Bu hafta neler oldu?

Arkadaşlar Sınıfının Sevgili Velileri Merhaba;

Bu hafta size dökümantasyonlarla değil de bu iki günde neler yaptığımızı özetleyen bir metinle sesleniyorum. :)

Kar tatili hepimize iyi gelsede birbirimizi çok özlemişiz. Aramızda bu hafta Budapeşte’de olduğu için olamayan Temmuz’un bizden ne kadar uzaklıkta olduğunu konuşarak çember zamanına başladık.  Aşağıya mini dökümantasyonu ekliyorum.

Luka: Özge Budapeşte’yi ben merak ettim..

Özge: Tamam hemen küreden bakalım.. Ben harita üzerine Temmuz’un ve bizim olduğumuz yeri işaretliyorum şimdi.

Aymin: Bunlar farklı farklı ülkeler.

Çakıl: Bu ülkelerin renkleri neden farklı? Biri çok sıcak bir ülke biri çok soğuk bir ülke olduğu için bence.

Asya: Birbirine yakın ülkeler ama Temmuz ve bizimki yakın.

Özge: Bu arada ülkenin ismi Macaristan şehrin adı Budapeşte

Ela K.: Macaristan mı Bulgaristan’a çok benziyor. Babaannem oraya gitmişti.

Lukas: Onlar bizim gibi mi konuşuyor?

Işık: Sanmam bence ingilizce konuşuluyorlardır.

Özge: Temmuz gelince bunu sorabilirsiniz.

Lukas: Acaba Temmuz konuşabiliyor mu onlar gibi

Oskay: Temmuz ile çok uzak değiliz aramızda çok yakınlık var.

Eren: Sanki benim haritamda Türkiye’den daha uzak gösteriyor.

Özge: Böyle bir farklılığa sebep olan şey ne olabilir?

Eren: Bilmiyorum ki..

Özge: Sınıfımızdaki diğer haritaya bakalım belki bahsettiğin farklılığı görebiliriz. Böylece yanıtlamamız daha rahat olur.

Sınıfımızdaki duvarda asılı olan haritanın yanına gittik ve iki ülkeyi orada da işaretledik.

Masal: Burada daha uzak.

Eren: Dediğim gibi işte dediğimden daha uzak.

Özge:İki farklı dünya haritasında iki ülke arasındaki mesafenin farklı olduğunu düşünüyorsunuz.

Asya: Sanırım bu haritanın büyüklüğü ile ilgili. Bu daha büyük bir harita ya o yüzden. Bu haritada şekiller daha büyük.

Lukas: Ülkeler böyle normalde uzak gibi görünüyor ama aynı.

Luka: Bunu çizen kişi burayı daha yakın çizmiş ama diğer çizen kişi daha uzak çizmiş.

Çakıl: Ülkelerin yeri değişmez çünkü.

Aymin: Evet bütün ülkeler var ama çizimle alakalı.

Asya: Bakın bu yuvarlak ama bu dikdörtgen haritaların şekli farklı

Özge: İki haritanın şekil farklılığından dolayı mı?

Asya: Evet çünkü bu yuvarlak olan küçük

Oskay: Bu haritayı açarsan bundan küçük olur.

Asya: Bunu yuvarlak yapsan mesela bundan büyük olur.

Ela K.: Benim fikrim var. Bu hem büyük harita bunu küçültürsen ülkelerde küçülür ve ülkeler yakın olur birbirine.. İşte bu yüzden

Küçük grup çalışmamızda ise bir grup benimle birlikte sayma ve kumda sayı yazma denemeleri yaparken, bir grup kasnakta dikiş çalışmalarına devam etti. Kasnakta dikiş çalışmalarımızda bu hafta Feray Hanım’dan öğrendikleri dikiş adımlarını yaptıkları ürüne aktardıklarını gözlemledim.

IMG_8921

IMG_8923

IMG_8929

IMG_8933

IMG_8927

Dönemi kapatmadan ve sizlerle bu dönemi değerlendirmeden önce Arkadaşlar Sınıfının her üyesi ile öğretmen-öğrenci görüşmeleri gerçekleştirdim. Bu görüşmelerimizin gündem maddeleri

-İlk dönemi nasıl geçirdin?
– İkinci dönem burada neler yapmak istiyorsun?
– İkinci dönem bu yapmak istediğin şeyler için biz sana nasıl yardımcı olabiliriz?
– İlk döneme dair benim geri bildirimim.. oldu.  Dönemi kapatırken benim için çok faydalı toplantılar oldu. İkinci döneme aldığım geri bildirimler üzerinden çevreler hazırlamaya zorlayacağım kendimi :)

Hepinize güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgilerimle

Özge

2nd Grade ( How we finished last year and started a new one!)

