Botanik Bahçesi Gezisi

Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi’nde bulunan su bitkilerini görmek için bir gezi düzenledik. Gezi sırasında hem su bitkilerini inceledik hem de şansımıza o alanda bulunan ördek,kaz,tavuk,tavuskuşu ve hindileri inceleyerek kuş türü olup olmadıklarını tartıştık.

IMG_0751  IMG_0767

IMG_0763

IMG_0772IMG_0774Gizlice takip edip yuvalarını bulduk :)

IMG_0770

IMG_0792

IMG_0779

IMG_0798

Bir rivayete göre tavuskuşuna ‘sözlerimi geri alamam’ şarkısını bağırarak söylerseniz tüylerini açarmış :)

IMG_0803IMG_0805

IMG_0806

IMG_0829IMG_0830Ve sonra yemek ve park keyfi :)

IMG_0821

IMG_0823IMG_0833

IMG_0842IMG_0836

IMG_0840

 

‘9 en az sayıların en çoğu’

Oskay: Özge 9 var ya 9 işte o en az sayıların en çoğu. Ve biz toplaya toplaya 9 yapabiliriz.

Özge: Toplama ne demek?

Çakıl: Sayıları birleştirerek yani toplayarak bunu söylemek demek.

Lukas: Mesela bin artı bin iki bin.

Özge: Bunu yaptığında ne oluyor?

Lukas: İki bin binden daha fazla oluyor.

Temmuz: Mesela 5 artı 5 10 eder. Böylece öğrenmiş oluruz.

Özge: Neleri toplayabiliriz?

Masal: Bütün sayıları toplayabilirsin. Fazlalaşıyor matematiğimiz gelişiyor.

Ada: Mesela 7 tane koyarsan toplamak demek buna 1 koyman lazım.

Masal: 8 olsun diye

Defne: Sayıları toplayabilirsin ama harfleri toplayamazsın.

Tan: Toplama şöyle bir şey iki tane 100 200 eder. Bu böyle bir şey.

Masal: Toplamak sayıları karıştırmak demek.

Işık: Bütün sayıları toplamak zihnimizi geliştirir. Diyelim parayla bir şey alacaksın toplaman lazım.

Aymin: Arkadaşına para vermen gerek diyelim toplayarak parayı verirsin.

Masal: Mesela ben kumbaramda ne kadar para olduğunu toplayarak buluyorum. Sınıftaki kişi sayısını bile toplayarak buluyorum.

Luka: Diyelim ki birisinin evinde kocaman para çuvalı var. Evdeki paraları sayması gerekiyor. Bu paraları sayarak bulmalı yani toplamalı. Evi için yemek ve sandalye böyle alabilir.

Aymin: Ben oyuncaklarımın topluyorum ama bu aynı şey değil.

Tan: Bak Özge Lukas’ın 4 elması var birisini bana verdi yedim. Bir tanesini sana verdi yedin diyelim. iki elması kaldı. Böyle azaldı. Arttırırsak şöyle yaparız mesela Lukas’ın bir elması var ağaçtan 9 elma daha topluyor sonra 10 elması oluyor.

 

‘Kuşlar biz mağaralarda yaşıyorken öyle evrimleşmişler. Gagaları böyle çıkmış’

Özge: Dün kuşlarla ilgili bir çalışma yapmıştık. Neler yaptığımızı bana hatırlatır mısınız?

Tan: Kuş gözlemi yapmıştık.

Defne: Sesleri ince mi kalın mı diye konuştuk

Aymin: Kuşları dinledik

Özge: Luka bir şeye mi ihtiyacın var? Ne oldu?

Luka (ağlamaklı) Ben kaçırdım bunların hepsini offf

Özge: Hiç endişelenme çünkü bu kuş gözlemi bir kere yapılıp biten bir şey değil. Bunu tekrarlayacağız hep. Hatta farklı zamanlarda yapacağız bakalım başka kuşlar geliyor mu bahçemize diye.

Luka: Gerçekten mi?

Özge: Evet tabii ki.

Aymin: Ben devam edeyim şimdi. Kuşların sesleri onların dilleri gibi demiştik.

Çakıl: Ve sesler bazen inceliyor bazen kalınlaşıyor değişiyor.

Özge: Dün bana kuşların gagalarının bile birbirinden farklı olduğunu söylemiştiniz. Ben şöyle görseller buldum. Burada gagaları birbirinden farklı bir sürü kuş var. Kuşların gagalarının farklılıkları üzerine konuşalım istiyorum.

Eren: çünkü hepsi farklı tür ve aynı şekilde olsa birbirinden türlerini ayıramazdık. Arkadaşı falan derlerdi.

Defne: Çünkü her insan gibi her kuş aynı olmaz.

