minik kaplanlar 4. çeyrek 5. hafta

 

Bu haftanın çember saatlerinde kitap tanıtımlarımıza devam ettik. Ayrıca Can arkadaşımız kendi çizimlerinden oluşan baskılı tişörtünü bizlere tanıttı, yaratıcılık anlamında güzel bir örnek oldu. Deniz arkadaşımızın getirdiği ” ne nasıl yapılıyor” kitabı uygarlık projemize güzel bir katkı sağladı, ilk fabrikalardan, geri dönüşüme kadar bir çok konu hakkında kitabından faydalandık.

IMG_4869  IMG_4874

 

IMG_4891  IMG_4892

 

IMG_4894  IMG_4893

 

IMG_4872

 

Okuma yazma çalışmalarında düz yazı ile dikte ve okuma çalışamalrına ağırlık verdik. ayrıca düz yazı ile yazılmış metinleri defterimize geçirerek düz yazı konusunda pratik yaptık.

IMG_4883  IMG_4881

 

IMG_4902  IMG_4901

 

IMG_4880  IMG_4905

 

IMG_4904  IMG_4903

 

matematik çalışmalarında toplama ve çıkarma işlemi problemleri ve zihinden çıkarma işlemlerine ağırlık verdik. ayrıca geçen haftanın konusu olan paralara da tekrar değindik.

 

IMG_4906  IMG_4882

 

 

perşembe günü son dersimizi bir sınıf rutinimize ayırdık, bu ay doğum günü olan arkadaşlara yine kendi ellerimizle güzel bir hatıra hazırladık

 

IMG_4910  IMG_4909

 

IMG_4908

 

ve bu haftadan iki kare ;

IMG_4853  IMG_4889

 

 

‘Bütün renkler, bütün işler insanlar içindir.’

Özge: İki çocuk çizdim buraya. Biri erkek biri kız. Bana erkek çocuğun yapamadığı/yiyemediği belki giyemediği ya da kız çocuğun yapamadığı/yiyemediği belki giyemediği şeyleri söyler misiniz? Buraya yazmak istiyorum.

Masal: Erkekler prensesleri sevmez.

Ela K.: Nasıl sevmez ya?

Çakıl: Ama bazı kızlar sevmeyebilir ama erkekler sevebilir.

Tan: Erkekler kız oyunlarını sevmez. Erkekler Barbielerle oynamaz.

Eren: Ben seviyorum hayır.

Defne: Kızlar arabalarla oynamaz.

Aymin: Ben oynuyorum.

Masal: kız arabaları var.

Asya: Kızlar futbol oynayamaz. Maça çıkamaz.

Aymin: Hayır kız maçları bile var.

Ela K.: Erkekler bale yapamaz.

Tan: Yapabilir ama sevmez.

Eren: Erkekler kız kilodu giyemez.

Luka: Kızlar çok derine dalamaz.

Masal: Bu doğru değil.

Çakıl: Erkekler etek giymez.

Eren: Hayır giyiyor bazıları.

Masal: Erkekler kızlardan daha çok sinirlidir. Ve daha çok bağırırlar.

Çakıl: Erkekler fırfırlı ayakkabı giymez.

Eren: Ne isterse onu giyebilir.

Masal: Kızlar savaşçı olamaz.

Aymin: Ben savaşı değil barışı seviyorum. O yüzden savaşı olmam.

Ela K.: Erkekler pembe sevmez.

Masal: Kızlar karete yapamaz.

Çakıl: Erkekler parlak şeyler sevmezler.

Eren: Ben altın çok severim

Çakıl: Erkekler kurdele takmaz.

Masal: Erkekler küpe takmaz.

Tan: Ben takıyorum.

Luka: Fırat takıyor mesela.

Defne: Erkekler yemek yapmaz.

Aymin: Benim babam yapıyor

Ada: Benim babam çok güzel yapıyor.

Asya: Erkekler ütü yapamaz.

Aymin: Benim babam kendi gömleklerini ütülüyor.

Masal: Erkekler temizlik yapamaz.

Asya: Benimki hiç yapamıyor. Elini yaktı yanlışlıkla.

