bez bebek atölyesi

Sınıf velilerimizden Feray Orman bu hafta sınıfımıza gelerek bize kendi bez bebeğimizi nasıl yapacağımızı anlattı ve deneme fırsatı verdi. Şu iğneden geçmeyen iplikler yolumuza taş koydu ama en kısa sürede tamamlayıp bez bebeklerimize kavuşacağız :)

IMG_8638 IMG_8639 IMG_8644 IMG_8646 IMG_8650 IMG_8653 IMG_8656 IMG_8658Feray Hanım’a bu desteğinden dolayı çok çok teşekkür ederim. :)

küçük grup çalışmalarımız..

Küçük grup zamanlarımızda beceri odaklı çalışmalarımıza devam ettik.

Bir grup ışıklı masada yaprak üzerine çalışmalar yaparken..

IMG_8612 IMG_8624 IMG_8626 IMG_8628

Diğer grup ise bakmak görmek çalışmalarına devam ettiler. Bakmak görmek çalışmalarında artık renk kullanmaya başladık. Renk kullanımı ortaya çıkan ürünlerde çocukların neleri gördüklerini ve fark ettiklerini daha iyi anlayabilmemizi sağlıyor. Aşağıdaki örneklerde de görebileceğiniz gibi saksı yeşil ve gri zeminin ortasında duruyor bazı çizimlere bu ayrıntı bile yansımış :)

IMG_8619 IMG_8620 IMG_8621 IMG_8625 IMG_8629

Minyonlar Sınıfı -14. Hafta

Herkese Merhaba,

Gündemimiz tahmin edersiniz ki yeni yıl. :) Minyonlar ile bu haftaya yılbaşı çekilişi yaparak başladık. İstekleri üzerine ben de çekilişe katıldım, hedilerimizi haftaya Cuma günü, yılbaşı partimizde vereceğiz. :)

thumb_IMG_0902_1024

 

Bu hafta Minyonlar Sınıfı ile Türkçe derslerinde alfabeyi çalıştık. Sınıfa asmak için görseller çizerek harfleri yazdık. Defterlerimize de sırayla harfleri yazdık. Ardından, kelimeleri alfabetik sıraya göre sıralamayı öğrendik.

 

thumb_IMG_0878_1024 thumb_IMG_0879_1024 thumb_IMG_0880_1024 thumb_IMG_0970_1024 thumb_IMG_0924_1024 thumb_IMG_0971_1024 thumb_IMG_0972_1024 thumb_IMG_0973_1024

 

Aynı zamanda, yaratıcı yazı çalışmasından bir sayfa tamamladık. Çocuklar bu derste Picasso’nun fırçalarını konuşturdular.

 

thumb_IMG_0911_1024 thumb_IMG_0910_1024 thumb_IMG_0912_1024 thumb_IMG_0913_1024

Çocuklar bu hafta proje saatlerinde, yine kütüphanede çalıştılar. Kitapları yaş gruplarına göre sıraladılar. Bu arada, şenlikteki kitap satışımızdan elde edilen 240TL’yi kütüphane projemizde kullanmak için saklıyoruz. Destekleriniz için ayrıca teşekkür ederiz. :)

thumb_IMG_1057_1024 thumb_IMG_1064_1024      thumb_IMG_1061_1024

thumb_IMG_1063_1024 thumb_IMG_1062_1024  thumb_IMG_1060_1024 thumb_IMG_1058_1024 thumb_IMG_1065_1024 thumb_IMG_1066_1024 thumb_IMG_1067_1024 thumb_IMG_1068_1024 thumb_IMG_1069_1024 thumb_IMG_1070_1024 thumb_IMG_1029_1024 thumb_IMG_1071_1024 thumb_IMG_1072_1024 thumb_IMG_1073_1024 thumb_IMG_1074_1024 thumb_IMG_1075_1024 thumb_IMG_1076_1024 thumb_IMG_1077_1024

Bu hafta bir de sanat gezisine katıldık. Fotoğrafları sınıfımızın İnstagram hesabından bol bol paylaşmıştım ama buraya da ekliyorum. :)

thumb_IMG_0991_1024 thumb_IMG_0988_1024 thumb_IMG_0980_1024 thumb_IMG_0979_1024

Bu hafta Matematik derslerinde fasulyeleri kullanarak ritmik sayma ve çarpma işlemleri çalıştık. Çocuklara “3×5=?” gibi sorular yönelttim, bu işlemi fasulyeleri kullanarak gösterdiler. Ardından çalışma kağıtlarını bireysel olarak yine desteğe ihtiyaç duyduklarında fasulyelerini kullanarak tamamladılar.

 

thumb_IMG_1085_1024 thumb_IMG_1084_1024 thumb_IMG_1083_1024 thumb_IMG_1082_1024 thumb_IMG_1081_1024

 

Oyun saatinde ne kadar eğlendiklerini artık söylemiyorum bile. :)

thumb_IMG_0922_1024 thumb_IMG_0923_1024 thumb_IMG_0921_1024 thumb_IMG_0920_1024 thumb_IMG_0919_1024

 

Herkese güzel bir hafta dilerim.