December

Last month we learned all about different instruments, continuation of can/have; specifically asking questions and using the present continuous to talk about what we are doing.  The students practiced most of this in the context of instruments, favorite music, using common verbs  and general classroom language.

IMG_0045 IMG_0027 IMG_0029 IMG_0026 IMG_0048 IMG_0050 IMG_0082 IMG_0085 IMG_0086 IMG_0087

Here we watched different orchestras play music like Michael Jackson, Pink Panther and Frozen. The students identified what instruments were being played in each song, discussed it with a friend and then went on to write about what instruments they saw.

IMG_0092 IMG_0091

Later we made maracas and asked and answered description questions about our maraca and a friends maraca.

IMG_0106 IMG_0107 IMG_0110 IMG_0088

In these pictures the students are revising pre learnt material. In the picture on the left they are asking questions using can and the present continuous, then once their friend responds they glue the card in their notebooks. In the picture on the right we are practicing using can/can’t/ and have with different subjects and review past learnt verbs through a video lesson.

IMG_0052 IMG_0030

January

To ring in the New Year the students created baubles and worked with some language about the new year.
They learned a  New Year’s song, which we broke down by practicing the months.

New Year’s Day
New Year’s Day
January 1st
Time to start a brand New Year

On January 1st.

 

Throughout the rest of this month we will be reviewing all of the learnt materials and continuing with “The Town Mouse and Country Mouse” video books.

 

Here they are putting the story in the correct order.
What is number 1?
1 is “The town mouse”
IMG_0190

In this lesson we learned a song about the town mouse and country mouse. The students have to listen to the words of the song and fill in the blanks. Once they filled in the blanks they found the correlating picture and raced to put it on the chair. This game is played with no point system and they are encouraged to always try again. We don’t believe in losers and winners.

IMG_0207 IMG_0203 IMG_0204 IMG_0193  IMG_0198 IMG_0199 IMG_0206

 

 

 

Grade 4

Merhabalar,

2016 yılının son iki haftasında 5. ünitemizi”Place and People” bitirdik. Çevremizde olan yerler;cinema,theatre,swimming pool , shopping centre gibi yerleri past form of verb to be kalıbıyla kullanarak öğrendik.

Where were you  yesterday?

I was at the cinema.

Who were you with?

I was with my friend.  gibi cümle kalıpları içinde kullandık.

IMG_0195 IMG_0196

 

IMG_0197

Aslında  geçen sene öğrendiğimiz past tense 5. ünitede tekrar karşımıza çıktı fakat bu kez daha farklı cümleler ve hikayeler  içinde kullanmayı deneyimlemiş olduk. Dedective story bunlardan birisi idi ve okuması keyifliydi.

Ayrıca mesleklerle birlikte kullanımı da öğrenmiş olduk. This is my grandma ,she was a cook when she was 18 years old but now she isn’t. Geçmişte tanıdığımız kişilerin neler yaptığını bu şekilde ifade etmeyi öğrendik.

Bu ünitemizde harita sembollerini tanıdık.Haritaların genellikle sembollerle çalıştığını hangi sembolün ne anlama geldiğini ,haritada metrelerin nasıl bulunduğunu scale’ın 1 cm ye denk geldiğini ve bunun da 25 metre olduğunu ve haritada bunu nasıl kullanacağımızı öğrendik.

IMG_0393IMG_0394 (2)

Yönleri kullanmayı da öğrenmiş olduk.Böylelikle bir yeri tarif ederken şehrin ya da kasabanın hangi yönünde olduğunu söylemek bizim için kolaylaşmış oldu.

I live in in a big town in the north of Turkey gibi.

IMG_0397 (2)

 

 

 

 

 

 

 

İkinci kitabımız “Electricity” okunmaya başlandı aslında bu kitap  bizim için bir çeşit ansiklopedik bilgi veren bir kaynak oldu.

IMG_0280IMG_0281 IMG_0284 IMG_0374

2017 yılınınilk haftasında 6. konumuza başladık.”A day out”bu konumuzda da simple past tense geçmişte yapılan aktiviteleri anlatmayı  tekrar ediyoruz.

IMG_0375 IMG_0376

grade 3

Merhabalar,

2016 son iki haftasında  3.unitemiz people and places  and prepositions  of place konularına devam ettik.

Bu konu ile ilgili çeşitli çalışmalar yaptık.

