kozalaklar yüzer mi batar mı?

Ela K.: Bu kozalak Özge getirdiğinde kapalıydı şimdi açılmış.

Luka: Galiba yağmur yağdı sen dışardan onu getirdiğinde kapalıydı. Ve sınıfa gelince açıldı.

Aymin: Aynı bizim gibi soğukta kapanıyor sıcakta açılıyor.

Özge: Buna bir hareket diyebilir miyiz?

Ela K.: Tabi açılma ve kapanma

Özge: Peki bundan önce iki hipotezini vardı biri ‘dalından düşen şey cansızlaşır’ ikincisi ‘bir şeye canlı dememiz için hareket etmesi lazım’.. Eğer bu açılma ve kapanma bir hareketse bu iki hipotez üzerine konuşmak gerekiyor.

Lukas: Cansız olan şeyler de hareket edebilir bazen canım

Tan: Kozalaklar farklı o zaman.

Lukas: Belki şu an canlılığı bitmek üzereyken açılmıştır.

Çakıl: Bir kere daha soğuk suya koyalım bakalım ne zamana kadar.

Tan: Biz üşüyünce birden böyle yapıyoruz ya (içten gelen refleks kasılma hareketinden bahsediyor) onun gibi bir şeydir belki.

Masal: Çakıl’ın dediğini bi yapalım o zaman.

Ela K.: Aslında suya koymamıza gerek yok ama daha hızlı kapanır belki.

Eren: Ben şimdi size anlatacağım. Güneş var ya onları açıyor.

Luka: Annen Güneş mi yoksa hani hava durumu olan güneş mi?

Eren: Güneş işte sıcaklık yani bunun etkisi..

Tan: Ilık olunca da o zaman üstekiler açık olur alttakiler kapalı

Ela K.: Aslında açık olmaları iyi bir şey çünkü böcekler sığınır.

Lukas: Hem ılık yapalım hem soğuk o zaman

Özge: Tamam o zaman ben size bir kap getireyim ve deneyin.

Verdiğim kabın içine soğuk su koydular ve kozalakları atmak için toplandılar.

Özge: Bu arada Burcu’nun kitabında böyle bir bölüm var size okumak istiyorum.

Tübitak’ın ‘Ağaçlar’ kitabındaki kozalaklar ilgili olan bölümü okudum.

Lukas: Burcu çok iyi yazmış o bilmiş her şeyi.

Tan: Ya size ne diyeceğim şimdi. Kozalağı bu suya atacağız ama batmaz ki bu. Böyle yüzer.

Asya: Kozalak batar

Işık: Ağır şeyler suyun üstünde kalır hafif şeyler suyun altında kalır.

Aymin: Hayır tam tersi yüzeyde kalır

Asya: Işık’ın söylediği doğru.

Lukas: O zaman gemiler neden yüzüyor?

Ela K.: iyi de gemiler batıyor

Tan: Bazı gemiler

Masal: Onların içinde sistem var o yüzden.

Asya: Bunu deneyebiliriz

Özge: Tamam o zaman önce suya batma ve yüzme ile ilgili konuşalım. Ve bunu deneyerek başlayabiliriz Asya’nın dediği gibi.

Denemek istediğiniz şeyleri getirin ve bu kapta deneyin bakalım.

Hepsi neler yüzer neler batar denemek için istedikleri şeyleri getirdiler.

IMG_6929

IMG_6930

Luka:Ben düşünüyorum ki tahta şeyler yüzeyde kalır ve metal şeyler de batar. Demir gibi yani

Özge: Sen ağırlık ve hafiflik değil de malzemenin türüne göre batar ya da yüzer diyebiliriz diyorsun yani

Luka: Evet tahta bir boncuk buldum şimdi bu yüzecek bakın. Demiştim.

Oskay: Bazı kozalaklar yüzüyor bazıları batıyor baksanıza

Tan: Çünkü su bunu kaldıramıyor çünkü bunun yaprakları açılmamış

Eren: Çünkü sular girmiyor içine ve batıyor.

Özge: O zaman sanırım ‘bütün kozalaklar yüzer’ gibi bir genelleme yapamıyoruz.

Asya: O zaman şöyle olabilir. Bazı kozalaklar yüzebilir bazıları batabilir deriz..