Tan: bu bir kızın görevi değil erkekler yapabilir.

Aymin: Evet herkes kendi gömleğini ütüleyebilir bir yere gideceği zaman.

Özge: Tamam şimdi tek tek konuşalım bakalım çok şey yazdık. ‘erkekler bale yapamaz’ demişsiniz.

Aymin: Aslında yapabilir. Çoğunlukla yapmıyor olabilirler ama yapabilirler.

Asya: Kimse bunu çok görmediği için böyle düşünüyor olabilir.

Masal: İsterse yapabilir.

Luka: Bu onun hakkı isterse yapsın.

Özge: Kızlar arabalarla oynamaz.

Aymin: Ben oynuyorum.

Ada: ben istiyorum ve oynuyorum.

Özge: Kızlar futbol oynamaz.

Defne: İsterse oynar.

Luka: Ben her zaman izlediğimde hiç sahada kız göremiyorum. Hep erkek görüyorum.

Aymin: Çünkü çok nadir görünüyor.

Özge: Neden nadir görünüyor ki?

Masal: Çünkü oraya çıkmaktan korkuyorlar bazı erkeklerden korkuyorlar

Asya: Bundan korkmamalılar.

Eren: Çünkü böyle düşünen insanlar var.

Ada: Kızların oynadığını görmemiş olabilirler ama kızlar hatta bazen daha güzel oynar.

Tan: Özge sade sahanın yanında kızlar oynuyor. Kızlar oynayamıyor çünkü biraz yavaş vuruyorlar

Masal: Hayır ben Oskay’dan daha güzel oynuyorum mesela. Belki senden bile güzel oynuyorum.

Aymin: Ben çok güzel şut atıyorum.

Tan: Evet olabilir. Ama bazıları hafif vuruyor.

Özge: O zaman kızlar yapamaz diye genelleyemiyoruz.

Eren: Mesela bazı kızların attığı golleri erkekler tutamıyor.

Çakıl: Bazı kızlar erkeklerden daha becerikli olabilir bazı erkekler de bazı kızlardan becerikli olabilir. Bu normal.

Özge: Peki ‘erkekler kızlardan daha çok sinirlidir’ demişsiniz.

Eren: Kızlar çok fena kızabiliyor. ‘Sana küstüm’ diyip gidebiliyorlar.

Tan: Daha hassaslar çünkü

Ada: Yoo siz de çok hassassınız.

Aymin: Annem bazen o kadar sinirleniyor ki babam onu sakinleştirmeye çalışıyor. Ama şekeri falan düşüyor.

Ela K.: Aslında herkes her istediğini yapabilir.

Luka: Mesela babam her zaman ben uyandığımda bana kahvaltı yapıyor. Bu annemin görevi değil. Herkesin görevi

Ela K.: Bazı erkekler yapmayabilir ama bu da onun kendi seçimi.

Asya: Ama bunlar onun kız ya da erkek olmasıyla ilgili değil. Farklılıklarımızla ilgili.

Masal: Cinsiyetiyle bir ilgisi yok.

Asya: Bütün renkler bütün işler insanlar içindir. Kız rengi ya da erkek rengi diye bir şey yok.

Çakıl: Bir şeyi erkek ya da kız diye ayıramayız.

Ada: Benim babam benim Barbielerimle bile oynuyor.

Eren: Herkes her istediğini yapar.

Özge: Peki o zaman neden buraya böyle ayrımlar yazdırdınız bana?

Aymin: Bazı kişiler öyle ayrım olduğunu sanıyor. Ama biz böyle düşünmüyoruz. Herkes yapabildiklerini yapabilir.

Asya: Bazı insanlar böyle düşündüğü için sana böyle yazdırdık. Ama bunlar doğru değil. Herkes kendine inanırsa her şeyi yapabilir.

Ada: ‘Erkekler böyle yapamaz’ diyor bazı insanlar. Ama yanlış. Bazı insanlar böyle düşünüyor.

Asya: İnsanların böyle düşünmesini engelleyemeyiz. Herkes farklı düşünür.