 

Sevgiler,

 

Emel

 

 

MİNİK KAPLANLAR 12-13. HAFTA

Geçen iki hafta da okuma yazma çalışmalarımızı bir uygarlık projesine doğru hızla evrilttiğimiz bir zaman dilimi olarak geçti. Öncelikle evlerimizden yazı biçimlerini gördüğümüz uygarlıklara dair kitapları getirerek başladık. Eren arkadaşımız bize mısır uygarlığıyla ilgili bir kitabını getirdi ve sınıfta hep beraber kitabı inceledik.  Eski mısır uygarlığına ve ilk insanlara dair bir çok soru belirdi aklımızda, bunları kendi aramızda tartıştık ve konuyla ilgili belgeseller izledik. Özellikle yeni keşfettiğimiz  360 derece dönebilen fotoğraflar sayesinde piramitlerin içini oradaymış gibi gezdik, piramitlerin içlerindeki yazıları inceledik.  İlk insanlara dair kısa belgesellerle uygarlığın gelişimine dair bir çok yeni bilgi keşfettik. Çember saatlerimizde izlediklerimizi tartıştık ve iki çember saatimizi “ilk insanlar biz olsaydık kendi uygarlığımızı nasıl kurardık” sorusuna ayırdık. Sonunda herkesin kendi uygarlığını nasıl kuracağına dair bir fikir gelişmişti aklında. Sıra kurduğumuz uygarlıkları resimlemek ve ayrıntılı anlatmaya gelmişti. Hepimiz kendi uygarlıklarımızı resimledik ve sınıfta tepegöz sunumuyla anlattık.  İlk kez sunum yapıyorduk ve çok heyecanlıydık ve fakat  sınıfımızın adının boşuna minik kaplanlar olmadığını kanıtladık. Bir kaplan cevvalliğiyle başarılı sunumlar yaptık. Ki bu kişisel gelişimimiz için özel bir anlam ifade ediyor. Peki  yaptığımız evlerde hangi malzemeleri kullanmıştık ?, nasıl besleniyorduk?, günlük rutinlerimiz nelerdi?  Burada iş yine yaratıcılığımız ve hayal gücümüze düşmüştü. Bir çok fikir ve uygarlık kurulmuştu sınıfımızda. Uygarlık temalı proje çalışmalarımızı sürdürmeye devam edeceğiz.

Çember konularımızdan birisi bir arkadaşımızın merakı üzerinden “yerçekimi” oldu. Uzayda astronotların yaşamına dair kısa videolar izledik ve yerçekimsiz ortamda nasıl yaşayabileceğimize dair fikirler sunduk. Belki kanatlarımız yoktu ama yine hayal gücümüz devredeydi  yerçekimsiz bir ortamda süzülüyorduk.

Bir ders saatimizi birbirimizi tanıma oyununa ayırdık. Bir birimizi tanıma oyunumuzda iletişimimiz daha az olduğu bir arkadaşımızla karşılıklı sohbet  ettik ve onun hakkında bilgiler öğrendik.

okulumuzun yılbaşı etkinliğine bizim katkımız süslerimizi hazırlamak oldu. hem bireysel hem oluşturduğumuz gruplarla çalıştık ve kollektif bir emeğimizin ürünleri ortaya çıktı

Okuma yazma çalışmalarımız başlangıçta başladığımız hızdan bir derece daha hızlı artık. Haftada bir ses öğrenme tempomuzu haftada iki ses e çıkardık geçen haftadan itibaren. Yazma çalışmalarıyla bu süreci destekledik. “t”, “o” ve “b” sesleri yeni keşfettiğimiz seslerimiz.

Matematik çalışmalarında onluk sistem, küçük-büyük sayı ve sayıları sıralama çalışmalarımıza devam ettik. Hem etkinlik kağıtlarımızla hem tahtada konularımızı işledik.

DSC_0003 DSC_0004 DSC_0004_1480932664024 DSC_0005 DSC_0008 DSC_0012 DSC_0023 DSC_0024 DSC_0026 DSC_0028 DSC_0029 DSC_0030 DSC_0032 DSC_0033 DSC_0034 DSC_0035 DSC_0040 DSC_0041 DSC_0042 DSC_0043 IMG-20161215-WA0002 IMG-20161215-WA0003 NSKL7825

 

SJAR7807 TUKX1524 URAJ2513 VDAZ1130 WLAX4122 WNHB7157 XLLK6582 IMG-20161214-WA0005 IMG-20161214-WA0006 IMG-20161214-WA0007 IMG-20161214-WA0008 IMG-20161214-WA0009 IMG-20161214-WA0010 IMG-20161214-WA0011 IMG-20161214-WA0012 IMG-20161214-WA0013 IMG-20161214-WA0014 IMG-20161214-WA0015 IMG-20161214-WA0016 IMG-20161214-WA0017 IMG-20161214-WA0018  IMG-20161214-WA0025 IMG-20161214-WA0031IMG-20161214-WA0023

