Eğlence Sınıfı Ocak 1.Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri,

Bu hafta Eğlence sınıfında bir sınav heyecanı vardı. Türkçe dersinden sınav olduk. Bu tempo ile bu haftamızı bu çalışmalarımızı pratiklemeye ayırdık. Bu hafta ağırlıklı olarak okuma anlama çalışamalarına ve öğrendiğimiz eski konuların tekrarı şeklinde sınav hazırlıklarımızı tamamladık.  Matematik dersimizde gelecek hafta çarpma işlemine geçeceğimiz için bu haftayı son eksiklerimizi kapatmak ve tekrarlarımızı yapmaya ayırmış olduk.

IMG_2851 IMG_2852 IMG_2850 IMG_2666 IMG_3141 IMG_3142 IMG_3143

 

 

Fen dersimizde bu hafta dolaşım sistemini işledik. Kalp, kan ve damarlar konusunda derinleştik ve 4D uygulaması ile pekiştirdik. Bu uygulama ile çocuklar dinamik olarak bir kalbin nasıl çalıştığını, hangi damarların yer aldığını veya hangi

 

IMG_3098 IMG_3097 IMG_3095 IMG_3099 IMG_3101 IMG_3129 IMG_3109 IMG_3103IMG_3109

 

Sosyal bilgiler dersimizde yürüttüğümüz proje kapsamında bu hafta kılık kıyafet ve evler üzerine araştırmamızı yaptık. Diğer ülkelerin ve bizim ülkemizde ki bu farklılıklar üzere ele aldığımız başlıklarda derinleşmeye devam edeceğiz.

Bu hafta köşlerimizi çözümlediğimiz destek saatimizin lideri Zeyneb idi.

IMG_3145 IMG_3144 IMG_3147 IMG_3146

 

Herkese keyifli bir hafta sonu diliyorum

 

Sevgilerimle

 

IMG_2863IMG_2862 IMG_2666 IMG_3135

 

 

 

Minyonlar Sınıfı-16. Hafta

Herkese Merhaba,

Yeni yılın ilk haftası umarım herkes için biraz olsun huzurlu geçmiştir.

Biz bu hafta Minyonlar ile Türkçe derslerini yaratıcı yazıya ağırlık vererek geçirdik. Bu haftaki çalışmamızda, bir kitap yazarı olsalardı nasıl bir kitap yazarlardı, sorusu üzerinde çalıştık. Düşündüler, kitap kapağını tasarladılar, kitabın konusunu, olayın geçtiği yer ve zamanı, kahramanlarını kitaplarına yazdılar. Çocuklar bu çalışma sırasında hikaye oluşturma kısmında biraz zorlandılar, ne yazacaklarını nasıl yaşayacaklarını bilemediler. Belki evde onlara küçük hikayeler anlatarak ya da okudukları kitaplar üzerinden hikayeleri yer-zaman, kahramanlar ve hikayenin konusu bakımından sorgulatmalar yapabilirsiniz.

Yine yaratıcı yazı kapsamında bir gün boyunca bir sorumlulukları vardı. Çemberde çocuklarla “tüm gün gülümseyerek gezmeleri” yönünde konuştuk. Burada gülümseyerek gezmeyi reddeden, kendisi gülümsemek yerine bir maske hazırlamayı ve tüm gün onu takmayı düşünenler oldu. Bu konuda tamamen serbestlerdi. Son ders zamanında, tüm gün boyunca böyle dolaşmanın bize nasıl hissettirdiği üzerinde konuşacak ve kitaplarımıza yazacaktık.

Bu çalışmalarından bazılarını onların izinleri ile İnstagram’da paylaşmıştım sizlerle. :) Dersin dokümantasyonu da aşağıda sizlerle.

-Öğretmenim ben tüm gün gülümseyerek gezemedim çünkü Defne elini sıkıştırdı.

– Öğretmenim ben onun için gülümseyerek gezmek yerine ağladım.

-Peki çocuklar Defne’nin canının yanmasının sizi çok üzdüğünü biliyorum, bu konuyu konuştuk, o zamana kadar gülümseyerek gezenler oldu mu?

-Ben.

-Ben.

-Beeeeen.

-Öğretmenim çok komikti.

-Eğlenceliydi.

-Saçmaydı. Çok saçmaydı.

-Bana şöyle hissettirdi, gelen geçen bana tuhaf bakıyordu. Ben de içimden şöyle söyledim, “Ya Emel Öğretmen bize bunu bir şey yüzünde mi yapıyor, şakasına mı yapıyor?” Ben bunu düşündükten sonra insanlar sanki daha garip bakmaya başladı. Bir de kaslarım şuradaki kaslarım (yanağını gösteriyor:)) çürüyecek gibi oldu.

-Bence saçmaydı. Öğretmenim yani şöyle ben genelde gülümseyerek gezmem. Üzgün olsun, kızgın olsun hep aynı duyguları yapmam. Çünkü aynı duyguları yapınca tuhaf bir his oluyor.

-Tüm duyguları yaşayamadığını mı hissettin?

-Hayır, tüm duygularım içimde olduğu için sadece gülümseyerek gezmek beni tuhaf hissettirdi.

-Ve zordu, çooook zordu.

