grade 4

Merhabalar,

2. ünitemize devam ediyoruz aşağıda fotoğrafları görülen çalışmamızda öğrencilerimiz ikişer kişilik gruplar oluşturdular ve kitaplarındaki resimlere bakarak cümleler kurdular ve doğru kurdukları cümleleri  horizontal vertical ve   diagonal bir şekilde boyadılar.Bu çalışmada comparative ve superlative cümle yapısını kullandılar.

I think A is more beautiful than B.

I think A is the most colourful.

 

 

IMG_1639IMG_1640IMG_1641IMG_1644

4. sınıflarımıza present simple ve meslekler ile devam ediyoruz. Reading bölümümüzde  riding school ile ilgili bir text okuduk ve bu meslekle ilgili öğrendiklerimiz ilginçti.

 

IMG_1717IMG_2475

Bu arada 22 Mart World Water Day  dünya su gününü kutlamak için 4. sınıfımız hazırlıklarını tamamladılar tişörtlerine sloganlar yazdılar su damlalarına yazılar yazdılar ve sınıflara giderek sunum yaparak bu konuda farkındalık yaratmaya çalıştılar .

IMG_2423IMG_2431

IMG_2457IMG_2434

IMG_2445IMG_2446

IMG_2424IMG_2461IMG_2460IMG_2425IMG_2429IMG_2462IMG_2458

Okuma kitabımız “Electricity” 7. ve 8. chapter  (bölüm)bu hafta bitti.

Bu hafta 7. chapter pollution ,ile ilgili idi. Kirliliğin nelere neden olduğu ve  nasıl  önleneceği konusu işlendi.

Many power station burns coal to make electricity. This make pollution.

To stop the pollution;

We can turn off the electrical things  when we don’t use them.

We can get electricity from  wind and water.

We can also use  the sun   to make electricty.

IMG_2496IMG_2497

IMG_2498IMG_2499

8. Chapter ise elektrik kullanırken nasıl güvende oluruz konusu idi.

Do not put electric machines  next to the water.

Don’t put your fingers in your sockets or electric machines.

Sevgiler…..

 

 

 

 

 

gölgelerdeki değişimler

Bu yazıda bulunan tüm fotoğraflar Çakıl Ekin Engin tarafından çekilmiştir.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Özge: Bu sürecin fotoğraf dökümantasyonunu Çakıl kendi makinesi ile yapacak.  Ben süreçte sadece ses kaydı yapacağım.

Tan: Makinen mi bozuldu?

Özge: Yok hayır Çakıl bugün makinesini getirmiş o bize destek olabilir diye düşündüm.

Luka: Galiba yine bir çılgınlık yapacağız çocuklar. Şuna baksanıza bardaklar dolu.

Özge: Geçen hafta dalgalanma ile ilgili konuşurken Aymin’in ‘suyun yani sıvı şeylerin gölgesi olmaz. Su ya da sıvı şeylerin hep kapla gölgesi olur.’ Demiş. Sonra Luka’da bu hipotezi ‘suyun değil kabın gölgesi olur’ diye desteklemişti. Ben de bunu denememiz ve tartışmamız için burayı hazırladım

Lukas: Evet anladım aynı kaplar içindekiler değişik.

Eren: Biri boş, biri su dolu, biri süt dolu.

Özge: Evet aynı kaplar farklı sıvılar. Gölgeleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Işık: Bardakların gölgeleri birbirinden çok farklı. Hepsi değişikliklere sahip

Özge: Bu gölgelerin birbirinden farklı olduğuna hemfikirsek şimdi Aymin ve Luka’nın hipotezleri üzerine konuşabiliriz.

Ada: Aynı zamanda gölgelerin büyüklükleri farklı. Bu gelen ışıkla ilgili.

Temmuz: E süt biraz daha koyu bir renk olduğu için gölgesinde hiç beyazlık yok. İçinde su olanın su biraz görünmez gibi olduğu için gölgesinde beyazlık var.

Aymin: Gölgeler dalgalı dalgalı. Bu neden böyle bir gölge çıkardı çünkü sıvılar birbirinden koyu. Boş bardak dolu bardak gibi olmamış. Çünkü içinden ışık geçmemiş.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Masal: Bu boş bir bardak. Bu dolu bir bardak ve bu da dolu bir bardak. (sütün gölgesini göstererek) Ama bu gölgelerden gerçek olan bu.