 

IMG-20161214-WA0026 IMG-20161214-WA0046 IMG-20161214-WA0050 IMG-20161214-WA0054 IMG-20161214-WA0061 IMG-20161214-WA0062 IMG-20161214-WA0070 IMG-20161214-WA0071

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mavi Şimşekler 3. Hafta

Merhaba sevgili velilerimiz,

bu hafta proje dersimize şu ana kadar geri dönüşümle ilgili neleri çalıştığımızı konuşarak başladık. Ardından da öğrendiğimiz bu bilgiler ile neler yapabileceğimizi tartıştık. Okuldaki arkadaşlarımıza bu konular hakkında bilgi vermemiz gerektiğine karar verdik. Sonraki adımımız ise; bu bilgileri hangi yolları kullanarak onlara ulaştıracağımız oldu.

IMAG0454

Video, dergi ve afişle duyuru yapma kararı alındı. Biz de bu gruplarla çalışmalara başladık.

Dergi grubu önce dergilerinin adının ne olduğuna karar verdi. İlk sayfanın çok önemli olduğuna, yazıyı sayfanın nerelerine koyacaklarına, nasıl daha dikkat çekici bir kapak yapacaklarına ve yazı karakterlerine kadar konuştular ve dergiyi yazmaya başladılar. Hatta yazar olan bir kişiye ihtiyaçları olduğunu bize söylediler. Bakalım bu dergi ilerleyen süreçlerde nasıl bir yol alacak:)

IMAG0493IMAG0499

IMAG0501

İngilizce dersinde Courtney ile birlikte yaptıkları atık malzemelerden oluşan marakası, müzik öğretmenimiz Öznur ile şarkılarında kullandılar.

IMAG0461 IMAG0470

IMAG0473

Hafta sonu düzenlenecek olan şenlik için atık kağıtlardan yeni bir kağıt yapımına devam ettik:)

IMAG0530

Fen Lab. Dersimizde; kemikleri inceledik. Kemiklerin dokusunun nasıl olduğu, içinde nelerin olduğunu eldivenlerimizi takarak inceledik. Ardından incelediğimiz kemiklerin birini süt dolu bir şişeye, diğerini de kola dolu olan şişeye attık. Bir hafta sonra tekrar gözlemleyeceğiz. Notlarımızı karşılaştırarak sütün ve asitin kemiklerimize etkisine bakacağız.

IMAG0515 IMAG0516 IMAG0519 IMAG0521 IMAG0523 IMAG0524 IMAG0525

Matematik dersimizde verilen bir doğal sayıyı cetvel üzerinde gösterme ve en yakın onluğa yuvarlama çalışmalarımızı hem zihinden problemlerle hem de matematik kitapçığımızla devam ettik.

IMAG0484IMAG0487

Türkçe dersimizde noktala işaretlerini öğrendik. Hatta nokta ve virgülle ilgili minik bir şarkımız var artık:)

Derslerden kalan aralarımızda da eğlendik.

IMAG0511

Sizlere iyi hafta sonları diliyoruz.

Şenay ARSLAN SOYALTIN & Zühre ŞİMŞEK

Derin Uluengin Arkadaşlar Sınıfında..

Eğlence Sınıfı öğrencilerinden Derin 4 yaşında tuttuğu yaprak günlüğünü bizimle paylaşması ve bize de ilham olması için sınıfa davet ettik :)

IMG_8582

IMG_8583IMG_8586IMG_8589IMG_8596

Tan: Nerelerde buldun bunları?

Derin: Yazlığımızın bahçesinden.

Luka: Bunları topladığında mevsim neydi?

Derin: Yazdı.

Işık: Kaç yaşındaydın bunları topladığında?

Derin: 4 yaşındaydım sanırım.

Ada: Nasıl yaptığını anlatır mısın?

Derin: Şimdi bir yaprak buldun diyelim çok kuru olmasın ama. Böyle hem sapından hem yaprağın ucundan bantlıyorsun. Ve defterini kapatıyorsun.

Lukas: O zaman böyle sağlam mı duruyor?

Derin: Evet hiçbir şey olmuyor o zaman.

Temmuz: Hala devam ediyor musun yapmaya?

Derin: Hayır yapmıyorum çünkü bu günlük benim çok yaprak ismi öğrenmemi sağladı. Bu yüzden yapmıyorum.

Ela K.: Bu yaprakların isimlerini nasıl unutmuyorsun?

Derin: İlk bulduğumda anneanneme sordum ve yazdım.

Eren: Biz de yazarız.

Masal: Tarih bile yazabiliriz.

Asya: İşte o zaman tam günlük olur.

Luka: Özge bize bundan yapar mısın?

Özge: Size bu okulda kullanmanız için yapabilirim. Siz de evde bunun için bir defter bulup dışarıda gördüklerinizi ekleyebilirsiniz.

Eren: Burcu gelecek ya ona sorarız yazarız.

