Mart, 7. Hafta

+

Merhaba Mavi Şimşekler Sınıfı Velilerimiz,

Bu haftaya “Hafta sonu neler yaptık?” dikte çalışmamızla başladık. Bu çalışma her geçen gün birbirimizle olan paylaşımlarımızın artmasında büyük rol oynadı ve oynamaya devam ediyor. Bu çalışmamıza hafta sonu gittiğimiz illeri ve ilçeleri de ekledik. Artık hangimiz nereye gidiyorsak, “İstanbul’un hangi ilçesi?” diye soruyoruz. Böylelikle bu çalışma hem illeri, ilçeleri farketmemize hem de gittiğimiz semtten haberdar olmamıza olanak sağlıyor. Artık sınıfımıza bir Türkiye haritası hem de İstanbul haritası almamız gerektiğine karar verdik.

Türkçe dersimize Leo LİONNİ’nin yazdığı “Frederick” kitabını okuyarak başladık. Sınıfımızdan herkesin birer sayfa sesli olarak okuduğu Frederick hakkında konuşarak devam ettik. Ardından Türkçe Kitapçıklarımıza geçerek, okuduğunu anlam sorularımızı cevapladık.

IMAG1606IMAG1588IMAG1601IMAG1602IMAG1603IMAG1598

Okuduğumuz hikaye kitabımızı 5N 1K kuralına göre tartıştık. Kitapta en sevdiğimiz ve en sevmediğimiz bölümleri yazdık. Sevmediğimiz bölüm varsa; o kısmı nasıl değiştirirdik dedik ve kitabın kahramanı Frederick’e mektup yazdık.

Kitaptan beş sözcük seçtik. Önce hecelerine ayırdık sonra sesli ve sessiz harflerini bulduk.Bu konu hakkında oyunlar oynadık

IMAG1628IMAG1560IMAG1562IMAG1561

Yine kitaptan anlamını bilmediğimiz sözcükleri seçtik. Sözlük çalışmamızla o sözcüklerin anlamlarını bulmaya çalıştık.Kelimeleri alfabetik olarak sıraladık.

IMAG1615

 

 

 

 

 

 

 

 

Matematik dersimizde çarpım tablosuna devam ettik. Çarpma işleminin kavramları ve problemleriyle çalışmalarımıza devam ettik. Uzunluk Ölçüleri konusuna geçiş yaptık. Önce standart olmayan ölçüleri ardından da metre ve santimetreyi öğrendik. Karışlarımızla, adımlarımızla, kulaçlarımızla ve cetvellerimizle ölçümler yaptık.

IMAG1567IMAG1578

IMAG1577IMAG1583

IMAG1586IMAG1584IMAG1579IMAG1581IMAG1574

Bu hafta Leo Lionni’nin yazdığı Frederick kitabını okuduk. Hafta sonu çocuklarımıza okumak için tavsiye ettiğim kitap ise; Helga Bansca’nın yazdığı “Yaramaz Fareler” kitabı. Umarım çocuklarımız okurken çok keyifli zaman geçireceklerdir.

Hepimize iyi hafta sonları diliyorum.

Şenay ARSLAN SOYALTIN

Minyonlar Sınıfı – Mart 4. Hafta

Herkese Merhaba,

Bu hafta Minyonlar Sınıfı oldukça yoğun bir hafta geçirdi, İnstagram’dan takip edenler farketmiştir. :)

Bu hafta sonunda kesirlere giriş yaptık. Birim kesir, pay, payda, kesir çizgisi ve kesirlerin şekil ile gösterilmesi üzerinde çalıştık. Çocukların bu haftaki ev çalışması da yine kesirlerle ilgili olacak.

Kesirler konusuna girerken, temelde kullandığımız kavramlar paylaştırma ve eşitlik kavramları. Bir bütünün eş parçalara bölünmesi ve bu bölünen parçaların matematiksel dil ile gösterilmesi üzerinde konuştuk. Dersin giriş kısmında, çocuklar ile çikolata paylaşımı üzerinden gittik. Ardından onlar seçtikleri malzemelerle kendi hayali çikolatalarını oluşturdular ve çikolatalarının kaçta kaçının sütlü, kaçta kaçının fıstıklı olduğunu kesir sayısı ile gösterdiler.