Özge: Gerçek gölge ne demek?

Masal: Yani gölge gibi olan gölge demek. Siyah.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lukas: Bu sıvıların renkleri farklı olduğu için ve koyulukları gölgeleri de böyle gerçek gibi olamayabilir.

Aymin: Ama bunlarda bir gölge.

Özge: O zaman içindeki sıvı değiştikçe gölge renkleri değişebilir. Bunu mu anlatmayı deniyorsunuz.

Aymin: Sıvının koyuluğu ile alakalı. Koyuluk gölgedeki koyuluğu etkiler.

Çakıl:Bu hem koyu hem de dolu olduğu için bu hem açık hem de dolu olduğu için buradaki yansımalar farklı. Kapkaranlık gölge oluşmuş burada.

Luka: Buradan ışıklar geçebiliyor. O yüzden koyu olmadığı için ışık içinden geçebiliyor. (su dolu bardağı gösteriyor) Ve evet o kadar koyu bu süt baksana sütün üstünde de bardağın gölgesi oluşmuş.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eren: O zaman Luka ve Aymin’in dediği doğru değilmiş. Baksana..

Luka: Bu biraz kaba oldu sanırım Eren.

Eren: Yani zaten ama illa ki doğru olması gerekmiyor. Özge ile konuşa konuşa buluyoruz. Üzülme ben de Özge’nin sorduğu ‘hangi şeyde daha çok su var’ sorusunda doğru düşünememiştim.

Asya: Zaten önemli olan düşünmek.

Oskay: Bakın sakın üzülmeyin bunu ben de düşünebilirdim.

Aymin: Tamam evet sıvıların koyuluklarıyla ilgiliymiş bu. Şimdi anladım.

Çakıl: Ve bence ışığın ne kadar vurduğuyla ilgili.

Özge: Nereye vurması?

Oskay: bardağa

Ada: Tepegöz çünkü bir ışık kaynağı

Aymin: Mesela ortaki bardağa daha çok ışık geliyor bu yüzden gölgesi daha büyük.

Eren: Ama yine de bir gölgesi var. Işığın gelmesi büyüklük ve küçüklükle ilgili

Tan: bu kapların büyüklüklerinin değişik olması çok normal. Ben de Luka ve Aymin söylediklerinin doğru olmadığını düşünüyorum. Çünkü karanlık gölgeler oluşmuş.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Asya: Şey bir de iki bardağın dışında farklı şeyler var çiçek gibi (oluşan yansımadan bahsediyor)

Eren: Parlaklık yani bu bir kırılma

Lukas: Kristal gibi sanki.

Eren: Yansımanın sebebi bu.

Ada: Belki bu bir kabın ışığa gelmesiyle olan yansımadır. Belki.

Asya: Yan yana koyarsan bardakları gölgeler karışabilir.

Eren: Mesela bu tepegözün yönü şöyle olsaydı bunların gölgesi diğer tarafta olacaktı ve böylece gölgeler üst üste gelip karışacaktı

Özge: Dediğin gibi yapar mısın tepegözün açısını.

Işık kaynağının yönünü değiştiriyorduk ki…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aymin: Durun ışık kaynağı hareket ettikçe gölge hareket ediyor. Tavus kuşunun tüyleri gibi oluyor.

Oskay: İnanamıyorum gölgeye bak

Luka: Vay canına birleşti gölgeler ve kocaman tam bir bardak gibi.

Tan: Eren haklısın ışık buradan gelirse gölge tam tersinde oluyor.

Işık kaynağını yavaş yavaş hareket ettirdim…

Çakıl: Sen hareket ettirdikçe gökkuşağı oluşuyor. Çünkü ışık ve su çarpıştığında renk oluşur. Ve şu an renkler oluştu etrafta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eren: Çünkü ışık direkt su dolu kaba çarpıyor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Luka: Bir şey fark ettim tepegözün camı bu renklere sebep oluyor.

Lukas: Sadece renk oluşmuyor gölge büyüyor ve küçülüyor.

