country” bu ünitede yeni kelimeler öğrendik ve bu kelimeleri “have got ” kalıbı  ile kullandık.

I have got a map but I haven’t got a compass.

I have got binoculars but I haven’t got  a rucksack .

Konu  In the Country olunca  tabiki  ınsects konusu gündeme geliyor. “Grasshopper, beetles,ants,butterfly gibi böcekleri ve bazı böceklerin “Warning Colours” içerdiğini bu renklerin siyah ve turuncu renkler olduğunu ve zehirli oldukları anlamına geldiğini öğrendik.

Aşağıda fotoğraflarını gördüğünüz çalışmada ise öğrencilerimiz çiçeklerin üzerine böcek figürlerini yapıştırdılar ve karşılıklı konuştular.

I can see a  pink flower on the purple flower.

What can you see on the yellow flower?

IMG_8720 IMG_8722 IMG_8723 IMG_8724

 

This week the students worked with the structure have and don’t have. The students had individual flashcards which they used questions and responses. We worked with these flash cards at the beginning of each lesson. Once the students fully understood the structure, they glued them in their notebooks and practice writing sentences to go with the learnt vocabulary.

“I have a compass.”

“I don’t have a compass.”

“You have two yellow balls.”

“You don’t have a red pencil.”

 

We have also been learning about different insects and what make an insect an insect. We learned that insects don’t have bone, have 3 body parts, and always have six legs. The students participated in a picture show. They all took turns choosing different insects, and when there insect appeared in the picture show they help the card up and said what insect they had.

We also made an insect graph, where we labeled all the different parts of an insect. This helped them to convert the “have/don’t have” structure into everyday usage.

 

Due to Courtney’s class photos being too large there are no photos for this week. This will be resolved by next week. I apologize for the inconvenience.