minik kaplanlar 3. çeyrek 3. hafta

 

Bu haftamızın çember saatlerinde arkadaşlarımı getirdikleri kitapları bizlere tanıtmaya devam ettiler. Özellikle Ada arkadaşımızın getirdiği sesli nota kitabı bizim için son derece ilgi çekiciydi. Uygarlığın gelişimi ve ilk insanlarla bağlantılı yeni bir konu olarak Ateşin bulunuşu ve uygarlık üzerindeki etkisi üzerine tartışmalarımızı yaptık. Yine bu konuda belgesellerimizi izledik. Arkadaşlarımız ateşi yeniden keşfetmek için ciddi uğraşlar içine girdiler :)

IMG_2663   IMG_2665

 

IMG_2573  IMG_2645

 

IMG_2662   IMG_2419

 

Özge sınıfımıza kendi projeleri olan kompost alanı oluşturma projesini anlattı ve bizleri bilgilendirdi.

IMG_2597

 

Okuma yazma çalışmalarımızda 5. Ses grubuna başlamış olduk. Z ve Ç seslerini tanıma çalışmalarımızı yaptık.

Matematik çalışmalarımızda toplama işlemi problemleri ve verilmeyen veriyi bulma çalışmalarımıza devam etik.

 

IMG_1951   IMG_2577  IMG_2648  IMG_2589

IMG_2437

IMG_0230

uzun bir hastalık dönemi geçiren Eren arkadaşımıza bir geçmiş olsun videosu çektik.

 

 

Ayda arkadaşımzın bizler için getirdiği bir boyama çalışmasını sınıfımızda yaptık. Etkinlik saatlerimizde her zaman müziğimiz olur.

 

minik kaplanlar 3. çeyrek 2. hafta

 

Bu hafta çember saatimizin konusu ileride işleyeceğimiz saatler konusuna hazırlık olarak zamanı ölçmeydi. Zamanı nasıl ölçeriz sorusuna cevaplar aradık. İlk konumuz saatimiz olmasaydı akşam ya da öğlen olduğunu nasıl anlardık sorusuydu. Bir çok fikrin sonunda Ceren arkadaşımız bir çizgi filmde gördüğü yöntemi bizlere söyledi bahçeye bir sopa dikerek gölgeye göre saati belirleyebilirdik. Bunu güneşli bir hava da deneme kararı aldık.

Sonraki tartışmamız ise daha kısa zaman dilimlerini ölçmekti;

  • Taşlardan bir şeyler yapabilirler( ali mert)
  • 12 ye kadar yazsınlar her gün o oku silip yeniden yapsınlar (yaman)
  • Peki şöyle soralım bizim bir tenefüsümüz ne kadar sürüyor
  • 10 dakikaaa
  • O 10 dakikayı saatlerimiz olmasaydı nasıl anlardık?
  • Hava pompasıyla ölçeriz ama yok bu biraz saçma oldu ( eren)
  • Karıncalarla (emir)
  • Kronometreyle ( can)
  • Ama eskiden kronometre yoktu ( deniz)
  • saatimiz yok tenefüsümüzü nasıl ölçeceğiz?
  • Sayardık ( deniz)
  • Nasıl sayardık ?
  • Dakika dakika sayardık (deniz)

Tartışmanın sonunda yemekhaneye gitmenin ne kadar süreceğini saat olmadan ölçme çalışması yaptık. Herkes  yemekhaneye gidip gelme sırasında  60 ar 60 ar sayarak kaç 60 saydığını yani kaç dakika sürdüğünü bizlere söyledi. Artık dakikanın mantığını öğrenmiştik.