Masal: Ama böyle düşünebilir evet Asyacım ama kimseye ‘öyle yapma’ diyemezsin.

Asya: Kimse çocuğuna kızına ya da mesela oğluna bu oyuncakla oynama diyemez. Çünkü erkek olsa bile Barbielerle oynama hakkı var. Bu onun istediği şey.

Luka: Herkes özgür

Defne: Sen onun düşündüğü şeye karşı koyamazsın.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bu haftadan kısa kısa…

Bu haftaya öğle yemeğinde yiyeceğimiz salata için maydanoz, dereotu ve marulları ayıklamakla başladık.

IMG_1142

IMG_1143

IMG_1144

IMG_1154

Kaşık ve çatal yan yana mı olmalı yoksa biri sağda biri solda mı olmalı? Hangi türlü rahat yemek yeniyor? Bu sorunun cevabını bulmak için başladılar denemeler yapmaya…

IMG_1159

IMG_1163

IMG_1160Bu haftanın yoğurdunu geçen hafta öğrendikleri tarife göre Aymin,Asya,Çakıl, Defne ve Ela yaptı. Çok ama çok çok lezzetliydi :)

IMG_1200

IMG_1203

IMG_1205

IMG_1214

koku ve tat üzerine denemeler…

Geçen hafta mutfağımızda toz halde olan ne var ne yoksa toplamış sınıftaki mutfağımıza yerleştirmiştim.

IMG_7597

Çocuklar aynı renkte olanları tat, koku ve yapısına göre ayırabileceklerini ve bu sayede yemeklerine koyabileceklerini söyleyince bu süreci oyunlaştırdık. Önce koklayarak ne olduğunu tahmin etmeye çalıştılar daha sonra tadarak. Ah ama keşke şu pul biber olmasaydı ‘yandııık!’ doğrusu.

IMG_1170 IMG_1173 IMG_1180 IMG_1184 IMG_1194

Minyonlar Sınıfı – Mayıs 2. Hafta

Herkese Merhaba,

Bu hafta Minyonlar sınıfı ile matematik derslerinde uzunluk ölçülerini çalıştık. Önce ölçümler yaptık. Ardından metre ve santimetre çevirmeleri üzerinde çalıştık ve haftanın sonunda problemlere geçtik. Uzunluk ölçüleri ile ilgili problemleri çözerken bize verilen bilginin birimi ile istenen bilginin biriminin önemi üzerinde konuştuk ve problemleri birimleri inceleyerek çözdük. Çocukların hafta sonu çalışmaları yine uzunluk ölçüleri problemleri ile ilgili olacak.

 

thumb_IMG_6721_1024 thumb_IMG_6720_1024 thumb_IMG_6718_1024 thumb_IMG_6717_1024 thumb_IMG_6716_1024 thumb_IMG_6711_1024 thumb_IMG_6712_1024 thumb_IMG_6713_1024 thumb_IMG_6714_1024 thumb_IMG_6715_1024 thumb_IMG_6710_1024 thumb_IMG_6709_1024 thumb_IMG_6708_1024 thumb_IMG_6706_1024 thumb_IMG_6666_1024 thumb_IMG_6661_1024 thumb_IMG_6660_1024 thumb_IMG_6665_1024 thumb_IMG_6664_1024 thumb_IMG_6663_1024 thumb_IMG_6662_1024 thumb_IMG_6667_1024 thumb_IMG_6722_1024

 

Türkçe derslerinde artık okuma anlama soruları ve metinle ilgili kelime-cümle çalışmalarına yoğunlaştık. Kısa metinler okuyup 5N1K sorularının yanıtlarını, uygun cümlelerle cevaplıyor ardından dilbilgisi konularımızla ilgili pratikler yaptık Aynı zamanda bu hafta yine yaratıcı yazı çalışması, günlük saati ve okuma saati yaptık.