 

 

 

 

Mavi Şimşekler ve Son Hafta

Merhaba Mavi Şimşekler Sınıfı velilerimiz,

bu hafta proje dersimizde Minik Atıklar dergimizin son çalışmalarını tamamladık. Editörümüzden, yazı ekibimize, karikatüristlerimizden, teknik desteğimize kadar herkes büyük bir özenle çalıştı. Dergimize son halini verirken bir kez de tüm sınıfımızca dergimizi gözden geçirmemiz kararı aldık. Bu nedenle sınıfımızdaki herkesle dergimizin birer örneğini paylaşıyor olacağız. İkinci dönemin ilk haftasında çıkacak olan dergimizin tüm sınıfımız tarafından okunup, eleştirilerini almak istedik. Tatilde dergimizde yazılan yazılarda noktalama işaretlerinin, büyük-küçük harf kurallarının, görsellerin uygun yerleştirilip yerleştirilmediğinin sınıfımızca kontrol ediliyor olması dergi çalışanlarımız için çok önemli. Minik Atıklar dergi çalışanları tatil sonrası desteklerinizi bekliyor olacak.

Atık kutusu yapan grubumuz atık cdlerle tasarladıkları kutularını bitirdiler ve sahiplerine ulaştırdılar.

IMAG0808 IMAG0809 IMAG0866 IMAG0867

Matematik dersimizde hazırladığımız matematik çalışma sayfalarındaki  problemleri çözüp, işlem yapıp, zihnimizde yeni problemler oluşturduk.

Türkçe dersimizde de Korkak Kedicik isimli hikayeyi okuduk ve çalışmalarını kitapçıklarımızdan tamamladık.

Bir dönemi öğrenerek, araştırarak, yaparak ve yaşayarak tamamlamanın sevinci içerisindeyiz.

Güzel bir tatil geçirmenizi diliyoruz.

Şenay ARSLAN SOYALTIN & Zühre ŞİMŞEK

Minyonlar Sınıfı-18. Hafta-Tatil Öncesi

Herkese Merhaba,

Tatil öncesi son yazımızı yazarken öncelikle çok heyecanlı olduğumu paylaşmak isterim.

Bu haftadan paylaşımlarımızı sık sık İnstagram hesabımız üzerinden yaptım, oradan haftamızı inceleyebilirsiniz. :)

Sene başında karşılaştığım her biri çok değerli olan Minyonlarım ile geçirdiğimiz bu zamanın bizlere çok şey kattığını biliyorum.

Her biri artık çok daha özel, çok daha paylaşımcı, çok daha “biz” olmanın keyfini yaşıyor. En temelde olmasını istediğim, mutlu çocuklarım artık karşımda, ben de çok mutluyum.

Güzel bir tatili hakettiler, diliyorum ki ikinci dönemimiz de bir bu kadar mutlu, huzurlu, keyifli geçsin.

Bu süreçteki destekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyor, güzel bir tatil diliyorum.

Sevgilerimle,

Emel

 

EĞLENCE SINIFI İLE BİR DÖNEMİN DAHA SONU…

IMG_4135

 

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri,

 

Eğlence sınıfı olarak benimle birlikte geçirdiğimiz bu üçüncü eğitim öğretim dönemi idi. Söylenecek bir sürü cümle, bir sürü his, duygu var. Hayatlarının büyük bir kısmını kaplaya okul yaşantılarının onlar için keyifli öğrenmelerle ve her günü mutlulukla kapatmalarını sağlamak benim en büyük dileğimdi. Onların sesleri, kahkahaları, koşturmalarının insana verdiği enerjiyle bu dönemi de büyük bir çoşku ve heyecanla kapatıyoruz.

 

Diğer üç seneden farklı olarak bu sene hayatımıza yazılıların girmiş olması, genel bir başarı-sevgi korelasyonu algısını oluşturmaması için elimden/elimizden geleni yaptık. Yazılıların bizim için değerini bildik ama bunu hayatımızın merkezi yapmadık. Sınavlara karşı olumsuz bir tutum beslemedik. Bununla beraber bize karnemizle beraber verilecek takdir veya teşekkür belgesinin sadece bir belge olduğunun da farkındayız. Biz derslerimizi öğrenmek ve eğlenmek için işliyoruz. Belgeler kısmı ise bu işin teferruatı.

 

Biliyorum ki yıllar geçtiğinde de biz Eğlence Sınıfı’nın her üyesi olarak kendi düşüncelerine, ihtiyaçlarına sahip çıkan, bireysel farklılıklara saygı duyan, bireyleri olduğu gibi kabul eden; insanı, hayvanı, doğayı seven ve saygı duyan bireyler olmaya devam edeceğiz.

 

Bu dönem çok çalıştık, çok yorulduk. Bu süreçte birbirimize hep destek olduk, yardımlaştık, birbirimizin çabasına ortak olduk. Bugün ise bu yorgunluğumuzu atmak için önümüzde iki haftalık bir tatil olacak. Tatili her anlamda en verimli şekilde kullanacağınıza kuşkum yok.

herkese keyifli bir hafta sonu diliyorum.

 

Sevgilerimlee

 

 

2. Sınıflar ile bu hafta!

YeniOkul 2A Sınıfı ile bu hafta Slobodan Dan Paich adlı ressamın ”Tea & Ink” adlı kitabında yayımladığı eserlerini inceledik. Tüm öğrenciler kendilerine bir resim seçtiler, ve bu resmi canlandırmak üzerine hareket ettiler!

