GRADE 4

Sevgili Veliler,

Geçtiğimiz  iki  hafta boyunca 2. Unitemiz “Let’s do sport” konusuna  devam ettik . Sporları do / play / go başlıkları altında kullanmayı öğrendiler. Do karate , go swimming, play basketball gibi.

Bu ünitede Present simple tense konusu tekrar ediliyor olumlu, olumsuz ve soru cümlelerini pratik  yapıyorlar.

How much sport do you do at school?

Which sports do you like?

Which sports are you good at / bad at?

Unitemizdeki okuma konumuz “Water Sports ” idi surfboard ve snorkelling incelediğimiz su sporlarından oldu ve okuma parçasıyla ilgili comprehension  çalışmaları yapıldı.

31 Ekim Halloween kutlamaları öncesi Halloween Book çalışması yapıldı, kitap yapmak keyifli bir çalışma oldu.

 

Research! Research! Research!

 

 IMG_0085 IMG_0086 IMG_0088 IMG_0092 IMG_0093 IMG_0102 IMG_0089 IMG_0090 IMG_0101



We have been researching more about the different animals and plants in the different parts of the rainforest.

We’ve watch videos, taken countless notes, discussed the importance of the rainforest, made a poem, done different activities to help us remember the focus vocabulary, and now we making our final project to be displayed and presented in the classroom.

They have worked very hard on this unit and we are looking forward to sharing the presentations with you.

Halloween!

 

IMG_0174 IMG_0175 IMG_0228 IMG_0229

Grade 3

Sevgili Veliler,

Geçtiğimiz iki hafta boyunca 2. unitemize devam ettik. Bu ünitede konumuz “At home”evde yaptığımız aktiviteleri Present continuous tense ile anlatıyoruz. Konumuza kelime çalışmaları ile başladık geçen seneden aşina oldukları kelimeler üzerine daha fazla kelimeler eklendi kelime dağarcıkları genişledi. Cümle kurma konusunda kendilerini geliştirdiler.

My dad is listening to the music.

My auntie is eating biscuits.

He is talking on the phone?

Soru kelimelerinin neler olduğunu ve nasıl soru cümleleri yapılır öğrendik.

Where / What / Who/ What time

Josh  is reading comics  in the living room.

Who is reading comics?

What is he reading?

Where is he reading comics?

31 Ekim “Halloween kutlamaları öncesi sınıfımızda Halloween kelime çalışmaları yaptık,online alıştırmalar yaptık.

Her harf bir rakama ait ve rakamların harflerini bularak oluşan kelimeler Halloween ile ilgili idi ve bu çalışmayı çok beğenerek yaptılar.

IMG_9401 IMG_9403

IMG_9405IMG_9398

Pablo Picasso’nun resimlerini  Present continuous tense cümle kalıpları ile yorumladık.Yorumladığımız tabloları

“Reading” “Childeren’s Meal” ve “Three Musicians”idi.

readingthree-musiciansbaffb3a8c8932d42a5a788adefc43d00 (1)

She is sitting on a chair and she is reading a book. (Reading Painting)

There are three musicians.The man is playing the guitar. The other man is playing the flute and one of the man is singing.(Three Musicians)etc.

Daha sonra cross-curricular .çalışması ile öğrencilerimiz bir portre çalışması yaptılar , sınıfa çalışmalarını anlattılar.

IMG_9512IMG_9500IMG_9496IMG_9494

Kitabımız “Crocodile in the house”u okumaya başladık ilk 4 sayfayı okuduk ve bu sayfalarla ilgili aktiviteleri yaptık.Öğrencilerimiz kitaplarını severek okudular.

IMG_9470IMG_9468IMG_9470

 

“Present Continuous”

Before starting to explore the present continuous, the students presented their African Animal creations.

IMG_0139

IMG_0138 IMG_0132

 IMG_0150IMG_0151 IMG_0152 IMG_0153 IMG_0154

This is a parrot. It has got green, red, and blue feathers. Parrots have wings and two legs. Parrots can fly but they can’t swim. Parrots eat small seeds. Parrots are so beautiful.