-Birisi beni takip ediyordu, ne yaptığımı anlamaya çalışıyordu.

-Tüm gün gülümseyerek gezdim ama sonra çenem çok ağrıdı.

-Siz gülümseyerek gezdikçe etrafınızda gülümseyen insanlar olduğunu gördünüz mü?

-Öğretmenim ben sadece bizim sınıfı gördüm.

Ben bu okulda gülümseyen sadece bizim sınıf olduğunu düşündüm şu anda.

-Ben biraz da utandım. (Gülüyor)

-Peki çocuklar, şimdi bugün yaşadığınız tüm bu duyguları kitaplarınıza yazarak anlatmanızı istiyorum.

Yazılardan görseller, İnstagram’da :)

 

thumb_IMG_1532_1024 thumb_IMG_1533_1024 thumb_IMG_1534_1024

 

 

Bu hafta matematik derslerinde, eldeli çarpma işlemleri ve iki basamaklı sayılarla çarpma işlemlerini çalıştık. Çocukların çarpma işlemlerini kavrayabilmeleri için gerçekten tekrarlar çok önemli bu konuda evde yapacağınız, ev çalışmasına benzer pratikler hızlanmalarını sağlayacak eminim.

Eldeli çarpma işlemlerinde en karıştırdıkları şey, eldeli toplama işleminde eldeki sayı sadece “1” olurdu ve hep yan tarafa “1” verirlerdi. Şimdi 38×3= işleminde 3 tane 8 24 yaptığından ve oraya sadece 4’ü yazıp, 2’yi elde olarak vermeleri gerektiğinden çocuklar bu kısmı karıştırıyor, evdeki pratiklerde bunlara dikkat edebilirsiniz.

İki basamaklı çarpma işlemi ile yeni çalıştık ama ev çalışması bu çalışma ile ilgili. Hafta sonu bu konuda bol pratik yapmış olacaklar.

Bu işlemlerde de fark edeceksiniz, örneğin 24×13 işlemini düşünürsek, önce 3 tane 4’ü, sonra 3 tane 2’yi bulup sonrasında 4 tane 3’ü bulup aşağıya yazarken bir basamak kaydırıp yazacaklar. En çok karıştırdıkları yer burası. Bu nedenle bu ev çalışmasında tüm çocuklara bireysel destek vererek, yanlarında oturarak, onlara yardım etmesini rica ediyorum. Bu çalışma, yalnız başlarına yapmaları için zor olabilir.

 

thumb_IMG_1500_1024 thumb_IMG_1499_1024 thumb_IMG_1497_1024 thumb_IMG_1498_1024 thumb_IMG_1608_1024 thumb_IMG_1611_1024 thumb_IMG_1612_1024 thumb_IMG_1613_1024 thumb_IMG_1614_1024 thumb_IMG_1616_1024 thumb_IMG_1615_1024 thumb_IMG_1617_1024 thumb_IMG_1618_1024 thumb_IMG_1619_1024 thumb_IMG_1620_1024

Bu hafta yine proje derslerinde, kütüphanede bu zamana kadar neler yaptığımızı konuştuk ve diğer sınıfların fikirlerini alma üzerinde çalıştık. Çocuklar gruplara ayrıldı, her grup kendi içinde sunum yapacağı yaş grubuna göre bir çalışma planı hazırlayacak. Sonraki hafta bunun üzerinde çalışacağız. Dersin dokümantasyonu ve görselleri aşağıda. :)

-Kütüphanede bu zamana kadar neler yaptık?

-Kitapları dizdik, gruplarına göre ayırdık.

-Yazılarına baktık. 1. Sınıf, 2. Sınıf, 3. Sınıf gibi ayırdık.

-Kitapları sınıflara göre ayırdık.

-Ayırırken nelere dikkat ettik?

-Yazıların ufak ya da büyük oluşuna.

-El yazısı ya da düz yazı olmasına.

-Ne kadar az yazı olduğuna.

-Çalışma kitaplarını da ayırdık.

-İngilizce kitaplarını daha seviyelerine göre ayırmadık.

-Peki kütüphanede şu anda yapılacak neler kaldı?

-Mesela dekorasyon.

-Ayakkabıları çıkarıp girmek zorunda kalıyoruz. Bir halı olabilir.

-Yukarıda bir halı var, onu kullanabiliriz.

-Ayakkabılarımızı koyabileceğimiz bir dolap olabilir, evden terliklerimizi getiririz orada terliklerimizi giyeriz.

-Peki neden ayakkabılarımızı çıkarıyoruz?

-Çünkü yerler çamur olur oturamayız. O zaman minder alalım, paramız var minder ve halı alabiliriz.

-Alışverişe bir çıkalım paramız yeterse koltuk da alalım. J

-Arkadaşlar, dekorasyondan önce İngilizce kitapları ayırmamız lazım.

-Öğretmenim bizim evimizde fazladan halı var.

-Bizim evde de var, getirebiliriz. J

-Peki, bu bahsettikleriniz hep kendi düşüncelerimiz.

-Diğer sınıfların da fikirlerine bakalım.

– Ne yapalım bunun için?

-Öğretmenim onlar çok çılgın şeyler düşünür.

-Düşündüklerimizi anlatabiliriz onlara.