 

DSC_1262 

 

 

   

 

 

 

 

 

Su Güzey

1. Sınıflar ile sahnede!

Geçtiğimiz hafta 1. Sınıflar ile sınıf içerisinde sahne için bir alan belirledik. Bu sahneye istedikleri zaman girip çıkabildiler, sadece içeride yapacakları hareketler kısıtlıydı. peki sahneye çıkmak demek ne demekti? Sahneye çıktıkları zaman hareketlerinde bir değişiklik fark ediyorlar mıydı? Hareket ederken nelere dikkat etmeye başladılar? Seyirci onları neden izlemeliydi? Bunun gibi bir çok soruyu sahneyi ve içindeki hareketleri belirledikten sonra konuştuk. Öğrenciler hem bir hikayeye, hem de karakterlere ihtiyaçları olduklarına karar verdiler. Ve ilk sahne üzerinde viewpoints* doğaçlamalarını gerçekleştirdiler!.

*Viewpoints, koreograf Mary Overlie tarafından 1970’lerde geliştirilen bir hareket doğaçlaması tekniği. Bu teknik ile, bir hareket doğaçlaması egzersizinde mekan içerisinde hareket eden bedenlerin dikkat etmeleri gerektiği ve onlara yardımcı olacak belli unsurlar geliştirilmiştir (uzamsal ilişki, hareket seviyeleri, hareket zamanlamaları, vb.)

 

Hazırlık Sınıfı ile bu hafta!

YeniOkul Hazırlık Sınıfı ile bu hafta Slobodan Dan Paich adlı ressamın ”Tea & Ink” adlı kitabında yayımladığı eserlerini inceledik. Tüm öğrenciler kendilerine bir resim seçtiler, ve bu resmi canlandırmak üzerine hareket ettiler!

 

                 Seçtiği eser

 

                 

 

                 

 

DSC_1341                 

 

 

Hazırlık Sınıfı ile kelimeler üzerine hareket ettik!!

YeniOkul Hazırlık Sınıfı ile geçtiğimiz hafta ”rüya”, ”orman” ve ”okyanus” kelimeleri üzerine düşündük; aklımızda ve bedenimizde ne gibi izlenimler oluşuyor, bunun üzerine hareket doğaçlamaları  yaptık. Hepimizin gözleri kapalıydı, böylece hem utanan arkadaşlarımız çok daha rahat hareket araştırdılar, hem de kendi araştırmamız ile daha rahat ilgilenebildik.

 

 

Hazırlık Sınıfı doğaçlama

Hazırlık Sınıfı doğaçlama

Hazırlık Sınıfı doğaçlama

Hazırlık Sınıfı doğaçlama

Hazırlık Sınıfı doğaçlama

Hazırlık Sınıfı doğaçlama

Hazırlık Sınıfı doğaçlama

 

 

Su Güzey

 

Bu hafta neler oldu?

Arkadaşlar Sınıfının Sevgili Velileri Merhaba;

Bu hafta size dökümantasyonlarla değil de bu iki günde neler yaptığımızı özetleyen bir metinle sesleniyorum. :)

Kar tatili hepimize iyi gelsede birbirimizi çok özlemişiz. Aramızda bu hafta Budapeşte’de olduğu için olamayan Temmuz’un bizden ne kadar uzaklıkta olduğunu konuşarak çember zamanına başladık.  Aşağıya mini dökümantasyonu ekliyorum.

Luka: Özge Budapeşte’yi ben merak ettim..

Özge: Tamam hemen küreden bakalım.. Ben harita üzerine Temmuz’un ve bizim olduğumuz yeri işaretliyorum şimdi.

Aymin: Bunlar farklı farklı ülkeler.

Çakıl: Bu ülkelerin renkleri neden farklı? Biri çok sıcak bir ülke biri çok soğuk bir ülke olduğu için bence.

Asya: Birbirine yakın ülkeler ama Temmuz ve bizimki yakın.

Özge: Bu arada ülkenin ismi Macaristan şehrin adı Budapeşte

Ela K.: Macaristan mı Bulgaristan’a çok benziyor. Babaannem oraya gitmişti.

Lukas: Onlar bizim gibi mi konuşuyor?

Işık: Sanmam bence ingilizce konuşuluyorlardır.

Özge: Temmuz gelince bunu sorabilirsiniz.

Lukas: Acaba Temmuz konuşabiliyor mu onlar gibi

Oskay: Temmuz ile çok uzak değiliz aramızda çok yakınlık var.

Eren: Sanki benim haritamda Türkiye’den daha uzak gösteriyor.

Özge: Böyle bir farklılığa sebep olan şey ne olabilir?