We are learning how to ask questions using the present continuous.

“Is she running?”
“Are they walking?”
“Are we eating?”

We first started by understanding how to ask a question and how to answer a question. The students made different sentences to help them practice this each day.


Once we had a clear understanding of these we made flashcards to help us practice the key vocabulary. The students picked actions, which they really enjoy doing in real life to help them understand the subject better.


We will continue to work with this subject for the next week.

Halloween

IMG_0186 IMG_0203 IMG_0205 IMG_0208

grade 2

Sevgili Veliler,

Geçtiğimiz iki hafta boyunca 2. ünite çalışmalarımız devam ediyor. Konumuz “Let’s Play” devam ediyor. Bu ünitemizde  çeşitli aktivitelerin isimlerini  öğrenmeye devam ettik.

I can read a book.

I can swim.

She can climb a tree.

He can ride a horse.

Cümle kurmayı öğrenmek için öğrencilerimiz gruplara ayrıldılar  ve kendilerine verilen zarflardaki kartları bir araya getirerek,olumlu,olumsuz ve soru cümleleri yazdılar daha sonra sınıfla paylaştılar.

IMG_9476IMG_9480IMG_9478 IMG_9473 IMG_9474 IMG_9475

31 Ekim Halloween kutlamalarından önce sınıfta Halloween kelimeleri ile çeşitli çalışmalar yaptık verilen instructionlara göre öğrencilerimiz Halloween kelimelerinin resimlerini doğru yerlere çizdiler ve verilen renklere göre boyadılar. Online olarak kelime çalışmaları yapmak çok eğlenceliydi.

IMG_9414IMG_9392IMG_9390

 

We have been practicing “can” and “can’t”
IMG_0104 IMG_0105 IMG_0106 IMG_0107 IMG_0109 IMG_0110 IMG_0111 IMG_0112


The students illustrated graphs for themselves and their friends abilities.

 

“I can do gymnastics, but I can’t play basketball.”
“She can make a cake, but she can’t drive.”
“We can sword fight, but we can’t do ballet.”

We made folders for our flashcards.

The students got to decide what words they wanted to use for their flashcards so they could have a closer connection to the different abilities being learned.

Once this happened we made flashcards and played different speaking games to help them ask and answer different can questions.

“Can you do a cartwheel?”
“Can you go to the cinema?”
“Can I do a handstand?”

Halloween

   IMG_0212 IMG_0217 IMG_0218 IMG_0219

 

 

KINDERGARTEN

Sevgili Veliler,

Geçtiğimiz iki haftadır  “Parts of Body”  (Vücudumuzun bölümleri) konusunu  öğrenmekteyiz.  Kelime öğrenmekle başlayan yolculuğumuz kısa cümleler kurmaya kadar gitti.  Kelimeleri flashcard lar ile öğrendiler daha sonra çeşitli oyunlarla kelimeleri pekiştirme çalışmaları yapıldı tahtaya yerleştirilen kartları eşleştirdiler daha sonra tahtadan çıkarttığımız kartları isimlerini söyleyerek hafıza oyunu oynadık.

I have two eyes , a nose , a mouth and two ears.

I have two arms ,two hands, ten fingers.

IMG_9437IMG_9438IMG_9435

Bir sonraki çalışmalarımızdan bir diğeri ise oyun hamurlarımızla  monster hazırlamaktı. Pair work çalışması ile partnerimizle oyun hamurlarımıza şekil verdik ve kısa cümlelerle anlattık.

-The monster has three   eyes and  two  noses.

-It has two arms etc.IMG_9465

IMG_9453 IMG_9459

Kitabımızdaki body parts çalışmalarımız ve aktivitelerimiz devam ediyor,ayrıca videoda bu konuyla ilgili şarkımızı öğrendik söylemeyi çok seviyoruz.”Head Shoulder Knees and Toes”.

Bu haftanın en sevdikleri ise “Simon Says” oyunu oldu.

Simon says touch your head denildiğinde herkes cümlenin gerektirdiğini yapıyor eğer  cümleye Simon says diye başlanmadıysa o hareketi yapmıyorlar.