-Geçen sene miydi, biz bir şey için sunum yapacaktık, kitap basıyorduk yok yok pil kutusu yapmıştık. O pil kutusunu herkese göstermek için herkese sunum yapmıştık. Belki de şimdi herkese yine belli kişiler sunum yapabilir.

-Her sınıf için belli kişiler diyor.

-Onların fikirlerini kendi fikirlerimize ekleyebiliriz.

-Haklısınız, onların fark etmesini sağlayacak çalışmalar yapabiliriz.

-Gruplara ayrılalım, herkes sınıf seçsin, onlara anlatsın.

-Peki bizden başka kaç sınıf var.

-Anasınıfı, 1. Sınıf, 2. Sınıf, 4. Sınıf… 4 sınıf var.

-Peki biz kaç kişiyiz?

-16

-O zaman her sınıfta görevli olacak kişiler belirlersek kaç kişilik gruplar oluşturmalıyız?

-4

-Peki, gruplara ayrılabilirsiniz. Tek şartım nedir?

-Herkesin mutlu olması.

-Evet, bu şarta göre ayrılabilirsiniz.

 

Burada gruplara ayrıldılar fakat herkes mutlu değildi.

 

 

-Öğretmenim olmadı. Herkes mutlu değil.

-Bazıları birbirini isteyemeyince başka gruba geçmeye çalışıyor ama olmuyor.

-Ama ne yapalım biz de böyle olmak istiyoruz.

-Kendi grubunuz dışındaki arkadaşlarınıza bakın, herkes mut mu?

-Değil.

-Öğretmenim siz seçin.

-Öğretmenim 2 kız 2 erkek olsun.

-Öyle olmaz sınıfta kızlar daha az. Bir dakika sınıfta kaç kız var, öğretmenim sınıfta 6 kız 10 erkek var olmaz ki.

-O zaman sadece tek grup olalım.

-Öğretmenim kura çekelim.

-Grup 5 kişi olsun öğretmenim. Öğretmenim 5’er grup olalım.

-Peki 5’er grup olursanız, kaç grup oluşur?

-3 grup oluşur. Ama sunum yapmamız gereken kaç sınıf var?

-4 sınıf var, işte öyle olmaz.

-Hepsine sınıfça gidelim.

-Çok kalabalık oluuuur.

-Öğretmenim, öğretmenim, öğretmenim, öğretmeniiiiim aklıma bir şey geldiiiiiJ

-Bir grubu dağıtalım.

-Hayıııır istemiyoruz hayır öğretmenim.

-Zamanımız azalıyor, bir çözüm bulmamız gerekiyor.

-2 kız 2 erkek, hayır olmuyor kızlar azdı.

-3 erkek 1 kız olalım öğretmenim.

 

Denediler, son grupta fazla kız olduğu için o da olmadıJ

 

-Öğretmenim ayrıldık ama burada fazla kız var olmaz işte herkes mutlu değil.

– Aklıma çok harika bir fikir geldi. Eski gruplarımıza dönelim, siz de katılın. J

-Öğretmenim buldum ben, sınıfta 6 tane kız var değil mi, kızları ikişer bölelim yani 3-3 böldük, erkekler de 10 kişi 5-5 bölelim. Elimizde tam 4 tane grup olur.

-2 grup 5 kişi 2 grup 3 kişi olur haksızlık olmaz mı?

-Öğretmenim tek şartınız vardı, mutlu olmak. Böyle herkes mutlu. Haksızlık yok ki.

– Ayrılmayı deneyin belirttiğiniz şekilde.

 

Ayrıldılar.

 

-Bakın bakalım herkes mutlu mu?

 

-Mutluuu, mutluyuz öğretmenim, herkes mutlu öğretmeniiiim. J

 

Ay bir an hiç ayrılamayacağız sanmıştım. J

 

-Peki herkes çalışmak istediği sınıfı söyleyebilir mi?

-Biz 2’ler öğretmenim, biz 4’ler öğretmenim, öğretmenim biz de 4’ler neyse biz hazırlık olalım, biz de 1’ler öğretmenim.

 

-Peki o zaman haydi çalışmaya başlayalım.

 

thumb_IMG_1519_1024 thumb_IMG_1518_1024 thumb_IMG_1516_1024 thumb_IMG_1508_1024 thumb_IMG_1507_1024 thumb_IMG_1505_1024 thumb_IMG_1504_1024

Bu haftaki Fen Lab dersi ve oyun saati görselleri de aşağıda. :)

thumb_IMG_1571_1024 thumb_IMG_1564_1024 thumb_IMG_1565_1024 thumb_IMG_1566_1024 thumb_IMG_1568_1024 thumb_IMG_1562_1024 thumb_IMG_1561_1024 thumb_IMG_1560_1024 thumb_IMG_1559_1024 thumb_IMG_1558_1024 thumb_IMG_1546_1024 thumb_IMG_1547_1024 thumb_IMG_1554_1024 thumb_IMG_1555_1024 thumb_IMG_1556_1024 thumb_IMG_1557_1024 thumb_IMG_1543_1024 thumb_IMG_1544_1024 thumb_IMG_1542_1024 thumb_IMG_1541_1024 thumb_IMG_1540_1024 thumb_IMG_1539_1024 thumb_IMG_1520_1024 thumb_IMG_1513_1024 thumb_IMG_1514_1024 thumb_IMG_1512_1024 thumb_IMG_1510_1024 thumb_IMG_1509_1024 thumb_IMG_1511_1024 thumb_IMG_1517_1024

Herkese güzel bir hafta sonu dilerim.