Tan: mesela pelikanın öyle kesesi gibi bir şey var gagasında. Çünkü balık koyması gerekiyor o yüzden gagası öyle.

Eren: Balıkla besleniyor çünkü.

Çakıl: Ağzında öyle şişlik var çünkü onun boğazında yutma mesafesi o tarafata ve balıklar gagasına kalın geldiği için gagası şişik.

Ela K.: Orada taşıyabiliyor.

Özge: Onun beslenmesini kolaylaştırmak için mi yani?

Ela K.: Kesinlikle balığa göre gagası var.

Tan: Normalde balığı yutuyor ve bu balığı tutması lazım. Balığı büyük büyük yiyor.

Luka: Kuşlar biz mağaralarda yaşıyorken öyle evrimleşmişler. Gagaları böyle çıkmış. Tukanlar büyük meyveleri yiyorlar bunu yemek için gagası büyük.

Eren: Bütün kuşlar aynı şeyi yemiyor.

Luka: Çünkü tukan tropik yerlerde yaşayıp oradaki şeyleri  yiyor. Ama serçeler tropik olmayan yerlerde yaşıyor ve oradaki şeyleri yiyor.

Özge: Beslenme şekillerinden dolayı gaga farklılıaşıyor bunu söylüyorsunuz değil mi?

Asya: Evet serçe gagasını yumuşak şey yediği için küçük kullanıyor. Tukanın onunkinden büyük olmalı ve sert olmalı ki kırabilsin.

Ela K.: Bir de serçe minik kuş tabii ki o yüzden gagası minik.

Ada: Kuşların gagalarıda farklı çünkü dün dediğim gibi bu farklılıklar bize fikir verir. Çünkü galiba ismini bilmemiz için.

Aymin: Mesela kartal kancalı gaga gibi bi gagası var.

Lukas: Kartal çünkü yemeğinio gagası ile parçalıyor.

Eren: Ve gökyüzünden fare bile duymadan aşağı iniyor hızlıca ve yemeğini alıyor.

Lukas: Kancalı gagası olmasa onu rahat tutamaz.

Masal: Pelikan besini sudan alıyor mesela ama kartal besinini doğadan alıyor.

Çakıl: Karadan alıyor diyebiliriz Masal.

Luka: Evet bu da bir sebep ama ben şöyle bir şey düşündüm. Serçe ve sinekkuşunun boyları aynı ama gagaları farklı.

Eren: Aa evet sinekkuşu çiçek tozu yiyor. Gagası uzun olmasa alamaz özü.

Asya: Serçe minik tohum yiyor mesela.

Çakıl: Bakın kuşların gagaları neden farklı çünkü beslenme türleri farklı.

Defne: Yedikleri şeylerle ilgili yani.

Tan: Çakıl doğru söyledi. Kartalın gagası mesela yemeğini alttan tutuyor. Yemeğini yerden yiyor çatal gibi yani

Ada: Flamingo mesela onun kaşık gibi gagası. Çünkü sudan alıyor. Bu yüzden böyledir bence.

Eren: Bir de biri ormanda yaşıyor diğeri denizde bu da etkili.

Masal:            Gagasının sadece şekli değil bazılarının gagası daha sert bu da sert şeyler yemeleriyle ilgili.

Işık: Uzun gagalı olmasa mesela solucanı nasıl tutacak değil mi?

Ela K.: Ve bir de suda yaşasa bile gagası aynı olmaz. Evet biraz aynı olabilir ama o kadar değil.

Özge: Suda yaşayanların bile birbirinden farklılaşmış mı yani?

Çakıl: Ortak özelliği var ama sanırım bu farklılık yüzme türeleriyle alakalı.

Eren: Bence farklı ülkelerde yaşadıkları için böyle olmuş.

Luka: Bakın ördeğin gagasına benzeyen bir kuş var Avustralyada yaşıyor o kuş. Onların gagaları aynı ama farklılığı bile var.

Defne: Ayaklarında perde olduğu için rahat yüzüyorlar tabii ki.

Tan: Yüzme şekillerinden dolayı olabilir mi acaba bilemedim.

Ela K.: O ayaklar kuşa basınç veriyor.

Çakıl: O gagaları suyu süzüyor burunlarındaki küçük deliklerle.

Luka: Ve Özge bir şey söyleyeceğim ama sen buraya baya kuş unutmuşsun. Karabatak ve martı ve leylek bunları unutmuşsun asmayı.

Özge: Evet evet seçtim üzerine konuşmamız gerekenleri.

Çakıl: Bir de gagaların keskinliği farklı. Çünkü bazıları parçalıyor bazıları yutuyor.

Eren: Evet bazıları sudaki küçük şeyleri yerken bazıları minik şeyleri yutuyor.Ve biz kuşların kafasından erkek mi kız mı onu anlıyoruz.

