3rd Grade

Sevgili Veliler,

Geçtiğimiz iki hafta boyunca “have got – has got” kalıbını öğrendik. Bu konuyla ilişkili olarak kişileri tanımlamıştık iki hafta önce bu haftalarda ise hayvanlarla ilgili tanımlamalar yaptık.Öğrenciler seçtikleri bir hayvanı resimleyerek betimlediler ve daha sonra arkadaşlarına sunum yaptılar.

-It is a bird.It lives in Australia.It has got colourful feathers.It has got a small head and small body. It is favourite food worms.

 

IMG_8912IMG_8909IMG_8914 IMG_8916 IMG_8911IMG_8917 IMG_8918 IMG_8913IMG_8919 IMG_8921 IMG_8922 IMG_8923IMG_9092

Her ünite sonunda bir okuma parçası var. 1. ünitenin sonundaki okuma parçamız “Italy ” idi. Italya ile ilgili tanıtım videosu izledikten sonra kitabımızın Italya ile ilgili okuma parçası  okundu ve okuduğunu anlamayı ölçen kitaplarındaki  etkinlikler yapıldı. Her ünitenin disiplinlerarası  DVD dersleri var. Bu ünitenin konusu “Unusal Animals ” (Garip hayvanlar) idi ve bu konuyla ilgili video izlenirken ve izlendikten  sonra konuyu anlama çalışma  kağıtları yapıldı.

IMG_9094

 

Colorful Planets

IMG_6671

 

The past two weeks have been all about describing what’s around us. we split into groups and created different planets from one color tone. While drawing the students said what they were draw and what was in there planet. They also created a list of all the things in their planets.

IMG_6635

Once the students acquired a list of nouns in their pictures they went back and found all the adjectives they would need to describe their planets.

Screen Shot 2016-10-22 at 12.09.49 PM

Then they wrote a paper about their planet.

IMG_6629

Once the students wrote about their planets, they went back and highlighted all the adjectives red and the nouns green.

IMG_6827 IMG_6826 IMG_6811 IMG_6793 IMG_6787 IMG_6775 IMG_6770 IMG_6762 IMG_6755 IMG_6749 IMG_6742 IMG_6734 IMG_6730IMG_6829

Our final stage of this project was presentations. The students took turns reading their stories and pointing out the special characteristics of their planets.

 

IMG_0082 IMG_0078

Here the students drew pictures of different African animals and wrote about them. This project took about three days. Each day we would go through an African animal powerpoint and describe the animal has, eats and does. When the students completed this activity they cut and pasted it on a nice piece of paper to be displayed in their portfolios.

This next week we will go on discussing the different ways to describe the people around us.

 

 

2nd Grade

Sevgili veliler,

İki hafta sonra tekrar merhabalar..iki hafta boyunca kitabımızın 1. Ünite çalışmalarını yaptık. Kazanımları (have-has got-haven’t got,hasn’t got-Have you got-Has she got) Insects(Böcekler) üzerinden öğrendik.

Disiplinler arası DVD çalışmasında öğrencilerimiz çevremizde gördüğümüz uyarıcı  tabelaları okumayı öğrendiler

no entry ile ilgili görsel sonucudanger ile ilgili görsel sonucugo ile ilgili görsel sonucutraffic light ile ilgili görsel sonucu

Trafik ışıklarındaki renklerin ne anlama geldiğini yineledik.

-Green represent the environment

-A green sign means it is safe.

-A red sign means it is dangereous

IMG_9268IMG_9270

Ünitemizin reading bölümünde “The Ant and the Grasshopper” adlı hikayeyi okuduk,dinledik ve hikaye ile ilgili okuduğunu anlama çalışmaları yaptık.

-Who are the main characters in the story?

-Who is working hard?

-Who is lazy in this story?

-Has  grasshopper got any food? Why?

-Has ant got any food? Why?

Ünitemizin son konusu Read More  köşesi “Australia” adlı okuma bölümüydü ve öncesinde Australia’yı  tanıtan bir video izledik. Kitabımızdaki okuma bölümünü dinledikten sonra kendileri okudular böylelikle okuma becerilerini edinmeye başlayacağız. Sonrasında ise okudukları konuyla ilgili anlama çalışmaları yapıldı.

-How old is the boy?

-Where does he live?

-Where is he?

-Has he got a map?

-What has he got?

 

 

Insects! Insects! Insects!

The past two weeks we have dived into the life of insects and butterflies.