Sevgiler,

Emel

MİNİK KAPLANLAR 15. HAFTA

Sevgili 1-A Sınıfı Velileri

 

Bu hafta çember saatlerimizde yine arkadaşlarımızın getirdikleri eğitici kitapları inceledik. Ceren  ve Dila arkadaşımızın getirdiği “mars a nasıl giderim” kitabı ile uzay, evren, uzay teknolojisi üzerine birçok şey öğrendik. Rana arkadaşımızın Mısır uygarlığına dair kitabı ile Mısır uygarlığı üzerine derinleştik.  Arkadaşlarımızı öğrendikleri yeni bilgileri çember saatlerinde bizlerle paylaştılar.

IMG_0942 IMG_0943 IMG_0945

Okuma yazma çalışmalarında “b” sesi yazımı, “k” ve “ı” sesinin okunuşu ve yazılışı üzerinde durduk, yeni metinlerimizi okuduk, eski metinlerimizden tekrarlar yaptık, defterlerimize metinleri ve sesleri geçirdik.

IMG_1017  IMG_0951

 

IMG_0948  IMG_0950

 

IMG_0998  IMG_0997

 

Matematik dersimizde basamak sistemi, sayı sıralama ve büyük küçük sayıları sıralama çalışmları yaptık. hem tahtada hem de etkinlik kağıtlarımızla çalışmalar yaptık.

 

IMG_1016   IMG_1015

 

IMG_0995IMG_0994

 

IMG_0993

yıl sonu çekilişimizin hediyelerini birbirimize verdik. Hepimiz hediyelerimizi açarken çok heyecanlıydık:) Bazılarımızın eski sınıfı olan Özgenin sınıfını ziyaret ettik, arkadaşlarımızın yeni yılını kutladık. Evlerimizden ailelerimizle birlikte yaptığımız yemekleri getirdik, hep beraber yedik, çember saatimizde herkes yemeklere nasıl bir katkı koyduğunu sınıfla paylaştı.

IMG_0973  IMG_0972

 

IMG_0971  IMG_0969

 

IMG_1050  IMG_1049

 

IMG_1058

ve bu haftadan kareler..

IMG_1040    IMG_1041   IMG_1034    IMG_1035   IMG_1029   IMG_0980    IMG_0979    IMG_1031    IMG_1045

şero seni çok seviyorum gerçek kedim olmak ister misin ? / Dora :)

Sevgiler.. İyi yıllar..

Mavi Şimşekler 4.Hafta

Merhaba sevgili Mavi Şimşekler Velileri,

bu hafta projemize yine video, dergi ve anket ve atık kutusu yapma gruplarımızla devam ettik.  Video grubumuz Sanat öğretmenimiz Fırat’la çalışmalarına devam ettiler.

IMAG0672

Dergi ve anket grubumuz da ikinci toplantısını Aslı Tohumcu ile gerçekleştirdi. Danışmanımızdan, editörümüze ve yazarlarımıza kadar büyük bir titizlikle çalışılan “Minik Atıklar” dergimiz, yazıları, araştırmaları ve anketleriyle hazırlık sürecine devam etti.

IMAG0662 IMAG0663 IMAG0665 IMAG0666

IMAG0667

Aynı zamanda Remida’da bulunan atık kumaşlardan elbise tasarlayan öğrencilerimiz de tasarımlarına devam ettiler.

IMAG0529IMAG0670

IMAG0669

Fen Lab. dersimizde ipten ve plastik bardaklardan telefon yaptık. Teneffüslerde de yaptığımız icadı oyunlarımızda kullandık.

IMAG0674 IMAG0676   IMAG0675

Bu haftaki matematik dersimizde toplama işlemine devam ettik. Bulmacalarla devam eden toplama işlemleri, zihinden yaptığımız işlemlerle devam etti.

Bu haftaki Türkçe derslerimizde Peter H. Reynolds’ın Nokta kitabını hep birlikte okuduk. Okuduğumuz kitaba dair hazırladığımız Nokta kitapçığındaki soruları hep birlikte yanıtladık. Bundan sonraki Türkçe derslerimize kitaplar okuyup okuduğumuz kitaplar hakkındaki kitapçıklarımızı yapıyor olacağız.

IMG_20161229_091055

IMG_20161229_091107

IMG_20161229_091116

IMG_20161229_091101

Hepinize iyi yıllar diliyoruz.

Sevgilerimizle,

Şenay ARSLAN SOYALTIN & Zühre ŞİMŞEK

yün mandala denemeleri..