Sonra ki günlerde zamanı ölçme üzerine bir belgesel izledik. Ağaçların halkalarından ağaçların yaşını öğrenmeyi, arkeolojik kalıntılara yapılan karbon testini, toprağın kazdıkça bize geçmişe dair izler vereceğini öğrendik.  Dİla ve Biricik arkadaşlarımız öğrendiklerinin etkisiyle öğretmenler odasının kenarındaki beton üzerindeki kedi patisi izlerinin peşine düştüler. Sonunda betonun4 sene önce atıldığını sekreterlikten öğrendiler. Ve sınıfçak bu durumu yerinde inceleme çalışması yaptık. Ada arkadaşımız burada planlamadığımız bir şekilde patileri getirdiği küçük bir cetvelle ölçtü ve bunları kaydetti. Bu bizim için ufuk açıcı oldu. Bu bilgiler bize farklı boyutlarda pati izlerinin olduğunu gösteriyordu. Ve anladık ki o zaman oradan geçen kedi sayısı en az 2 idi. Deniz arkadaşımız belki de betonun bu 4 yıl için de tekrar yenilenmiş olabileceği fikrini ortaya attı ve bu betonun en son ne  zaman atıldığını okulumuzun kurucusu Özlenen’den öğrenebileceğimize karar verdik. Sonuç olarak 2.5 sene önce en az 2 kedinin bu betondan geçmiş olduğu bilgisine ulaşmış olduk, kendi zaman makinamızı yarattık :)

IMG_2487   IMG_2484

 

IMG_2488    IMG_2442    IMG_2443

 

IMG_2445

Okuma yazma çalışmalarımızda y ve c seslerini öğrendik metin okuma ve yazma çalışmalarımızı yaptık.

Matematik çalışmalarımızda toplama işlemi kullanarak problem çözme ve eksik bırakılan veriyi bulma çalışmaları ile devam ettik

 

IMG_2465    IMG_2463

 

 

 

 

KINDERGARTEN

Merhabalar,

Haftaya “Incy Wincy Spider”  şarkısı ile başladık. Şarkının hikayesini önce kitabımızdan dinledik ve şarkısını videoda izledik şarkıyı hareketleri  ile   söylemeye çalıştık.

Incy Wincy spider climbing up the spout
Down came the rain and washed the spider out
Out came the sun and dried up all the rain
Now Incy Wincy spider went up the spout again!

IMG_1471 Incy-wincy-spider-worksheets-2 (1)Incy-wincy-spider-worksheets-5

Sırada şarkımızın aktiviteleri vardı ,ilk önce  yağmur damlalarından altı tanesini maviye boyadılar böylelikle yeni bir kelime , sayı ve renkleri tekrar etmiş oldular. Diğer bir çalışmada ise sayılarla yeni öğrendikleri kelimeleri eşleştirdiler. Son çalışmada ise okuduğumuz kelimenin resmini bularak eşleştirdiler böylelikle kelime dağarcıklarına yenilerini eklediler.

IMG_1474IMG_1480

Incy Wincy Spider  pair work çalışması .Birbirlerine kelime soruyorlar.

What is this? It is a spider.

What is this ? It is a spout.

IMG_1478IMG_1475

 

IMG_1242IMG_1241IMG_1238

“Good behaviour” bölümünde ise bu hafta “Let’s clean up” konusunu işledik. Öğrenciler sınıfa gelmeden önce sınıfta kitapları ve oyuncakları dağıttık , sınıfa gelince şaşırdılar ve sonra,

What a messy room ! Let’s clean the table, let’s put away the toys and the books.

Bu cümleleri söyleyerek sınıfımızı topladık ve iyi davranışlardan birisinin de dağınıklıklarını  toplamak olduğunu yaşayarak öğrendiler.

IMG_1243IMG_1244IMG_1243

P,Q,R seslerini ,nasıl telaffuz edildiğini bu seslerle başlayan kelimeleri öğrendik ve çeşitli çalışmalarla pekiştirdik.

IMG_1267

Patterns (örüntü kavramı) konusunda çeşitli çalışmalar yaparak ve bu konu ile ilgili  videolar izledik.

IMG_1262IMG_1261

Sayıları 1-20 arası öğrendik ve toplama çalışması yaptık.

16 sheep and one more sheep ,17 sheep

19 ducks and one more dogs ,20 ducks etc.

 

IMG_1342

“Shape Mat” projesi çok heyecan duydukları ve keyif aldıkları bir çalışma oldu. Önce herkes şekillerden oluşan bir mat çizdi ve lamine makinası ile matlarını kalıcı hale getirdik. Öğle yemeğinde  bazı öğrencilerimiz bu matların üzerinde yemeklerini yediler.

2017-02-24-PHOTO-00000026

IMG_1361IMG_1369IMG_1358IMG_1375IMG_1372IMG_1374

Şekillerle ilgili sınıf çalışmamız,

Two birds on the tree. three fish in the circle. Two birds between the flowers cümleleriyle boyadıkları resmi anlattılar.