Eren: Bilmiyorum ki..

Özge: Sınıfımızdaki diğer haritaya bakalım belki bahsettiğin farklılığı görebiliriz. Böylece yanıtlamamız daha rahat olur.

Sınıfımızdaki duvarda asılı olan haritanın yanına gittik ve iki ülkeyi orada da işaretledik.

Masal: Burada daha uzak.

Eren: Dediğim gibi işte dediğimden daha uzak.

Özge:İki farklı dünya haritasında iki ülke arasındaki mesafenin farklı olduğunu düşünüyorsunuz.

Asya: Sanırım bu haritanın büyüklüğü ile ilgili. Bu daha büyük bir harita ya o yüzden. Bu haritada şekiller daha büyük.

Lukas: Ülkeler böyle normalde uzak gibi görünüyor ama aynı.

Luka: Bunu çizen kişi burayı daha yakın çizmiş ama diğer çizen kişi daha uzak çizmiş.

Çakıl: Ülkelerin yeri değişmez çünkü.

Aymin: Evet bütün ülkeler var ama çizimle alakalı.

Asya: Bakın bu yuvarlak ama bu dikdörtgen haritaların şekli farklı

Özge: İki haritanın şekil farklılığından dolayı mı?

Asya: Evet çünkü bu yuvarlak olan küçük

Oskay: Bu haritayı açarsan bundan küçük olur.

Asya: Bunu yuvarlak yapsan mesela bundan büyük olur.

Ela K.: Benim fikrim var. Bu hem büyük harita bunu küçültürsen ülkelerde küçülür ve ülkeler yakın olur birbirine.. İşte bu yüzden

Küçük grup çalışmamızda ise bir grup benimle birlikte sayma ve kumda sayı yazma denemeleri yaparken, bir grup kasnakta dikiş çalışmalarına devam etti. Kasnakta dikiş çalışmalarımızda bu hafta Feray Hanım’dan öğrendikleri dikiş adımlarını yaptıkları ürüne aktardıklarını gözlemledim.

IMG_8921

IMG_8923

IMG_8929

IMG_8933

IMG_8927

Dönemi kapatmadan ve sizlerle bu dönemi değerlendirmeden önce Arkadaşlar Sınıfının her üyesi ile öğretmen-öğrenci görüşmeleri gerçekleştirdim. Bu görüşmelerimizin gündem maddeleri

-İlk dönemi nasıl geçirdin?
– İkinci dönem burada neler yapmak istiyorsun?
– İkinci dönem bu yapmak istediğin şeyler için biz sana nasıl yardımcı olabiliriz?
– İlk döneme dair benim geri bildirimim.. oldu.  Dönemi kapatırken benim için çok faydalı toplantılar oldu. İkinci döneme aldığım geri bildirimler üzerinden çevreler hazırlamaya zorlayacağım kendimi :)

Hepinize güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgilerimle

Özge

2nd Grade ( How we finished last year and started a new one!)

December

Last month we learned all about different instruments, continuation of can/have; specifically asking questions and using the present continuous to talk about what we are doing.  The students practiced most of this in the context of instruments, favorite music, using common verbs  and general classroom language.

IMG_0045 IMG_0027 IMG_0029 IMG_0026 IMG_0048 IMG_0050 IMG_0082 IMG_0085 IMG_0086 IMG_0087

Here we watched different orchestras play music like Michael Jackson, Pink Panther and Frozen. The students identified what instruments were being played in each song, discussed it with a friend and then went on to write about what instruments they saw.

IMG_0092 IMG_0091

Later we made maracas and asked and answered description questions about our maraca and a friends maraca.

IMG_0106 IMG_0107 IMG_0110 IMG_0088

In these pictures the students are revising pre learnt material. In the picture on the left they are asking questions using can and the present continuous, then once their friend responds they glue the card in their notebooks. In the picture on the right we are practicing using can/can’t/ and have with different subjects and review past learnt verbs through a video lesson.

IMG_0052 IMG_0030

January

To ring in the New Year the students created baubles and worked with some language about the new year.
They learned a  New Year’s song, which we broke down by practicing the months.

New Year’s Day
New Year’s Day
January 1st
Time to start a brand New Year

On January 1st.

 

Throughout the rest of this month we will be reviewing all of the learnt materials and continuing with “The Town Mouse and Country Mouse” video books.

 

Here they are putting the story in the correct order.
What is number 1?
1 is “The town mouse”
IMG_0190

In this lesson we learned a song about the town mouse and country mouse. The students have to listen to the words of the song and fill in the blanks. Once they filled in the blanks they found the correlating picture and raced to put it on the chair. This game is played with no point system and they are encouraged to always try again. We don’t believe in losers and winners.

IMG_0207 IMG_0203 IMG_0204 IMG_0193  IMG_0198 IMG_0199 IMG_0206