Bu hafta ‘ihtiyacımız kadar tüketme’ konusunda çok büyük adımlar attık. Mesela artık kalemlerimizi kalemden bir zırh içinde güvende tutuyoruz :)

IMG_8757

‘Tüketmeme’ üzerine bu kadar konuşmuş  adımlar atmışken ve kendi bez bebeklerimizi de yapmışken sadece iki parça dal ve bir yumak ipten neler yapabiliriz peki dedik ‘yün mandala’ yapımını öğrenmek için sınıf velilerimizden Senem Göl Beşer’i sınıfımıza davet ettik. Kendisi için bu dakikaların özeti ‘Seneeeeem Seneeeem buraya gel’ seslenişleri olsa da biz bugünden çok keyif aldık çok sabrettik çok uğraştık ve çok şey öğrendik.

IMG_8824

IMG_8813

IMG_8815

IMG_8816

IMG_8828

IMG_8832

IMG_8833

IMG_8835

IMG_8836

IMG_8843Senem Hanım’a bize zaman ayırdığı için çok teşekkür ederiz :)

Burcu Meltem Arık Arkadaşlar Sınıfında..

Burcu: Sanırım bana sorularınız varmış.

Oskay: Öğretmenimiz dedi ki doğa arkadaşımın kutusu oyunu sen başlatmışsın.

Luka: Bir şey söyleyeceğim Burcu. Bir de biz İzmir’e kutu gönderdik.

Eren: Ve gönderdiğimiz kişi Özge’nin arkadaşıydı.

Luka: Onlar İstanbul’a gönderdi biz İzmir’e

Burcu: Neler çıktı içinden?

Lukas: Pamuk.

Oskay: Yaprak farklı farklı

Luka: Bize deniz kabuğu geldi.

Burcu: Şahane şeyler gelmiş. Şimdi sorularımıza dönelim mi?

Ada: Neden yapraklar kuruyor?

Tan: Sana soracağımız soruları yazdık biz oradan oku.

Burcu: Bu soruyu yanıtlamadan önce sizin ne bildiğinizi merak ediyorum. Neden kuruyor yapraklar?

Asya: İhtiyacı olan şeyleri vermediğimizde onlar kuruyor.

Luka: Biz öyle bir deney yapmıştık Özge ile.

Çakıl: Ağaçlar yaprak açmak için yaprak döküyorlar.

Burcu: Şahane bir yere değindin. Birazdan buna geleceğiz sakın unutma olur mu.

Eren: Çünkü su bir ihtiyaç ya. Yapraklarını dökmesi de bir ihtiyaç. Yaprakların yeni yaprağa dönmesi için yapraklarını dökmesi gerekiyor.

Burcu: Çakıl ve Eren’in yorumları birbirine yakın. Devam edelim bakalım.

Oskay: Su ona sağlık verecek bir şey ama sanırım sonbaharda su yetmiyor. Güneş de yetmiyor ve yapraklar kuruyor.

Burcu: Biraz ıslanacağız ama bu sorunun yanıtını bahçede bulacağız. Hadi yağmurluklarınızı giyin ve bu sorunun yanıtını bir ağacın yanında arayalım.

IMG_8796

Ela K.: Burcu yaprağını hiç dökmeyen bir ağaç olur mu?

Burcu: Birazdan söyleyeceğim.

Luka: Hey Burcu bak şu ağaca bu hiç dökmedi yaprağını. Bu kış ağacı mı?

Burcu: Birazdan hepsini yanıtlayacağım. Bu dalın üstündekilerin ne olduğunu bilen var mı?

Çakıl: Tomurcuk bunlar. Yeni yaprak açacak demek

Burcu: Evet yaprak açacak demek. Bunların yerinde önceden ne vardı biliyor musunuz?

Luka: E yaprak

Eren: Kuru yapraklar.

Burcu: Yeni yapraklar bu ağacın büyümesi için önümüzdeki yıl çıkacaklar. Onlar çıkmaya başlarken çok özel bir şey oluyor içinde. Bazı ağaçlar çok özel bir madde çıkartıyor içinden sonbaharda ve bu maddeyi bulmanızı istiyorum sizden bu sizin göreviniz. Bu maddeyi salgılamaya başladıklarında bir anda üstündeki o önce çıkan yapraklar kuruyor. Yeniler çıktıkça eskileri itiyor.

IMG_8802

IMG_8803

Tan: Ama Burcu sen adını biliyorsan bize söyle

Burcu: Bu sizin göreviniz Özge ile bulabilirsiniz. Yeni yapraklar büyüyebilsin diye eski yapraklar düşüyor. Eğer eskilerini dökmezse bu ağaç uzayamaz. Şurada bir tane boğum var görüyor musunuz?

Ela K.: Evet evet şu ucundaki

Burcu: Bu boğumla bunun ucunu ölçmenizi istiyorum. İlkbaharda her hafta ölçmeye devam edin. Bakalım ne sıklıkla büyüyecek. Bu çizgi bu ağacın ne kadar büyüdüğünü gösteriyor. Bakın buradan buraya bir yılda büyümüş. Siz de onu ilkbaharda ölçün.

Bir soru daha sormuştunuz bana bütün ağaçlar yapraklarını döküyor mu diye?

Ela K.: Çam ağacı yaprak dökmüyor.

Kızılçamın altına yürüdük..

IMG_8804

IMG_8807

Burcu: Yere bakar mısınız?

Luka: Bunlar çam yaprağı.

Burcu: O zaman çam da yaprağını döküyor.

Lukas: Birazcık birazcık döküyor o zaman.