IMG_1431IMG_1433IMG_1484IMG_1483

İki boyutlu şekillerden oluşan robot çalışmamız.

Sevgiyle kalın….

 

 

 

 

GRDADE 1

Merhabalar,

Minik kaplanlar 1-20 sayı saymayı tekrar ettiler ,önce videodan şarkı dinlediler sayıları tekrar ettiler.Eğlenceli bir video olduğu için çok eğlendik. Daha sonra  tahtaya sayıları yazdık ve sınıfı iki gruba ayırdık her seferinde iki gruptan birer öğrenci gelerek söylenen sayıyı işaret ettiler  bu onları çok keyiflendiren bir warm up activity oldu. Daha snra isteyen öğrenci tahtaya gelip numaraları tekrar etti.

IMG_1275 IMG_1279 IMG_1280 IMG_1281 IMG_1289 IMG_1290 IMG_1291 (2) IMG_1344 IMG_1345 IMG_1350

In the snow adlı hikaye kiabımızı bitirdik ve onunla ilgili bir picture dictioanary yaptık  haftaya bitecek ve sizinle paylaşacağız.

IMG_1376 IMG_1379 IMG_1380 IMG_1381 IMG_1382 IMG_1409 IMG_1411 IMG_1413

Pair work çalışmamız da birbirlerine  hayvanlarla ilgili sorular sordular;

-Which animal is it?

-It is a cow.

-What does a cow do?

-It gives milk.

IMG_1414 IMG_1416

8. Konumuz olan “Farm Animals” konusuna devam ettik ve öğrencilerimiz hayvanların seslerini taklit etme oyununda çok başarılı oldular. Onlar sırayla gelip hayvan sesleri çıkarttılar ve sınıf hangi hayvanın sesi olduğunu söyledi, çok keyif aldıkları ve  çiftlik hayvanlarının isimlerini tekrar ettikleri bir çalışma oldu.

IMG_1417 IMG_1419 IMG_1421 IMG_1425 IMG_1427

Evet bir sonraki dersimizde her öğrenci kendi “Animal Farm”ını oluşturdu ve sınıfa sundular , bu sunumlarını videoya çektik ve sınıfca izledik.

This is my farm.It is a big farm. I have 10 cows in my farm.I have six pigs, eight chickens, six horses in my farm.etc.

IMG_1457 IMG_1458 IMG_1460 IMG_1461 IMG_1462 (2) IMG_1463 IMG_1464IMG_1429

Bu konuda öğrendiğimiz bir şarkımız oldu “Baa Baa Black sheep”

Baa Baa Black sheep

Have you any wool?

Yes sir, yes sir  three bags full

Sevgiyle kalın…

GRADE 2

Merhabalar,

Mavi şimşekler sınıfı ile 4. Unitemize devam ediyoruz. Bu hafta  kitaplarındaki pair work  çalışmasında herkes kendi  oturma odasını kağıt üzerinde yerleştirdi ve boyadı ve daha sonra sözel olarak birbirlerine anlattılar.

This is my living  room.There is a  sofa  next to the bookcase. There are books on the bookcase..There is a table in front of the  sofa.There is a radio on the table.etc.

IMG_1332IMG_1333IMG_1324IMG_1330IMG_1334IMG_1323IMG_1323IMG_1252

Daha sonra kitaptaki çalışmalarımız devam etti. Sınıfta online oyunlar oynadık. Bu oyunlar konumuzla ilgili olduğu için hem bilgileri pekişti hem de çok keyif aldılar. Çoğu öğrencimiz bu oyunları oynadığımız sitenin adını istedi  evde oynamak istiyorlarmış.

IMG_1339IMG_1322

Bu hafta “The Sky ” adlı kitabımızı bitirdik ve kitapla ilgili “Picture Dictionary” projemizi yapmaya başladık bu çalışmamız önümüzdeki hafta bitecek.