 

 

This is new. This is old.

We are starting to describe the things we see.
“This is a new door.”

“Look, an old tree.”

“This is a old table”

“The eraser is new.”

Once we learned about identifying between old and new, we went on an adventure to see how many new and old things we could find.
They really enjoyed these lessons and being able to show off all the english they have learned. I was surprised many times to see how many words they have picked up just from everyday speaking. 

IMG_0156 IMG_0141 IMG_0140 IMG_0142 IMG_0155 

Body Parts

We are learning about the different parts of the body.

IMG_0261

“Everybody has a body and everybody has body parts.”

 

We colored the different parts of the body.

IMG_0251 IMG_0254 IMG_0255 IMG_0256 IMG_0257 IMG_0258 IMG_0259

“My hands are pink.”

“My legs are blue.”

“My hair is blue, purple, orange, and red.”

Then we made funny faces

IMG_0266 IMG_0267 IMG_0265 IMG_0270 IMG_0268

“There are three eyes.”

“There is 1 nose.”

“I have two eyes.”

Halloween

IMG_0187 IMG_0190 IMG_0192 IMG_0197 IMG_0214 IMG_0220  IMG_0226 IMG_0237

IMG_0221

grade 1

Sevgili veliler,

İngilizce öğrenme çalışmalarımız keyifle devam ediyor. Geçtiğimiz haftadan başlayarak 3. üniteye devam ediyoruz “Who Makes you Happy?” Bu unitede ( feelings) ,duygularımızı ifade etmeyi öğreniyoruz. Kartlar ile kelimeleri öğrendik ve oyunlar oynadık ,kitabımızdan çalışmalar yapıldı .

IMG_9423

IMG_9428IMG_9429

Miming game oyununda öğrencilerimiz duygularını mimiklerle ifade ettiler ve diğer öğrencilerimiz bu mimiklerle ifade edilen duyguların ne olduğu anlamaya çalıştılar.

She feels happy veya She is happy.

They are angry.

He is surprised.

IMG_9521IMG_9520

31. Ekimde Halloween kutlamalarımızı yaptık ,çocuklarımız çok eğlendiler.

IMG_9410IMG_9411

Son saatteki eğlencelerimiz başlamadan önce Sınıfımızda Halloween kelimeleri ile çalışmalar yapıldı  verilen instructionlara göre  halloween kelimelerinin resmini çizerek  nesneleri boyadılar ve videoda kelime oyunları oynandı.

IMG_9408IMG_9412

Ayrıca bu hafta ilk kitabımız “Hello Cluck”okunmaya başlandı ve keyifle ilk dört sayfayı okuduk aktivite çalşmalarını yaptık.

 

In the past two week we talked a lot about what we “can” and “can’t” do.

“I can play the drums.”  “She can play the drums.”

IMG_0143 IMG_0148

 

IMG_0149IMG_0147

The students used their “can” and “can’t” drawings to ask each other simple questions.

“Can you paint?” “Yes, I can paint.”

IMG_0146IMG_0144

Yes, I can. No, I can’t.

First we created handmade envelopes for our action flashcards.
“I can make an envelope.”

IMG_0004 IMG_0005 IMG_0003IMG_0007 IMG_0006

Then we colored and cut our flashcards.

“I can color.” I can cut.”

We used our flashcards as a warmup for the students to be familiarized with the key vocabulary.

“Read a book, Climb a tree, Ride a bicycle, Paint a picture, Jump on a trampoline, Swim, Run fast, Catch a ball, Throw a ball.

“The dog can catch a ball.”

“She can climb a tree.”

“ My mom can cook.”

 

We created a book to help us remember the different ways to use can and can’t

IMG_0271 IMG_0273 IMG_0274 IMG_0272“I can climb a tree.”
“I can’t fly.”

“You can drive a car.”

“You can’t climb a tree.”
“Dila can dance.”