Bir sonraki ders onlara hazırladığım yaprak albümlerini verdim..

Özge: İsteyenler bahçemizdeki ağaç yapraklarını bu albüme yerleştirebilir.

Işık: İnanılmaz güzel olmuş Özge.

Özge: Çok sevindim beğenmenize. Başladığınız zaman bana haber verin lütfen.

Derin Uluengin’e bize zaman ayırdığı için çok teşekkür ederiz :)

‘sadece meyve veren ağaçlar sonbaharda yaprağını döker’

Özge: Deney kaplarınızı kontrol ediyor musunuz?

Tan: Evet evet çarpı olmayanlara su koydum.

Aymin: Bizimkine hemen su ekleyip kapat havasızlığı deniyoruz ya.

Tan: Tamam tamam

Özge: Bir değişim var mı kaplarınızda?

Eren: Şu an bir şey yok.

Luka: Özge bir şey söyleyeceğim. Yapraklar ağaçlardan düşüyor ya şimdi yani sonbahar bitti. Kış geldi. Ve güneş yok. Aslında hep karanlık.

Tan:  Ya ben bir şey soracağım. Bu yapraklar neden sonbaharda dökülüyor sadece?

Asya: Çünkü çiçek açması için yaprağını dökmesi gerekiyor.

Aymin: Sonbaharın kuruluğundan ve sert rüzgarların kuruluğundan dolayı yapraklar dökülüyor. O yüzden ölmek haline geliyorlar. Yeniden çiçek açması için o yaprakları dökmesi gerekiyor.

Masal: Kendilerini dinlendiriyorlar.

Çakıl: Ağaçlar yapraklarını dökmek istemeseler bile döküyorlar çünkü yaprakları kuruyunca dökülüyor. Yeni yaprağı çıkması için bunu yapması gerekiyor.

Özge: Sonbaharın geldiğini nasıl anlıyorlar ki?

Lukas: Çünkü hava değişiyor onlar sonbahar demiyor ama hava soğudu diyor.

Özge: Bütün ağaçlar sonbaharda döküyor yapraklarını hava değişiminin etkisiyle diyebiliriz o zaman.

Aymin: Mesela çam dökmüyor. Ha ama belki yıllar yıllar sonra dökebilir.

Defne: Çamların gövdesi sert.

Tan: Evet biliyorum. Bak şimdi çünkü çam dökmez. Çünkü çamın çiçeği yok.

Özge: O zaman hipotezinizi şöyle mi anlamalıyım ‘çiçek açan ağaçlar sonbaharda yaprağını döker’

Ada: Böyle denilebilir evet.

Tan: Ama Özge bunu ben sana sormuştum şimdi yanıtı ben söyledim baksana :)

Özge: Aslında tam olarak bunu yapmaya çalışıyorum Tan biliyor musun? Sorduğun sorunun cevabını senin araştırıp bulman kadar kıymetlisi yok. Şimdi bu hipotezinizi bütün ağaçlar destekliyor mu diye konuşmamız gerekiyor.

Ada: Doğru olması için dökmeyenlerin çiçek açmaması mı gerekiyor?

Işık: Tamam şimdi konuşalım. Çam neden yaprağını dökmüyor çünkü çamın dalının ucunda sivri bir dal daha var.o dallar yaprakları iyice tutuyor. Ve yaprakları sivri. Ve bu yaprağın yaşı olması için yaprak dökmesi lazım.

Ela K.: Biz insanlar mevsimleri biliyoruz ama ağaçlar bunu hissediyor. Ve ben demin söylediğimiz şeye katılmıyorum. Çalılarda çiçek açıyor ama kışın yaprağını dökmüyor.

Tan: Ah haklısın ya

Luka: Ve döktükten sonra ilkbahar geliyor. Ağaçlar bu sefer çiçekten sonra meyveler oluşuyor.

Temmuz: Yapraklarını dökmek zorundalar çünkü meyve vermeleri lazım.

Lukas: Sonbahardan sonra ilkbahar için böyle hazırlık yapıyorlar.

Asya: Çam ağaçları birleşik ağaçlar yani dalları ve yaprakları birleşik. Diğer ağaçlar ise birleşik ağaç değil. Gövde ve dallar bağlı yani.

Tan: Niye öyle söyledim biliyor musun? İlk öyle düşündüm ‘çiçek açan ağaçlar yapraklarını döker’ diye düşündüm. Şimdi öyle düşünmüyorum ama. Çünkü arkadaşlarım bana bunu anlattı.

Çakıl: Biz sana anlattık ama sebebini hala bilmiyoruz.

Masal: Biraz daha düşünüp bunu bulmamız lazım.

Ela K.: Çiçek açmazlarsa hayatta meyve olmaz. O zaman meyve yiyemeyiz.

Eren: Bir şey söyleyeceğim. Dökmezlerse yapraklarını kendileri de büyüyemezler. Çünkü sıvılarını yapraklardan da alabiliyorlar.