 

IMG_6610 IMG_6620 IMG_6623 IMG_6696

We started this unit with a simple picture show to get everyone familiar with all the different types of insects. When we had that insect shown on the screen we would yell out, ” I have a grasshopper” and so on. Once the students were comfortable with all the different insects we went on a scavenger hunt around the school to find as many insects we could in 15 minutes. The students loved this and it was really fun to see them all working together to find the insects.

“I found the butterfly”
“I have the bee”
“Look, it’s an ant”

IMG_6626

We then moved on to the different features of insects. The students drew pictures of an insect that they chose and wrote about all the things the insects have. This was to help them practice “have” and “don’t have.”

“Bees have 3 body parts.”

“Butterflies have 2 wings and 2 antennas.”

During this activity it was a blast to see the students using have and don’t have in the lesson.

Sarp: “I don’t have grasshopper.”

“I don’t have a pencil”

 

IMG_6700

We started to wrap this unit up with the butterfly cycle. It was a good way to expand our knowledge of “have/don’t have” and use the language in an everyday setting.

Here you can see Defne and Alya gluing the different stages of the butterfly cycle in their book. We had a book that we would read together at the beginning of each lesson to help them absorb the vocabulary better.

We later went on to learn the difference between “have/has.” The students learned that we use have with you, I, we, and they and has with she, he, and it. They picked this up very quickly because this had shown up a lot in our unit, but it was time to have them give it a try. So we made a graph to help us remember. They will practice this graph more as we go along and add sentences to it for practice.

We know the butterfly cycle

IMG_0028

Everyone loved learning about the butterfly cycle and some of the funny words that are used to describe different stages; like “pupa.” We decided that we wanted to make a model of the butterfly cycle.

While the students made their creations they were encouraged to say what colors and materials they were using. If they needed an extra material or help they asked in english. During the process of making the different stages all the students told me what they were making.

IMG_0034                 IMG_0039

“We made caterpillars.”

“Caterpillars have 6 legs and 2 antennas.”

“Caterpillars have 3 body parts.”

“Look my caterpillar is pink.”

“Can I take my caterpillar home”

 

IMG_0041

“We made a pupa or chrysalis.”

“We have a pupa”

“A butterfly has 3 parts”

“Look at my pupa.”

 

IMG_0033

“We made butterflies”

“The butterfly emerges from the pupa or chrysalis.”

“My butterfly has 2 wings and 2 antennas.”

 

IMG_0065

This is the finished butterfly cycle.

Next we expand our knowledge of  “can and can’t”.

1st Grade

Picture Making and Actions

This week we practiced talking about our picture, what materials we use, what we are doing, and what we made.

IMG_6715IMG_6712 IMG_6721

Here you can see the students using multiple materials to make a picture. Student had to ask for the paper they wanted and say what station they wanted to be in.

“We are painting.”

“We are coloring”

“We are putting glitter”

“This is a blue heart”

“This is a tree”

“I want the blue crayon”

IMG_6642IMG_6639IMG_6694

Here the students practiced counting and different materials used for making pictures. We rolled a dice to decide how many dots we would put and decided the colors as a class.

“Put three sponge dots”
“Put five fingers”

“Put six brush marks”

IMG_3884IMG_3885

Here is a drawing from the student’s notebook. This day I demonstrated different actions and had the students draw what they can and cannot do. After drawing they partnered up and asked each other questions.

Student 1: “Can you paint?”
Student 2: “Yes, I can paint.”
Student 1: “Can you drive?”
Student 2: “No, I can’t drive.”

This was a very fun activity and some of the students insisted that they can in fact drive a car!

 

IMG_3743 IMG_3746 IMG_3754 IMG_3755 IMG_3759 IMG_3762 IMG_3765 IMG_3771IMG_6681 IMG_6682 IMG_6687 IMG_6689

 

The students decorated whales in Esin’s class using different materials such as feather, glitter, crayons, pencils, and markers.

“My Whale’s name is flower”

“This is crayon”

“My whale is blue, pink, yellow, and green”

“I like my whale.”

We are now moving on to can and cannot with everyday actions. The students have made handmade envelopes and flashcards that will be used as a warm up each day.