Sevgiyle kalın…

Eğlence Sınıfı Mart 1.Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri,

 

Eğlence sınıfının bu hafta gündemleri aile sunumlarıyla başladı. Ailemizi birbirimize tanıtmaya ve onların hobilerini, keyif aldıkları işleri ve tecrübelerini hafta içi yer yer ayırdığımız zamanlarda dinledik. Oldukça etkileyici sunumlarla karşılaştık. Sınıfça ilgimiz o kadar yüksekti ki gelecek hafta Derin’in anneannesi sınıfımıza konuk olacak. Bu bizim için oldukça heyecan verici olacağa benziyor. Şimdiden sabırsızlanıyoruz.

IMG_6462 IMG_6446 IMG_6046 IMG_3147 IMG_3143 IMG_7785 IMG_6644 IMG_8409 IMG_8410 IMG_8411 IMG_8412 IMG_8415 IMG_8416 IMG_8417

Türkçe dersimizde bu hafta destekleyici ve açıklayıcı ifadeleri ve duygusal abartı belirten ifadelerin üzerinde durduk. Matematik dersimizde işlem önceliği, çok aşamalı işlemler ve parantezin matematikteki anlamı üzerinde durduk ve bu alanlarda örneklerle süreci pekiştirdik. Fen dersimizde maddeleri tanımaya devam ettik. Bu hafta kütle ve hacim konuları üzerinde durduk. Kütle ve hacimle ilgili bir deneyle konuyu pekiştirip örnek problemler çözdük. Gelecek hafta ısının maddeler üzerindeki etkisi üzerinde çalışmaya devam ediyor olacağız.

IMG_8507 IMG_8506 IMG_8505 IMG_8504 IMG_8508 IMG_8534 IMG_8513 IMG_8512 IMG_8511 IMG_20160930_125250 IMG_8542 IMG_8536 IMG_8543 IMG_8544 IMG_8545 IMG_8538 IMG_8537 IMG_8540 IMG_8541 IMG_8548 IMG_8549 IMG_8550 IMG_8552 IMG_8555 IMG_8556 IMG_8557 IMG_8558 IMG_8559 IMG_8560

 

 

Katı cisimlerin hacmini bulmak artık çok kolay… Sıvıları söylemeye gerek bile duymuyoruz :)

 

IMG_8595 IMG_8563 IMG_8566 IMG_8565 IMG_8567 IMG_8568 IMG_8569 IMG_8570 IMG_8571 IMG_8572 IMG_8573 IMG_8574 IMG_8575 IMG_8576 IMG_8577 IMG_8586 IMG_8585 IMG_8582 IMG_8580 IMG_8579 IMG_8578 IMG_8587 IMG_8588 IMG_8589 IMG_8590 IMG_8591 IMG_8592 IMG_8593

 

Eğlence sınıfı olarak sizlere keyifli bir hafta sonu diliyoruz…

 

Minyonlar Sınıfı – Mart 1. Hafta

Herkese Merhaba,

Umarım herkes için keyifli bir hafta olmuştur.

Bu hafta Minyonlar ile, geçtiğimiz hafta belirttiğim gibi bölme işlemi problemlerini çalışmaya başladık. Konunun herkes için anlaşılması için problemleri birlikte cevaplayarak ve irdeleyerek ilerledik. Önce soruları okuduk, ardından bize ne verildiğini ve bizden ne istendiğini konuştuk.Sonrasında çözüm için gerekli işlemleri belirledik. Bu kazanımın öğrenilmesi için sonraki hafta da problemlerle çalışmaya devam edeceğiz.

Bu hafta aynı zamanda önemli gündemlerimizden biri okuma konusuydu. Birlikte her hafta olduğu gibi kitap okuma saati yaptık ama bunun dışında farklı olarak, bir ders de ben çocuklara kitap okudum.

Proje ile bağlantılı “okuma” çalışmasında çocuklarla “Okumak ne demektir? Bir sabah uyandığınızda harflerin başka bir gezegene gittiğini öğrenseniz hayatınız nasıl değişirdi? Sizce neden okumaktan bu kadar kaçıyoruz?” sorularına cevaplar bulduk. Buradaki paylaşımları benim için gerçekten çok değerliydi. Hemfikir oldukları konu şu oldu: “Okumayı ilk öğrendiğimiz zamandan sonra herkes bizim üzerimize o kadar baskı yapıyor ki biz kitaplardan uzaklaşıyoruz, bunalıyoruz.” Bu dönüt dediğim gibi benim için de çok önemliydi, üzerinde konuştuktan sonra ben onlara bir kitap okumaya başladım ve bunu yaparken inanın tek hedefim çocukların biraz olsun bir şeyler öğrenmek dışında keyif almak için de kitap okunabileceği düşüncesi ile yakınlaşmalarıydı.