Aymin: Özge dökmek zorundalar çünkü meyveler kuru yaprakların arasında büyürlerse sulu olmazlar. Sulu olmazlarsa tatsız hiç sevmediğimiz tadında olurlar. Yapraklar yağmur yağdıkça suları tutuyor ve suları gelecek meyvelere hazırlıyor.

Ada: Çamın meyvesi yok o yüzden böyle bir hazırlık yapmıyor.

Işık: Çamın balı var ama.

Masal: Balı boşver. Güçlü rüzgarlar sebebiyle iki dakikada esip bütün yaprakları aşağıya döküyor. Aslında bu iyi bir şey. Kuruyan yapraklar toprakta gübre oluyor. Çamında dökülüyor ama sanki.

Tan: O zaman şöyle söyle Özge ‘meyvesi olan ağaçlar sonbaharda yaprağını döker’

Özge:Tamam hadi bu hipotezi deneyelim.

Ada: Nasıl yani?

Özge: Bizim okul bahçemizde bir sürü ağaç var bu hipotezinizi gözlemleyelim bakalım. Bahçemizdeki ağaçlar doğruluğunu sağlıyor mu?

Luka: Bir dakika ama bu bahçe zamanı değil. Çalışma zamanı.

Özge: Evet bu tartışmanın devamını bahçede yaptığımızı düşünebiliriz.

Luka: Bazıları birden oynamasın diye hatırlattım. Unutabilirler. Ben unutmam ama.

Çakıl: Lütfen çok dikkatli bakın ağaçlara zarar vermeden. Onlar şu an uykuda.

Bahçeye çıktık ve hipotezimiz olan ‘ sadece meyve veren ağaçlar sonbaharda yaprağını döker’ için ağaçları gözlemlemeye başladık.

IMG_8558

Ela K.: (kayısı ağacını göstererek) Evet bakın bu dökmüş buna meyve ağacı diyebiliriz.

Luka: Ve bu dökmemiş bu zaten çam.

Aymin: ve bunlar da dökmüş işte bunlar meyve ağacı hep.

IMG_8571

Eren: İnanamıyorum. Bu ağaçta meyve var ve dökmemiş.

Tan: Bu neden dökmemiş ya?

Eren: Bu kış meyvesi veyahut kış ağacı diyebiliriz.

Luka: Evet evet bizim dediğimiz hala doğru.

Defne: Böyle bir şey olmaz.  Başka bir şey düşünelim.

Temmuz: Bu ağacın adını bilmemiz lazım ona göre.

Ela K.: Bütün mevsimlerin meyvesi vardır ve belki bu ağaç öyle bir ağaç.

Lukas: Bunların adını öğrenmemiz lazım.

Çakıl: Bu meyvenin mevsimi gelip geçmemiş yani daha.

IMG_8563

Lukas: Bakın bu ağacı sallayamıyorum bu yüzden dökmemiş.

Çakıl: Ben de itiyorum itilmiyor.

Defne:İşte bu yüzden dökmemişler.

Masal: Hadi hepsini sallayalım deneyelim.

Bütün ağaçları sallayıp denemeye başladılar.

IMG_8570

IMG_8566

IMG_8567

Tan: Bakın bu ağaç sallanabildiği için yaprağını dökmüş.

Defne: (tam karşısındaki ağacı göstererek) Ama bu sallanmıyor ve yaprağını dökmüş

Aymin: Buna neden olan şey ne?

Tan: Çünkü bakın bu ağacı sallıyorum ve üst dalı o ağacın dalına değerek onu sallıyor. Bu yüzden yaprağı dökülüyor.

Eren: Ama yine de burada doğru olmayan şeyler var.

Ada: Ben büyüteç alıp bakacağım belki kökleriyle ilgilidir.

IMG_8581

IMG_8577

IMG_8579

Özge: Sizler tartışırken birkaç ihtiyacınızı duydum. Sanırım bahçedeki ağaçların isimlerini bilmeye ve neden bazılarının yapraklarını döküp bazılarının dökmedikleri hakkında soru sormaya ihtiyacınız var.

Temmuz: Sen bize söylersin.

Özge: Benimde bu konuda tam bir fikrim yok ne yazık ki.

Eren: Güneş’i çağıralım buraya o bilir.

Özge: Güneş olabilir Burcu da olabilir.

Tan: Doğa kutusunu yapan Burcu mu?

Özge: Evet evet.

Ada: O zaman ikisini de çağıralım.

Defne: Şimdi gelirler mi?