Luka: İçindeki kahverengileri döküyor o zaman sadece.

Sınıfımıza geri döndük..

IMG_8808

Burcu: Size şunu sormak istiyorum. Hangi ağaçları kışın görmüyoruz?

Oskay: Ayılar uyuyor kışın?

Burcu: Neden uyuyorlar ki?

Oskay: Soğuk havayı sevmiyorlar ve yemek bulmakta zorlanıyorlar diye yatıp bütün kış uyuyorlar.

Lukas: Kendilerini korumak için.

Masal: Kirpi var mesela. Top oluyor ve bir yuvaya sığınıyor.

Burcu: Neden bunu yapıyor?

Masal: Isınmak için.

Eren: Bazen tehlikeli hayvanlar onu kestane sanmasın diye uyuyor. Tehlikeli hayvanlar avlanıyor.

Lukas: Çita ve kartal mesela.

Eren: Veyahut kötü adamların onu almaması için kirpinin top olması lazım.

Burcu: O zaman şöyle söyleyelim soğuktan, yemek bulamamaktan ve kötü adamlardan korunmak için uyuyorlar.

Eren: Delik bulmaları lazım bunun için. Sıcak bir delik.

Burcu: Hayvanlar kendilerini böyle koruyorlarsa ağaçlar nasıl koruyor olabilir?

Masal: Ağaçlar kabukları sayesinde kendilerini koruyorlar. Yapraklarını döküyorlar ve korumaya devam ediyorlar.

Burcu: Yaprağını dökerek nasıl koruyor? Ağaçlar kışın kendilerini nasıl koruyorlar?

Asya: Yaprakların yuvası toprak ve onlar düşse bile ağaç kökleriyle onu geri alıyor.

Burcu: yaprağın içinde ne var?

Eren: Damar yani su deposu

Burcu: Kışın çok soğuk olduğu zaman suya ne olur?

Eren: Gider.

Burcu: Nereye gider?

Eren: Sıcak yerlere.

Masal: Biliyorum ben buz olur. Yapraklardaki tüpte su buza dönüşür.

Burcu: Donar yani. Yapraklar çok ince ve işte kışın o suların hepsi donmasın diye yapraklarını dökerek ağaç küçülür. Suyunu biraz daha içine çeker. Gövde içindeki suyu tutar. Tomurcukları korur ve aslında ağaçta yaprağını dökerek uyur. Ama her ağaç bunu yapmıyor.

Eren: Mesela çam uyumuyor yapraklarını dökmüyor.

Burcu: Dökmüyor muydu?

Ela K.: Döküyor döküyor ama nasıl?

Burcu: Bazı ağaçlar yapraklarının hepsini kendisini dökerek koruyor. Kızılçam gibi ağaçlar biranda dökmez bir kısmını döker çünkü bu ağaçlar soğuğa daha dayanıklı. Yaprağının kalınlığıyla ilgili. Elinizdeki yapraklara bakın çok ince olanlar var. Şimdi çam olanlar baksın.

Luka: Bu daha kalın ve ince.

Burcu: Yaprağa dokunarak anlayabilirsin. İnce yapraklar ve kalın yapraklar var elinizde. Kalın yapraklar soğuğa daha dayanıklıdır. İçindeki su donmaz bu yüzden.

IMG_8810

Çakıl: Şimdi anladık yaprağa bakıp bulabiliriz.

Burcu: Görevinizi unutmayın ama olur mu? Çünkü bu konu salgıladıkları madde ile ilgili bir de. Bazı ağaçlar sonbaharda bu maddeyi salgılıyorlar.

Ela K.: Amerikan sarmaşığı mesela döküyor çok ince. Hatta buzlukta bekletince daha da inceliyor biliyor musun?

Lukas: O oyunda yaptık denedik.

Burcu: Ah ne güzel bu denemeleriniz. Üçüncü sorunuza bakalım. Dikilen her şey ağaç olur mu? Bilim insanları ağaç tanımı için şunu demişler bir bitkiye ağaç demeniz için onun en az 5 metre olması lazım. Bu da yetmez gövdesinin de odunsu yani sert olması lazım. Gövdesi odunsu ama boyu 5 metrenin altında olanlar var bunlara da çalı diyoruz.

Özge: Size 5 metrenin ne kadar olduğunu biraz açıklamak istiyorum. Bu metrenin boyu 1 metrelik mesela. Bundan üst üste 5 tane olduğunu düşünebilirsiniz.

Luka: Baya büyük yani

Temmuz: Mercimek ağaç olur mu Burcu?

Ela K.: Çalılar döker mi yaprağını?

Burcu: Ben size bu tanımlamayı yaptım.Ama deneyin ve gözlemleyin bakalım mercimek neymiş. Çalılar döker mi bunu da sizin gözlemlemeniz gerekecek. Ben şimdi gidiyorum siz size verdiğim görevleri ve tanımlamaya göre kendi sorularınızın yanıtını bulup bana haber verin lütfen. Ben sonra tekrar gelip sizinle konuşacağım.

Oskay: Çok teşekkür ederiz Burcu.

Tan: Biz buluruz Özge seni yine çağırır.

 

bir ağacı ağaç yapan nedir?