thumb_IMG_3793_1024 thumb_IMG_3794_1024 thumb_IMG_3792_1024

Aynı zamanda bir taraftan okuma çalışmaları yaparken bir taraftan da dil bilgisi çalışmaları için, kitapçığımıza döndük. Metinde geçen eş ve zıt anlamlı kelimleri bulduk, anlamını bilmediğimiz kelimelerle çalışarak yeni cümleler kurduk.

thumb_IMG_3770_1024 thumb_IMG_3769_1024 thumb_IMG_3768_1024 thumb_IMG_3766_1024 thumb_IMG_3765_1024 thumb_IMG_3760_1024 thumb_IMG_3761_1024 thumb_IMG_3762_1024 thumb_IMG_3763_1024 thumb_IMG_3764_1024 thumb_IMG_3771_1024 thumb_IMG_3772_1024

 

 

Proje saatlerinde bağlantılı olarak, kütüphanedeydik. Duvarlara yapacağımız resimlere karar verdik ve Fırat ile bu konuda çalışmaya başladık. Kütüphane için keçeden bir pano hazırlamaya karar verdik-üzerine notlar, kitap yorumları yapıştırmak isteyen olur diye-. Video ve fotoğrafları İnstagram üzerinden de paylaşmıştım. :)

 

thumb_IMG_3808_1024 thumb_IMG_3806_1024 thumb_IMG_3805_1024 thumb_IMG_3804_1024 thumb_IMG_3803_1024 thumb_IMG_3801_1024 thumb_IMG_3795_1024 thumb_IMG_3796_1024 thumb_IMG_3799_1024 thumb_IMG_3797_1024

 

Herkese güzel bir hafta sonu dilerim.

Sevgilerimle,

Emel

 

 

Mavi Şimşekler- 4. Hafta

Merhaba Mavi Şimşekler Sınıfı Velilerimiz,

Bu hafta Türkçe dersimizde Paco Livan ve Roger Olmos’un yazdığı “Canını En Çok Ne Yakar?” adlı kitabı okuduk. Kitap üzerine düşüncelerimizi paylaştıktan sonra, kitapçık çalışmalarımıza devam ettik. Okuduğunu anlama soruları,kahramana mektup yazma, heceleme, sözcükleri alfabetik sıraya koyma ve sözlük çalışmaları yaptık.

IMAG1213 IMAG1215 IMAG1217 IMAG1219 IMAG1221 IMAG1227 IMAG1228

Ardından eski sınıf arkadaşlarımıza mektup yazmak istedik. Yazdığımız mektupları önce posta kutumuza attık. Sonra mektup göndermek için pula ihtiyacımızın olduğunu fark edip hep birlikte postaneye gittik. Boyumuz pek yetmese de memur amcanın yardımı ile pullarımızı yapıştırdık ve gönderdik:)

IMAG1256 IMAG1259 IMAG1261 IMAG1263 IMAG1264IMAG1254

Sınıfta yaptığımız bir diğer çalışma da küçük grup çalışmalarımız. İşbirliği içerisinde, anlatma ve dinlemeye dayalı olan oyunlar oynamaya devam ettik.

IMAG1231 IMAG1235 IMAG1236 IMAG1238 IMAG1241

Matematik dersimizde “çıkarma ve onluk bozarak çıkarma işlemleri”ne çalıştık. Çıkarma işlemi ile ilgili problem çözme, bulmacaları keşfetme, çıkarma işlemine ait kavramları tanıma çalışmalarımız devam etti. Sınıfımızda bu kavramları aklımıza geldikçe yazdığımız, tartıştığımız bir köşe yaptık.

Bu hafta”Canını En Çok Ne Yakar?” kitabını sınıfımızda okuduk. Hafta sonu için çocuklarımıza önerdiğimiz kitap ise; Mavi Tavuk. Çocuklarımızın Deborah Freedman’ın yazdığı bu kitabı keyifle okuyacaklarını düşünüyoruz:)

İyi hafta sonları diliyoruz.