Özge: Siz sorularınızı biriktirin ben de bu sırada haberleşeyim Burcu ve Güneş ile. Size haber veririm

 

 

Eğlence Sınıfı Aralık 2.Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı velileri,

 

Bu haftaya Dördüncü sınıf olmakla beraber oluşan bir gündemle başladık; Ev Çalışması… Hafta sonu katıldığım bir konferansta ev çalışması gündemi ile ilgili panellerden birinde şöyle bir araştırma paylaşıldı: İlkokul çağında bir grup öğrenciye “Neden ödev yapıyorsunuz? sorusu sorulmuş. Öğrencilerden gelen cevaplar ağırlıklı olarak annem-babam kızmasın, öğretmenim beni sınıfta rencide etmesin gibi cevaplar olmuş. Pek azından ödevi kendi öğrenmelerim için veya pratik yapmak için yaparım cevabı gelmiş. Ben de sınıfa geldikten sonra kapalı kağıt uygulaması ile bu soruyu düşünmelerini ve cevaplamalarını istedim. Bir kaç cevap şöyle:

IMG_1640 IMG_1639 IMG_1643

 

 

Bu hafta projemizle ilgili bazı kararlar aldık. Havaların bir süredir soğuk ve yağışlı olması gezi planlarımızı ve dolayısıyla proje sürecimizi aksattığı için bu konuyu çember gündemine aldık ve projemizin mayıs ayında tamamlanmak üzere askıya alındığını da sizinle paylaşmak istiyorum. Yeni proje için takipte kalın :)

Matematik dersimizde bu hafta çıkarma işlemine geçtik. Çıkarma işlemi, eksileni olmayan çıkarma işlemi ve çıkanı olmayan çıkarma işlemleri üzerine çalıştık. Gelecek hafta rakamı eksik olan çıkarma işlemleri üzerine çalışacağız. Türkçe dersimizde eylemler, eylemlerde kişi ve zaman çekimleri konusunda çalışmaya devam ettik.

IMG_1642 IMG_1641 IMG_1638 IMG_1637 IMG_1566 IMG_1523 IMG_1444

 

IMG_1518 IMG_1520 IMG_1522 IMG_1523

 

 

Fen Dersimizde eklemlerimizin vücudumuzda ki önemini anlamak üzerine acaba parmak eklemimiz olmasaydı nasıl olurdu dedik ve minik bir etkinlik yaptık.

 

IMG_1616 IMG_1618 IMG_1630 IMG_1629 IMG_1628 IMG_1627 IMG_1626 IMG_1625 IMG_1624 IMG_1622 IMG_1620

 

 

Bu hafta destek saatimizin lideri İdil’di. Köşelerimizi Derin,Atilla ve Yankı hazırladı.

 

IMG_1460 IMG_1457 IMG_1455 IMG_1631 IMG_1632

 

 

 

Herkese keyifli hafta sonları diliyorum.

 

Sevgilerimle…

 

Gizem Tuğçe Tayhan

Minyonlar Sınıfı-13. Hafta

Herkese Merhaba,

Bu hafta Minyonlar ile öncelikle oyun kitabımızın eksik görsellerini tamamladık. Fırat ile birlikte resimler üzerinde çalıştık. Tüm oyunların nasıl oynandığını resimlerle de anlatmak için uğraştık.

Bu dönem yapacağımız proje kapsamında öncelikle hayalimizdeki kütüphaneyi çizdik. Burada tamamen öp planda olan yaratıcılıktı.

thumb_IMG_0675_1024 thumb_IMG_0673_1024 thumb_IMG_0674_1024 thumb_IMG_0669_1024 thumb_IMG_0668_1024 thumb_IMG_0667_1024 thumb_IMG_0666_1024 thumb_IMG_0665_1024 thumb_IMG_0664_1024 thumb_IMG_0670_1024 thumb_IMG_0671_1024 thumb_IMG_0672_1024 thumb_IMG_0676_1024 thumb_IMG_0654_1024 thumb_IMG_0655_1024 thumb_IMG_0662_1024 thumb_IMG_0663_1024 thumb_IMG_0653_1024 thumb_IMG_0652_1024

 

Sonraki süreçte kütüphanede biraz keşif yaptık. Neler var? Neler eksik? Neler olmalı? Mutlaka olması gereken şeyler nelerdir?

Neler yapabiliriz? Çocuklar ayrı ayrı fikirlerini paylaştılar. Sonrasında, örnek kütüphane planlarını incelediler. Kendi paylaştıklarını kütüphanenin planı çizmeleri gerekirse nasıl göstereceklerini konuştuk ve grup çalışması yapmak isteyenler, grup olarak bireysel çalışmak isteyenler bireysel olarak planlarını çizdiler. Planları çizmek için kuşbakışı görebilmek adına rafların üzerine çıkıp bakanlar da oldu. :)

thumb_IMG_0708_1024 thumb_IMG_0709_1024 thumb_IMG_0707_1024 thumb_IMG_0706_1024 thumb_IMG_0705_1024 thumb_IMG_0678_1024 thumb_IMG_0677_1024 thumb_IMG_0679_1024 thumb_IMG_0680_1024 thumb_IMG_0716_1024 thumb_IMG_0714_1024 thumb_IMG_0712_1024 thumb_IMG_0711_1024 thumb_IMG_0710_1024 thumb_IMG_0723_1024 thumb_IMG_0769_1024 thumb_IMG_0768_1024 thumb_IMG_0767_1024 thumb_IMG_0766_1024 thumb_IMG_0765_1024

 

Bir liste oluşturduk ve olmasını istediğimiz şeyleri yazdık. Burada “Liste yapmak hayatımızda ne gibi etkiler sağlar? Nerelerde ihtiyaç duyarız?” sorularına cevap aradık.