IMG_0218IMG_0235IMG_0224

Kendi caddemizi oluşturduk ve üzerine istediğimiz yerleri istediğimiz yere yerleştirdik ve daha sonra bu çalışmayı sınıfta arkadaşlarımıza okuduk.

It is a Red street. There is a cafe next to the clothes shop. There are two restaurants opposite the cafe. gibi cümlelerle herkes kendi çalışmasını anlattı.

IMG_0223

IMG_0333IMG_0332

 

Bu ünitemizdeki hikayemizin adı “The Very Brave Knight” idi. Öğrencilerimiz bu hikayeyi dinledikten sonra canlandırdılar ve hikaye ile ilgili okuduğunu anlama çalışmaları yapıldı.

2017 yılına girdiğimiz hafta ise yeni yıl kelimeleri ile ilgili  bulmaca çalışması yapmak çok keyif verici idi.

IMG_0331

December

Last month we worked a lot with present continuous. We used language that was interesting to us. The students all chose different things that they are interested in, for example, playing minecraft, sword fighting, dancing, doing gymnastics, boxing and etc. We took a look at different places around Turkey talked about what people can do in these areas. Later the students made a book as a closing activity.

IMG_0093IMG_0095IMG_0094
We later went on to talk about the different places in a neighborhood.  Also using the continuous form and preposition of place. We started to talk about what people do in these places. “People eat food at a restaurant.” “I’m eating fish at the restaurant.”

As we learned more we started to have discussions with our friends.

S1: Where are you going?

S2: I’m going to the bookstore.

S1: Where are you at?

S2: I’m at the bookstore.

S1: What are you doing there?

S2: I’m buying a book.

These types of activities allowed us to recycle language we have used in the past and bring new vocabulary into the picture.

 

We finally made our own neighborhoods; first on mini whiteboards and then a giant one for the wall. We used the whiteboard maps to talk with our friends and write about where the different places are and what we can do there. With the giant wall map we use this to review the language as a warm up. For example in 5 minutes can you tell 3 people how to get from the bank to the shopping center and say where you are going.
IMG_4027IMG_0038IMG_0039IMG_0041IMG_0036IMG_0035
IMG_0033
Continuing through this month we’ll continue to review pre learnt material, lots of vocabulary builders through games and getting the students talking a lot more between each other in English. We will also be continuing our “Wallace and Gromit” Video books. The whole idea for next two weeks is to speak, speak, speak!

IMG_0072  IMG_0138 IMG_0141 IMG_0157 IMG_0158

 

grade 2

Merhabalar,

2016 son iki haftasında 3. konumuzu işlemeye devam ettik. Clothes   and Present Continuous.

IMG_0336IMG_0237

IMG_0335

Kitaplarımızda bu konu ile ilgili çeşitli çalışmalar yapıldı.

Aşağıdaki fotoğraflarda  ise  kendilerine verilen metni okuyarak resimlendirdiler.

IMG_0097 (2) IMG_0364 (2) IMG_0365 (2)IMG_0366

Giysilerle ilgili konumuzda çeşitli ülkelerdeki festivalleri ve bu festivallerde giyilen kıyafetleri öğrendik.

IMG_0387 (2)

DVD  çalışmamız ise” fancy dress party “ile ilgiliydi.

IMG_0388

Bu ünitemizdeki hikayemiz ise “The Emperor’s New Clothes” idi. Hikayeyi dinlemeden önce çizgi filmini izledik ve bir sonraki gün kitabımızdan dinledik, bireysel okumalarımızı çalıştık ve bu hikaye ile ilgili çeşitli aktiviteler yaptık.

IMG_0389 (2)

2017 yılına gidiğimiz hafta ise yeni yıl kelimeleri ile bulmaca çalışması çok keyif verici idi.

IMG_0337

 

 

 

Grade 1

Merhabalar,

2016 son iki haftasında “Weather ” konumuzun son çalışması olan  “Weather Wheel” öğrencilerimiz tarafından hazırlandı ve  iki kişilik gruplar halinde okların yönünü değiştirerek birbirlerine sorular sordular,

“How is the weather like? It is snowy.”

“Do you like snowy weather? Yes, I like. No, I don’t like.

Daha sonra eşlerini değiştirerek oyuna devam ettiler.

 

IMG_0165IMG_0165

5. unitemiz “What’s in your house?” kitabımızın posterine bakarak gördüklerini anlatmayı öğrendiler.

It is a living room. It is a dinning room. gibi evin bölümlerini öğrendiler.

IMG_0163IMG_0160IMG_0164

Daha sonra evin bölümleri ile ilgili ders kitaplarımızdan dinleme çalışmaları ve yazma çalışmaları yaptık.