Luka: Papağanların gagasına bakarsak birisinin gagası düz olduğu için erkek diğeri kıvrık olduğu için kız.

Özge: Gagalarına bakarak o zaman erkek mi dişi mi olduğuna karar verebiliyoruz.

Aymin: Ve nerede yaşadığını.

Çakıl: Ve nasıl beslendiği

 

 

 

 

 

 

 

Minyonlar ve Eğlence sınıfları “Yaratıcı Drama” Mart ayı 2.hafta

Herkese Merhaba,

Minyonlar ve Eğlence sınıflarının Yaratıcı Drama ders planları benzer olsa da genelde birbirinden farklı ilerliyor. Fakat mart ayına birlikte, aynı planlarla başladık.

Bu ayın ilk haftalarında “enerji” ve “sürdürülebilir kalkınma” konularına yaratıcı drama ile yaklaştık. Konuyla ilgili Caretta Yayınlarının aynı isimlerdeki kitaplarından yararlandık.

Öncelikle bedenimizi harekete geçirecek ve bize enerji ürettirecek oyunlar oynadık. Bu oyunlarda doğayla ve enerji kaynaklarıyla ilgili kavramları bir kez daha hatırlamış olduk.

Hep birlikte bedenlerimizle tek bir ağaç oluşturduk ve bu ağacı yaşattık.

Ardından “yeşil dünyalılar” ve “gri dünyalılar” olarak ikiye ayrıldık, rol içinde dünyalarımızın durumunu değerlendirdik. Grileşen dünyayı durdurmak ve daha yeşil bir dünyaya sahip olmak için yapmamız gerekenleri bir canlı yayın programında tartıştık.

Herkese sevgiler…

20170321_143348 20170321_143539 IMG-20170321-WA0001 IMG-20170321-WA0004 IMG-20170321-WA0005 IMG-20170321-WA0006 IMG-20170321-WA0010 IMG-20170321-WA0015 IMG-20170321-WA0018 IMG-20170321-WA0025 IMG-20170321-WA0026 IMG-20170321-WA0027 IMG-20170321-WA0028 IMG-20170321-WA0029 IMG-20170321-WA0032 20170314_115229 20170314_115232 20170321_112549 20170321_112552 20170321_112554 20170321_112601 20170321_112621 20170321_113246 20170321_113253 20170321_113304 20170321_114552 20170321_114557

 

Mavi Şimşekler sınıfı “Yaratıcı Drama” Mart ayı 2.hafta

Mavi Şimşekler sınıfının Sevgili Velileri Merhaba,

Mavi Şimşekler ile Yaratıcı Drama derslerimizde bu aya Van Gogh resimleriyle bir giriş yaptık.

Van Gogh’un 3 ayrı resminden oluşturduğumuz puzzle’ları gruplara ayrılarak, eğlenceli bir müzik oyunu eşliğinde yarışarak tamamladık. Ortaya çıkan resimleri beraberce inceleyerek yorumladık. Ardından her grup, kendine ait resmin onlarda uyandırdığı duyguyu ifade eden bir donuk imge (heykel) çalışması yaptı. Son olarak da “Van Gogh bu resimlere bir dördüncüsünü eklese nasıl bir resim olurdu?” diye hayal ederek yeni bir resim yaptık.

Son iki haftadır ise “Alike” adlı kısa film ile çalışıyoruz.

(Filmi izlemek isteyen velilerimiz için; https://vimeo.com/194276412 )

Filmi pasif olarak izlemekten farklı olarak, filme yaratıcı drama yöntemiyle yaklaştık ve içine dahil olduk. Geçen hafta filmi yarısına kadar izlemiştik ve ondan sonra filmin devamında neler olabileceğine dair canlandırmalar hazırlamıştık. Film sınıf tarafından çok sevildi ve ilgiyle karşılandı. Bu yüzden filmin sonuna dair kendi senaryolarını severek canlandırdılar.

Bu hafta ise filmin tamamını izledik ve kendi canlandırmalarımızla filmin sonunu karşılaştırdık. Sınıfta herkes filmdeki çocukla bir bağ kurdu. Bu yüzden bu hafta da filmdeki çocuk büyüdüğünde neler yaptığı hakkında canlandırmalar hazırladık.

Haftaya filmdeki karakterlere rol içinde mektup yazarak devam edeceğiz.

20170321_104334 20170321_104413 20170321_104542 20170321_110314 20170321_110440 20170321_110724 20170321_110743 20170321_110819 20170321_110840 20170321_110901 20170321_110907 20170321_110909 20170321_110911 20170321_110917 20170321_11101220170321_111012 20170321_110917 20170321_110911 20170321_110909 20170321_110907 20170321_110724 20170321_110743 20170321_110819 20170321_110840 20170321_110901 20170321_110440 20170321_110314 20170321_104542 20170321_104413 20170321_104334

Arkadaşlar ve Minik Kaplanlar Sınıfı “Yaratıcı Drama” Mart ayı 2.hafta

Arkadaşlar ve Minik Kaplanlar Sınıflarının Sevgili Velileri,

Hepinize Merhaba!