Öncelikli ihtiyacımızın kitapların dillerine göre ayrılması olduğuna karar verdik. Kütüphanedeki iki kitaplıktan birine İngilizce kitapları bir diğerine Türkçe kitapları yerleştirmeye başladık. Haliyle kitaplarla bu kadar ilgilenmeye başlayınca kendini kaptırıp kitapları okumaya dalan Minyonlar da oldu. :)

 

thumb_IMG_0763_1024 thumb_IMG_0762_1024 thumb_IMG_0761_1024 thumb_IMG_0752_1024 thumb_IMG_0751_1024 thumb_IMG_0750_1024 thumb_IMG_0745_1024 thumb_IMG_0742_1024 thumb_IMG_0741_1024 thumb_IMG_0740_1024 thumb_IMG_0739_1024 thumb_IMG_0746_1024 thumb_IMG_0738_1024 thumb_IMG_0771_1024 thumb_IMG_0773_1024 thumb_IMG_0772_1024 thumb_IMG_0776_1024

 

Bu hafta proje sürecini bu noktada bıraktık bir sonraki aşamada kitapları kendi içlerinde yaş seviyelerine göre ayırmaya başlayacağız.

 

Bu hafta Türkçe derslerinde, tekil-çoğul-topluluk isimleri ile ilgili çalışmalar yaptık. Aynı zamanda alfabe konusunda çalışmaya başladık. Alfabemizde kaç tane harf vardır? Sesli harfler hangileridir? gibi soruları cevapladık. Karışık seslerin öncesindeki ve sonrasındaki sesleri bulduk. (Evde bu konuda pratikler yapılabilir, K sesinden sonra hangi ses gelir? gibi) Sesleri eksik olan kelimelerin seslerini tamamladık.

Haftaya kelimeleri alfabetik sıraya göre çalışıyor olacağız eş zamanlı olarak hikaye unsurlarını inceleyeceğiz.

 

thumb_IMG_0660_1024          thumb_IMG_0659_1024

Matematik derslerinde çarpma işlemine giriş yaptık. Çocuklar bu konuda evde oldukça desteklenmeli. Ritmik sayma konusunda çok fazla tekrara ihtiyacımız var. Çarpma işleminin temeli ritmik sayma olduğundan bu konuda zorluk yaşayınca bu onların süreçlerini etkiliyor.

Evde bu konuda yapılabilecekler;

  • Parmaklarını kullanarak 2’şer, 3’er, 4’er, 5’er, 6’şar, 7’şer, 8’er,9’ar ritmik sayma yapmaları şöyle ki, 6’şar sayarken 4. söylediğin sayı kaçtır? sorusu yöneltilip ilk parmakta 6, ikinci parmakta 12, üçüncü parmakta 18, dördüncü parmakta 24 demesinin sağlanması. Bu saymayı yaparken 12 ile 18 arasında sayma yapmaya ihtiyaç duyuluyorsa 6 adet materyal verilmesi ve aralardaki sayıları materyal ile saymaları.
  • Ritmik sayma yapacak şekilde evde defterlerine 100’e kadar her ritmik saymadan sık sık yazmaları. Hatta belki büyük kağıtlara yazılıp evde görebilecekleri alanlarda asılı durması ve sık sık oradan sorular sorulması.
  • 7 tane 8 kaçtır? sorusu yöneltilip yine 8’er 8’er 7 kez sayması gerektiğinin üzerinde durulması.

Bu belirttiğim örnekleri sınıfta yapıyoruz ancak şu anda ihtiyaçları çok daha alıştırma yapma ve parmaklarını nasıl kullacaklarını öğrenme yönünde.

 

Fen Lab derslerinde bu hafta çocuklar kemiklerin yapısını inceledi ve gözlemlerini not etti.

 

thumb_IMG_0728_1024 thumb_IMG_0727_1024 thumb_IMG_0726_1024 thumb_IMG_0725_1024

 

Herkese güzel bir hafta sonu dilerim.

 

Sevgiler,

 

Emel

 

canlı ihtiyaçlarını gözlemlemek için bir deney..

Özge: Geçen gün hangi konular üzerine konuşmuştuk bana hatırlatır mısınız?

Ela K.: Canlı neye denir cansız neye denir diye konuşmuştuk.

Temmuz: Grafik yapmıştık bir de.

Özge: Peki bana bir örnek verebilir misiniz?

Luka: İnsan canlı mesela ama insanın ayakkabısı cansız.

Çakıl: Ağacın üzerindeki yaprak canlı ama yere düşmüş yaprak cansız.

Özge: Bu ayrımı neye göre yapıyorduk?

Eren: İhtiyaçları varsa canlı ihtiyacı yoksa cansız demiştik.