IMG_0189IMG_0190

Aşağıdaki fotoğraflarda dinleme çalışmasına örnekler görüyorsunuz.Kitaplarındaki sticker ları dinleyerek doğru yere yapıştırıyorlar.

IMG_0276IMG_0275

Evin bölümlerini bakarak yazma çalışmaları,

IMG_0278IMG_0277

IMG_0274IMG_0194

2017 yılına girerken çam ağaçlı kartlarımızı keyifle yaptık.

IMG_0345IMG_0344IMG_0341IMG_0340

 

 

Kindergarten

Merhabalar,

2016 yılının son iki haftası  ve 2017 yılının ilk haftasında 5.konumuz “What can you find outside ?” da temamız nature(Doğa) Bu kapsamda ilk önce çocuklarımızla Nature walk adlı videoyu izleyerek doğa nedir doğada neleri görürüz konuşuldu. Daha sonra poster reading çalışmalarımız oldu.Öğrencilerimiz  yeni konumuzun posterinde neleri gördüklerini anlattılar.,

“I see a flower,I see a hill, I see a lake .” gibi cümleler kurmayı öğrendiler.

IMG_0169 IMG_0155 IMG_0156 IMG_0157 IMG_0167 IMG_0169

Daha sonra çeşitli  çalışmalar yaparak kelime dağarcığımızı geliştirdik.

IMG_0170 IMG_0171

Öğrencilerimiz “Nature drawing “adlı çalışma ile kendi doğa resimlerini çizerek bize anlattılar.

“I see a pink flower,I see  a green hill” gibi.

IMG_0172 IMG_0173 IMG_0174 IMG_0175 IMG_0176 IMG_0177 IMG_0178 IMG_0179 IMG_0180

Doğa ile ilgili flash cardlarını kullanarak birbirlerine soru sordular?

“What is this? It is a lake.”

What is this ? It is a mountain.

IMG_0183 IMG_0184 IMG_0185 IMG_0186 IMG_0187 IMG_0188

Colouring a nature picture çalışmasında kendilerine verilen doğa ile ilgili resmi boyayarak bize sundular.

“I see five trees , a river , two clouds, the sun “gibi cümlelerle sunumlarını yaptılar.

IMG_0199 IMG_0200 IMG_0201 IMG_0202 IMG_0203 IMG_0204 IMG_0205 IMG_0206 IMG_0207

Daha sonra Courtney’nin dersinde “Nature walk” çalışması yaptılar,ellerindeki .alışma kağıtlarında olan nesneleri bahçede görüp görmediklerini işaretleyerek anlattılar.

IMG_0208 IMG_0209 IMG_0210 IMG_0211 IMG_0212 IMG_0213 IMG_0214 IMG_0215 IMG_0216 IMG_0217

Aşağıdaki çalışma kağıdında numaralandırılmış doğa ile ilgili resimleri boyadılar ve renklerine göre anlattılar;

I see a brown mountain, I see a green tree, I see a blue lake.”

Dağarcığımıza desert,plain,savanna,canyon,volcano,valley,jungle gibi yeni kelimeler eklendi ve bunları videoda izledik.

IMG_0268 IMG_0269 IMG_0270 IMG_0271 IMG_0272 IMG_0273

Evetttt, yeni yıl gelirken çam ağacı kartlarımızı yaptık, çok eğlendik.

IMG_0322 IMG_0323 IMG_0324 IMG_0325 IMG_0327 IMG_0328 IMG_0329 IMG_0338 IMG_0339

1st Grade (How we finished the year and started a new one)

December

Last month was all about feelings, weather and parts of a house.

I’m feeling happy. How are you feeling?

 

How are you today song…

We practiced this song a lot.

To the point that we can sing it without the music and use the language daily.

How are you today?

I’m happy!

IMG_0016IMG_0015

IMG_0018  IMG_0019 IMG_0020 IMG_0021

Here one person asks, “Am I happy?”

Class: “No you aren’t.”

Student: “Am I sad?”

Class: “No you aren’t.”

Student: “Am I excited?”

Class: “Yes, you are.”

IMG_0064

 

 

 

How is the weather.

Each day during learning the weather, one student would play the teacher.

What is today?

How is the weather?  Is it sunny? Is it hot? Is it cold? Is it rainy?

We practiced talking about the weather throughout the week also…

Monday was rainy and cold.

Tuesday was cloudy and windy.

IMG_3972 IMG_0133 IMG_0134 IMG_0135 IMG_0136 IMG_0132

 

 

Toward the end of December we started to learn about the different rooms in a house and using prepositions to describe different things in a house.