Tan: Bardağa çarpan ışıklar etrafa saçılıyor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ada: Çakıl kameranı tut buraya bak ne gördüm tut tut

Luka: Çakıl’ın kamerasının ekranından ışık kırılıyor bak bak!

Çakıl: Işık kaynağı iki tane gibi oluyor sanki dimi? Işık başka bir tarafa yönlendiği için benim kameram hareket ettikçe ışık hareket ediyor.

Aymin: Arkadaşlar Asya’nın ayakkabılarından da yansıyor

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Luka: Aaaa Asya devam et!

Işık: Çakıl bu yansımayı çek hemen

Luka: Vay canına etraf pırıl pırıl. Parlaklıklar etraftaki uçan tozlar gibi..

Masal: Ayakkabın ünlü oldu.

Özge: Hadi şimdi bütün süreci bir toparlayalım.

Asya: Işık kaynağı hareket ettikçe bardak hareket ediyor gibi oluyor gölge yer değiştiriyor.

Tıpkı biz kaydırağa burdan binip kayıyoruz sonra başka bir yerden çıkıyoruz ya öyle.

Temmuz: Döndürdükçe gölgeler birleşiyor ayrılıyor büyüyor ve küçülüyor.

Lukas: Işığı dik tuttuğunda üç gölge bir gölge oluyor.

Oskay: Sadece tek bir bardağa ışık çarpıyor aynı hizadalar.

Eren: Ve ışık nereden geliyorsa gölge ters tarafında oluşuyor.

Çakıl: Ve böyle benim kameram gibi ayna gibi yani şeylere ışık çarpınca iki kaynak varmış gibi oluyor.

Aymin: Ve evet su gibi şeylerin gölgesi olabiliyor.

Ada: Bu da içine koyduğun şeyin koyuluğuyla ilgili.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tohumlar elden ele…

Geçen hafta saksılarımızı bahara hazırlamıştık. Bu hafta Güneş Hanım’ın getirdiği tohumları diktik ve ürünlerimizin bereketli olmasını dileyerek saksılarımızı güneşe çıkardık.

IMG_0669 2

IMG_0671 2

IMG_0678

IMG_0682 2

IMG_0686 2

IMG_0696

IMG_0679 2

IMG_0710

Tohumlar elden ele..

IMG_0684 2

IMG_0700 2

Dikilen tohumların can suyu toplanan yağmur suyu ile verildi.

IMG_0699 2

IMG_0720

Kendini koruyacak boya ulaşana kadar bazılarını sınıfımızda büyüteceğiz. Daha sonra alıştıra alıştıra bahçedeki yerlerine dikeceğiz.

IMG_0715 2

IMG_0714 2

jrkfjerg

Saksılardaki bitkilerin her gün su kontrolü yapılıyor ve saksılar güneşin hareketine göre gün içinde ordan oraya taşınıyor :)

unnamed

ohoı

Ve işte üç aylık emeğimizin karşılığı tek bir karede :) Bir yanda mutfak atıklarımızın tekrar toprak olması için kurduğumuz kompost sistemi, diğer bir yanda topladığımız yağmur sularını  biriktirdiğimiz bidon ve kovalar, bir yanda ise saksılar içinde birkaç hafta sonra filizlenecek rokalar, maydonozlar, biberler, domatesler..

Komposttan elde edilen toprak bir ay sonra diktiğimiz sebzelere yatak olacak ,kovanın içinden özenle taşınan her damla su ise bu toprağın bereketini arttıracak.

Çocukların , doğadaki etki alanlarını görebilmelerini ve doğadaki bu döngüyü fark edebilmelerini sağlamak için çıkmıştım yola. Yukarıdaki bu güzel karede payı olan herkese bin teşekkürle…

 

baharın ilk günü, mantarlar ve likenler

Bu hafta hem baharı karşılamak hem de Senem Göl Beşer ve Güneş Savaş Yemez eşliğinde mantar ve liken avına çıkmak için Atatürk Arboretum’undaydık.