Yaratıcı drama dersinde bu aya duygularımızın ifadesi üzerine çalışarak başladık. Boynumuza taktığımız duygu kartları o ders boyunca aldığımız tüm rollerde geçerli oldu, rollerimizi bu duygulara göre canlandırdık.

Ardından bir oyuncak dükkanında oyuncaklar olarak yolculuğumuza devam ettik. Bu oyuncakların dükkan sahibinden ve diğer insanlardan sakladıkları bir sırları vardı; aslında canlıydılar, hareket edip konuşabiliyorlardı. Bu yüzden dükkan sahibine yakalanmadan yoksul çocuklara ulaşabilmek için plan yapmak ve kaçmak zorundaydılar.

Bu hafta ise bir dramatizasyon etkinliği çalıştık. Dersimizi “kilitlen-açıl dansı”yla başlattık. Ardından Özdilek Erdem ve Sait Munzur’un yazdığı “Ay Dedeyi Saklayan Çocuk” masalını okuduk. Hep birlikte masalı dramatize ederek canlandırdık. Herkes masalda en sevdiği karakterin rolüne girdi ve başarıyla canlandırdı.

 

IMG-20170321-WA0037 IMG-20170321-WA0036 IMG-20170321-WA0035 IMG-20170321-WA0033 (1) 20170321_151911 20170321_151901 20170321_130148 20170321_130138 20170321_124709 20170321_124628 20170321_124538 20170321_124201 20170321_124126

 

 

 

Last Week of March

Hello from the Fun Class,

This last week we continued learning about jobs and the different occupations people have.

IMG_0001 IMG_0003

I’m a taxi driver, my job is to drive a taxi.    I’m a postman, my job is to deliver letters.

 

 

IMG_0007

Here we took a dialogue and made it into a song.

“Meet Dani and Dee.” “They’re dancers.”

“Where do they dance?” “In the streets.”

“Does he dance good?” “Yes he does.”

“But sometimes he falls over her feet.”

 

IMG_0096  IMG_0090 IMG_0095  IMG_0097 IMG_0099

Here we are watching the 5th Episode in Wallace and Gromit. One person closes their eyes and the other explains what they see.

 

Thanks,

Fun Class!

Last Week of March

Hello from The Minion’s Class,

Last week we learned about Daily Routines. We started off by watch Mr. Beans crazy day. We talked about the different things that he does during his day, like brushing his teeth in the car. Then we went on to learn about telling time and what we do at different times of the day.

 

IMG_0011

In Wallace and Gromit this week our characters are on their return back from the moon, leaving the moon machine behind.

We discussed how the characters felt about their time on the moon. Since this is the last episode we went back through all the episodes and reviewed what they talked about.

IMG_0037 IMG_0039 IMG_0036 IMG_0020

Thanks,

Minion Class!

 

 

 

Last Week of March

Hello from The Blue Lighting Class,

This past week has been all about wild animals and the planets in our Solar System. We also presented our dream houses.  We’ve learned about what wilds animals have and don’t have. Last week we worked very hard on our planet presentations also.

IMG_0089 IMG_0110 IMG_0090

 

First we started by writing descriptions about each of the planets and using actions to remember the key words. Gravity, Atmosphere, Biggest, Smallest, Thin, Thick, Rings, Hottest, Coldest…

Once we finished that we practiced reading our descriptions with as friend for a few days and also practiced the solar system song.

Then we drew the planets and talked about the different characteristics of the planets.

They practiced and shared their planets descriptions with their friends and then presented them to the class.

I think its fair to say  we have gained a lot of knowledge about the planets in our solar system.

Going from here, we’ll spend 3 more days with the solar system and then focus on Wild Animals.

Thanks,

Blue Lightening Class!

 

 

Last Week of March

Hello From The Mini Tiger’s Class…

In the last week of March we reviewed “seasons” and “what we wear in different seasons.”  We the seasons on poster paper and talked about the different things that are in each season. Like, the falling leaves in fall and the big waves in summer.

We talked about what we can see, hear, taste, smell, and feel during different seasons as well. This lead us into talking about our five senses.

IMG_0026

 

In Spring I smell flowers, taste oranges, hear birds, see tulips, and feel rain.

In Summer I see the sun, hear fireworks, eat watermelon and ice cream, eat bbq and feel water.

We will continue with seasons for the coming up week.

Thanks,
Mini Tiger’s!