thumb_IMG_4709_1024 thumb_IMG_4703_1024 thumb_IMG_4708_1024 thumb_IMG_4707_1024 thumb_IMG_4706_1024 thumb_IMG_4705_1024 thumb_IMG_4704_1024 thumb_IMG_4710_1024 thumb_IMG_4711_1024 thumb_IMG_4712_1024 thumb_IMG_4713_1024 thumb_IMG_4719_1024 thumb_IMG_4718_1024 thumb_IMG_4717_1024 thumb_IMG_4716_1024 thumb_IMG_4722_1024 thumb_IMG_4723_1024 thumb_IMG_4724_1024 thumb_IMG_4725_1024 thumb_IMG_4732_1024 thumb_IMG_4738_1024 thumb_IMG_4737_1024 thumb_IMG_4731_1024 thumb_IMG_4730_1024 thumb_IMG_4736_1024 thumb_IMG_4735_1024 thumb_IMG_4728_1024 thumb_IMG_4734_1024 thumb_IMG_4733_1024 thumb_IMG_4726_1024 thumb_IMG_4739_1024

 

Türkçe derslerinde kurallı ve devrik cümleler ile çalışmaya devam ettik. Verilmiş devrik cümleleri kurallı cümlelere çevirerek yeniden yazdık, cümlelerdeki eylemleri bulduk, karışık verilmiş kelimelerden kurallı cümleler oluşturduk. thumb_IMG_4771_1024 thumb_IMG_4770_1024 thumb_IMG_4769_1024 thumb_IMG_4767_1024 thumb_IMG_4772_1024 thumb_IMG_4773_1024 thumb_IMG_4774_1024 thumb_IMG_4775_1024 thumb_IMG_4776_1024

Bu hafta çocuklar proje konusunda, kütüphaneye çizdikleri resimleri renklendirdiler.

thumb_IMG_4790_1024 thumb_IMG_4789_1024 thumb_IMG_4788_1024 thumb_IMG_4787_1024 thumb_IMG_4786_1024 thumb_IMG_4785_1024 thumb_IMG_4791_1024 thumb_IMG_4782_1024 thumb_IMG_4783_1024 thumb_IMG_4784_1024

21 Mart Dünya Su Günü’nde, 4. sınıf öğrencilerimiz Esin Öğretmen ile birlikte hazırladıkları sunumu sınıfımızda gerçekleştirdi. Suyun öneminden bahsederek, sınıfımızda farkındalığı artırmak için hazırladıkları etiketi bize teslim ettiler.

thumb_IMG_4799_1024 thumb_IMG_4798_1024

 

Son olarak bu hafta, okul bahçesindeki oyun alanımız için oluşturulabilecek yeni oyun alanlarını incelemek ve malzeme seçmek için Permakamp’a bir gezi düzenledik. Çocukların oradaki performansları görülmeye değerdi. :)

 

thumb_IMG_4866_1024 thumb_IMG_4865_1024 thumb_IMG_4864_1024 thumb_IMG_4862_1024 thumb_IMG_4860_1024 thumb_IMG_4857_1024 thumb_IMG_4837_1024 thumb_IMG_4839_1024 thumb_IMG_4843_1024 thumb_IMG_4847_1024 thumb_IMG_4849_1024 thumb_IMG_4851_1024 thumb_IMG_4831_1024 thumb_IMG_4830_1024 thumb_IMG_4829_1024 thumb_IMG_4828_1024 thumb_IMG_4827_1024 thumb_IMG_4826_1024

 

Herkese güzel bir hafta dilerim.

Sevgiler,

Emel

 

Grade 2

Merhabalar,

Bu hafta 5. Unitemize” Wild Animals ” başladık ve yeni kelimelerimizi  öğrendik.

Ve iki kişilik grup çalışması yaptık. Öğrendikleri hayvanlar arasından bir tanesini seçerek partnerlerine anlatım yaptılar ve buna göre partneri hangi hayvanın tarif edildiğini buldu.

It  has got a long neck and long legs. Which animal is it?

It is a giraffe.

 

IMG_2455 IMG_2454IMG_2453IMG_2412

22 Mart Dünya su Günü ile ilgili videolar izledik ve damla şeklindeki kartlarımıza farkındalık yaratmak için cümleler

yazdık ve okulumuzda bahçeye astık, keyifli çalışmalar oldu..

 

IMG_2415IMG_2436

 

IMG_2420IMG_2413

Reader “Clunk  in the Space ” kitaplarımızı okumaya devam ediyoruz. Konu ilgilerini çekiyor ve kelime dağarcıkları gelişiyor ve okuma çalışmaları yapılıyor böylelikle  reading becerileri gelişiyor.