IMG_0600

IMG_0601

IMG_0604

IMG_0614IMG_0616Uzun uzun yürüdük… Yeni yerler yeni yollar keşfettik…

IMG_0629

mfldkmblb

nkkjBallıbabalarla karnımızı doyurduk…IMG_0621Yorulunca birbirimize daha sıkı sarıldık…IMG_0630

IMG_0620Ağaçlara sarılıp dilediğimiz dilekleri birbirimize anlattık…

IMG_0649

lnşlnghlşn

vmflvmlkdv

 

Eğlence Sınıfı ile dans gösterimleri..

Bu ay Eğlence Sınıfı ile iki birbirinden farklı dans gösterimine gittik!

İlk olarak Çıplak Ayaklar Kumpanyası’ndan Mihran Tomasyan ve Saro Usta’nın ”SAR” adlı performansını izlemeye gittik. Performans sonunda gerçekleşen soru cevap kısmında Eğlence Sınıfı, gösteri hakkında merak ettiklerini sordular ve yorumlarını dile getirdiler. Çıplak Ayaklar Kumpanyası’na gelen en genç izleyiciler olarak, Eğlence Sınıfı ile daha sonrasında da gösteri hakkında konuştuk, ve güncel dans performansları biçimleri hakkında bir kaç fikir elde ettik.

 

 

16 Mart Perşembe günü, ikinci gösterimiz West Side Story Müzikali’ne gittik! Broadway’in en eski ve önemli müzikallerinden biri olan Batı Yakası Hikayesi, Eğlence Sınıfı ile daha önceden derste izlediğimiz müzikaller arasındaydı. İzledikleri film versiyonundan sonra canlı bir müzikal görmek onlar için dans ve müzikal kelimelerini daha çok merak etmelerini sağladı.

 

       

 

wss

(Gösteri esnasında fotoğraf çekemediğimiz için, West Side Story’nin internet üzerinden bir fotoğrafı)

Eğlence Sınıfı Mart 3.Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri,

 

Bu hafta Eğlence Sınıfı olarak matematik dersimizde problemler konusunu tamamen bitirdik ve gelecek haftadan itibaren kesirler konusu ile devam ediyor olacağız. Türkçe dersimizde atasözü ve deyimler konusuna giriş yaptık. Gelecek hafta bu konudan devam edeceğiz.

 

IMG_9487 IMG_9522 IMG_9523 IMG_9524 IMG_9525 IMG_9526 IMG_9527 IMG_9533 IMG_9534 IMG_9535 IMG_9536

 

 

Atasözleri hakkında grup çalışmaları yaparak birbirlerine bildiklerini aktardıkları bir hafta geçirdik.

 

IMG_9839 IMG_9838 IMG_9835IMG_9846 IMG_9845 IMG_9844

 

 

Matematik dersinde cevap duvarı kullanmaya başladık. Problemlerin açıklamalı çözümlerinin yer aldığı duvarda takılanlar, eksik oldukları yerleri bularak bu eksikliğini bir yetişkine veye sınıf içinden birinden değil de duvardan bireysel olarak tamamlıyor yine eksik kalırsa Gizem’e soruyor

IMG_9837 IMG_9836 IMG_9843 IMG_9842 IMG_9770 IMG_9769 IMG_9768

 

 

Sosyal dersimiz kapsamında bu hafta kimlikleri tanıdık ve hepimiz kendi kimlik numaralarımızı ezberledik. Ayrıca kronoloji ile ilgili kendi hayatımızdan kesitler alarak bir kronolojik tablo oluşturduk.

IMG_9716 IMG_9715 IMG_9714 IMG_9724 IMG_9723 IMG_9765 IMG_9764

 

 

Fen dersimizde Eğlence sınıfı ısının maddeleri üzerine evlerinde ev çalışması olarak verilen deneyleri yapıp videolarını çektiler. Deney sonuçları hakkında yorumlarını sınıfta bizlerle paylaştılar.

IMG_9880 IMG_9879 IMG_9878 IMG_9877

 

Bu hafta ise karışımları ayırmak üzerine evlerinde bir deney yapacaklar.

 

 

Eğlence sınıfı bu aralar dikiş dikmeye merak salmış durumda. Sınıfça etamin işlemeye başladık .