MAVİ ŞİMŞEKLER 6. HAFTA

Merhaba sevgili velilerimiz,

Geçen hafta “Biz Geri Dönüşüm çalışıyoruz. Geri Dönüşümle ilgili birçok araştırma yaptık, videolar izledik. Artık atıkları da ayrıştırabiliyoruz. Doğanın ve çevreninde önemli olduğunu biliyoruz. Hammadde, iş gücü ve enerjiyi korumamız gerektiğini de biliyoruz. Ya okuldaki arkadaşlarımız! Onlar biliyorlar mı? “sorusunu tartışmıştık. Bu hafta da arkadaşlarımızı bilinçlendirmemiz gerektiği üzerine konuştuk. Ardından “Peki biz kimiz? Adımız var mı?” sorusu ile yeniden kendimize yeni bir isim aramaya koyulduk. İki ders boyunca kendimize yeni isimler üretip, oyladık. Önce “Herobrine Geri Dönüşüm Kahramanları” oy çoğunluğu ile kabul edildi. Bu kez sınıfa “Herobrine nasıl bir karakter? Geri Dönüşümle bağlantısı var mı? Bizi bu konuda bilgilendirir misiniz?” sorularını sorduk. Tartışmamızdan bu Minecraft karakterinin bizim için uygun olmadığına karar verdik. Sonra tekrar isimler üretip, oylama yaptık. Bu oylamada da “Geri Dönüşüm Bitleri” kabul edildi. Bu kez de bir grup bitlerin kötü olduğu, bu ismi taşımak istemediklerini söylediler ve sınıftaki herkes bu kararı destekledi. Sonra yaptığımız üçüncü oylamada “Geri Dönüşüm Kahramanları” ismi oy çoğunluğuyla tekrar kabul edildi.

Bu haftaki proje derslerimize logo çalışması yaparak başladık. IMG-20161019-WA0042

IMG-20161019-WA0044

 

 

 

 

 

IMG-20161019-WA0046

 

IMAG9789

 

IMAG9784 IMAG9785 IMAG9787 IMAG9788

IMAG9790 IMAG9791

Sonrasında kendi logomuzun olması üzerine konuştuk ve logo çalışmalarımız başladı. Her grup ayrı logosunu tasarladı. Bu kez de farklı bir sorunumuz ortaya çıktı. “Geri Dönüşüm Kahramanları’nın dört farklı logosu olabilir mi?” Bu konuda bize destek olabilmesi için Fırat’ı sınıfımıza davet ettik. Logonun tek olmasının ve yalın bir anlatımının olmasının önemli olduğunu öğrendik.

IMG-20161019-WA0018 IMG-20161019-WA0021

IMG-20161019-WA0032 IMG-20161019-WA0033

Dört logo arasından “Geri Dönüşüm Kahramanları” logomuzu yine oylayarak seçtik. Fırat bizim için logomuzu bilgisayara taşıdı ve düzenledi.

Fırat’ın “Sınıfta logo örnekleri var mı?”sorusuyla logo avına çıktık. Kıyafetlerimizde bile logo olabileceğini keşfettik. Bulduğumuz logoları birbirimize gösterdik.

IMG-20161019-WA0026 IMG-20161019-WA0027 IMG-20161019-WA0028 IMG-20161019-WA0029

IMG-20161019-WA0012 IMG-20161019-WA0015 IMG-20161019-WA0017IMG-20161019-WA0010

Bir öğrencimizin araştırarak bulduğu, atıkların atık ayrıştırma merkezlerinde nasıl ayrıştıklarını anlatan bir video izledik. Bu videoyu izledikten sonra kağıdın hammaddesini, neden kağıdın dokusunu bozmamamız gerektiğini, dokusu bozularak ayrıştırılan kağıtların geri dönüşüp, dönüşemeyeceğini konuştuk.Videonun linkini sizlerle paylaşıyoruz.

https://www.youtube.com/watch?v:674OJN64beQ

Proje çalışmalarımıza İstanbul’dan örnekleri izleyerek devam ettik. İstanbul’da ilkokula giden öğrencilerin başlattığı Geri Dönüşüm Projeleri’ni ve hazırladıkları stop motion videolarını izledik.

Öğrencilerin o projeleri yapmaları için haftalarca atık biriktirmek zorunda olduklarını, bizimse; Remida’mızın olduğunu, hatta bu konuda şanslı olduğumuzu konuştuk. Bu konuşmanın öğrencilerimizin Remida’ya bakış açılarını değiştirdiğini düşünüyoruz. Bu konuşma öncesinde Remida okulumuzun bir bölümü iken, konuşma sonrasında atıklarla değer kazanan bir bölüm olduğunu ve teneffüslerde Remida’da yaptıklarının zaten geri dönüşüm materyalleri ile olduğunu fark ettiler. Bu  onları daha da çok heyecanlandırdı.