 

thumb_IMG_6645_1024 thumb_IMG_6644_1024 thumb_IMG_6643_1024 thumb_IMG_6642_1024 thumb_IMG_6641_1024 thumb_IMG_6640_1024 thumb_IMG_6647_1024 thumb_IMG_6648_1024 thumb_IMG_6646_1024 thumb_IMG_6746_1024 thumb_IMG_6747_1024

Ve tabii Zeyno’nun doğum günü için ona kartlar hazırladık. :)

thumb_IMG_6803_1024 thumb_IMG_6802_1024 thumb_IMG_6801_1024 thumb_IMG_6800_1024 thumb_IMG_6799_1024 thumb_IMG_6798_1024 thumb_IMG_6796_1024

 

Herkese mutlu hafta sonları dilerim.

Sevgiler,

Emel

Mayıs İkinci Hafta

Merhaba Sevgili velilerimiz,

bu hafta “Hafta Sonu Neler Yaptık?” adlı dikte çalışmamıza, Türkçe dersinde öğrendiğimiz noktalama işaretlerini ekleyerek devam ettik. Öğrencilerimizin söylediği cümleleri noktalama işareti kullanmadan tahtaya yazdık. Cümledeki eksiklikleri öğrencimiz buldular ve böylelikle iki etkinliğide birleştirmiş olduk.

Matematik dersimizde toplama, çarpma, çıkarma işlemi ile ilgili problemlere ve çarpım tablosu oluşturmaya çalıştık. Küçük gruplara ayrılarak oluşturduğumuz çarpım tablolarını tavana asmaya karar verdik. Böylelikle çarpma işlemi yaparken ipucu almak istediğimizde, kafamızı yukarı kaldırıyoruz :)

IMAG2145 IMAG2147 IMAG2149 IMAG2151 IMAG2152 IMAG2154

IMAG2155 IMAG2157 IMAG2158 IMAG2159 IMAG2162 IMAG2166

IMAG2167 IMAG2168 IMAG2171 IMAG2173

Ardından her öğrenci, başka bir arkadaşını seçti ve birbirlerine çarpım tablosunu sordular. Birbirimizi dinleme becerilerimizi de önemsedik ve her arkadaşımızın sorusunu sessizce dinledik. Hatta parmaklarımızı kullanarak, sessizce hesap yaptık.

Türkçe dersimizde “iletişim” üzerine etkinlikler yaptık. “İletişimde sadece sözü mü kullanırız?” sorusu üzerine düşündük. İkili eş olduk ve sadece cıbırca ile konuştuk. Ardından sadece sözsüz,beden dilimizi kullanarak, sadece sayıları kullanarak, sadece nida kullanarak konuştuk. En sonunda da sorduk:

“Bu kadar iletişim yolu varsa; biz en çok neleri kullanıyoruz?”

Bu çalışmada öğrencilerimizin şaşkınlıkları görülmeye değerdi doğrusu. Farklı yolları keşfettiklerinde, deneyimlemek de istediler. Ardından ilk teneffüste oyunları öğrendikleri iletişim yolları oldu.

Benim teneffüste duyduklarımsa:

_”3,7,35,79…

_Hıh, iii, naaa, oooo,…

-cabayaka, nanirayo, …” oldu.

Diğer bir Türkçe dersimizde de doğaçlama çalışmaları yaptık. Arkadaşları arasında yaşadıkları problemlerden durumlar verildi ve öğrencilerimizde bu problem durumlarını canlandırdılar.

Bu durumlara örnek verelim:

“Ali ile Ayşe teneffüse çıkarken, Ali koşmaya başlar ve Ayşe’yi yere düşürür. Ali, Ayşe’nin yanına gelir ve der ki:

-Biraz dikkat et lütfen!”

IMAG2180 IMAG2184 IMAG2187Ardından sınıfa sorular sorarak bu durumlardaki tepkilerimizi tartıştık. Doğaçlamalardan çok keyif alan Mavi Şimşekler sınıfı, bu etkinliği devam ettirmek istediler. Bana da bu süreçleri programlamak düştü :)

Bu hafta sınıfımızda “Memo ve Ay” adlı kitabı okuduk. Ay’dan annesi için parça koparmaya çalışan Memo’nun hikayesini etkili, akıcı ve canlandırır bir şekilde sırayla okuduk. Sonra etkili okumak için sözcükleri nasıl vurgulamalıyız? sorusunu sınıfa sorduk ve fikirlerimizi paylaştık.