Halloween

IMG_0179IMG_0182IMG_0195IMG_0183IMG_0194IMG_0202 IMG_0199IMG_0198IMG_0210IMG_0213

MAVİ ŞİMŞEKLER 8.HAFTA

Sevgili Mavi Şimşekler Velileri,

Bu haftaki Matematik derslerimizde doğal sayılar, iki basamaklı sayılar, basamak değeri, sayı değeri ve sayı çözümleme çalışmaları yaptık. Öğrencilerimiz teneffüs saatlerinde bile sayıları basamaklarına ayırma çalışmalarına devam ettiler.

IMAG9921

IMAG9922

IMAG9932

IMAG9935-2

IMAG9937

IMAG9940

Bu haftaki Türkçe derslerimizde eş anlamlı kelimeleri öğrendik. Eş anlamlı kelime kartlarının rastgele dağıtıldığı sınıfımızda eşini bul oyunu oynadık. Öğrendiğimiz eş anlamlı kelimeleri pekiştirmek için bu hafta yeni dağıtılan kitapçığımızdaki çalışmaları yaptık.  Yazı çalışmalarımızda seçtiğimiz bir konu ile ilgili yazı yazıp yazımızın resmini yaptık. 

WhatsApp Image 2016-11-02 at 20.36.36 (1)

WhatsApp Image 2016-11-02 at 20.36.36 (2)

WhatsApp Image 2016-11-02 at 20.36.36 (4)

WhatsApp Image 2016-11-02 at 20.36.36

Proje derslerimizde,  okuduğumuz dergilerde çevre temizliği, canlıların plastik atıklardan nasıl etkilendiği ile ilgili haberler bulup, panomuza astık.

IMAG9942

Minik Kaplanlar Sınıfı için yaptığımız Plastik Atık Kutusu’nu hediye ettik. Hediye ederken de;  o kutuyu neden hazırladığımızı ve ne için kullanacaklarını anlattık. Bir de plastik atıklarla ilgili ÇEVKO’nun hazırladığı animasyonu bizimle birlikte seyretmelerini istedik. Seyrettikten sonra da merak ettikleri soruları cevapladık.

 

IMAG9923

VIDEO0405_0000022886

VIDEO0405_0000041402

Geri Dönüşüm konusunda velilerimize de bilgi vermek amacıyla Burcu Meltem Arık’ı okulumuza davet ettik. Burcu Meltem Arık, bize “eşyaların döngüsü ve geri dönüşümden hemen öncesi” başlıklı bir seminer verdi.

Alış veriş sonrası kullandığımız poşetleri kullanmak yerine kendi bez çantalarımızı yapmaya karar verdik.  Okul velilerimizden olan aynı zamanda Zehirsiz Ev Bloğu yazarı Mercan Uluengin’in düzenlediği bez çanta yapım atölyesi sayesinde bez çantalarımızı yaptık.

IMAG9972

IMAG9975

Bu haftaki FenLab dersimizde çektiğimiz resimleri sizlerle paylaşıyoruz.

IMAG9951

IMAG9950

WhatsApp Image 2016-11-02 at 20.36.01 (8)

WhatsApp Image 2016-11-02 at 20.36.01 (10)

Cadılar Bayramı partimizde çok eğlendik :)

WhatsApp Image 2016-11-02 at 20.37.05 (2)

WhatsApp Image 2016-10-31 at 16.26.01

 

 

WhatsApp Image 2016-11-02 at 20.37.05 (4)

 

 

Hepinize iyi haftasonları diliyoruz.

Zühre ŞİMŞEK & Şenay ARSLAN SOYALTIN

MİNİK KAPLANLAR 8. HAFTA

Bu hafta çember saatimizin konusu geçen haftalardan konuştuğumuz fakat kesinleştiremediğimiz “yağmur nasıl yağar” sorusuydu. Buluttan geldiğini biliyorduk fakat bulutun nasıl oluştuğunu ve suyun bulutun içine nasıl geldiğini çözmekte zorlanıyorduk. Madem yağmur başka bir yerden gelmişti öyleyse doğada hiçbirşeyin yok olmadığı herşeyin bir geri dönüşüm için de hareket ettiğini kavramalıydık;

Ozan: bu kağıdı yok edebilir misiniz?