Aynı gün okula her hafta gelen, Şişli Belediye’sinde görevli atık toplayıcılar geldi ve bu haftalık okulun geri dönüşüm kutularına attığı atıkları aldılar. Onları gören öğrencilerimiz “Geri Dönüşüm Kahramanlarıııı!!!!” çığlıkları atarak, onlara okuldaki geri dönüşüm kutularının yerlerini gösterdiler. Bu duruma belediye çalışanları çok şaşırdılar ve tahminimizce anlam da veremediler. Hatta onları kahraman olarak görüp, imza almak isteyen öğrencilerimiz dahi oldu. Belediye çalışanlarının imza vermemesine bozulan öğrencilerimiz de vardı:)

Öğrencilerimiz geri dönüşüm kutularını saydılar. Okulun bir bölümünde bu kutulardan olmadığını fark ettiler. Olamayan sınıfları konuşarak, iş bölümü yaptılar. Evlerinden getirdikleri atıklarla, Remida’da bulduklarını birleştirdiler ve şimdi diğer sınıflar için çalışmalar yapıyorlar. Atık malzemelerle yaptıkları her ürün onlar için artık çok farklı:)

 

IMAG9808

IMAG9812 IMAG9814 IMAG9816 IMAG9820 IMAG9821 IMAG9822

Bu hafta matematik dersinde deste ve düzine kavramlarına devam ettik. Gruplama, eksik düzineyi tamamlama, eksik desteyi tamamlama, düzineden ve desteden fazla olanları bulma ve ayırma çalıştık. Zihinden işlemler yaptık.

Türkçe dersinde de harfleri, heceleri, alfabeyi ve kelimelerin sözlükteki sıralamasını konuştuk. Bu konuları içine alan küçük oyunlar oynadık. Yaptığımız Türkçe etkinliklerini oyunlaştırdık. YeniOkulda’ki bir günümüzü konu alan bir dikte çalışması yaptık.

Scratch programına başladığımız İskele47 dersimizden görselleri sizlerle paylaşıyoruz :)

WhatsApp Image 2016-10-17 at 15.01.05 (1)

WhatsApp Image 2016-10-17 at 15.01.03 (1)

 

WhatsApp Image 2016-10-17 at 15.01.00

 

WhatsApp Image 2016-10-17 at 15.00.55

Ders aralarında jenga taşlarından natilus yapanlarımız oldu :)

IMG-20161019-WA0032

Sizlere keyifli hafta sonları diliyoruz.

Sevgiler

Şenay ARSLAN SOYALTIN & Zühre ŞİMŞEK

 

Kindergarten

This week in kindergarten we practiced talking about classroom objects and families.

The students are all starting to really understand and communicate with me and each other when prompted.

Our focus language has been basic descriptions with colors, identifying family members, asking simple questions “can I go to the bathroom”, classroom objects, and revision of previously learnt material.

IMG_6708 IMG_6709

Here you can see two students speaking together.

Asya: Lucas: “What’s this?”

Lucas: It’s a book.

Ada: “What’s this”

Defne: “It’s a clipboard.”

This was a great activity to understand that the students are comprehending the language.

IMG_6674 IMG_6678

Identification game

In the middle of the room were all the classroom objects we had learned. There was one for each child, so you can just imagine how big the pile was. I would shot out the classroom object ” I have an eraser”, then the student ran and found the object that was called out. After finding the correct object they matched their cards to the real object and said, ” I have an eraser”. As you can classroom objects have become a big focus for us to build other structures around.

Classroom Objects  konusu ile pekiştirici oyunlar oynadık. Sıranın üzerinde olan materyallerimizi çocuklardan istedik  hangi materyali istediğimizi anlayarak bize verdiler.

-Can you give me the ruler?

-Here you are.

IMG_8904 IMG_8907

 

Bir sonraki derste ise gözlerimiz kapalı verilen nesneleri dokunarak tahmin ettiler.

-It is an eraser

-It’s a pencil,book etc.

IMG_8931 IMG_8932 IMG_8933 IMG_8934

Tahtaya asılan sınıf materyallerini eşleştirdik ve öğrencilerimiz tahtaya nesnelerin örneğin kalemin bir parçasını çizdiler,arkadaşları tahmin etmeye çalıştılar, arkadaşları doğru tahmin yapana kadar diğer parçalarını tamamladılar.

IMG_8935 IMG_8936

Diğer dersimizde kendimize school bag( Okul çantası) yaptık daha sonra Courtney’nin dersinde çantalarında neler var tanıttılar.

IMG_9155 IMG_9157 IMG_9158 IMG_9159 IMG_9163 IMG_9164

 

Bugün  ise konumuz oyun oynarken hangi dili kullanacağımızı öğrenmekti.

Let’s play with the toy animals.

Let’s play with the monkey!

-That’s a good idea.