Özge: Deney kaplarınızdaki mercimek ile sınıfımızın önündeki kızılçamı karşılaştırmanızı istiyorum. İkisi arasında ne gibi farklılıklar var?

Masal: Kızılçam bir ağaç ama bu bir ağaç değil.

Özge: Ağacı ağaç yapan nedir?

Ela K.: Ağacın gövdesi olur. Ama bunların gövdesi olmaz.

Aymin: Ağaçların tohumları farklıdır. Bu mercimek gibi şeylerin tohumları farklıdır.

Defne: Kalınlıkları farklı.

Lukas: Ama bazen çok ince ağaçlar vardır.

Defne: Bu kadar ince olmaz ama. (mercimek filizini göstererek)

Temmuz: Ağaçlar çok uzar. Ama filizler bu kadar uzamaz.

Lukas: Ağaç olması için uzun olması lazım.

Ada: Ağaçlar çok yapraklı olur bir de.

Tan: Ağaç olması için bir şeyin büyük olması lazım.

Luka: Tohumlanmış olanlara bitki diyoruz. Çok sert tohumlu ve gövdeli olanlar da ağaç.

Çakıl: Ağaçlarda aslında ilk olduğunda böyle filiz oluyor. Ama daha dimdik ve güçlü. O fide büyüdükçe ağaç oluyor. Gövde kalın oluyor ve ağacı korumak için kabuklar oluyor.

Ada: Bir şeyin ağaç olması için tohumunun mercimek olmaması gerekiyor. Ağaç tohumları farklıdır.

Temmuz: Ağaçların kökleri daha sağlam olur.

Oskay: Ağaçların tohumları bile çok sert olur mesela meşepalamudu.

Lukas: Ve ağaçlarda tohumlar olur. Kendi tohumunu taşır.

Oskay: Rüzgar ve yağmur damlaları bu tohumları büyütüyor ve ağaç oluyor.

Ela K.: Ve ağaçlar çiçek açabilir. Aslında küçük bitkiler de çiçek açar. Ağaçlar çiçek açtıktan sonra meyve çıkartır fark bu. Çoğu ağaç böyle.

Asya: Ağaçlar sonbaharda yaprak döker. Ama diğer bitkiler dökmez. Hatta hep yeşil kalabilir.

Temmuz: Diğer ağaçların gövdeleri dik dik olur ama işte ağaç olmayanların şeylerin o kadar dik değildir.

Defne: Ağaçların gövdeleri kahverengi olur.

Luka: Gövdesi beyaz olan ağaçlar da var.

Çakıl: Tamam ama bunlar yeşil.

Işık: Ben bu mercimek filizini ağaca dönüştürebileceğimizi düşünüyorum.

Oskay: Bu kesinlikle olmaz.

Işık: Bu kapta olmaz haklısınız ama eğer büyük bir yere dikersek bu ağaca dönüşebilir.

Tan: Biraz kafam karıştı olabilir mi?

Masal: Bence olabilir ama bunu bahçeye dikmeliyiz. Ve beklemeliyiz.

Işık: Kesinlikle bahçeye ekelim.

Aymin: Onların büyümeleri farklı. Köklerini daha büyük alana saçarsa bu ağaca dönebilir.

Asya: Bunu denememiz lazım.

Temmuz: Ağaçların dalları olur bunu bahçeye dikersek yine dalları olmaz.

Çakıl: Tohum ekersen ağaç olur.  Fasülye mercimek gibi şeyler tohum değil ki.

Işık: Bunu deneyerek bilebiliriz.

Ela K.: Aa bunu Burcu’ya da sorabiliriz.

Özge: Perşembe gelecek Burcu ne sormak istersiniz?

Çakıl: Yere dikilen her şey ağaç olur mu?

Aymin: Olmaz ama soralım o bilir.

Işık: Her şeyi ağaca döndürebilirsin.

Masal: Karpuz ve kavun hariç

Lukas: Biber ve domates de olmaz.

Aymin: Bazı şeylerin bitkisi vardır bazılarının ağacı vardır. Fark bu.

Işık: Mercimek hangisinden

Aymin: Bilmiyorum ağaç olabilir.

Bu hipotezlerini denemek için mercimeği bahçede belirledikleri yere diktiler. Şimdi ağaca dönüp dönmeyeceğini gözlemliyoruz :)

IMG_8758

IMG_8761

toprağın altında neler kaybolur?

IMG_3675-2-1024x682

Süperkurti kitabının bu sayfasında durduk..

Özge: Toprağın altındaki bu şeyler de ne?

Tan: İşte çevreyi kirletmişler ve toprağın altında bunlar kaybolmamış.

Işık: Çatal gibi şeyler toprağın altında kaybolmaz.

Aymin: Toprağın altında çatal yok olmaz çünkü toprağın suyunu emmesi lazım ama ememez. Çatal su çekemez.

Ela K.: Çatal gibi şeyler toprağa çok zarar verir aslında. Canlılar topraktan su ememez. O yüzden de oradaki canlılar beslenemez.

Lukas: Ama bazı şeyler gübre oluur. Gübre dediğim şey çatal değil mesela.

Ela K.: Yemeklerden ya da kakalardan yapılan şeyler gübre demek. Toprak gübreyi  emiyor ve toprak daha daha güçleniyor. O zaman bitkiler daha çok oluyor.