Hepinize güzel bir hafta sonu diliyorum.

Şenay ARSLAN SOYALTIN

 

 

Eğlence Sınıfı Mayıs 2. Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri,

 

Bu hafta Eğlence Sınıfı matematik ve Türkçe derslerinde sınav oldular. Bizde bu haftayı genel tekrarlarımızı yapmaya ve eksiklerimizi belirlemeye ayırdık.

 

Matematik dersinde ondalık kesirlerin son toplarlamalarını yaptık ve geometrik şekiller ünitesine geçiş yaptık.

 

IMG_4875 IMG_4874 IMG_4873 IMG_4872 IMG_4871 IMG_4870 IMG_4869 IMG_4862 IMG_4863 IMG_4864 IMG_4865 IMG_4866 IMG_4867 IMG_4868 IMG_4861 IMG_4860 IMG_4858 IMG_4857 IMG_4856 IMG_4855 IMG_4843 IMG_4836 IMG_4837 IMG_4838 IMG_4839 IMG_4840 IMG_4832 IMG_4831 IMG_4830 IMG_4829 IMG_4828 IMG_4827 IMG_4835 IMG_4834 IMG_4822 IMG_4821 IMG_4820 IMG_4819 IMG_4817

 

 

Açıları öğrenirken İdil ve Zeynep bizlere yardımcı oldular.

 

IMG_4809 IMG_4808 IMG_4807 IMG_4806 IMG_4805 IMG_4804 IMG_4811 IMG_4810

 

 

Cetvellerle açıları ölçtük.  Açıları nasıl bulacağımızı geçen seneden öğrenmiştik, ne kadar hatırladığımızı gördük.

 

IMG_5053 IMG_5054 IMG_5055 IMG_5052 IMG_5051 IMG_5050 IMG_5049 IMG_5056 IMG_5057 IMG_5058 IMG_5059 IMG_5060 IMG_5061

 

 

 

 

Sosyal Bilgiler dersimizde kamuoyu ve toplumsal bilinç üzerine konuştuk. Komuoyu nedir nasıl oluşturuluru konuştuktan sonra bir protestodur aldı yürüdü okulda. Pizzalara müdehale eden Eğlence Sınıfı malzemeler konusunda okulda imza toplama çalışması başlattılar. Okul genelinde bildiriler yayınladılar ve amaçlarını diğer gruplara aktardılar.

 

IMG_4726 IMG_4725  IMG_4714 IMG_4716 IMG_4717 IMG_4718 IMG_4719 IMG_4724 IMG_4712 IMG_4708 IMG_4707 IMG_4703 IMG_4702 IMG_4701

 

Fen Bilimleri dersinde daha önce kullandığımız ve mekanizmasını bildiğimiz mikroskop yapma çalışması ile hafta sonlarını geçirdiler. Yaptıkları kendi mikroskoplarını sınıfta sundular.

 

IMG_4676 IMG_4675 IMG_4674 IMG_4648 IMG_4647 IMG_4638 IMG_4639 IMG_4640 IMG_4641 IMG_4643 IMG_4644 IMG_4645 IMG_4638 - Kopya

 

 

Eğlence Sınıfı olarak keyifli bir hafta sonu dileriz.

 

IMG_5047

yoğurt yapımı

İlk tarifimiz için kolları sıvadık ve Sevil Hanım ile İris Hanım’ı sınıfımıza davet ettik.

İris: Siz bu sütü ısıtmışsınız ama biz gelene kadar soğmuş biraz ısıtmak gerekecek. Önce isterseniz malzemelerin üzerinden geçelim.

Işık: Sütü kaynattık.

Asya: Ve defterimize not ettik.

Oskay: Artık siz gidince biz yoğurdumuzu kendimiz yapacağız.

Sevil: Çok güzel. Sütü önce kaynattık siz zaten bunu yapmışsınız. Sütü kaynattıktan sonra biraz soğumaya bırakmamız gerekiyor. Ama çok soğumaması gerek. Geldik baktık ve biraz fazla soğuk olduğunu gördük. Neden sizce sütün soğuk ya da sıcak değil ılık olması gerekiyor?