Ceren: bir mum yakalım onu üstüne tutalım kül olur.

Deniz: ama yine bir şey oluyor

Ozan: ne oluyor?

Dila: külleri böyle parçalanır

Ozan : evet kül oluyor ve kağıt başka bir şeye dönüşüyor.

Ceren : olamazzzz

Ada: çöpe atarız

Ozan: çöpe atınca yok oluyor mu?

Can: ben buldum yer altına gömelim

Ozan: peki yer altına gömdüğümüzde başka bir şeye dönüşmüyor mu?

Birkaç kişi birden: dönüşüyorrrr

Dila: toprağın altında çürüyünce çiçeğe dönüşüyor ya da ağaca

Ozan: yine bir şeye dönüştü sanırım

Ceren: nasıl yok edeceğiz acabaaa

Dora : hayatta hiçbirşeyi yok edemeyiz

Ozan: ne söyledin dora?

Dora: hayatta hiçbirşeyi yok edemeyiz hep sürdürür o kendini

Yaman : ağacı kesersen yok edemez misin?

Deniz:  yok edemezsin hala bir parçası kalır sen de

 

Tartışmaların sonunda doğada hiçbir şeyin yok olmadığını hep bir şeye dönüştüğünü fikrini hepimiz kabul ettik.

 

Ozan: Bulutlarda ki su da bir yerden gelmeli o halde?

Dila: ay da parçalanıyor sonra kar oluyor sonra güneşten dolayı su oluyor

Ceren : bulutun içinde sular var, iki bulut  çarpışınca sular dökülüyor

Ozan: su bulutun içine nereden gelmiş öyleyse?

Emir : bataklık

Dora: yağmur ormanından

Deniz: Emir bataklık dedi ya ondan daha büyük bir yer var ; okyanus.

Bunun üzerine okyanus sularının gökyüzüne nasıl ulaştığını tartışmaya başladık, sonunda internetten yardım almaya karar verdik ve yağmur ve bulutların nasıl oluştuğuna dair videolar izledik. geçen haftaki konumuz olan “Ekoloji nedir” sorumuzun altını doldurmaya devam ediyoruz.

Okuma yazma çalışmalarımızda bu hafta öğrendiğimiz heceleri ve cümleleri tekrar ettik, kısa metinler okuduk ve defterlerimize yazma çalışmaları yaptık. Sanat dersinde Fırat ile kil ve resim çalışmaları içinde öğrendiğimiz seslerden figürler oluşturduk.

IMG-20161101-WA0000 IMG-20161101-WA0001 IMG-20161101-WA0002 IMG-20161101-WA0003 IMG-20161101-WA0004 IMG-20161101-WA0005 IMG-20161101-WA0006 IMG-20161101-WA0009 IMG-20161101-WA0010 IMG-20161101-WA0011 IMG-20161101-WA0013 IMG-20161101-WA0016 IMG-20161101-WA0017IMG-20161101-WA0016

 

Matematik dersimizde 10 ar ritmik sayma çalışmalarına devam ettik. “Hangi sayı olursun?” etkinliğimizde hepimiz 10 ile 100 arasında bir on ar ritmik sayma sayısı olduk. Ayrıca söylenen sayıyı yazma çalışmalarımı yaptık.

DSC_0110DSC_0111DSC_0112DSC_0113DSC_0114DSC_0115DSC_0116DSC_0117DSC_0120DSC_0122DSC_0126DSC_0125DSC_0124DSC_0123DSC_0130DSC_0129DSC_0128

 

Sevgiler.

Ozan Fındık

 

 

 

 

Eğlence Sınıfı Kasım 1. Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri,

 

Projemiz için teorik bilgileri toplamaya ve deneyimlemeye fırsat bulduk. Doğada yön bulmak için gereken bilgileri toplarladık ve bunları sınıfta birbirimizle paylaştık. Önceki haftalarda tahmin köşemizde yer alan izohips kelimesini bu hafta daha detaylı inceledik. Bir izohips haritasının bizlere neler anlatabileceğini anlamlandırmaya çalıştık. Kuş uçumu kelimesinin örneklerini gördük. Harita çeşitleri, yön bulma teknikleri, ölçeklerin anlamı, lejant tabloları inceleme gibi kavramları öğrendik.