 

January

HAPPY NEW YEARS

“New Year’s Day”IMG_0152 IMG_0150 IMG_0154 IMG_0155 IMG_0148

“New Year’s Day”

“January 1st”

“Time to start a brand new year”

“On January 1st”

“YAY”\

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moving forward. 

This past week we have been wrapping up our unit on “Parts of a house”

We have been working on a house.

This is my house. This is my big, big house.
This is my table, fridge, sofa.

We will be doing presentations about our house in the upcoming week

IMG_0186 IMG_0185

Here the student’s drew as many pictures as possible of things in a house.
Once finished they asked each other questions.

S1: What is this?

S2: This is a fridge.

S1: Where is the fridge?

S2: The fridge is in the kitchen.

IMG_0170 IMG_0169 IMG_0168

 

üç boyuta geçiş..

Bakmak görmek çalışması yaptığımız ağaç çizimlerini nasıl üç boyuta taşıyacağımızı konuşmak için çemberde toplandık.

Özge: Kağıt üzerine yaptığınız bu çizimleri üç boyuta taşımanızı istesem ne yaparsınız?
Tan: Ben valla yapamam
Özge: O zaman önce iki boyut üzerine konuşalım. İki boyut ne demek?
Çakıl: İki tane boyu olan demek.
Özge: Aslında evet kağıdın iki düzlemi var. Bunun üzerine çizdiklerimiz iki boyutlu. Bir şeyin üç boyutlu olması için her tarafından bakabiliyor olmamız lazım.
Ela K.: Biliyorum biliyorum kil ile yapabiliriz. Fırat bunu demişti

Luka: Ya da kartonları alıp birleştirirsin ve olur.

Özge: İkinizin dediği yöntemde olur. Bugün kil ile deneyeceğiz.

Ela K.: Çentik atmamız lazım onun için kürdan lazım Özge.

Özge: Tamam ben getiririm.

Tan: Dokusunu yapacağım ben

Luka: Ben de köklerini

IMG_8907

IMG_8911

IMG_8914

IMG_8915

 

Kindergarten (How we finished the year and started the new one)

December

All Aboard!

Last month we focused on different modes of transportation and things we can find outside in nature by using our senses.

IMG_3971

We created our own vehicles and

placed them in the correct place.

“The airplane is in the sky”

“The boat is in the water”

“The bike is on the “bike road.”

“The car is on the big road.”

 

IMG_0126           My truck is red and big. IMG_0128IMG_0125

IMG_0122

IMG_0121IMG_0127

The train is on the tracks.

The airplane is in the sky.

 

This is a ship, not a boat.

My motorcycle is fast.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

While working on senses we sorted a lot. We created a book, graphs and played sorting games on the board.
This is our SENSES POEM….

5 Senses                                                                                       IMG_0004  IMG_0001

1,2,3,4,5

I see with my eyes

I hear with my ears

I smell with my nose

I taste with my mouth

I touch with my handIMG_0002

5 senses

IMG_00071,2,3,4,5

 

 

 

 

IMG_0010IMG_0011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We learned about a scarecrow. We colored and told our friends about out scarecrow.

IMG_0105IMG_0103

This is my Scarecrow. His name is flower. He is happy. His hat is orange. His jacket is blue. He is an old scarecrow. I like my scarecrow.

 

 

 

 

 

 

                               HAPPY NEW YEAR

IMG_0145 New Year’s Day!IMG_0142

New Year’s Day!

January 1st!

Time to start a brand New Year!

On January 1st!

IMG_0144

IMG_0146 We created bables for the New Year.

While doing this we practiced our colors and asking for materials.

They like to use the phrases.

“Look, mine, good?  “Can you make a flower?”

IMG_0147

IMG_0143

January

Moving Forward

IMG_0183IMG_0176 IMG_0181 IMG_0180 IMG_0179 IMG_0174 IMG_0175 IMG_0171 IMG_0172During this

month we will IMG_0184be doing a lot of revision.IMG_0178

For now we are finishing Unit 5!

This past week we have been learning about bean plants.

What bean plants are made of and what plants need to live.

Plants need sun, water, air, and soil to grow.

We also worked with putting the plant growing process in order.IMG_0177

Here we talked about the different parts of the bean plant.

This is a bean, rootstem, leaf, sprout, flower, bean plant, and bean pod. (They love the word bean pod)

Our new song

Can you plant that bean

Watch it grow up big and green

Can you water the seed

And pull out the weed

Can you shine like the sun

And pick pods one by one

Working is fun

Now let’s eat our bean