Sevgiler…..

IMG_1698IMG_1695

 

Kindergarten

Merhabalar ,

Mart ayı 3. hafta  giysiler konumuzu   Beny’s clothes adlı çalışma ile tamamladık. Öğrencilerimiz Benny^’nin kıyafetlerini diledikleri gibi boyayarak  sınıfta bize anlattılar .

Benny is wearing a yellow trousers and green pants. He is wearing yellow boots and  a blue wolly hat.

13 Mart  tarihinde Unit  7   “What Pets Do You Like? Bu ünitede evcil hayvanları öğreniyoruz. .

IMG_1765IMG_1764

Bu unitemizin yeni kelimelerini öğrendik;duck, hamster, cat, dog, fish, etc.

IMG_1657IMG_1660

Birbirlerine kitap karakterlerinin hangi hayvanları sevdiğini soruyorlar.

2017-03-23 10-38-03 2017-03-23 10-38-08

 

 

2017-03-23 10-38-15 2017-03-23 10-38-19

Animals ile ilgili board game oyununu çok beğendik. İkili gruplar halinde oynanan bir oyun zar atıyorlar ve kaç gelirse o kadar sıra ilerliyorlar ve hangi hayvan ise onun adını doğru söylemeleri gerekiyor  Finish bölümüne  ilk giden oyunu kazanıyor.

2017-03-23 10-38-21 2017-03-23 10-38-26IMG_2421IMG_2420IMG_2422

Dünya su günü 22 Mart idi ve videolar izleyerek bu günün önemi ve suyu doğru kullanma ile ilgili bilgilendik…

Sevgiler

Grade 1

Merhabalar,

Giysiler konumuzu bu hafta bitirdik. Bu konuyla ilgili kart çalışmalarımızı ikili gruplar halinde yaptık , birbirlerine hangi giysiler olduğunu sordular ve daha sonra aynı kartlarla snap  oyunu oynadılar.

IMG_1740 IMG_1741 IMG_1739IMG_2416

Giysilerle ilgili en son yaptığımız proje ise  bir mevsim seçerek o mevsime uygun kıyafet çizip sınıfta arkadaşlarına sunum yaptılar.

IMG_2417 IMG_2418

Yeni unitemiz  senses duyularımızla ilgili ve ilk önce bu konuyla ilgili bir şarkı dinledik. Bu şarkıyı 2.kez dinlediğimizde bütün sınıf dans ettiler ve şarkıyı söylemeye çalıştılar dansı videoya çektik ve daha sonra birlikte izledik.

 

IMG_2450

Daha sonra senses kelimelerini içeren  word search çalışmamızı yaptık

IMG_2490IMG_2491

Five senses ile ilgili diğer bir çalışma ise verilen fiilleri doğru resmin altına yapıştırmaktı .

I can see with my eyes.

I can taste with my tongue.

IMG_2495

Hikayemiz popcorn ile ilgiliydi. Hikayeyi dinledikten sonra sınıfı üç gruba ayırdık ve her bir grup bir karakterin sözlerini tekrar ettiler keyifli bir listenning çalışması oldu . Daha sonra hikayemiz ile ilgili çalışmalara devam edildi.

IMG_2492IMG_2493

 

Reader  “Eyes”  adlı kitabımızı okumaya başladık. Kitabımızda  hayvanların gözlerini , gözün bölümlerini ve bu bölümlerin görevlerini öğreniyoruz.

The eyelid and the eyelashes protect the eyeball.

There are tears in the eye.

The eyelid opens and closes .

The tears clean the eyes.

IMG_1769IMG_1768

Sevgiler…..

Grade 3

Merhabalar,

At the youth club ile ilgili son çalışmamızda öğrencilerimiz istedikleri bir spor dalını seçerek projeler yaptılar ve  Courtney’nin dersinde sınıfa sundular.

IMG_1647 IMG_1648 IMG_1649 IMG_1650 IMG_1651 IMG_1675 IMG_1676 IMG_1677 IMG_1678

4. unitemizi bitirdik ve her ünite bitiminde olduğu gibi “Picture Dictionary” bölümünü yaptık.Öğrencilerimizin en sevdiği bölüm sticker yapıştırıp ünitede öğrendikleri kelimeleri  stickerlı resmin altına yazıyorlar  böylelikle öğrenilen ünitenin anahtar kelimelerini hatırlayıp hatırlamadıklarını ölçüyorlar. Daha sonra bu ünite ile ilgili testimizi de yaptıktan ve güzel sonuçlar aldıktan  sonra 5. ünitemize başladık. 1 ay bu üniteye devam ediyor olacağız.