 

 

IMG_20161025_142232 IMG_7095 IMG_7108 IMG_7098 IMG_7096 IMG_7084 IMG_7083 IMG_7082 IMG_7080 IMG_7078 IMG_7091 IMG_7088 IMG_7085 IMG_7101 IMG_7102 IMG_7103 IMG_7093 IMG_7094 IMG_7107

 

Harita üzerinden harita  pusulasının nasıl kullanılacağını da okuldaki çalışmalarımızdan pratik etmeye çalıştık.

IMG_20161025_154418 IMG_20161025_153606 IMG_20161025_153549 IMG_20161025_153528 IMG_20161025_153453 IMG_20161025_153429 IMG_20161025_153416 IMG_20161025_153504 IMG_20161025_153405 IMG_20161025_153339 IMG_20161025_153328 IMG_20161025_153352

 

Teorik olarak çalışmalarımızın ardından bir daha ormana gittik ve bu sefer elimizdeki izohips haritasını kullanarak var olan hedeflere gitmeye çalıştık. Bu aşama bizim bilgilerimizin pratiğini yapmak için oldukça işimize yaradı.

 

IMG_20161103_120529 IMG_7242 IMG_7228 IMG_7230 IMG_7232 IMG_7235 IMG_7237 IMG_7227 IMG_7226 IMG_7223 IMG_7194 IMG_7195 IMG_7193 IMG_7192 IMG_7191

????????????

IMG_20161103_111939

 

Proje temamız doğada yön bulma olunca sınıf kapımızı da hep birlikte buna uygun olarak süsledik.

IMG_7147 IMG_7148IMG_20161029_083444 IMG_20161029_083807 IMG_20161029_083400 IMG_20161027_120047 IMG_20161027_120039 IMG_7146 IMG_7145 IMG_7143 IMG_7142 IMG_7141 IMG_7140 IMG_7129 IMG_7130 IMG_7118 IMG_7119 IMG_7121 IMG_7131 IMG_7132 IMG_7123 IMG_7133 IMG_7134 IMG_7125 IMG_7126 IMG_7136 IMG_7127 IMG_7137 IMG_7128 IMG_7138 IMG_7117 IMG_7115 IMG_7113

 

Fen dersimizde kuvvet konusu üzerinde konuştuk ve daha önce karşılaştıkları ve çemberlerde konusu geçen bazı örneklerini toplarlamak için bir deney yaptık. Bu deney ‘ Merkezkaç kuvveti’ ile ilgiliydi. Sorumuz şu idi: ” Bu bardakta ki suyu içmeden, çarpmadan vs nasıl boşaltırsınız? “… Bir düzenek yaptık ve sınıfta bunu deneyimledik.

 

IMG_20161026_142340 IMG_20161026_141540 IMG_20161026_141609 IMG_20161026_141814 IMG_20161026_142007 IMG_20161026_142043

 

Deneylere başlamışken çocuklar için çok popüler olan ‘slime’ı da yapmaya karar verdik ve onların yönlendirmesi ile remida da bir ‘slime’ atölyesi yaptık.

 

IMG_7155 IMG_7157 IMG_7158 IMG_7160 IMG_7161 IMG_7162 IMG_7163 IMG_7164 IMG_7165 IMG_7168 IMG_7169 IMG_7170 IMG_7171 IMG_7172 IMG_7173 IMG_7174 IMG_7175 IMG_7176 IMG_7177 IMG_7178 IMG_7179 IMG_7180 IMG_7181 IMG_7182 IMG_7183 IMG_7184 IMG_7185 IMG_7186 IMG_7187 IMG_7188 IMG_7189IMG_20161027_150403 IMG_20161027_150119

 

Güneş bu hafta kendi tiyatro oyunu için afişler hazırladı ve seçmeler düzenledi. Okulumuzun diğer sınıflarından da taleplerin olduğu “Büyülü Su” için geri sayım heyecanla başladı.