Ada: Canlıların her şeye ihtiyacı olur çünkü.

Masal: Nefes almak bir ihtiyaç mesela.

Çakıl: Görmek

Tan: Düşünmek

Temmuz: Yemek yemek ve çorap giymek

Lukas: Dokunmak

Işık: Hareket etmek

Çakıl: Bu ihtiyaçlar olursa canlı bir şey büyür.

Tan: Ağaç gibi ya da bitki gibi

Özge: Bir bitkiyi düşünecek olursan büyümek için nelere ihtiyaç duyar?

Eren: Güneş ışığı

Defne: hava ve nefes almak

Özge: Ela bitkinin büyümesi için nelere ihtiyacı var?

Ela E.: Suya ihtiyacı var

Temmuz: Ve gübre

Özge: Bu ihtiyaçlardan biri bitkiye verilmezse neler olur?

Ada: Ölür ki o yaşamaz.

Oskay: Çürüyebilir.

Çakıl: Hayır bence biri verilmezse bir şey olmaz.

Eren: Bikiye su vermezsen susamaktan böyle bayılacak gibi olur. Çok yavaş büyür.

Aymin: Hava olmazsa hiç büyümez ama düşünsene sen nefes alamıyorsun.

Luka: Ya da mesela çok su verdin. O zaman karnı çok doyar.

Asya: Güneş ışığı olmasa diyelim yine de büyür. Bu onu öldürmez.

Ela K: Hayır bence ölür çünkü onun gelişmesi için ışığa ihtiyacı var.

Masal: İhtiyaçlar olmazsa olur mu? Olmaz olmaz.

Eren: Ama bence de ölmez. Bir şey söyleyeceğim ormanda bazıları gölgede kalıyor ama ölmüyor. Çünkü aşağıdan su alıyor.

Tan: Ama Leylalardaki bitki ölmüştü güneş almadığı için. Yani D vitamini yok.

Ela K: Asla bitki yetiştiremezsin bu ihtiyaçları vermezsen.

Oskay: Ben öyle düşünmüyorum.

Defne: Özge sen bize söylesene ne olur? Çürür mü ölür mü?

Lukas: Sen bilirsin anlat

Özge: Bilmiyorum bu sorunuzun tam yanıtını. Ama size sadece şunu söyleyebilirim bunu deneyerek ve gözlemleyerek bulabilirsiniz.

Asya: Deney gibi mi?

Özge: Evet deney gibi.

Luka: Vay canına.

Tan: Özge ne güzel. Şimdi biz deney yapalım hadi.

Özge: Peki nasıl bir deney olacak bu? Önce bunun adımlarını belirlemeliyiz.

Luka: Güneşli bir günde mesela tüm perdeleri kapatıp deneyebiliriz.

Temmuz: Ya bütün bitkilerimiz ölürse.

Çakıl: Bu iyi bir fikir değil.

Ela K.: Bunu bir tanesine deneyebiliriz. Yoksa hepsi ziyan olur.

Aymin: Bakın şimdi bir tane kutu alacağız ona bitkiyi ekeceğiz. Ama sakın güzel bir bitki olmasın. Çünkü ben güzel şeylere kıyamıyorum. Ona su vermeyeceğiz. Sonra bi kutu daha alacağız ona hava vermeyeceğiniz.

Ada: Aaa evet evet biri de karanlıkta kalsın.

Aymin: Ben anlatıyordum Ada.

Ada: Tamam evet ama çok heyecanlandım.

Tan: Gübre yaptıkça da koyarız.

Özge : Kaç tane kutu lazım?

Eren: Hava için su için karanlık için yani 3 tane.

Defne: Ve bitki almamız lazım.

Masal: Almayalım biz ekelim.

Ada: Fasülye olur biz annemle yaptık.

Özge: Fasülye olabilir iyi bir seçim hem hızlı gözlemlersiniz süreci.

Temmuz: Ve toprak.

Çakıl: Şimdi sen bunları al Özge sonra bize getir.

Bir sonraki ders benden istedikleri malzemeleri hazırladım ve çemberde toplandık.. Ve mecaz anlama gerek kalmadan herkes bu iş için kolları sıvadı :)

IMG_8543 IMG_8544 IMG_8547 IMG_8550 IMG_8552 IMG_8553 IMG_8554 IMG_8555

Özge: Deney kaplarınızı ne sıklıkla kontrol edeceksiniz?

Eren: Tabi her gün.

Ela K.: Sınıf lideri yapsın bunu.

Asya: Üzerindeki işaretlere baksın ve ona göre yapsın ama

Luka: Su çizdim üzerine çarpı koydum. Bu su verilmeyecek demek.

Özge: Tamam herkes kabul ediyorsa sınıf liderinin sorumluluğu olarak verebiliriz bunu.

Çakıl: Ama biz de bakalım.

Özge: Tabi tabi sadece sınıf lideri ihtiyacı karşılayan olacak. Ama tüm sınıf kaplardaki değişimi gözlemlemekten sorumlu.