IMG_1727 IMG_1726

IMG_1758

“Daily Routine”  bu ünitede “Simple Present Tense”  “Frequency adverbs ” “telling the time” gibi başlıklarımız olacak.

22 Mart Dünya Su Günü çalışmalarımız oldu önce video izledik ve daha sonra öğrendiklerimizi paylaşmak yazıya dökmek istedik. Su damlalarına su günü ve suyun kullanımı ile ilgili mesajlar yazdık ve okulumuza astık . Böylelikle mesajlarımızı paylaştık.

 

IMG_2411IMG_2410IMG_2407IMG_2406IMG_2440IMG_2408IMG_2409IMG_2437IMG_2444IMG_2443IMG_2442IMG_2439

“Art” adlı reader  bu hafta bitti ve öğrencilerimiz bununla ilgili kelimeleri içeren Zigzag  book çalışmasını keyifle yaptılar..

IMG_2481 IMG_2484 (2) IMG_2485 (2) IMG_2483 IMG_2487

Sevgiler…..

grade 4

Merhabalar,

2. ünitemize devam ediyoruz aşağıda fotoğrafları görülen çalışmamızda öğrencilerimiz ikişer kişilik gruplar oluşturdular ve kitaplarındaki resimlere bakarak cümleler kurdular ve doğru kurdukları cümleleri  horizontal vertical ve   diagonal bir şekilde boyadılar.Bu çalışmada comparative ve superlative cümle yapısını kullandılar.

I think A is more beautiful than B.

I think A is the most colourful.

 

 

IMG_1639IMG_1640IMG_1641IMG_1644

4. sınıflarımıza present simple ve meslekler ile devam ediyoruz. Reading bölümümüzde  riding school ile ilgili bir text okuduk ve bu meslekle ilgili öğrendiklerimiz ilginçti.

 

IMG_1717IMG_2475

Bu arada 22 Mart World Water Day  dünya su gününü kutlamak için 4. sınıfımız hazırlıklarını tamamladılar tişörtlerine sloganlar yazdılar su damlalarına yazılar yazdılar ve sınıflara giderek sunum yaparak bu konuda farkındalık yaratmaya çalıştılar .

IMG_2423IMG_2431

IMG_2457IMG_2434

IMG_2445IMG_2446

IMG_2424IMG_2461IMG_2460IMG_2425IMG_2429IMG_2462IMG_2458

Okuma kitabımız “Electricity” 7. ve 8. chapter  (bölüm)bu hafta bitti.

Bu hafta 7. chapter pollution ,ile ilgili idi. Kirliliğin nelere neden olduğu ve  nasıl  önleneceği konusu işlendi.

Many power station burns coal to make electricity. This make pollution.

To stop the pollution;

We can turn off the electrical things  when we don’t use them.

We can get electricity from  wind and water.

We can also use  the sun   to make electricty.

IMG_2496IMG_2497

IMG_2498IMG_2499

8. Chapter ise elektrik kullanırken nasıl güvende oluruz konusu idi.

Do not put electric machines  next to the water.

Don’t put your fingers in your sockets or electric machines.

Sevgiler…..

 

 

 

 

 

gölgelerdeki değişimler

Bu yazıda bulunan tüm fotoğraflar Çakıl Ekin Engin tarafından çekilmiştir.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Özge: Bu sürecin fotoğraf dökümantasyonunu Çakıl kendi makinesi ile yapacak.  Ben süreçte sadece ses kaydı yapacağım.

Tan: Makinen mi bozuldu?

Özge: Yok hayır Çakıl bugün makinesini getirmiş o bize destek olabilir diye düşündüm.

Luka: Galiba yine bir çılgınlık yapacağız çocuklar. Şuna baksanıza bardaklar dolu.

Özge: Geçen hafta dalgalanma ile ilgili konuşurken Aymin’in ‘suyun yani sıvı şeylerin gölgesi olmaz. Su ya da sıvı şeylerin hep kapla gölgesi olur.’ Demiş. Sonra Luka’da bu hipotezi ‘suyun değil kabın gölgesi olur’ diye desteklemişti. Ben de bunu denememiz ve tartışmamız için burayı hazırladım

Lukas: Evet anladım aynı kaplar içindekiler değişik.