 

IMG_20161101_122914 IMG_20161101_122856

 

Bu hafta bizim için oldukça yoğun geçti.Dördüncü sınıf olmakla beraber, bu sene ilk defa sınav olduk. İlk sınavımız bu hafta Türkçe dersindendi. Bu hafta daha  Gelecek hafta ise matematik sınavı olacağız. Matematik sınavına hazırlık olması açısından da Geliştiren matematik kitabında işlediğimiz 63.sayfaya kadar olan yerlerin bu hafta sonu yapılmasını bekliyorum.

 

Herkese iyi hafta sonları diliyorum.

 

Sevgilerimle…

 

Gizem Tuğçe Tayhan

 

Minyonlar Sınıfı-8. Hafta

Herkese Merhaba,

Keyifli bir haftanın daha sonuna geldik.

Bu hafta matematik derslerinde ritmik sayma çalışmaya devam ettik. Bununla birlikte yeni öğrendiğimiz konu da “Sayı Örüntüleri” idi. Belli bir kurala göre devam eden sayı dizilerini devam ettirme, yanlış verilmiş sayıyı bulma gibi çalışmalar yaptık. Ritmik sayma yaparken sınıfta çocuklar daha önce de bahsettiğim gibi fasulyeler ve nohutlar kullanabiliyorlar. Evde de bu düzeni devam ettirebilirsiniz.

thumb_IMG_9642_1024                                       thumb_IMG_9641_1024

Türkçe derslerinde rutinleşen çalışmamız, yaratıcı yazı çalışmalarına devam ettik. Aynı zamanda bu hafta oldukça yoğun bir şekilde heceleme çalışmaları yaptık. Çocuklar üzerinde fark ettiğim, heceleme yaparken sözel olarak destek gerekse de yapabildikleri ancak yazılı olarak bir kelimeyi hecelemede zorlandıkları. Bu da doğal olarak yazı yazarken ve satır sonlarında kelimeleri yanlış yerden ayırmalarına sebep olabiliyor. Evde, yolda yürürken, arabada giderken karşılaştıkları kelimeleri heceleme ve kaç heceli olduğunu bulma oyunları oynayabilirsiniz. :) Bu çocukları hızlandıracaktır.

Ara zamanlarında Minyonlar Sınıfı çok aktif ve çok sorumluluk sahibiydi bu hafta. :) Bahçedeki kedilerimizden bir tanesinin yavrularının olacağını hissetmişler bu yüzden bir gün boyunca uzun uğraşlar sonucunda kedinin ve -eğer doğacaksa- yavrularının rahat bir yerde yaşamasını sağlamak için bir kedi yuvası yaptılar. :)

 

thumb_IMG_9614_1024         thumb_IMG_9612_1024                                                                                                                thumb_IMG_9611_1024

 

Fen Lab derslerinde bu hafta çocuklarla sürtünme kuvveti üzerine deneyler yapıldı. Haftada bir saat de ben çocuklarla 3. sınıf Fen Bilgisi dersi kazanımları kapsamında çalışıyor olacağım. Bu hafta birlikte duyu organlarını çalıştık, çocuklar duyu organlarını zaten biliyordu. Biz görevleri üzerine çalışmalar yaptık. Toprak’ın bir fikri var; yemek yerken ağzındaki yemeğin kokusunu hissedebildiğini paylaşınca arkadaşlarının ilgisini çekti. :) Öğle yemeği ve ertesi günü yediğimiz atıştırmalıklar sırasında bunu biz de denedik. :)

 

thumb_IMG_9498_1024          thumb_IMG_9496_1024     thumb_IMG_9495_1024                                thumb_IMG_9615_1024                 thumb_IMG_9616_1024

 

thumb_IMG_9493_1024                      thumb_IMG_9492_1024                                                               thumb_IMG_9490_1024 thumb_IMG_9489_1024                                                                             thumb_IMG_9488_1024 thumb_IMG_9487_1024                                                                             thumb_IMG_9486_1024 thumb_IMG_9484_1024

 

Bu hafta bir de Sabancı Üniversitesi’nden bir grup arkadaşımız ziyaret etti. Ziyaretleri sırasında hep birlikte sorumluluklarımız ve bu sorumlulukların cinsiyet ayrımı ile değişip değişmemesi üzerine bir oyun oynadık.