 

IMG_9761 IMG_9760 IMG_9775 IMG_9774 IMG_9773 IMG_9771 IMG_9848 IMG_9849

 

 

Herkese keyifli bir hafta sonu dilerim

 

IMG_9720 IMG_9871 IMG_9869 IMG_9477

 

 

Minyonlar Sınıfı – Mart 3. Hafta

Herkese Merhaba,

Bu hafta az fotoğraflı bol açıklamalı bir yazı ile karşınızdayız. :)

Minyonlar ile bu hafta, problemleri çalışmaya devam ettik. Aslında her geçen gün çocukların okuduklarını anlama ve anlamlandırma konusunda biraz daha gelişme gösterdiklerini görmek beni mutlu ediyor ancak hala tam anlamı ile problemleri bireysel olarak okuma ve anlama konusunda zorlanıyorlar. Problemlerde en çok zorlandıkları başlık hangi işlemi yapacaklarına karar verme. Dersleri şu şekilde ilerletiyoruz: Problemi sesli olarak okuyoruz: ardından problemde bize ne verilmiş, hangi bilgiler var ve hangi bilgileri bulmamız isteniyor bunları listeliyoruz, konuşuyoruz sonra çözüm kısmına geçiyoruz. Çözümde işlemleri yaparak bulduğumuz her sonucun yanına ne olduklarını yazıyoruz. Bir problem üzerinden açıklayayım: 9 katı 819 olan sayının 25 eksiği kaçtır? Burada önce 9 katı 819 olan sayıyı bulmamız gerektiğini fark ediyoruz. Bunun için hangi işlemi yapacağımızı konuşuyoruz. “Bir sayı varmış, 9 katını bulmuşlar. Yani 9 ile çarpmışlar, 819 yapmış, o zaman bu sayı kaçtır?” gibi. Ardından 819’u 9’a bölüp 91 sayısını bulduktan sonra çözümümüzün bitip bitmediğini sorguluyoruz. Gerekirse problemi yeniden okuyoruz. Sonuç olarak 91’den 25’i çıkarıyoruz ve tekrar bitip bitmediğini sorguluyoruz. Bu konu ile ilgili detayları sizinle sınıf toplantımız sırasında paylaşacağım.  Çocukların okuduklarını anlama ve hangi işlemi yapacaklarına karar vermeleri konusunda hız kazanmaları için evde sürekli olmasa da zaman zaman problem çözmelerini sağlayarak destek olmanızı da ayrıca rica ediyorum.

thumb_IMG_4294_1024 thumb_IMG_4293_1024 thumb_IMG_4292_1024 thumb_IMG_4291_1024

Bu hafta aynı zamanda çocuklarla “Kurallı ve Devrik Cümleler”i çalıştık. Karışık kelimelerden cümleler oluşturduk ve ardından cümlede “iş-oluş bildiren kelime”yi bulduk. Bu kelimenin “eylem” olduğunu ve eylemin cümledeki yerine göre cümlenin isim aldığını öğrendik. Defterlerimize kurallı ve devrik cümlelere örnekler yazdık. Aynı zamanda haftalık rutinlerimizden yaratıcı yazı çalışması ve günlük çalışması da yaptık.

Projemiz kapsamında şu anda kütüphanedeki çizimlerimizi renklendirme aşamasındayız. Bu konuda Fırat’tan destek alacağız. Çocuklar tüm sınıflara yaptığı sunumlar sonrasında aldığı notları da değerlendiriyor ve ihtiyaçların karşılanmasını bu yönde şekillendiriyor. Bir taraftan eksik kalan etiketlerimizi bekliyoruz, geldiğinde kalan kitaplarımızı da etiketleyeceğiz ve isimlerini/yayın evlerini listeleyeceğiz.

Çocukların rutinleri her geçen gün biraz daha oturuyor. Çalışmalarını tamamladıktan sonra ne yapacaklarını artık biliyorlar, seçeneklerinden birini seçip kendi kararlarını veriyor ve bunu uyguluyorlar. Nisan tatiline kadar amacımız, yetişkin desteğini en aza indirerek rutinlerini gerçekleştirmelerini sağlamak. Bu konuda da detayları sizlerle sınıf toplantısında paylaşacağım.

Herkese güzel bir hafta sonu dilerim.