Şenay ARSLAN SOYALTIN

 

 

 

GRADE 4

Merhabalar,

Yeni konumuzun adı “In the garden ” bahçe ile ilgili kelimelerimizi öğrendik ve sınıfta öğrencilerimiz miming game ile arkadaşlarının kelimeleri anımsamasında yardımcı oldular.

 

IMG_1440IMG_1438

Sınıfta tahtanın önüne gelerek hareketlerini yaptılar ve arkadaşları tahmin ettiler.

He is planting seed.

He is eating carrot.

He is digging a hole.

IMG_1437IMG_1442

IMG_1445IMG_1444

Bu hafta Jason Donavan’nın “Sealed With a Kiss “adlı şarkısını dinledik ve söylemeye çalıştık fakat daha hareketli şarkı sevdiklerini söyledikleri için bunda sonraki şarkılarımızı hareketli seçmeye karar verdik.

Bu kitapta ilk ünitemiz bitirdiğimiz kitabın tekrarı ile ilgili olduğu için present continuous, comparatives ve simple past konularını tekrar yapacağız ama bu kez biraz daha detaylı;

Fillere -ing takısını 3 pattern da inceledik ve bununla ilgili alıştırmalar yaptık.

PATTERN 1                                          PATTERN 2                                                   PATTERN 3

Sleep __sleeping                               make__making                                     run_running

IMG_1302 (2)IMG_1249

IMG_1300IMG_1303 (2)

Pair work çalışmasında birbirlerine soru sorarak aynı zamanda yılları okumayı pekiştirmiş oldular,

Where was Grandad in 2001?   he was in France?

Was he in Italy  in 2002?   Yes,he was.

IMG_1307 (2)

Online oyunlar oynamayı seviyoruz bu hafta  “Hangman ” oynadık aynı zamanda fiilleri tekrar etmiş olduk.

IMG_1490IMG_1248

Grandad’s Carrot adlı hikayeyi okuduk ve act out yaptık  daha sonra bu hikaye ile ilgili çeşitli aktiviteler yapıldı ve en sevdikleri bölümü çizip anlatmaları istendi.

IMG_1492IMG_1488

Electiricty adlı kitabımızı okumaya devam ediyoruz. Chapter 6 bitti  ve öğrendiklerimiz çok keyifliydi;önce “Electiricty “nedir nerelerde kullanıyoruz,”Electricity in Nature” doğada elektrik nasıl  bulunur, şimşek, Antartikadaki gökyüzünde oluşan ışıklar ve elektrik çarpması nasıl oluru öğrendik.”How we make Electricity” elektriğin nasıl oluştuğunu, “Batterries” pillerin elektrikli aletlerle   olan ilgisini,”How we get Electricity”Elektriği nasıl elde ettiğimiz üzerine yeni bilgiler edindik.

Sevgiler….

IMG_1388IMG_1391

GRADE 3

Merhabalar,

“At the youth club “konumuza devam etmekteyiz. Bu hafta spor türlerini inceledik ve futbol  ile ilgili çalışmalar yaptık.

Football is a game with two teams of eleven players and it is played over the course of 90 minutes.

How many players are there in a futball team?

There are 11 players.

What is the name of futball area?

Its name is pitch.

What is the shape of the pitch?

It is rengtangular.

 

IMG_1318 (2)IMG_1317 (2)

On line oyunlar oynamayı seviyoruz “Who wants to be a millioneer” oyununu keyifle oynadık ve bilgilerimizi de pekiştirmiş olduk.

IMG_1319 (3) IMG_1320 (2) IMG_1321 (3)

Konumuzda arkadaşlarının ve kendilerinin sevdikleri sporları birbirlerine sorarak öğrendiler ve daha sonra bunu yazıya döküp sınıfta sundular.

IMG_1447 IMG_1448 IMG_1449 IMG_1450 IMG_1451 IMG_1452 IMG_1453 IMG_1454 IMG_1455 IMG_1456

Here are my friends Defne and Balca. She likes playing tennis but she doesn’t like dancing etc.IMG_1385

Bu hafta yeni okuma kitabımıza başladık.Kitabımızın adı “Art”  sanatla ilgili; ressam neye denir ,ressamlar neler kullanır, neleri resmederler, renkleri nasıl karıştırırlar ve hangi renkleri elde ederler bunları öğreniyoruz.

Sevgiyle kalın….