IMG_9273 IMG_9274 IMG_9276 IMG_9277 IMG_9278 IMG_9279

 

 

IMG_6843 IMG_6844

Boat experiment

This lesson was designed to get the students involved and using the language in a very natural setting. We decided to do a boat experiment. The students first listened to a short poem about a boat with a hole and then guessed which boat they thought would float the longest. Most of them thought boat one.

IMG_6837IMG_6838

Next the students gave me rocks, counters, and bottle caps, while saying “here you go”.  We also counted all the objects while we put them in the boats.

 

IMG_6841IMG_6842

We ended up having a tie between boat 2 and 3.  We discussed the difference between float and sink. Once the experiment was over we had a little fun throwing all of our objects into the water.

 

 

IMG_0073 IMG_0072 IMG_0010 IMG_0017 IMG_0014 IMG_0004 IMG_0002 IMG_0005

 

We know classroom objects.

The students made fun backpacks in Esin’s class and presented them in mine.
Focus Student: “This is my backpack”

Class: What’s in your bag?

Focus student: “This is my glue, ruler, pencils, notebook, and book”

Focus student: “I’m finished”

Class: “Good job”

MİNİK KAPLANLAR 6. HAFTA

Sevgili 1-A sınıfı velileri,

Bu haftamızın çember konusu yağmurun nasıl yağdığıydı. Sınıfta bir kaç kişi arasında başlayan tartışmamızı çemberimize taşıdık, bir kaç gün tartışmamızı sürdürdük henüz sonuç konusunda sınıfça hem fikir olamadık, tartışmalara devam edeceğiz. Bir çember saatimizde yeni gelen küçük yazı haftamız ve yeni eşya dolaplarımızın kullanımını konuştuk. Günün sınıf lideri, günlük takvim rutinlerimizi düzenleyecek ve o gün sınıftan sorumlu olacak ayrıca çemberde söz verme işini de sınıf liderimiz yönetecek.

Yağmur Nasıl Yağar?

CAN: Ekmek arası köfte?

EREN: Can şaka zamanı değil

RANA: Evde sordum; su buharlaşınca bulutlar  onu alır ve sonra üstümüze yağar

CEREN :  iki bulut çarpıştığında da şimşek çakar ve yağmur yağar  o zaman

DORA: bulutların borusu patlayınca bulutlardan su akar

ALP: tap tap tap

EREN: Alp yağmurun sesini yaptı

OZAN: Rana’nın söylediğine bir şey ekleyeceğim peki su nasıl buharlaşmış?

EREN: tencerede suları ısıtınca buharlaşmış

AYDA: bulutlar çürümüş

DENİZ: Eren her yemek yaptığımızda yağmur yağması lazım o zaman

OZAN: Hangi su buharlaşan o zaman?

YAMAN: denizler olabilir

 

 

 

DSC_0004DSC_0005

DSC_0009DSC_0017

 

Okuma yazmada üçüncü sesimiz olan “a” sesini öğrendik. a ile başlayan kelimeleri bulduk, öğrendiğimiz diğer seslerle a sesini birleştirerek yeni kelimeler oluşturduk, iskele 47 dersimizde paint ile el ve ele hecelerini yazdık, Fırat ile sanat dersimizde sihirli boya tekniğini “a” sesi üzerinde uyguladık, çalışma kağıtlarımızı yaptık, eski hecelerimizİ tekrar ettik ve cümleler kurmaya başladık.

14770568367081477056673989IMG-20161021-WA0011IMG-20161021-WA0012IMG-20161021-WA0010IMG-20161021-WA0018DSC_0008DSC_0006DSC_0007

Matematik dersimizde 50 ye kadar sayma ve yazma çalışmaları yaptık. etkinlik kağıtları dışında bir başka iskele 47 dersimizde sayı konulu bir etkinlik yaptılar, defterlerimize 50 ye kadar yazma çalışmalarımızı genel olarak başarılıydı fakat hala düzenli yazma konusunda sorunlarımız devam ediyor.

 

DSC_0016DSC_0014DSC_0012DSC_0011DSC_0010

 

Sevgiler.

Ozan Fındık

 

Eğlence Sınıfı Ekim 3.Hafta

Sevgili Eğlence Sınıfı Velileri,

 

Eğlence Sınıfı ile bu hafta akademik çalışmaların ağırlıkta olduğu yoğun bir o kadarda keyifli bir hafta geçirdik.

Geçtiğimiz haftalarda başladığımız dört basamaklı sayılarla toplama işlemine bu hafta bir toplananı olmayan toplama işlemi, bir rakamı olmayan toplananı bulma ve tahmini toplam konuları üzerinde çalıştık. Bu konularla ilgili haftaiçi sınıfta pratikler yaptık ve ev çalışması gönderdim. Bunun yanı sıra geliştiren matematik kitabında da bu konu ile ilgili alıştırmaların olduğu kısmı hafta sonu tamamlayabilirler.