Masal: Ben size bir keresinde söylemiştim gübrenin nasıl oluştuğunu ama bir daha söyleyeceğim. Solucanların kakası gübredir mesela.

Luka: Gübre nedir tam bilmiyorum. Ama toprağın altında kaybolmayan şeyler var. Eşyaların geri dönüşüm çöpüne gitmesi gerekiyor çünkü toprağın altında kayboluyor.

Lukas: Çünkü toprağın altın canlı olmadığı için bunlar kaybolmaz.

Aymin: Çünkü onlar neden olmaz? Çünkü her şeyin farklı bir türü vardır. Onlar emilmeyen tür. Suyun türü emilen tür ama şişe emilmeyen tür. O bir nesne çünkü. Bir şeyi büyütmüyor. Her şeyin bir kullanımı vardır. Gübrenin kullanışı toprağın emmesi mesela.

Tan: Bu çocuklar neden yere atıyor bu şeyleri bilmiyorum. Şeker istiyorsa neden yere atıyor o zaman mikroplu şeker oluyor.

Ada: Toprağı kazıp bu kirlilikleri çıkartabiliriz.

Özge: Bu alanda mümkün gibi fikrin ama dünya üstündeki toprağı düşünecek olursak..

Asya: Of o zaman çok iş olur.

Masal: Bunun sonunda küresel ısınma oluyor.

Lukas: Kazıp çıkarmak çözüm değil çünkü toprağa zarar verir.

Ela K.: Mesela yerin altını kazıp bu toprağın altında yok olmayanları çıkarırken solucanlara zarar veririz. Dikkatli olmamız lazım. Yere atarlarsa solucanlara da batabilir. Ağacın köklerine de zarar verir.

Oskay: Bizim kakalarımız mesela gübre. Hayvan kakaları gübre.

Tan: Çözüm atmamak. Ama bu atılanlara ne oluyor?

Masal: Çok uzun uzun yıllar.

Lukas: Muz kabuğu hemen kaybolur.

Ela K.: Evet muz kabuğu bir gübredir o yüzden hemen kaybolur. Ama plastik şeyler gübre değildir ve kaybolmaz. Hiç kaybolmaz sanırım yıllar sürer. Kaka gibi vıcık vıcık şeyler hemen kaybolur.

Luka: Muz kabuğu ne kadar kayboluyor ki Özge?

Özge: Bilmiyorum ki. B

unu deneyerek gözlemleyebilirsin.

Aymin: Toprak alırız içine koyarız bakarız nasıl gübre oluyor diye.

Özge: evet olabilir. İçine gübre olmayacağını düşündüğünüz şeyleri de yerleştirip bakabilirsiniz ve süreci gözlemleyebilirsiniz.

Asya: Yaşasın yine bir deney bu.

Özge: Hadi yapalım o zaman

Oskay: ben mutfağa gidiyorum.

Özge: Ben size bir kutu bulacağım.

Tan: Ben remidadayım..

Herkes seçtiği malzemeleri getirdi ve toprağa gömdü. Küçük bir kapta toprağın altında neyin ne kadar sürede kaybolabileceğini gözlemlemeye çalışmak amacıyla yola çıktılar. Bakalım bu keşif bizi nerelere sürükleyecek :)

IMG_8749

IMG_8754

IMG_8755

IMG_8756

Eğlence Sınıfı Aralık 4.Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri,

 

Bu hafta Eğlence sınıfında matematik dersimizde çıkarma işleminde yuvarlama, sonucu tahmin etme ve zihinden çıkarma işlemleri üzerine çalıştık. Evde de özellikle zihinden çıkarma işlemlerinden pratik yapmları iyi olacaktır. Türkçe dersimizde 5N1K soruları ile ilgili çalışmalar yaptık ve bir gazete haberini bu soruların yardımı ile inceledik. Öykü unsurlarını da kendi yarattığımız bir öykü üzerinden inceledik ve hatta bu öykünün kısa filmini dahi çektik. Pek yakında youtube kanalımızda izleyebilirsiniz :)

IMG_2520 IMG_2519 IMG_2521 IMG_2522 IMG_2518 IMG_2523 IMG_2524 IMG_2525 IMG_2526 IMG_2261 IMG_2262 IMG_2263 IMG_2596

Geçtiğimiz hafta sınıfça yapmayı planladığımız proje sürecimiz tüm hızıyla devam ediyor. Yapacağımız süreçleri, ürünümüzü ve neler yapabileceğimizi belirledik. Bunu belirlerken mind map kullandık. Bu oldukça hızlandırdı işimizi.  Gelecek hafta bu süreçlere devam ediyor olacağız.

IMG_2241 IMG_2242 IMG_2243 IMG_2233 IMG_2232 IMG_2231 IMG_2230 IMG_2229 IMG_2197 IMG_2195 IMG_2598 IMG_2588 IMG_2610

 

 

 

Sınıfçemberini bu hafta Elif yönetti:

 

IMG_2614 IMG_2615 IMG_2613 IMG_2612

 

 

Herkese keyifli bir hafta sonu diliyorum. Yeni yıl herkese barış, sağlık, umut, huzur ve mutluluk getirsinn :)