Sevgiler,

Emel

Mavi Şimşekler- 6.Hafta

Merhaba Mavi Şimşekler Sınıfı Velilerimiz,

Bu haftaya Türkçe dersimizde “Hafta Sonu Neler Yaptık?” sorusuyla başladık. Hem hafta sonu birbirimizin neler yaptıklarından haberdar olduk hem de bunu defterlerimize yazarak yazıya döktük.

Bu haftaki kitabımız “Masal Battaniyesi” idi. Masalcı Nine’nin çevresindeki insanlar için neler yaptıklarını okuduk. Sonra Türkçe Kitapçıkları’mızla okuduğunu anlama sorularını cevapladık. Kitabın en sevdiğimiz  ve sevmediğimiz bölümlerini konuştuk. Hatta “Kitapta değiştirmek istediğimiz bölümler var mı? Neden değiştirmek istiyoruz? Bu bölümlerin yerlerine neleri yazabiliriz?” konularını konuştuk ve yazdık. Bir de Masalcı Nine’ye mektup yazdık.

Okuduğumuz kitaptan sözcükler seçtik, hecelerine ayırdık. Anlamını bilmediğimiz sözcükleri bulduk ve sözlük çalışması yaptık. Sonra verilen sözcükleri alfabetik olarak sıraladık. En sonunda da kendimizi değerlendirdik.

Matematik dersimizde “çarpım tablosu” konumuza devam ettik. 4’leri ve 5’leri çalıştık. Bu hafta hem Matematik Kitapçıklarımızla hem de matematik defterlerimizle çalıştık. Çarpım tablosundan öğrendiklerimizi önce defterimize sonra da kitapçıklarımıza yazdık. Artık öğrendiğimiz ritmik saymalardan çarpım tablosuna daha güzel transferler yapabiliyoruz. Çarpma işlemi ile ilgili kavramlara da giriş yaptık. Önümüzdeki hafta çarpma işlemi ile ilgili problemleri çözerken; bu kavramlara tekrar değiniyor olacağız.

Bu hafta  uzman olarak sınıfımıza gelen, Nurgül TÜRKER, Aslı KIYAK İNGİN ve Beyhan GÜLTAŞLAR atölyede bizimle çalışma yaptılar. Bir plan üzerinde okulun maketini yapmaya çalıştık. “Ölçü” kavramını öğrendik. Matematiksel olarak hesaplamayı bir nesneye göre yaptık. Uzmanlarımız “Nurgül’ün boyu bu kadar. Sarp’ın ki de bu kadar. O zaman bize iki nesne getirin lütfen. Biz o nesnelerden Sarpın ve Nurgül’ün boylarını anlayalım.” dediler. Biz de küçük iki cismi kabaca göz hesaplaması ile seçtik. Sonra Nurgül Hanım, Nurgül’ü (seçtiğimiz cisim) eline aldı ve artık bir Nurgül Ölçeği’miz oldu. Sonra antremanlar başladı:

-Okul binasının boyu kaç Nurgül eder?

-1,2.,3. sınıfların binalarının boyu kaç Nurgül eder?

-Yemekhane binası kaç Nurgül eder?…

gibi hesaplamalar yaptık. Öğrencilerimizin matematik kullanarak oluşturdukları maketler ve yaptıkları ölçümler çok etkileyiciydi. Kaba ölçümler belirli bir oranla yapıldığı için (Nurgül ölçüsü) hesaplamalarda belirli bir oranda oldu.

Bu hafta Fen Lab. dersimizde konu “mancınık” tı. Gruplara ayrılan öğrencilerimiz kendi atışlarını yaptılar.

Bu hafta Masal Battaniyesi adlı kitabı sınıfımızda okuduk. Hafta sonu size önereceğimiz kitap ise yine Nokta kitabının yazarından:) “Mış gibi” kitabı. Peter H. Reynolds’ın yazdığı bu kitabı çocuklarımızın keyifle okuyacağını ve beğeneceğini düşünüyorum.

İyi hafta sonları diliyorum.