Türkçe dersimizde eş anlamlı zıt anlamlı ve sesteş kelimelerle ilgili çalışmalarımıza devam ettik ve bu hafta mecaz anlamlı, terim anlamlı ve gerçek anlamlı kelimeler üzerinde çalıştık. Noktalama işaretleriyle ilgili var olan bir şiirin parçalarını iki gruba ayrılarak bir araya getirmeye çalıştık. Şiir bir noktalama işareti ve onun görev tanımı cümlesi şeklinde ilerliyor.

Bu hafta ilk defa sınav olacak 4.Sınıflarımız için Türkçe ve matematik derslerinde iki sınav provası yaptık. Bu sınavlarda not yoktu ama genel olarak bir sınavda neler olur, nasıl yapılır, nelere dikkat ediliri anlamlandırmaya çalıştık.

IMG_20161019_153501 IMG_20161019_153532 IMG_20161020_144219 IMG_20161020_144156 IMG_20161021_090832 IMG_20161021_090849 IMG_20161019_114109 IMG_20161019_114058 IMG_20161019_114042 IMG_20161019_114027 IMG_20161019_114317 IMG_20161019_114218 IMG_20161019_114121 IMG_20161019_113954 IMG_20161019_114009 IMG_20161019_111554 IMG_20161019_111607 IMG_20161019_111621

Haftalık köşelerimizden birinde minik bir değişiklik yaparak haftanın kelimesinde kelime türetme yerine kelime çoğaltmaya gittik. Yani bu hafta ben hangi harflerle başlayacaklarını yazdım ve onlarda kelimeleri çoğaltmaya çalıştılar. Bu haftanın kelimesi köşesinde ” Zİ ile başlayan kelimeler” vardı. Bu kelimelerden bilmediklerimizi sözlük kullanarak her hafta arkadaşlarımıza açklayacağız. “Benimle oynar mısın?” da ise var olan işlemli problemde bu hafta diğer haftalardan farklı olarak tüm sınıf birlikte düşünmeye ve bulmaya çalıştılar. Bu hafta sonucu bulamadık ama epey yol aldık ve oldukça ilginç fikirler çıktı. Süremize hafta sonunu da ekledik ve pazartesi bir daha bakacağız.

IMG_20161021_130315 IMG_20161021_125959 IMG_20161021_125622 IMG_20161021_125608 IMG_20161021_125401 IMG_20161021_125413 IMG_20161021_125159 IMG_20161021_125137 IMG_20161021_125209 IMG_20161021_125424 IMG_20161021_125440 IMG_20161021_125236 IMG_20161021_125451 IMG_20161021_125512 IMG_20161021_125348 IMG_20161021_125335 IMG_20161021_124122 IMG_20161021_124100 IMG_20161021_124051 IMG_20161021_124034

FenLab dersinin bu haftaki konusu basınçtı. Oldukça ilgi çekici ve merak uyandırıcı deneylerle bu haftayı geçirmiş olduk.

IMG_20161019_125938 IMG_20161019_125920 IMG_20161019_125718 IMG_20161019_125656 IMG_20161019_133128 IMG_20161019_135444 IMG_20161019_135527 IMG_20161019_133252 IMG_20161019_133321 IMG_20161019_135656 IMG_20161019_153019 IMG_20161019_133341 IMG_20161019_153056 IMG_20161019_153118 IMG_20161019_134329 IMG_20161019_125446 IMG_20161019_125459

 

Bu hafta Atilla bizlere kemanını getirerek 29 Ekim şenliğinde sergileyeceği performansı sergiledi ve denemek isteyen arkadaşlarına bir kemanın nasıl tutulacağı, vücut duruşunun nasıl olacağı konusunda tüyolar verdi. Atilla burdan bir daha teşekkür ediyoruz :)

IMG_20161019_085800 IMG_20161019_085818 IMG_20161019_085838 IMG_20161019_085903

 

 

Herkese mutlu bir hafta sonu diliyorum.

 

Sevgilerimle

 

Gizem Tuğçe Tayhan

 

‘rol böyle meslek gibi ama meslek değil’

Özge: Geçen gün sizinle beraber ilişki ağı oluşturmuştuk. Şimdi bu ağ üzerinden ilişki rolleri üzerine konuşacağız.

Ada: Önce rol ne demek diye konuşalım mı?