Eren: Biri boş, biri su dolu, biri süt dolu.

Özge: Evet aynı kaplar farklı sıvılar. Gölgeleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Işık: Bardakların gölgeleri birbirinden çok farklı. Hepsi değişikliklere sahip

Özge: Bu gölgelerin birbirinden farklı olduğuna hemfikirsek şimdi Aymin ve Luka’nın hipotezleri üzerine konuşabiliriz.

Ada: Aynı zamanda gölgelerin büyüklükleri farklı. Bu gelen ışıkla ilgili.

Temmuz: E süt biraz daha koyu bir renk olduğu için gölgesinde hiç beyazlık yok. İçinde su olanın su biraz görünmez gibi olduğu için gölgesinde beyazlık var.

Aymin: Gölgeler dalgalı dalgalı. Bu neden böyle bir gölge çıkardı çünkü sıvılar birbirinden koyu. Boş bardak dolu bardak gibi olmamış. Çünkü içinden ışık geçmemiş.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Masal: Bu boş bir bardak. Bu dolu bir bardak ve bu da dolu bir bardak. (sütün gölgesini göstererek) Ama bu gölgelerden gerçek olan bu.

Özge: Gerçek gölge ne demek?

Masal: Yani gölge gibi olan gölge demek. Siyah.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lukas: Bu sıvıların renkleri farklı olduğu için ve koyulukları gölgeleri de böyle gerçek gibi olamayabilir.

Aymin: Ama bunlarda bir gölge.

Özge: O zaman içindeki sıvı değiştikçe gölge renkleri değişebilir. Bunu mu anlatmayı deniyorsunuz.

Aymin: Sıvının koyuluğu ile alakalı. Koyuluk gölgedeki koyuluğu etkiler.

Çakıl:Bu hem koyu hem de dolu olduğu için bu hem açık hem de dolu olduğu için buradaki yansımalar farklı. Kapkaranlık gölge oluşmuş burada.

Luka: Buradan ışıklar geçebiliyor. O yüzden koyu olmadığı için ışık içinden geçebiliyor. (su dolu bardağı gösteriyor) Ve evet o kadar koyu bu süt baksana sütün üstünde de bardağın gölgesi oluşmuş.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eren: O zaman Luka ve Aymin’in dediği doğru değilmiş. Baksana..

Luka: Bu biraz kaba oldu sanırım Eren.

Eren: Yani zaten ama illa ki doğru olması gerekmiyor. Özge ile konuşa konuşa buluyoruz. Üzülme ben de Özge’nin sorduğu ‘hangi şeyde daha çok su var’ sorusunda doğru düşünememiştim.

Asya: Zaten önemli olan düşünmek.

Oskay: Bakın sakın üzülmeyin bunu ben de düşünebilirdim.

Aymin: Tamam evet sıvıların koyuluklarıyla ilgiliymiş bu. Şimdi anladım.

Çakıl: Ve bence ışığın ne kadar vurduğuyla ilgili.

Özge: Nereye vurması?

Oskay: bardağa

Ada: Tepegöz çünkü bir ışık kaynağı

Aymin: Mesela ortaki bardağa daha çok ışık geliyor bu yüzden gölgesi daha büyük.

Eren: Ama yine de bir gölgesi var. Işığın gelmesi büyüklük ve küçüklükle ilgili

Tan: bu kapların büyüklüklerinin değişik olması çok normal. Ben de Luka ve Aymin söylediklerinin doğru olmadığını düşünüyorum. Çünkü karanlık gölgeler oluşmuş.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Asya: Şey bir de iki bardağın dışında farklı şeyler var çiçek gibi (oluşan yansımadan bahsediyor)

Eren: Parlaklık yani bu bir kırılma

Lukas: Kristal gibi sanki.

Eren: Yansımanın sebebi bu.

Ada: Belki bu bir kabın ışığa gelmesiyle olan yansımadır. Belki.

Asya: Yan yana koyarsan bardakları gölgeler karışabilir.

Eren: Mesela bu tepegözün yönü şöyle olsaydı bunların gölgesi diğer tarafta olacaktı ve böylece gölgeler üst üste gelip karışacaktı

Özge: Dediğin gibi yapar mısın tepegözün açısını.

Işık kaynağının yönünü değiştiriyorduk ki…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aymin: Durun ışık kaynağı hareket ettikçe gölge hareket ediyor. Tavus kuşunun tüyleri gibi oluyor.