Masal: Benim annem dedi ki parmağını içine soktuğunda 9’a kadar sayabilmen gerekiyor.

Işık: Bence mayanın daha iyi olması için.

Sevil: Maya nedir?

Asya: Hamur gibi bir şey.

Işık: Yoğurdun içine koyduğun şey.

Lukas: Benim anneannem pastanın içine falan koyuyor.

Ela K.: Mayanın daha iyi parçalanması için.

Masal: Maya yoğurt gibi bir şey.

Lukas: Böyle çok yumuşak.

İris: Sen elledin mi mayayı?

Lukas: Hayır

İris: Görünüşü mü yumuşak?

Lukas: Evet anneannem dokunuyor.

Işık: O pasta mayası. Bu yoğurt mayası

Sevil: Farklı mayalar mı var?

Işık: Evet çeşitli mayalar var.

Sevil: Yoğurt yaparken hangisini kullanıyoruz?

Işık: Yoğurt mayasını

Oskay: Bira mayası diye bir şey var. Benim babam bira yaparken kullanıyor.

Sevil: Evet. Peki bu mayalar neler yapıyor? Onlar yaşayan bir şey mi?

Oskay: Yaşamıyor. Daha hızlı yapmalarını etkiliyorlar.

Asya: Yaşayan şeyler onlar

Ela K.: Onlar mantar gibi şeyler yaşıyorlar. Mantardan yapılıyorlar.

Özge: Nasıl, Senem ile Arboretum’da gördüğümüz gibi mi?

Eren: Yok hayır.Bu öyle mantar değil

Ela K.: Zehirli olmayan mantar.

İris: Normalde parmağınızı batırarak yapabilirsiniz ama ben size böyle bir şey getirdim.

Lukas: Termometre

Ada: Yoğurdun içine konulan termometreden

Özge: Bizim kompost termometresine biraz benzemiyor mu?

Ela K.: Evet bu da sıcaklığını ölçmek için

Işık: Maya daha iyi oluşsun diye

İris: Çok sıcak olursa ne olur?

Lukas: Olmaz maya.

Sevil: Yaşayan bir şey demiştik. Ne olur acaba çok sıcak olursa?

Ada: Ölür

Işık: Canlılığı gider.

Asya: Hücreleri falan da ölür

Işık: Zaten çok çok çok çok çok ısıtırsak peynir olur.

İris: Buradaki sayıyı okuyabiliyor musunuz? Noktayı boşverin.

Tan: 530 o

Ela K.: 50

IMG_1099

İris: Evet 50 olunca sütün altını kapatıyorsunuz.

Sevil: 50 onlara çok iyi geliyor. Ne çok sıcak ne çok soğuk.

Ela K.: Neden illa bu derecede oluyor? Neden daha az ya da daha çok olmuyor?

İris: Sana çok sıcak olursa ne oluyor?

Ela K.: Yanıyorum.

Sevil: Her canlının sevdiği sıcaklık farklı. Biz böyle havaları seviyoruz ama kutup ayıları mesela ne sever?

Tan: Çok soğuk

Sevil: Evet, mayalarda bizim sevdiğimizden biraz daha fazla sıcaklık seviyor işte. Yani bu onlara iyi geliyor.

İris: Bundan sonra yoğurtlarınızı siz yapacağınıza göre dedik ki siz bir deneyle en sevdiğiniz yoğurt şeklini bulun. İki farklı yoğurt yapalım farklı miktarda maya koyalım. Yarın tadına bakın bakalım siz karar verin. Tabi bunu yazmak lazım 1 mi yazacaksınız 2 mi?

Ela K.: Oraya kağıtla yazarız. İçine ne kadar maya koyduğumuzu yazarsak o zaman karışmaz.

Asya: Şöyle bir şey herkes Özge’nin yanına gidip bunu onunla yazabilir. Harf harf

Masal: Bir kaşık çizelim yanına kaç tane kaşık olursa ona göre yazalım.

Aradaki farkı gözlemlemek için bir kaba 2 kaşık diğer kaba ise 5 kaşık maya koyduk.