Özge: Tabi bunu size sorayım önce olur mu?

Tan: Bence rol arkadaşlık demek olabilir.

Luka: Rol galiba bir sevgi demek.

Temmuz: Bence rol farklı farklı olan şeyler.  Yani arkadaş, anne, baba gibi .

Aymin: Rol ilişkinde yapman gereken şeyler demek bence

Asya: Yani bir şeylerin taklidini yapmak demek.

Tan:  Rol bence galiba arkadaşlık demek değilmiş. Sen öğretmensin bu senin rolün.

Özge: Evet kesinlikle mesela ben ilişki ağıma bakınca öğretmen, öğrenci, çocuk, kuzen ve arkadaş rolümü görüyorum.

Eren: Of o zaman benim çok rolüm var. Sevgi rolü , üzüntü rolü ve kavuşma rolü gibi şeyler olabilir mi? Bunları herkesle yapıyorum.

Özge: Hangi rollerin var?

Eren: Torun rolüm var anneannemin ve dedemin torunuyum. Arkadaş rolümde var.

Işık: Sevgi üzüntü rol değil senin duygun. Bunlar rolünde olan şeyler.

Asya: O rollerde yapacağın şeyler farklı olur.

Özge: Nasıl farklılıklar?

Aymin:Yani şimdi sen öğretmensin bize yardım ediyorsun ama arkadaşlarının öğretmeni değilsin.

Luka: Yaptıkların farklı yani.

Özge: Evet düşününce aklıma geldi mesela evde yemek yapıyorum ama okulda öğretmen rolümde bunu yapmıyorum.

Eren: Bu senin sorumluluğun değil çünkü. Yemek yapan ablanın sorumluluğu.

Çakıl: Rollerimizin sorumluluğu farklı olur diyebiliriz.

Ela K.: Roller farklı farklı sorumluluklarımız farklı farklı.. Benim arkadaş rolüm, kuzen rolüm var, öğrenci rolüm var. Her rolde farklı şeyler yapıyorum.

Masal: Biz çocuk esirgeme kurumunda çocukların mutlu olması için onlara şenlik yapıyoruz. Bu da bizim rolümüz. Mesela rolümün sorumluluğu yardımlaşma ve çalışma. Taş satıyorum bu benim rolümün sorumluluğu olabilir. Bir de rol demek öyle bir arkadaşlık demek değil , rol böyle meslek gibi ama meslek gibi de değil. Kalbimiz rollerle güçleniyor.

Işık:  Mesela benim annem var. Ben annemin çocuğuyum bu benim rolüm. Evde odamı toparlamak zorundayım. Burada senin öğrencinim ve ders yapmak zorundayım.

Aymin: Ben evde ocakta anneannemle beraber yemek yapıyorum. Okulda bunu Songül Abla yapıyor.

Luka: Ben annemin oğluyum Emil’in abisiyim.. Bu farklı rol. Oyun oynarken farklı yapıyorum annemle ve Emil’le

 

Temmuz: Mesela annem tarhana çorbası yaparken onu karıştırıyorum bu benim sorumluluğum.

Eren: Oyun ve iş sorumluluk mesela.

Tan: Benim o kadar çok rolüm var ki anlatamam yani.

Özge: Merak ettim şimdi.

Tan: Anlatamıyorum bak o kadar çok. Anlatamam. :)

Çakıl: Çok rolün varsa çok sorumluluğun olur.

Asya: Benim de çok rolüm var. Ares’in sahibiydik bu da bir rol. Torun rolüm var abla rolüm var..

Ada: O kadar çok ki. Ben bir kedi sahibiyim bu benim rolüm ve sorumluluğum var. Annemle, babamla,teyzemle, yengemle, dayımla, Lebronla, seninle o kadar çok kişiyle ilişkim var ki bir sürü de rolüm var.

Lukas: Of ne kadar çok ilişkin varsa o kadar rolün var.

Çakıl: Ve çok sorumluluğumuz var.

Daha sonra sahip olduğumuz rolleri ve bu rollerdeki sorumluluklarımızı çizim diliyle aktardık..