Şenay ARSLAN SOYALTIN

 

 

minik kaplanlar 3. çeyrek 6. hafta

Bu hafta çember saatlerimizde getirdiğimiz kitapları tanıtmaya devam ettik. Ada arkadaşımızın getirdiği engelli bir çocuğun yaşamını ele alan “Yapabilirim” kitabından paragraflar okuduk ve engelli bir çocuğun toplum içinde nasıl yaşadığını tartıştık. Dora arkadaşımızın getirdiği “Eski Mısır Ansiklopedisi”  uygarlık tartışmalarımıza katkı sağladı, ansiklopedi bu hafta herkesin rahatça inceleyebilmesi için sınıfımızda kaldı. Ceren arkadaşımızın getirdiği bir matematik kitabında varolan geometrik şekilleri bizlere gösterdi bu sayede geometrik şekiller konusuna dair bir öngörü geliştirmiş olduk.

 

IMG_3080  IMG_3088   IMG_3089  IMG_3113  IMG_3114  IMG_3115

Okuma yazma çalışmalarında planımız bu hafta kalan sesleri bitirmekti fakat f sesi yazımının bizi biraz zorlaması ve okul gezimiz nedeniyle bu hafta “v” sesini işledik. İlk düz yazı metin okuma ve yazma çalışmalarımızı yaptık.

 

IMG_3120  IMG_3093  IMG_3091

 

IMG_3092  IMG_3094

 

IMG_3131  IMG_3130

 

IMG_3132

 

Matematik çalışmalarımızda eksilen, çıkan, fark kavramlarını öğrendik. Çıkarma işlemi problemlerine devam ettik.

 

IMG_3098  IMG_3148   IMG_3090

Ev işlerinde sorumluluk kampanyamız büyüyor. Bu hafta Dora arkadaşımızın ailesiyle birlikte hazırladığı keki yedik.

 

IMG_3081

 

Kulak tarama testlerimizi yaptırdık. Bu testler bizim için eğlenceli bir etkinliğe döndü :)

 

IMG_3097  IMG_3095

 

İstanbul Arkeoloji Müzesi öncesinde müzeyi ve orada göreceğimiz eserleri inceledik.  Eserlerin nasıl çıkmış olabileceğini ve neyi sembolize ettiğine dair tartışmalarımızı yürüttük.

 

IMG_3127   IMG_3128

İstanbul Arkeoloji Müzesi gezimizi tamamladık. Gezimizi daha önce konuştuğumuz gibi temel olarak “Eski Şark Eserleri Müzesi” içerisinde yürüttük. Bugüne kadar tartıştığımız,resimlerde gördüğümüz bir çok şeyi orada bulduk. Kil tabletlerle karşılaştık, Hammurabi kanunları, tarihin ilk yazılı şiiri olan Babil dönemine dair bir  tablet  ve tarihin ilk barış anlaşması Kadeş Anlaşması tabletlerini gördük. Çivi yazısı örneklerini inceledik, Mısır mezar buluntularında  rahip ve rahibelere ait  lahitleri ve eşyaları gördük, Babillerden kalma, başkentte bulunan anıtsal çifte kapı olarak bilinen İştar Kapısı’nın kabartmalarıyla karşılaştık, zamanı ölçme tartışmalarımızın üstüne gördüğümüz Aramilerden kalma güneş saati ufkumuzu açtı, heykellerin, kaya kabartmalarının ve  stellerin içinde bir başka dünyaya yolculuk yaptık :) Geri döndüğümüzde müzede gördüklerimizi, nelerin ilgimizi çektiğini, nelerin bizi etkilediği üzerine konuştuk.

 

IMG_3201   IMG_3211

 

IMG_3225  IMG_3227

 

IMG_3228   IMG_3231

 

IMG_3234  IMG_3236

 

IMG_3238  IMG_3239

 

IMG_3240  IMG_3242

 

IMG_3244  IMG_3249

 

IMG_3255  IMG_3261

 

IMG_3265  IMG_3268

 

IMG_3272 IMG_3273

 

IMG_3276 IMG_3283

 

Ve bir rutin olarak Cuma günü son saatimizi bu hafta ada arkadaşımızın getirdiği “Aşırıcılar” filminden bir parça izleyerek bitirdik. Senaryosu Miyazaki tarafından yazılan hayal gücü ve ötekilik duygusu üzerine güzel bir animasyon.

Ve bu haftadan anlar ;

IMG_3126  IMG_3118  IMG_3129

 

IMG_3133  IMG_3146

 

Sevgiler.