Oskay: İnanamıyorum gölgeye bak

Luka: Vay canına birleşti gölgeler ve kocaman tam bir bardak gibi.

Tan: Eren haklısın ışık buradan gelirse gölge tam tersinde oluyor.

Işık kaynağını yavaş yavaş hareket ettirdim…

Çakıl: Sen hareket ettirdikçe gökkuşağı oluşuyor. Çünkü ışık ve su çarpıştığında renk oluşur. Ve şu an renkler oluştu etrafta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eren: Çünkü ışık direkt su dolu kaba çarpıyor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Luka: Bir şey fark ettim tepegözün camı bu renklere sebep oluyor.

Lukas: Sadece renk oluşmuyor gölge büyüyor ve küçülüyor.

Tan: Bardağa çarpan ışıklar etrafa saçılıyor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ada: Çakıl kameranı tut buraya bak ne gördüm tut tut

Luka: Çakıl’ın kamerasının ekranından ışık kırılıyor bak bak!

Çakıl: Işık kaynağı iki tane gibi oluyor sanki dimi? Işık başka bir tarafa yönlendiği için benim kameram hareket ettikçe ışık hareket ediyor.

Aymin: Arkadaşlar Asya’nın ayakkabılarından da yansıyor

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Luka: Aaaa Asya devam et!

Işık: Çakıl bu yansımayı çek hemen

Luka: Vay canına etraf pırıl pırıl. Parlaklıklar etraftaki uçan tozlar gibi..

Masal: Ayakkabın ünlü oldu.

Özge: Hadi şimdi bütün süreci bir toparlayalım.

Asya: Işık kaynağı hareket ettikçe bardak hareket ediyor gibi oluyor gölge yer değiştiriyor.

Tıpkı biz kaydırağa burdan binip kayıyoruz sonra başka bir yerden çıkıyoruz ya öyle.

Temmuz: Döndürdükçe gölgeler birleşiyor ayrılıyor büyüyor ve küçülüyor.

Lukas: Işığı dik tuttuğunda üç gölge bir gölge oluyor.

Oskay: Sadece tek bir bardağa ışık çarpıyor aynı hizadalar.

Eren: Ve ışık nereden geliyorsa gölge ters tarafında oluşuyor.

Çakıl: Ve böyle benim kameram gibi ayna gibi yani şeylere ışık çarpınca iki kaynak varmış gibi oluyor.

Aymin: Ve evet su gibi şeylerin gölgesi olabiliyor.

Ada: Bu da içine koyduğun şeyin koyuluğuyla ilgili.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

tohumlar elden ele…

Geçen hafta saksılarımızı bahara hazırlamıştık. Bu hafta Güneş Hanım’ın getirdiği tohumları diktik ve ürünlerimizin bereketli olmasını dileyerek saksılarımızı güneşe çıkardık.

IMG_0669 2

IMG_0671 2

IMG_0678

IMG_0682 2

IMG_0686 2

IMG_0696

IMG_0679 2

IMG_0710

Tohumlar elden ele..

IMG_0684 2

IMG_0700 2

Dikilen tohumların can suyu toplanan yağmur suyu ile verildi.

IMG_0699 2

IMG_0720

Kendini koruyacak boya ulaşana kadar bazılarını sınıfımızda büyüteceğiz. Daha sonra alıştıra alıştıra bahçedeki yerlerine dikeceğiz.

IMG_0715 2

IMG_0714 2

jrkfjerg

Saksılardaki bitkilerin her gün su kontrolü yapılıyor ve saksılar güneşin hareketine göre gün içinde ordan oraya taşınıyor :)

unnamed

ohoı

Ve işte üç aylık emeğimizin karşılığı tek bir karede :) Bir yanda mutfak atıklarımızın tekrar toprak olması için kurduğumuz kompost sistemi, diğer bir yanda topladığımız yağmur sularını  biriktirdiğimiz bidon ve kovalar, bir yanda ise saksılar içinde birkaç hafta sonra filizlenecek rokalar, maydonozlar, biberler, domatesler..

Komposttan elde edilen toprak bir ay sonra diktiğimiz sebzelere yatak olacak ,kovanın içinden özenle taşınan her damla su ise bu toprağın bereketini arttıracak.

Çocukların , doğadaki etki alanlarını görebilmelerini ve doğadaki bu döngüyü fark edebilmelerini sağlamak için çıkmıştım yola. Yukarıdaki bu güzel karede payı olan herkese bin teşekkürle…