IMG_7891 IMG_7892 IMG_7893 IMG_7894 IMG_7897

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Minyonlar Sınıfı- 6. Hafta

Herkese Merhaba,

Umarım siz de bizim gibi keyifli bir hafta geçirmişsinizdir. :)

Bizim açımızdan günler artık bol oyunlu geçmeye başladı. Defne’nin sınıfa getirdiği oyunlar tüm arkadaşlarının ilgisini çekti, belli aralıklarla tüm gruplar oyunları oynadı. Oyun bulmaya doyamayan Minyonlar, buldukları oyunları oynama konusunda çok hevesliler. Bu hafta proje derslerimizde oyun yazdığımız kadar oyun oynadık da aynı zamanda, fotoğraflar size daha iyi anlatacaktır. :)

thumb_IMG_8983_1024 thumb_IMG_8984_1024 thumb_IMG_8982_1024 thumb_IMG_8981_1024 thumb_IMG_8973_1024 thumb_IMG_8975_1024 thumb_IMG_8976_1024 thumb_IMG_8978_1024         thumb_IMG_8980_1024                      thumb_IMG_8972_1024                          thumb_IMG_8961_1024                 thumb_IMG_8971_1024           thumb_IMG_8958_1024          thumb_IMG_8970_1024                        thumb_IMG_8957_1024            thumb_IMG_8969_1024             thumb_IMG_8964_1024                  thumb_IMG_8962_1024    thumb_IMG_9083_1024       thumb_IMG_9084_1024            thumb_IMG_9075_1024     thumb_IMG_9074_1024       thumb_IMG_9079_1024 thumb_IMG_9080_1024 thumb_IMG_9081_1024 thumb_IMG_9082_1024

thumb_IMG_9073_1024 thumb_IMG_9072_1024 thumb_IMG_9071_1024

Türkçe derslerinde “Kültürlü Kurt” kitapçığı yanı sıra aynı zamanda yaratıcı yazı çalışmaları yapmaya başladık. Bunlardan bir tanesi iki tane çember olan bir resmi kendi istedikleri şekilde tamamlamaları ve satırlara, çizdikleri resimleri anlatan beş tane kelime yazmalarıydı. Bir tanesi de, bir tam günlerini seçtiklerini bir yetişkine yardım ederek geçirdiklerini hayal etmeleri ve neler yaşadıklarını yazarak anlatmalarıydı. Yaratıcı yazı derslerini sevdiler. :)

Bu hafta yine okuma yapmayı atlamadık, sizlerden ricam evde her gün en az 15 dakika okuma yapmalarını sağlamanız. İstedikleri her kitabı okuyabilirler, bol resimli, ince kitap, dergi gibi talepleri olursa dahi mutlaka okusunlar.

thumb_IMG_9016_1024                  thumb_IMG_9013_1024              thumb_IMG_9012_1024                          thumb_IMG_8988_1024     thumb_IMG_8989_1024         thumb_IMG_8987_1024                                      thumb_IMG_8986_1024        thumb_IMG_9015_1024

Matematik derslerinde bu hafta konumuz ritmik saymaydı. Üçüncü sınıf kazanımları aslında altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar ritmik sayma. Çocuklardan geri bildirim aldığında ikişer, üçer ve dörder ritmik saymayı biraz unuttuklarını fark ettim. Bu nedenle çalışmaya önce ikişer, üçer ve dörder ritmik sayma ile başladık. Çocuklar sayma yaparken aynı zamanda fark ettim ki, parmaklarını kullanmaktan kaçınıyor sadece zihinden yapmak istiyorlar ancak bu durumda da yanlış yapabiliyorlar. Hafta boyunca parmakları ile saymanın bir sakıncası olmadığı, isterlerse materyal de kullanabilecekleri üzerinde konuştuk. Evde ritmik sayma konusunda pratik yapma şansları olursa hızlı ilerleyeceklerdir. Örneğin, üçer üçer sayarken beşinci söylediğimiz sayını bulmalarını isteyebilir, fasulye, nohut gibi malzemeleri dörder dörder gruplandırmalarını ve sonrasında saymalarını isteyebilirsiniz.

thumb_IMG_9058_1024                       thumb_IMG_9059_1024                   thumb_IMG_9060_1024

Fen Lab ekibinin bu haftaki deney konusu basınçtı. Hava basıncı üzerinde çocuklarla sohbet edip deney yaptılar. Fotoğraflarından bu derslerde ne kadar ilgili ve meraklı olduklarını anlayabiliyoruz sanırım. :)

 

thumb_IMG_9035_1024           thumb_IMG_9036_1024           thumb_IMG_9031_1024                   thumb_IMG_9028_1024         thumb_IMG_9027_1024        thumb_IMG_9026_1024

Sanat derslerinde çocuklar bu hafta büst çalıştı.

thumb_IMG_9022_1024 thumb_IMG_9021_1024 thumb_IMG_9020_1024 thumb_IMG_9019_1024 thumb_IMG_9018_1024 thumb_IMG_9023_1024

Hepinize keyifli bir hafta sonu dilerim.

Sevgiler,

Emel