“Reggio Emilia” İtalya’da bir kasabanın adıdır. Kasaba halkı 2. Dünya savaşının hemen sonrasında bir araya gelerek kasabanın okulunu ve eğitim anlayışını inşa etmeye başlıyorlar. Böylece kasabadaki bütün yetişkinler eğitim ortamının bir parçası oluyor. Bu birliktelik başarılı bir eğitim uygulamasının doğmasını sağlıyor.
Reggio Emilia yaklaşımından esinlenen bir okul olarak, ailelerin eğitim ortamının zenginleştirici bir parçası olmasına önem veriyoruz. Reggio Emilia yaklaşımından farkı olarak aileler okul yönetimine katılım göstermemektedirler.
Ailelerin, kendi bilgi, beceri ve ilgi alanlarını çocuklarla paylaşmaları, yapılan projelere ailelerin dahil edilmesi; sanat projesi kapsamında çocukların tasarımcı bir ebeveynimizle tasarım çalışmaları yapması , banka projesi kapsamında çocukların bankacı bir ebeveynimizle bankaların çalışma prensipleri üzerine konuşmaları hatta bankaya gözlem yapmaya gitmeleri, çocuk haklarıyla ilgili bir projede avukat bir ebeveynimizle çocuk hakları üzerine çalışma yapmak gibi örneklerle eğitim süreçlerimizi zenginleştiriyoruz.