 

thumb_IMG_9631_1024                          thumb_IMG_9629_1024                                                   thumb_IMG_9625_1024                          thumb_IMG_9624_1024                                                                                                    thumb_IMG_9622_1024

Proje konusunda, hazırladığımız kitabın “ÖNSÖZ” sayfası yazısını yazmış olmanın haklı gururu ile bir selfie çekmeyi hak ettik. :)

 

thumb_IMG_9608_1024                   thumb_IMG_9599_1024

Bu hafta bir de, düzenleme dersi olarak isimlendirdiğimiz yaptığımız ve tamamlanmış olan çalışmalarımızı önce isimlere göre herkese dağıttık, ardından herkes kendi çalışmasını dosyaladı ve dosyasını belirlediğimiz alana kaldırdı. Bu, çocukların sorumluluk alması, kendi çalışmalarını takip etmesi, bu zamana kadar yaptığı tüm çalışmaları gözden geçirmesi adına önemli. Evde de kendi odaları ile ilgili belirlediğiniz sorumlulukları verebilirsiniz.

thumb_IMG_9595_1024 thumb_IMG_9596_1024                                                                                                                    thumb_IMG_9594_1024

Güzel bir hafta dilerim.

Sevgiler,

Emel

-8. hafta- Arkadaşlar sınıfında bu hafta neler oldu?

Arkadaşlar Sınıfının Sevgili Velileri Merhaba;

Geçen haftalarda ‘İlişkiler nasıl başlar, nasıl bozulur? Daha iyi nasıl ilişkiler kurabiliriz?’ soruları üzerine konuşurken Yeni Okul’da da zaman zaman diğer sınıflardaki arkadaşlarımızla ilişki kurmakta zorlandığımız ya da bu ilişkilerde sorunlar yaşadığımız ortaya çıkmıştı. Bu ilişkileri güçlendirmek adına ‘Yeni Okul’da nasıl daha iyi ilişkiler kurabiliriz?’ sorusundan yola çıkarak metinler hazırlamış ve bir video yapıp diğer arkadaşlarımıza bu videoyu izletme kararı almıştık. Bu hafta video çekimlerimize Fırat Öğretmen’in desteği ile başladık. Önümüzdeki hafta montaj kısmına geçeceğiz :)

IMG_8155 IMG_8156

İlişkilerdeki sorunlar ve çözümler üzerine konuşurken aslında ilişki ağımızda  farklı rollerimiz ve sorumluluklarımız olduğunu fark etmiştik. Bu rol ve sorumlulukları okul yaşantısı içinde düşündük ve ‘okulda hayatımızı kolaylaştıran kişiler kimler? Kimlerle ilişki kuruyoruz? Bu kişilerin rolleri ve sorumlulukları neler?’ sorularından yola çıkarak bir oyun başlattık. Herkes kendisine gölge olacağı bir yetişkin seçti ve gün içinde onu gözlemleyerek okuldaki rolü ve sorumluluğu üzerine çalıştı.

IMG_7904

IMG_7913IMG_7921IMG_7919IMG_7911

IMG_7918

Bakmak- görmek çalışmalarımızı detaylandırmak için ilk yaptığımız çizimleri ve aynadaki yansımamızı tekrar inceledik. Çizimimize yansıtmadığımız detaylar hakkında konuştuk. Daha sonra kaleme kağıda tekrar sarıldık ve bu detayları çizimimize aktarmayı denedik.

IMG_7924IMG_7931IMG_7930IMG_7925IMG_8165 IMG_8166

Önümüzdeki hafta doğa arkadaşımızın kutusunu göndereceğiz. Bu yüzden artık son hazinelerimizi topluyoruz. Hafta sonu çocuklarınızla yaptığınız gezilerde son hazineleri toplaması için onu yönlendirirseniz çok sevinirim.

Sevgilerimle

Özge :)