IMG_1098

IMG_1102

IMG_1107

Ertesi sabah açmak üzere yoğurdumuz Ela’nın bebeklik battaniyesine iyice sarıldı. :)

IMG_1111

IMG_1112

IMG_1095

Cuma günü yoğurdumuzu açtık aradaki fark üzerine konuştuk ve bundan sonra ne kadar maya koyacağımızı kararlaştırdık.

IMG_7639

IMG_1132

IMG_1139

Sevil Hanım ve İris Hanım’a çok teşekkür ederiz :)

 

bu haftadan kısa kısa…

Yeni temamız için sınıfımıza sizin desteğinizle küçük bir mutfak kurduk :) IMG_7599

IMG_7597

Temamız boyunca sebzelerin nasıl ayıklandığı konusunda mutfak çalışanımız Songül Abla bize bilgiler veriyor olacak. Bu hafta pazıyı pişmeye hazır hale getirdiler :) Yaprakları tencereye saplarının bir kısmını ise komposta attılar.  Buradan o an çektiğimiz videoyu izleyebilirsiniz.

https://www.instagram.com/p/BT3Pwakj2rm/?taken-by=firatbingo

IMG_7607-2

IMG_1065

IMG_1069

Ve bu hafta ilk hasadımızı gerçekleştirdik. Soğanlar ve rokalar artık soframızda. Tadına bakmaya bekleriz :)

IMG_1075 IMG_1079

IMG_1081

IMG_1083

IMG_1084

IMG_1086

IMG_1090

Bu hafta küçük grup çalışmalarımızda bir grup karnıbahar üzerinden “bakmak-görmek” çalışırken bir grup toplama işlemleri için kaleme kağıda sarıldı; diğer grup ise benimle birlikte görsel algı destekleme çalışması yaptı.

IMG_1114

IMG_1115

IMG_1116

 

Friend’s Class!

Hello from Friend’s class,

We have been learning all about different actions like, blowing bubbles, bouncing a ball, rolling a hoop, and stacking cups. We’ve explored lots of different actions that the students “can” and “can’t” do. In the process they have learned how to use some of the actions in present continuos and simple present. We used songs, games, miming, flashcards, and play time to help us reinforce the new vocabulary.

 

IMG_0365 IMG_0364 IMG_0363 IMG_0360 IMG_0298

Here the students were encouraged to say what they were doing and use as much english as they could.

Somethings they said.

“Look, Rolling a hoop”

“We’re stacking cups”

“I’m rolling a hoop”

“I don’t know rolling a hoop”

“I can stack cups”

 

IMG_0297

 

As a fun warm up we would divide the class into a “can” side and a “can’t” side. Depending on which actions the students could do they would run to one side or the other. This was a blast, and helped us remember a lot of actions like, run, walk, jump, hop, clap, swim, fly, waddle, and even fart which was hilarious. The action fart had a lot of the students running to the “can’t” side of the room.

IMG_0316 IMG_0315

 

Yay, pair work! Here the students are asking each other “Can you roll a hoop?” and replying with “Yes, I can roll a hoop”. They went through six actions that they learned and two they they chose on their own. This is a fun game that gives them the chance to use english in a very casual and organic way.

IMG_0356 IMG_0357 IMG_0358 IMG_0359

 

 

 

Bubble making! We decided to make bubbles. First we started by talking about the different materials we would need to make bubbles. Then we made a recipe book and prepared the bubble wands.  Once we knew how to make bubbles the real fun started. Using their books the students worked together to make super bubbles.
1 cup of soap.

12 cups of water.

1 big spoon of glycerine.

Mix in a bowl slowly.

IMG_0325 IMG_0324 IMG_0322 IMG_0320 IMG_0319 IMG_0318 IMG_0330
IMG_0328 IMG_0327
IMG_0326

Of course they were super eager to finally play with their bubbles that they worked so hard on.

IMG_0317

IMG_0334

 

So we set off for outside play time and they have been blowing bubbles for two day during each break.

IMG_0335 IMG_0337 IMG_0338

We observed that the bubbles became stronger after settling overnight.

Thanks, Friends Class!